Anonym bruker Skrevet 14. januar 2019 #1 Skrevet 14. januar 2019 Og sliter så veldig med å akseptere alle de som henter barna sine 16.28 når de er hjemme eller har slutta 14 på jobb. Blir litt sånn bitter på barnas vegne. Samme med de som kommer 7.00 når vi åpner og sier de skal hjem for enten å ha helt fri eller dra på seinvakt 17.00. Er dette en følelse som går over etter en stund ? Jeg er ganske ung, vet jeg ikke har noe med det. Men det setter ekstra press på bemanning og jeg får så vondt av ungene. Dere med erfaring, vil det gå over ? Anonymkode: e3e51...ab3
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2019 #2 Skrevet 14. januar 2019 Hva mener du med at du blir bitter og sliter med å akseptere det? Påvirker det hvordan du gjør jobben din, hvordan du er mot foreldrene? Anonymkode: cdfcf...a1d
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2019 #3 Skrevet 14. januar 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og sliter så veldig med å akseptere alle de som henter barna sine 16.28 når de er hjemme eller har slutta 14 på jobb. Blir litt sånn bitter på barnas vegne. Samme med de som kommer 7.00 når vi åpner og sier de skal hjem for enten å ha helt fri eller dra på seinvakt 17.00. Er dette en følelse som går over etter en stund ? Jeg er ganske ung, vet jeg ikke har noe med det. Men det setter ekstra press på bemanning og jeg får så vondt av ungene. Dere med erfaring, vil det gå over ? Anonymkode: e3e51...ab3 Skift jobb eller dropp moralismen. Hvis barnehagen din er et så jævlig sted å være, får dere sørge for å gjøre en bedre jobb, så ungene trives der, enten mamma er hjemme eller på jobb. Anonymkode: 29fb1...b87
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2019 #4 Skrevet 14. januar 2019 Påvirker selvfølgelig ikke jobben min ! Men tenker mye på det. Og blir litt trist. Skal heldigvis bare jobbe ut februar. Får på sikt tror jeg nok det ville fått meg til å bli ekstra sliten. Rart om de andre ansatte ikke føler det sånn. Er jo jobben vår og vi må jo ta oss ekstra godt av de flotte barna som mange foreldre nesten ikke ser i løpet av et døgn. Hadde det gått ut over barna, hadde jeg så klart sluttet før Anonymkode: e3e51...ab3
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2019 #5 Skrevet 14. januar 2019 Det setter ikke ekstra press på bemanningen. Dette skal følge regler, angående hvor mange barn per ansatt. Som nyansatt har du nok ikke fått fullstendig innblikk i familieforholdene til barna. Det kan være at ett eller flere barn er der på grunn av at barnevernet er innvolvert, eller at foreldrene studere. Ja, hjemme. Hvorfor er du bitre på foreldrene? Ja, du har mye å lære, og det viktigste er å gjøre din jobb, det du er betalt for! Anonymkode: 281c9...218
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2019 #6 Skrevet 14. januar 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Påvirker selvfølgelig ikke jobben min ! Men tenker mye på det. Og blir litt trist. Skal heldigvis bare jobbe ut februar. Får på sikt tror jeg nok det ville fått meg til å bli ekstra sliten. Rart om de andre ansatte ikke føler det sånn. Er jo jobben vår og vi må jo ta oss ekstra godt av de flotte barna som mange foreldre nesten ikke ser i løpet av et døgn. Hadde det gått ut over barna, hadde jeg så klart sluttet før Anonymkode: e3e51...ab3 Ehhh, hvorfor hadde du så klart sluttet før...så du slapp å være der, hvordan skulle det hjelpe barna? Det er klart man har en mening om ting, men etterhvert så lærer man seg at verden ikke er så svart-hvit. Som helt ny så vet du ingenting om livssituasjonene til familiene i barnehagen, og du skal være veldig forsiktig med å dømme andre. Anonymkode: cdfcf...a1d
Yellow Brick Road Skrevet 14. januar 2019 #7 Skrevet 14. januar 2019 Konsentrer deg om å gjøre din jobb på best måte, og la foreldrene gjøre sin jobb på best måte for dem og for barna. Og du aner ikke hva det er. Og du har ikke noe med det heller. Konsentrer deg om å gjøre jobben din. Er du sikker på at dette er jobben for deg? Du høres utrolig umoden ut.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2019 #8 Skrevet 14. januar 2019 Jeg skjønner henne jeg!! Nå er ikke jeg ansatt selv, men har tre barn. Anonymkode: 08e69...211
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2019 #9 Skrevet 14. januar 2019 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og sliter så veldig med å akseptere alle de som henter barna sine 16.28 når de er hjemme eller har slutta 14 på jobb. Blir litt sånn bitter på barnas vegne. Samme med de som kommer 7.00 når vi åpner og sier de skal hjem for enten å ha helt fri eller dra på seinvakt 17.00. Er dette en følelse som går over etter en stund ? Jeg er ganske ung, vet jeg ikke har noe med det. Men det setter ekstra press på bemanning og jeg får så vondt av ungene. Dere med erfaring, vil det gå over ? Anonymkode: e3e51...ab3 Pass dine egne saker og gjør jobben din. Det er det du får betalt for. Passer det deg ikke, bør du finne på noe annet å gjøre. millenials, altså ... Anonymkode: e875c...abe
