Gå til innhold

Erfaringer med 16:8 dietten?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Åååårh, hvorfor skal det være så vanskelig å forstå at det som funker for noen ikke funker for andre? For min del funker det supert å ha som livsstil at jeg spiser maten min i løpet av 8 timer pr døgn, ikke overspiser jeg og jeg føler absolutt ingen forsakelse. Sulter meg gjør jeg heller ikke. Videre er det heller ingen kur, jeg har levd sånn lenge og velger å fortsette livsstilen fordi jeg trives med den.

 

Men det er jo veldig fint for deg at du sitter med fasiten. Kanskje du bør skrive en bok, tjene noen slanter og sørge for at verdens befolkning blir slank 😃

Anonymkode: 7a759...932

Handler ikke bare om kunnskap når det gjelder overvekt. Men viljestyrke! Man må ville endre for å gå ned i vekt. På samme måte som man må ha vilje når man sluttet å røyke. Og da må man ville det på ordentlig! Ikke bare i en uke eller gjennom et slavisk diett-system. Da varer det bare i noen uker. 

Anonymkode: 75ab1...f87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor nøye er dere på tidene? Kan dere spise en halvtime etter fasten har startet hvis dere ikke rakk det siste planlagte måltidet?

Anonymkode: 3a480...57a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også gått ned ved å bruke en avart av denne dietten. Dvs at jeg stort sett spiser mellom klokka 9 og 17. 

Men jeg har flere unntak. Hvis vi har laber middag (f.eks fiskepinner eller pølse med brød) spiser jeg to knekkebrød til kveldsmat i tillegg. Hvis vi blir invitert bort på mat eller inviterer noen hjem driter jeg i hele greiene den dagen. Følger ikke dette slavisk. Dette har før til at jeg er mindre sulten og blir fortere mett. Jeg har gått ned fra 64 kg til 59 kg i løpet av det siste året. Så dette er altså ikke noen hurtigkur, men jeg føler meg mye bedre og klærne sitter finere på meg, for magen har blitt mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det mulig å dra på jobb klokka 7 og ikke spise før 12?

Det som funka for meg var å spise mindre og mindre porsjoner, så magesekken sakte men sikkert ble vandt til lite mat. Nå har jeg spist sånn i 18 mnd. Gikk ned 30kg på et halvt år, og nå har jeg vært ganske stabil et år, spiser meg mett til hvert måltid og spiser det jeg vil av snop på lørdager, noen ganger midt i uka hvis det blir servert noe på møter osv.

Jeg orker rett og slett ikke mer mat når jeg er mett. Det er ubehagelig å trykke inn mer mat når jeg er mett. Blir uvel og kvalm! 

Eksen ble feitere og feitere, for han fortsatte å spise fordi det var god mat. Og det hører jeg OFTE! «Jeg er egentlig mett, men det var så godt». Det er sånn folk blir feite! Og at man ikke klarer å styre seg når søtsuget kommer. Det kommer fordi man er avhengig av sukker og diverse. Tvinger du deg selv til å ikke spise det en stund orker du ikke så mye av det før det er nok. 

Anonymkode: 20dae...24e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha blitt bedre kjent med dietten innser jeg at det er dette jeg gjorde i 10 år da jeg var singel (uten at det hadde noe navn eller jeg kalte det diett) Det ble en vane å kun spise mellom et visst klokkeslett og jeg veide opptil 14 kilo mindre enn jeg gjør i dag. Har kastet meg på dietten og kjenner at dette funker for meg. Forsøkte 5:2 en periode, men synes dette er bedre på alle måter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, veldig mange lever slik. Og da er de så sulten når det er middag at de hiver innpå trippel posjon. 

Folk er feite forde de spiser uten å vite hva de får i seg av kalorier, fordi de spiser alt for mye, og fordi de periodevis sulter seg og dermed frotser uhemmet og går på smell etter smell! 

Så lenge man ikke klarer å styre seg selv på en permanent basis nytter det ikke med all verdens av kurer. 

Anonymkode: 75ab1...f87

😂😂😂

Så de ødelegger sin sosiale deltakelse ved å spise for mye til middag? 

De fleste spiser vel hjemme til daglig. 

Og bare et tips: hvis du vil argumentere for ditt syn, ikke driv cherrypicking av argumenter. Nå hopper du fra tue til tue, men du ble opprinnelig bedt om å bli utdype.

Anonymkode: 801c2...b97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Eksen ble feitere og feitere, for han fortsatte å spise fordi det var god mat. Og det hører jeg OFTE! «Jeg er egentlig mett, men det var så godt». Det er sånn folk blir feite! Og at man ikke klarer å styre seg når søtsuget kommer. Det kommer fordi man er avhengig av sukker og diverse. Tvinger du deg selv til å ikke spise det en stund orker du ikke så mye av det før det er nok. 

Selvsagt legger man på seg av dette, men dersom man vil spise mindre, sånn samlet sett, så er det for noen mer hensiktsmessig å kutte i antall måltider. Magesekken blir mindre av dét også. 

Anonymkode: 801c2...b97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan!? Man inntar kalorier gjennom munnen, det er da utvilsomt likt for alle. 

Anonymkode: 75ab1...f87

Jeg tror hun med "hvordan" sikter til "med hvilken fordeling ut over døgnet"...

