Gå til innhold

Erfaringer med 16:8 dietten?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har funnet ut at den dietten som passer min livsstil best er 16:8 dietten og har akkurat begynt å faste 16 timer i døgnet. Noen andre som har gått med denne dietten og har erfaringer? Hvor mye gikk dere ned i løpet av kuren?

Anonymkode: 19534...801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg er det ingen kur. Jeg gjør det nå på andre året, og jeg føler meg helt super. Har gått ned 9 kg, og er fornøyd med det. Har 3 kg igjen til idealvekten, men jeg har god tid, og koser meg på veien... 

Anonymkode: 9679b...3be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

For meg er det ingen kur. Jeg gjør det nå på andre året, og jeg føler meg helt super. Har gått ned 9 kg, og er fornøyd med det. Har 3 kg igjen til idealvekten, men jeg har god tid, og koser meg på veien... 

Anonymkode: 9679b...3be

Så bra! Over hvor lang tid gikk du ned 9 kilo? Hvilken tid på døgnet faster du?

Anonymkode: 19534...801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva gjør dere hvis dere f.eks er invitert bort på middag en kveld?

Anonymkode: 3a480...57a

Forskyver klokkeslettet for første måltid. Vanligvis spiser jeg første måltid kl 12, men skal jeg bort så spiser jeg først rundt kl 14-15 🙂

Anonymkode: 7a759...932

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Forskyver klokkeslettet for første måltid. Vanligvis spiser jeg første måltid kl 12, men skal jeg bort så spiser jeg først rundt kl 14-15 🙂

Anonymkode: 7a759...932

Ok, så det må ikke være samme klokkeslett fast hver dag, så lenge det er 16 timer faste?

Anonymkode: 3a480...57a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten forskyver jeg det første måltidet, eller så tar jeg en fridag 😊 Tror det er derfor det funker på sikt, fordi det er mindre stress, gratis, kan kombinere det med alle slags matplaner og det er veldig fleksibelt... 

I julen spiste jeg litt oftere enn vanlig, men så hentet jeg meg inn med ett måltid om dagen i et par dager og var igang igjen... Jeg gjør dette fordi det funker for meg 😊

Anonymkode: 9679b...3be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også gjør det sånn, og kan skrive under på at man føler seg mye bedre, er mer opplagt, sover bedre osv. Vekta holder seg stabil. Spiser selv første måltid rundt kl 13 vanligvis og aldri etter kl 18, med mindre det er noe spesielt. Vanligvis kun to måltider om dagen. Har det blitt mye en periode kan jeg faste en hel dag for å ta igjen. På den måten holder jeg meg alltid slank. Sult er aldri noe problem heller, blir mindre sulten enn når jeg spiste fra morgen til kveld og oftere 

Anonymkode: d46f8...bc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar heller ikke mer enn et par tre dager før kroppen venner seg til et nytt spisemønster, så om du føler deg veldig sulten i starten er det bare å holde ut :) en fin «bivirkning» er også at lysten på noe godt blir mindre når du blir vant til å ikke spise utenfor de faste tidene

Anonymkode: d46f8...bc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har funnet ut at den dietten som passer min livsstil best er 16:8 dietten og har akkurat begynt å faste 16 timer i døgnet. Noen andre som har gått med denne dietten og har erfaringer? Hvor mye gikk dere ned i løpet av kuren?

Anonymkode: 19534...801

Følger denne, for jeg er nettopp startet!

Anonymkode: 801c2...b97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Enda en «diett» som ikkje er forenelig med liv. 

Anonymkode: 75ab1...f87

Hvis dette ikke er «forenlig med liv» så hadde menneskeheten dødd ut for lenge siden. Tror du at drt var vanlig å spise 5-6 måltider om dagen i urtiden? 

Anonymkode: 9679b...3be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis dette ikke er «forenlig med liv» så hadde menneskeheten dødd ut for lenge siden. Tror du at drt var vanlig å spise 5-6 måltider om dagen i urtiden? 

Anonymkode: 9679b...3be

«Urtiden»!? 

Det er summen av kalorier som er avgjørende, uansett hvor ofte og hva man trøkker i seg. Enten det er lavkarbo, jucediett, 5:2, knekkebrøddiett eller hva nå folk finner på. 

Å legge om til en livsstil som forstyrrer alle normer og forventninger til deltagelse i sosiale settingen hvor mat er naturlig, er aldri gjennomførbart i lengden. 

 

Anonymkode: 75ab1...f87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

«Urtiden»!? 

Det er summen av kalorier som er avgjørende, uansett hvor ofte og hva man trøkker i seg. Enten det er lavkarbo, jucediett, 5:2, knekkebrøddiett eller hva nå folk finner på. 

Å legge om til en livsstil som forstyrrer alle normer og forventninger til deltagelse i sosiale settingen hvor mat er naturlig, er aldri gjennomførbart i lengden. 

 

Anonymkode: 75ab1...f87

Selvfølgelig er det summen av kalorier som er avgjørende, det tror jeg de fleste har fått med seg. Men så var det dette med hvordan man skal kontrollere dette da, og for noen fungerer det å telle kalorier, mens for andre er det 16:8 eller andre metoder som funker. 