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2019 #10 Skrevet 14. januar 2019 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Påvirker selvfølgelig ikke jobben min ! Men tenker mye på det. Og blir litt trist. Skal heldigvis bare jobbe ut februar. Får på sikt tror jeg nok det ville fått meg til å bli ekstra sliten. Rart om de andre ansatte ikke føler det sånn. Er jo jobben vår og vi må jo ta oss ekstra godt av de flotte barna som mange foreldre nesten ikke ser i løpet av et døgn. Hadde det gått ut over barna, hadde jeg så klart sluttet før Anonymkode: e3e51...ab3 Du bør jobbe med deg selv, for det skinner tydelig igjennom hvor mye du ser ned på de foreldrene, og det til tross for at du ikke vet noe som helst om de. Anonymkode: cdfcf...a1d
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2019 #11 Skrevet 14. januar 2019 Herregud! Er det mulig? Jeg lurer hva neste blir? At kassadama skal fortelle meg at jeg ikke bør spise potetgull fordi jeg ser litt tjukk fra før? Du bestemmer da ikke om hvor lenge jeg har barna mine i bhg. du skulle aldri fått jobben i utgangspunktet. Anonymkode: 829b4...cfd
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2019 #12 Skrevet 14. januar 2019 Og forresten pleier du å spørre foreldre om hvor de skal og hva de skal etter å levert barna i bhg? Om du hadde spurt meg, så hadde du fått bare et smil:) Anonymkode: 829b4...cfd
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2019 #13 Skrevet 14. januar 2019 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er jo jobben vår og vi må jo ta oss ekstra godt av de flotte barna som mange foreldre nesten ikke ser i løpet av et døgn. Godt å høre at ditt assistenthjerte er større og varmere enn de halvusle mammahjertene, da. Du er nok en veldig god person. Anonymkode: 29fb1...b87
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2019 #14 Skrevet 14. januar 2019 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg skjønner henne jeg!! Nå er ikke jeg ansatt selv, men har tre barn. Anonymkode: 08e69...211 Og dermed vet du hvordan andre foreldre tilbringer dagene? Jeg har også tre barn, men jeg må ha gjort noe feil, for jeg ble ikke synsk av å føde. Anonymkode: 29fb1...b87
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2019 #15 Skrevet 14. januar 2019 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og forresten pleier du å spørre foreldre om hvor de skal og hva de skal etter å levert barna i bhg? Om du hadde spurt meg, så hadde du fått bare et smil:) Anonymkode: 829b4...cfd Foreldrene forteller ofte sånn helt av seg selv,det er min erfaring fra jobb i barnehage. Anonymkode: 2933d...4f8
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2019 #16 Skrevet 14. januar 2019 Her var det mange som ble butthurt! 🤣 Jeg forstår HI. Det sender et signal at foreldrene vil ha fri fra barna, når den beste plassen for barna er med mamma og/eller pappa. MEN alle lever sitt eget liv, på sin måte. Noen studerer, noen er uføre, noen må sove pga nattevakt, noen er syke, noen må jobbe doble skift for å få endene til å møtes osv. Det er ikke alt dette alle får vite, og derfor blir disse signalene mistolket. Anonymkode: 073fd...795
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2019 #17 Skrevet 14. januar 2019 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Foreldrene forteller ofte sånn helt av seg selv,det er min erfaring fra jobb i barnehage. Anonymkode: 2933d...4f8 Min og Anonymkode: cdfcf...a1d
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2019 #18 Skrevet 14. januar 2019 Altså jeg jobber skift. Begynner jeg klokken 1700 så jobber jeg gjerne til 0200 på natten. Jeg har en jobb med ekstremt mye ansvar. Jeg må sende lille i barnehagen og så må jeg legge meg og sove. For meg er ikke det nok når jeg kommer hjem 0300 på natten skal spise noe så legge meg lille våkner da 3-4 timer etter det. Jeg leverer i barnehagen og så sover jeg. Om DU synes det er fælt for det være opp til deg, men jeg kan ikke risikere min sikkerhetstjeneste på noe du synes er «litt» fælt og hvor du for «litt vondt i mammahjertet» Anonymkode: f918b...fc9