Anonymkode: 801c2...b97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan er det mulig å dra på jobb klokka 7 og ikke spise før 12?

Det som funka for meg var å spise mindre og mindre porsjoner, så magesekken sakte men sikkert ble vandt til lite mat. Nå har jeg spist sånn i 18 mnd. Gikk ned 30kg på et halvt år, og nå har jeg vært ganske stabil et år, spiser meg mett til hvert måltid og spiser det jeg vil av snop på lørdager, noen ganger midt i uka hvis det blir servert noe på møter osv.

Jeg orker rett og slett ikke mer mat når jeg er mett. Det er ubehagelig å trykke inn mer mat når jeg er mett. Blir uvel og kvalm! 

Eksen ble feitere og feitere, for han fortsatte å spise fordi det var god mat. Og det hører jeg OFTE! «Jeg er egentlig mett, men det var så godt». Det er sånn folk blir feite! Og at man ikke klarer å styre seg når søtsuget kommer. Det kommer fordi man er avhengig av sukker og diverse. Tvinger du deg selv til å ikke spise det en stund orker du ikke så mye av det før det er nok. 

Anonymkode: 20dae...24e

Ikke alle er som deg, vet du! Jeg gar aldri vært så sulten som da jeg spiste hver 3. time, magert og proteinrikt... Det funket ikke for meg i det hele tatt, tenkte kun på mat!! 

Nå spiser jeg ett til to måltider om dagen, jeg kjenner litt at magen romler på de tidene jeg spiste før, men så går det over, og jeg fungerer utmerket på jobb... 

Måltidene inneholder mer fett enn før, og det går lenge før jeg blir skikkelig sulten. 

Så jeg kommer aldri til å gå tilbake til din måte å gjøre det på. 

Anonymkode: 9679b...3be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Spennende lesing dette. Jeg har forsøkt så lenge å gå ned ved å spise små måltider fordelt utover dagen, men er så sulten, HELE tiden. Krever så viljestyrke å ikke overspise. 

Så nå er jeg i gang. Må si jeg gjør det ganske dårlig på trening nå første uka, er det noe andre her har opplevd? Får raskere høy puls ved løping. Ellers er det mye lettere å holde det totale kaloriinntaket nede, da jeg ikke er så sulten på dagtid. Det er faktisk først når jeg spiser at jeg blir mer sulten. Synes det er så rart. Sultfølelsen er mindre nå som jeg ikke spiser før 11-12 på dagen. 

Anonymkode: 61851...482

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres spenende ut, spesielt for en som meg som hater frokost og som har fått pes for det hele livet! Jeg er en av de som ikke er sulten før tidligst kl 12-13. 

Så derfor håper jeg at dere kan svare meg på noen spørsmål 🙈

1. Kan dere spise hva som helst mellom de klokkeslettet som det er tillatt og spise? Kan det spises feks chips og snop? 

2. Må maten veies? Er det det samme hvilken mat som spises? Er det krise om dagens middag blir inntatt på burger king eller peppes? 

2. Kan det drikkes kaffe, te, Pepsi max ol når jeg faster? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, 3 i april skrev:

Dette høres spenende ut, spesielt for en som meg som hater frokost og som har fått pes for det hele livet! Jeg er en av de som ikke er sulten før tidligst kl 12-13. 

Så derfor håper jeg at dere kan svare meg på noen spørsmål 🙈

1. Kan dere spise hva som helst mellom de klokkeslettet som det er tillatt og spise? Kan det spises feks chips og snop? 

2. Må maten veies? Er det det samme hvilken mat som spises? Er det krise om dagens middag blir inntatt på burger king eller peppes? 

2. Kan det drikkes kaffe, te, Pepsi max ol når jeg faster? 

Hvis man skal ned i vekt, så er det jo ikke fritt frem selv om man faster, kaloribehovet er jo det samme

Anonymkode: 5b855...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, 3 i april skrev:

Dette høres spenende ut, spesielt for en som meg som hater frokost og som har fått pes for det hele livet! Jeg er en av de som ikke er sulten før tidligst kl 12-13. 

Så derfor håper jeg at dere kan svare meg på noen spørsmål 🙈

1. Kan dere spise hva som helst mellom de klokkeslettet som det er tillatt og spise? Kan det spises feks chips og snop? 

2. Må maten veies? Er det det samme hvilken mat som spises? Er det krise om dagens middag blir inntatt på burger king eller peppes? 

2. Kan det drikkes kaffe, te, Pepsi max ol når jeg faster? 

1. Det blir viktigere å spise sunn mat, fordi du har færre måltid å gjøre det på. Du kan selvfølgelig spise litt usunt innimellom, men det er dumt å planlegge for mye av det. 

2. Jeg veier ikke maten, og det er ingebting som er forbudt. Men jeg passer på at det er hovedsakelig  grønnsaker i alle måltider, og at fett og pasta/ris/brød/poteter blir i mindre porsjoner. Det er ikke krise å spise på Peppe’s en dag, men den maten blir ikke bedre for kroppen av at du spiser færre måltider....  

3. Du kan drikke kaffe og te uten sukker eller suketter. Pepsi Max utgår pga tilsetningsstoffer og deres påvirkninger på hormonene i kroppen. Kaloriene er ikke det viktigste, men på hvilken måte hormonene påvirkes av matvaren. 

Anonymkode: 9679b...3be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...