Gå til innhold

Trillinger - abort eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet
14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror nok det. Trillinger blir som regel født alt for tidlig også, og mange dør eller får varige men. Ikke noe jeg ser for meg at jeg kunne taklet, særlig ikke helt alene. 

Anonymkode: 96d84...7e4

handler alt i livet om DEG

Anonymkode: eb1e0...f8d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke tatt abort. Tenker at man planlegger så godt man kan, og resten går seg til underveis og man finner løsninger når eventuelle problemer dukker opp. Det er ikke alt man kan forutse eller planlegge. Men det er meg, du må kjenne etter hva du synes er riktig for deg.

Anonymkode: d733a...834

Skrevet

Nei jeg personlig ville ikke gjort det. Stor hjelpsom familie som er veldig støttende har hjulpet meg :) ble mor som 15. Hadde jeg blitt gravid med trillinger nå hadde jeg ikke tatt abort selvom det ikke er en mann tilstedet venter tvillinger nå selv (22 år) .... Min lillesøster på 19 flytter til meg da hun har lærlingsplass rett ved meg så jeg blir ikke helt alene :) 

Anonymkode: d4170...750

Skrevet

Naboene våre fikk trillinger. Risikosvangerskap, hun tilbrakte siste 2 mnd på sykehus fordi det er langt fra her vi bor til sykehus. Gikk helt fint. De fikk hjemmehjelp og annen hjelp fra kommunen da de kom hjem. Dette er et ektepar , så vil tro du har rett på/ kan få like mye om ikke mer hjelp fra kommunen,når du er enslig.

Anonymkode: d733a...834

Skrevet

Hadde personlig aldri tatt abort.  Har 8 barn fra før,hadde gjerne tatt tre til ☺

Anonymkode: db5de...4e8

Skrevet
På 13.1.2019 den 19.12, Anonym bruker skrev:

Hvis du var alene, en person. Du har familie rundt deg, men de er i full jobb, og du er gravid med TRILLINGER.

Hadde du tatt abort? 

Anonymkode: 59abd...2bc

Jeg ville nok valgt å redusere til tvillinger. Etter å ha sett trillingfødsel i uke 23... stakkars unger!!

Skrevet
10 hours ago, Toneelise said:

Jeg ville nok valgt å redusere til tvillinger. Etter å ha sett trillingfødsel i uke 23... stakkars unger!!

du er ekkel

Anonymkode: ea438...6d7

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

du er ekkel

Hvorfor et man ekkel om man ønsker å redusere antall foster? Jeg hadde redusert til et

Anonymkode: 90a0e...051

Skrevet
Just now, Anonym bruker said:

Hvorfor et man ekkel om man ønsker å redusere antall foster? Jeg hadde redusert til et

SYKT mener jeg... tar ikke vekk et barn, enten alle eller ingen

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

SYKT mener jeg... tar ikke vekk et barn, enten alle eller ingen

H orfor det? 

Skrevet

Om alle som kunne hjelpe meg var i full jobb, så hadde jeg tatt abort ja. Men jeg har en pensjonert mor som mer enn gjerne hadde flyttet inn en stund for å hjelpe til, så jeg hadde nok beholdt.

Anonymkode: 3afb0...4c5

Skrevet
På 13.1.2019 den 21.59, Anonym bruker skrev:

Dere ble jo nesten født ved termin. Kun én uke før. Du er klar over at det er veldig sjeldent. Tror du at det hadde gått like fint om dere hadde blitt født i uke 32, som er gjennomsnittet?

I dag anbefaler man at trillingsvangerskap settes i gang ved uke 34. Risikoen ved å gå lengre enn dette er rett og slett for stor. At det gikk fint med deg og dine søsken skyldes en stor porsjon flaks og burde på ingen måte brukes som argument for å bare kjøre på med trillingsvangerskap. Det ER en veldig stor risiko! Selv om det gikk bra med deg!

Anonymkode: 5d7f6...520

Du virker jo dum på ordentlig!

Anonymkode: 5f0a0...156

Skrevet

Mine trillinger døde i uke 23. Jeg hadde redusert om jeg hadde visst det jeg nå vet. Har i etterkant fått prematurt barn uke 28. Jeg hadde ikke klart å hatt 3 premature med alt det fører med seg.

vi kjenner mange premature og mange av de født før uke 26 har skader. Vår og andre født senere har ikke skader i det omfanget, men er likevel ekstremt mye syk, mye oppfølging av fysio, ernæring, helsestasjon, lungelege, øyelege osv.

Anonymkode: 41cc6...4bc

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du virker jo dum på ordentlig!

Uff, ja! Dumt med fakta. Bedre med rosa briller og en "det gikk bra med meg så det går helt sikkert bra med deg også. Skikkelig dumt med fakta som sørger for at folk tar informerte valg!🤣😂

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Uff, ja! Dumt med fakta. Bedre med rosa briller og en "det gikk bra med meg så det går helt sikkert bra med deg også. Skikkelig dumt med fakta som sørger for at folk tar informerte valg!🤣😂

Nei, ikke dumt med fakta. Du virker dum. Smileyene dine understreker at du ikke akkurat er en man bør ta imot faktaopplysninger fra. 

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, ikke dumt med fakta. Du virker dum. Smileyene dine understreker at du ikke akkurat er en man bør ta imot faktaopplysninger fra. 

Nei, da er det nok bedre å stole på en som ikke tar fem øre for å kalle medmennesker dumme på bakgrunn av et par innlegg. Du som er så fryktelig smart i forhold til meg: nøyaktig hva er det jeg har sagt som ikke medfører riktighet?

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror heller ikke du helt har forstått hva en "faktaopplysning" er. Hvis noe er fakta, så er det jo irrelevant hvem den kommer ifra! Det er jo like fullt fakta. 

Skrevet

Jeg hadde selvsagt beholdt! 

Anonymkode: 755da...b64

Skrevet
På 13.1.2019 den 22.20, Anonym bruker skrev:

Vi har også trillinger i familien. De ligger i jorda alle tre😭

Abort? 

Anonymkode: fbc20...5e8

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Abort? 

Anonymkode: fbc20...5e8

Nei😞. De døde, én etter én, på sykehuset. Vi trodde en stund at hun ihvertfall skulle få beholde jenta, men det gikk galt det også.

Skrevet

http://itsabuzzworld.com/

Fullt mulig at det kan gå bra med 5 så sjansene er større for at det går enda bedre med 3. Det finnes avlastning og kommunal hjelp i tillegg og ting blir tungt og du ikke har nok nettverk alene.

Anonymkode: 755da...b64

Skrevet
På 13.1.2019 den 22.05, Anonym bruker skrev:

Men, i et land som Norge blir man tatt godt vare på gjennom hele svangerskapet og man er også sikret eventuell medisinsk oppfølgning etter fødsel. 

Anonymkode: 4d966...1a4

Det kommer helt an på hvor man bor det. Mange steder som verken har jordmor, sykehus, stabil legeordning og helsesøster. Stengte veier på vinteren kan også gi store utfordringer med å nå frem til helsehjelp. 

Her hvor jeg bor får man 1 jordmortime når man er gravid. Er veiene og flyplassen stengt er nærmeste sykehus i Finland, 5 timers kjøretur. Jeg hadde aldri tatt risikoen med trillingsvangerskap! 

Anonymkode: 0b65d...9c9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...