Anonym bruker Skrevet 14. januar 2019 #26 Skrevet 14. januar 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg sover til jeg våkner ofte henter jeg mellom 16-1630 om ikke far henter klokken 16. Jeg trenger som sagt den søvnen. Det jeg lurer på er hvordan i huleste hi vet eller synes at min historie er mer «grei» en andre sin! Hun nevnte det med eller skal ikke på jobb før 17. Vel det er jo det samme hos meg! Anonymkode: f918b...fc9 Du har tydligvis aldri jobbet i en bhg før.. Foreldrene snakker en del med oss å deler gjerne hvor tid de begynner på jobb den dagen;å snakker om hva de skal få gjort mens barnet er i barnehagen. Anonymkode: 2933d...4f8
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2019 #27 Skrevet 14. januar 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og det er dét de bør la være med, hvis noen skal anse dem som profesjonelle. Anonymkode: 29fb1...b87 Selvfølgelig tenker de ansatte sitt, som alle andre mennesker i alle andre yrker gjør, det er bare menneskelig. Profesjonell er man når man ikke lar det påvirke jobben man gjør. Anonymkode: cdfcf...a1d
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2019 #28 Skrevet 15. januar 2019 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Eller når det er tilvenning og en haug med unger begynner samtidig Anonymkode: cdfcf...a1d hahaha....eller da ja... Anonymkode: 16bab...eb9
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2019 #29 Skrevet 15. januar 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du har tydligvis aldri jobbet i en bhg før.. Foreldrene snakker en del med oss å deler gjerne hvor tid de begynner på jobb den dagen;å snakker om hva de skal få gjort mens barnet er i barnehagen. Anonymkode: 2933d...4f8 Du forstår ikke hva jeg vil frem til her. Det jeg vil frem til er hvordan vet assistenten i barnehagen at det er viktigere for meg å sove enn for moren til z, c, b og m??? Hun nevnte i hi at det gjaldt også de som ikke begynner før 17. Men deres jobb er da fasan meg like viktig som MIN selv om min innehar ett veldig stort ansvarsområde og er veldig krevende. Så føler vel mammaen til M at det er krevende for henne å sitte på kassaen i kiwi til 23 og telle opp og stenge butikken! Eller moren til A som jobber som hjemmehjelp i kommunen. Eller moren til F som jobber natten igjennom på papirfabrikken! Forstår du hva jeg skal frem til her?? Hvorfor er det greit å dømme den ene og ikke den andre? Selv om foreldrene snakker med de i barnehagen! Anonymkode: f918b...fc9
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2019 #30 Skrevet 15. januar 2019 Jeg jobber i barnehage som pedagogisk leder og er hjemme i svangerskaps permisjon. Man har ingenting med hvorfor barn blir levert tidlig eller sent. De fleste familier gjør det som er best for sin familie. Det er kun et par ekstreme tilfeller jeg har tatt opp med foreldre at barnet er utmattet og kunne trengt fri/kortere dager hvis de har mulighet til det. Forstår at ikke alle har det. Tror også mange foreldre ikke kan se for seg hvor slitsomt det er å være en hel dag i barnehagen. Anonymkode: 645c3...6a9
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2019 #31 Skrevet 15. januar 2019 Jeg skjønner ikke hvordan ansatte klarer å ha oversikt over hva foreldre gjør/ikke gjør mens barna er i barnehagen jeg. HI, du er nok en flott og hjertevarm person som føler slik bitterhet på vegne av andre barn. Alle ansatte burde ha vært som deg, da hadde nok verden vært et bedre sted. Anonymkode: a6c44...454
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2019 #32 Skrevet 15. januar 2019 Det alt overveldende flertall av foreldre står i bro for å gjøre det aller beste for sine barn og sin familie. Dagene går med på å prøve å finne en balanse, å gjøre så godt man kan på alle de områdene livet krever noe av deg. Anonymkode: 32ea7...df5
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2019 #33 Skrevet 15. januar 2019 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Og sliter så veldig med å akseptere alle de som henter barna sine 16.28 når de er hjemme eller har slutta 14 på jobb. Blir litt sånn bitter på barnas vegne. Samme med de som kommer 7.00 når vi åpner og sier de skal hjem for enten å ha helt fri eller dra på seinvakt 17.00. Er dette en følelse som går over etter en stund ? Jeg er ganske ung, vet jeg ikke har noe med det. Men det setter ekstra press på bemanning og jeg får så vondt av ungene. Dere med erfaring, vil det gå over ? Anonymkode: e3e51...ab3 Det vil nok ikke gå over før du får litt mer erfaring i livet, kanskje får barn selv? Jeg har vært i situasjonen selv, vært hjemme i permisjon og levert i barnehagen. Minste ble for eksempel levert til frokost selv om jeg skulle sent på jobb. Da kom hun fint i gang med vante rutiner mens jeg dro hjem og ordnet hus og laget klar middag slik at ettermiddagen ble rolig og god for pappaen og alle ungene mens jeg var på jobb. Hva du ville tenkt om meg bryr jeg meg ikke om, men jeg tenker om deg at du er uten erfaring på mange måter. Det bryr kanskje ikke du deg om. Jeg er glad for at du foreløpig bare er assistent. Anonymkode: 00d3f...ff0
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2019 #34 Skrevet 15. januar 2019 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Og sliter så veldig med å akseptere alle de som henter barna sine 16.28 når de er hjemme eller har slutta 14 på jobb. Blir litt sånn bitter på barnas vegne. Samme med de som kommer 7.00 når vi åpner og sier de skal hjem for enten å ha helt fri eller dra på seinvakt 17.00. Er dette en følelse som går over etter en stund ? Jeg er ganske ung, vet jeg ikke har noe med det. Men det setter ekstra press på bemanning og jeg får så vondt av ungene. Dere med erfaring, vil det gå over ? Anonymkode: e3e51...ab3 Hvis noen skal dra på jobbe natt, så må de mest sannsynlig sove før det, og da har barna det best i barnehagen. Og hva så om de leverer i BHG når de har en fridag eller to? Uthvilte foreldre som har fått tatt igjen husarbeid eller annet mens barna er i barnehagen, er blidere foreldre med mer overskudd. Anonymkode: 18320...b26
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå