Gå til innhold

Trillinger - abort eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du var alene, en person. Du har familie rundt deg, men de er i full jobb, og du er gravid med TRILLINGER.

Hadde du tatt abort? 

Anonymkode: 59abd...2bc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det hadde jeg ikke gjort

Anonymkode: 22f78...491

Skrevet

Nei, ikke om jeg var barnløs.

Nå har jeg allerede fire barn da, så hadde jeg blitt gravid med trillinger når uten å ha noen mann, så hadde jeg nok valgt abort... Men det er en litt søkt tanke siden jeg har mann og er sterilisert.

Anonymkode: 539be...ee9

Skrevet

Nei det hadde jeg ikke gjort. 

Anonymkode: 4ee23...e7b

Skrevet

Jeg hadde i alle fall redusert tallet fra 3 til 1. Og så kommer det an på om jeg hadde hatt barn fra før. Hadde jeg hatt det, så hadde det blitt abort på alle 3

Anonymkode: 90a0e...051

Skrevet

Ja, dessverre

Anonymkode: b9d2a...ec5

Skrevet

Nei. Jeg ville bestemt meg for svangerskapet. 

Skrevet

Hvor gammel er du da?

Du får jo alle barna dine på en gang, så om du er 19 år og sannsynligvis finner mannen i ditt liv de neste 5 årene og må regne med at han også vil ha biologiske barn er det kanskje helt feil å få trillinger?

Men er du 35 år og enda ikke har funnet mannen i ditt liv kan jo det å få alle barna dine på en gang være fantastisk. Jeg kjenner ei som har trillinger og selv om det første året var slitsomt har jo ungene hatt hverandre hele veien senere. Det å alltid ha barn som er like gamle har jo sine fordeler også, tenker på alt i fra brettspill til kino, aktiviteter på ferie osv.

Anonymkode: 539be...ee9

Skrevet

Vanskelig egentlig å sette seg helt inn i! Ei dame jeg vet om (felles bekjente) er alenemor til firlinger, så da er jo tre overkommelig.

Hadde vært utrolig slitsomt de første årene, men tror jeg hadde beholdt.

Skrevet

Det blir umulig å svare på. Jeg har tre barn og mannen har kappa strengen, så for meg er det helt urealistisk. 

Men jeg kan godt forstå at det finnes situasjoner der mennesker ikke ser seg i stand til å håndtere en slik situasjon. Jeg ville nok selv valgt å beholde i mange situasjoner, men det betyr ikke at jeg ikke kan forstå at andre velger annerledes. 

Anonymkode: a15f8...4f1

Skrevet

Jeg tror nok det. Trillinger blir som regel født alt for tidlig også, og mange dør eller får varige men. Ikke noe jeg ser for meg at jeg kunne taklet, særlig ikke helt alene. 

Anonymkode: 96d84...7e4

Skrevet

Jeg tror nok det. Ikke bare av hensyn til meg selv, men til barna også. Trillingsvangerskap er en stor risiko og mange får varige mén 

Anonymkode: 5d7f6...520

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at risikoen ved tvillingfødsel var veldig høy for meg..dvs at de ville fryktet senabort, i beste fall veldig prematur fødsel. Det ble heldigvis ikke tvillinger, hvem vet hva jeg ville gjort da..

Anonymkode: f8d08...c97

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror nok det. Ikke bare av hensyn til meg selv, men til barna også. Trillingsvangerskap er en stor risiko og mange får varige mén 

Det er høyere risiko ved trillingsvangerskap, men virkelig ikke sånn at man tar abort "for sikkerhets skyld"! De fleste trillinger klarer seg helt fint. Jeg er selv trilling. Vi ble født (keisersnitt) i uke 36, så vi trengte noen ekstra dager på sykehuset. Ellers vokste og utviklet vi oss helt normalt. I dag har alle tre lange utdannelser og gode jobber, så det var ikke noe galt med hodene våre heller!

Anonymkode: 5f0a0...156

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er høyere risiko ved trillingsvangerskap, men virkelig ikke sånn at man tar abort "for sikkerhets skyld"! De fleste trillinger klarer seg helt fint. Jeg er selv trilling. Vi ble født (keisersnitt) i uke 36, så vi trengte noen ekstra dager på sykehuset. Ellers vokste og utviklet vi oss helt normalt. I dag har alle tre lange utdannelser og gode jobber, så det var ikke noe galt med hodene våre heller!

Anonymkode: 5f0a0...156

Dere ble jo nesten født ved termin. Kun én uke før. Du er klar over at det er veldig sjeldent. Tror du at det hadde gått like fint om dere hadde blitt født i uke 32, som er gjennomsnittet?

I dag anbefaler man at trillingsvangerskap settes i gang ved uke 34. Risikoen ved å gå lengre enn dette er rett og slett for stor. At det gikk fint med deg og dine søsken skyldes en stor porsjon flaks og burde på ingen måte brukes som argument for å bare kjøre på med trillingsvangerskap. Det ER en veldig stor risiko! Selv om det gikk bra med deg!

Skrevet

Nei det ville jeg ikke

Anonymkode: ea438...6d7

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dere ble jo nesten født ved termin. Kun én uke før. Du er klar over at det er veldig sjeldent. Tror du at det hadde gått like fint om dere hadde blitt født i uke 32, som er gjennomsnittet?

I dag anbefaler man at trillingsvangerskap settes i gang ved uke 34. Risikoen ved å gå lengre enn dette er rett og slett for stor. At det gikk fint med deg og dine søsken skyldes en stor porsjon flaks og burde på ingen måte brukes som argument for å bare kjøre på med trillingsvangerskap. Det ER en veldig stor risiko! Selv om det gikk bra med deg!

Vi har også trillinger i familien, og de er helt frisk. Ble født i uke 35. 

Høyere risiko, ja det er det. Men, i et land som Norge blir man tatt godt vare på gjennom hele svangerskapet og man er også sikret eventuell medisinsk oppfølgning etter fødsel. 

Anonymkode: 4d966...1a4

Skrevet

Nei, det hadde jeg absolutt IKKE gjort!!!

Har tvillinger, og har alltid tenkt at det hadde vært gøy om de var en til! 😉

Anonymkode: 6771a...a49

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Høyere risiko, ja det er det. Men, i et land som Norge blir man tatt godt vare på gjennom hele svangerskapet og man er også sikret eventuell medisinsk oppfølgning etter fødsel. 

Vi har også trillinger i familien. De ligger i jorda alle tre😭

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Har to barn som er født i uke 31 og 32. Går helt fint med dem 😊

Anonymkode: 801b5...43b

Skrevet
58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Svogerforskning.

Les deg opp på fakta.

Anonymkode: 0151f...f0e

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har to barn som er født i uke 31 og 32. Går helt fint med dem 😊

Anonymkode: 801b5...43b

Hva var poenget ditt? At siden det gikk fint med dine så går det fint med alle? Jeg tror kanskje noen glemte å si dette til min søsters trillinger.

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva var poenget ditt? At siden det gikk fint med dine så går det fint med alle? Jeg tror kanskje noen glemte å si dette til min søsters trillinger.

Okei, så vend den rundt:

Fordi din søsters trillinger døde, så dør alle trillinger?

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Svogerforskning.

Les deg opp på fakta.

Anonymkode: 0151f...f0e

Vis frem fakta som forteller at trillingsvangerskap i Norge har større sannsynlighet for dødsfall enn overlevelse. 

(P.S de finnes ikke)

Skrevet

Nei... man dreper da ikke barn! For et spørsmål!! 

Anonymkode: eb1e0...f8d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...