Periodisk faste er ikke noe hokus-pokus, men å si at det ikke er gjennomførbart som livsstil er faktisk litt tullete å si-det er en måte å spise på som veldig mange allerede har gjort over lang tid uten at de har vært klar over det. Det er ingenting nytt over prinsippet, bortsett fra at metoden ble gitt et navn (også kan man da diskutere markedsføringskreftene og effekten av det, men det er noe jeg ikke gidder gå inn på her). 

 

 

Anonymkode: 7a759...932

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

hva med kaffe, te og drikke generelt i fasteperioden - er det ok?

Anonymkode: 3a480...57a

Ja, men uten sukker, selvsagt. Jeg har hatt litt ekstra melk i kaffen, det er visst ok, så lenge man holder seg under...var 30 kalorier?

Anonymkode: 28026...d4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ja, men uten sukker, selvsagt. Jeg har hatt litt ekstra melk i kaffen, det er visst ok, så lenge man holder seg under...var 30 kalorier?

Anonymkode: 28026...d4d

ekstra LETT melk, mente jeg

Anonymkode: 28026...d4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

«Urtiden»!? 

Det er summen av kalorier som er avgjørende, uansett hvor ofte og hva man trøkker i seg. Enten det er lavkarbo, jucediett, 5:2, knekkebrøddiett eller hva nå folk finner på. 

Å legge om til en livsstil som forstyrrer alle normer og forventninger til deltagelse i sosiale settingen hvor mat er naturlig, er aldri gjennomførbart i lengden. 

 

Anonymkode: 75ab1...f87

Jøss. Alt hva du vet...

I praksis er jo dette bare slik veldig mange lever: dropper frokost og kveldsmat. Hvilke normer og forventninger til deltagelse fins det for frokost og kveldsmat?

Anonymkode: 801c2...b97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jøss. Alt hva du vet...

I praksis er jo dette bare slik veldig mange lever: dropper frokost og kveldsmat. Hvilke normer og forventninger til deltagelse fins det for frokost og kveldsmat?

Anonymkode: 801c2...b97

Ja, veldig mange lever slik. Og da er de så sulten når det er middag at de hiver innpå trippel posjon. 

Folk er feite forde de spiser uten å vite hva de får i seg av kalorier, fordi de spiser alt for mye, og fordi de periodevis sulter seg og dermed frotser uhemmet og går på smell etter smell! 

Så lenge man ikke klarer å styre seg selv på en permanent basis nytter det ikke med all verdens av kurer. 

Anonymkode: 75ab1...f87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Miiina skrev:

Men vil ikke forbrenningen gå ned? Og vil ikke blodsukkeret bli veldig ustabilt? 

Det er nok veldig individuelt, for kroppene våre fungerer ikke likt. 

Jeg personlig ville blitt helt hul av sult, men jeg har venner som fint kan hoppe over frokosten hver dag for de er rett og slett ikke sultne på den tiden av døgnet...

Det er nok riktig at det er det totale inntaket av kalorier pr døgn som er viktig, men kroppene våre er forskjellig og hvordan de kaloriene blir inntatt trenger ikke være lik for alle.

Anonymkode: 08578...526

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, veldig mange lever slik. Og da er de så sulten når det er middag at de hiver innpå trippel posjon. 

Folk er feite forde de spiser uten å vite hva de får i seg av kalorier, fordi de spiser alt for mye, og fordi de periodevis sulter seg og dermed frotser uhemmet og går på smell etter smell! 

Så lenge man ikke klarer å styre seg selv på en permanent basis nytter det ikke med all verdens av kurer. 

Anonymkode: 75ab1...f87

Åååårh, hvorfor skal det være så vanskelig å forstå at det som funker for noen ikke funker for andre? For min del funker det supert å ha som livsstil at jeg spiser maten min i løpet av 8 timer pr døgn, ikke overspiser jeg og jeg føler absolutt ingen forsakelse. Sulter meg gjør jeg heller ikke. Videre er det heller ingen kur, jeg har levd sånn lenge og velger å fortsette livsstilen fordi jeg trives med den.

 

Men det er jo veldig fint for deg at du sitter med fasiten. Kanskje du bør skrive en bok, tjene noen slanter og sørge for at verdens befolkning blir slank 😃

Anonymkode: 7a759...932

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er nok veldig individuelt, for kroppene våre fungerer ikke likt. 

Jeg personlig ville blitt helt hul av sult, men jeg har venner som fint kan hoppe over frokosten hver dag for de er rett og slett ikke sultne på den tiden av døgnet...

Det er nok riktig at det er det totale inntaket av kalorier pr døgn som er viktig, men kroppene våre er forskjellig og hvordan de kaloriene blir inntatt trenger ikke være lik for alle.

Anonymkode: 08578...526

Hvordan!? Man inntar kalorier gjennom munnen, det er da utvilsomt likt for alle. 

Anonymkode: 75ab1...f87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...