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2019 #19 Skrevet 14. januar 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Altså jeg jobber skift. Begynner jeg klokken 1700 så jobber jeg gjerne til 0200 på natten. Jeg har en jobb med ekstremt mye ansvar. Jeg må sende lille i barnehagen og så må jeg legge meg og sove. For meg er ikke det nok når jeg kommer hjem 0300 på natten skal spise noe så legge meg lille våkner da 3-4 timer etter det. Jeg leverer i barnehagen og så sover jeg. Om DU synes det er fælt for det være opp til deg, men jeg kan ikke risikere min sikkerhetstjeneste på noe du synes er «litt» fælt og hvor du for «litt vondt i mammahjertet» Anonymkode: f918b...fc9 Er ingen som reagerer på at barnet ditt er i barnehagen da,men velger du å ikke hente barnet ditt igjen før ca 16.00 så skjønner jeg at de ansatte tenker sitt. Anonymkode: 2933d...4f8
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2019 #20 Skrevet 14. januar 2019 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Her var det mange som ble butthurt! 🤣 Jeg forstår HI. Det sender et signal at foreldrene vil ha fri fra barna, når den beste plassen for barna er med mamma og/eller pappa. MEN alle lever sitt eget liv, på sin måte. Noen studerer, noen er uføre, noen må sove pga nattevakt, noen er syke, noen må jobbe doble skift for å få endene til å møtes osv. Det er ikke alt dette alle får vite, og derfor blir disse signalene mistolket. Anonymkode: 073fd...795 Du, man er ikke butthurt bare fordi man påpeker at HI ikke har noe som helst med å vurdere hvordan brukerne disponerer de lovlige timene de kan bruke i en institusjon. Anonymkode: 29fb1...b87
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2019 #21 Skrevet 14. januar 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Er ingen som reagerer på at barnet ditt er i barnehagen da,men velger du å ikke hente barnet ditt igjen før ca 16.00 så skjønner jeg at de ansatte tenker sitt. Anonymkode: 2933d...4f8 Og det er dét de bør la være med, hvis noen skal anse dem som profesjonelle. Anonymkode: 29fb1...b87
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2019 #22 Skrevet 14. januar 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Er ingen som reagerer på at barnet ditt er i barnehagen da,men velger du å ikke hente barnet ditt igjen før ca 16.00 så skjønner jeg at de ansatte tenker sitt. Anonymkode: 2933d...4f8 Jeg sover til jeg våkner ofte henter jeg mellom 16-1630 om ikke far henter klokken 16. Jeg trenger som sagt den søvnen. Det jeg lurer på er hvordan i huleste hi vet eller synes at min historie er mer «grei» en andre sin! Hun nevnte det med eller skal ikke på jobb før 17. Vel det er jo det samme hos meg! Anonymkode: f918b...fc9
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2019 #23 Skrevet 14. januar 2019 Mange barn har det jo sånn.. Og at vi tenker det samme som deg...ja, kanskje på en måte, men klager ikke på det, men aksepterer det.. For vi vet at de fleste foreldre har sine grunner til hvorfor barnet er i barnehagen så lenge. Og det er ikke i vår plass å klage på dette, eller vite grunnen. Har vi senvakt til kl. 17, så er vi jo der for å passe barna til stengetid uansett. Sliten eller ei. Om du syns dette er slitsomt, bare vent til en høytid.. :D ;) Da dagene blir super hektiske, og man må ha hodet riktig skrudd på, ti tommeltotter og åtte armer. :D :D Fokuser heller på å gjøre ettermiddagen til barna koselig, og evt rolig om det er nødvendig, før mamma og pappa kommer å henter. :) Gjør dagen minnerik.. skap glede. Og møt foreldrene med den samme gleden.. :D Anonymkode: 16bab...eb9
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2019 #24 Skrevet 14. januar 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Og det er dét de bør la være med, hvis noen skal anse dem som profesjonelle. Anonymkode: 29fb1...b87 Så lenge HI ikke viser hva hun tenker om deres avgjørelse så ser jeg ikke noe galt i det. Jobber selv i bhg å det er ofte vi tenker vårt om foreldrene sine meninger eller avgjørelser,men vi selvsagt like høflige og hyggelige ovenfor foreldrene. Det er det som er å være proffesjonell!! Anonymkode: 2933d...4f8
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2019 #25 Skrevet 14. januar 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Mange barn har det jo sånn.. Og at vi tenker det samme som deg...ja, kanskje på en måte, men klager ikke på det, men aksepterer det.. For vi vet at de fleste foreldre har sine grunner til hvorfor barnet er i barnehagen så lenge. Og det er ikke i vår plass å klage på dette, eller vite grunnen. Har vi senvakt til kl. 17, så er vi jo der for å passe barna til stengetid uansett. Sliten eller ei. Om du syns dette er slitsomt, bare vent til en høytid.. Da dagene blir super hektiske, og man må ha hodet riktig skrudd på, ti tommeltotter og åtte armer. Fokuser heller på å gjøre ettermiddagen til barna koselig, og evt rolig om det er nødvendig, før mamma og pappa kommer å henter. Gjør dagen minnerik.. skap glede. Og møt foreldrene med den samme gleden.. Anonymkode: 16bab...eb9 Eller når det er tilvenning og en haug med unger begynner samtidig Anonymkode: cdfcf...a1d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå