Gå til innhold

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en datter som spiller et instrument. Hun har holdt på i drøyt 4 år og har blitt ganske flink. Jeg må fortsatt minne henne på å øve og noen dager griner hun skikkelig på nesa før hun gjør det, men vanligvis øver hun effektivt en drøy halvtime hver dag. Hun liker det, men musikken er ikke "hele livet", idrett, skole og venner er også viktig. (Ikke nødvendig vis i den rekkefølgen. ) det morsomste er turer, konserter og samspillgrupper. Nå har hun fått mulighet til å prøvespille for å komme med i et talentprogram. Spillelæreren sier hun regner med at hun vil bli tilbudt plassen. Det vil bety mye ekstra opplæring, uten ekstra kostnader. I programmet ligger det både kraftig utvidet spilletid, samspillgrupper, masterclas og mer seriøse konserter. Datteren min har lyst til å prøve, men jeg er litt betenkt på at det blir for mye og for seriøst. Hun vil om hun blir med bli den aller yngste i programmet. Hun går fortsatt på barneskolen. Er det noen av dere som selv har vært med i slike talentprogramer eller som har barn som har vært med?  Jeg er litt redd for at det skal bli for mye slik at hun får hele spillingen opp i halsen og slutter. Er det bedre å vente til hun blir eldre og se om interessen er der da? Hvordan er det å gå ut av et slikt program? Er det da vanlig å slutte helt eller går det greit å gå tilbake til bare å ha vanlige spilletimer?

Anonymkode: 7a2ba...932

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

Hva sier hun selv?

Man kan være med uten å la det ta over hele livet. Det er så mye sosialt i disse programmene, og får hun et kick av det, vil hun utvikle seg enormt. Var jeg deg, ville jeg absolutt fritt henne muligheten. Heller melde seg av dersom det blir for mye for henne. Det er en gave å få utvikle seg gjennom musikk, uansett hvor langt hun skal reise med det

 

Lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...