Anonym bruker Skrevet 13. januar 2019 #1 Skrevet 13. januar 2019 Vi har tre barn fra 3 til 7 år, og hvert bidige minutt fra kl 6 til kl 19:30 skriker de, sloss, maser, klatrer, hopper, løper. Setter jeg meg på en stol eller i sofaen, går det mindre enn ti sekunder før en eller annen skal hoppe på meg, dra meg i håret, henge rundt halsen eller klatre. Det klatres opp på fanget, så ned igjen. Opp, så ned igjen. De klarer ikke å sitte i ro og se barne-TV. Akkurat nå klatrer minstemann på meg, mens han andre sparker meg i siden. Hele tiden gir jeg beskjeder om å slutte med å hoppe i sofaen, gå ut hvis de vil løpe, eller stopp å lugge storesøster, men de gir fullstendig beng. Så er det all løpingen og ropingen. INNESTEMME!!! Det er til å bli sprø av! 😱🤯🥵 Jeg orker ikke å true mer, det funker ikke, men å lokke med premier eller annet gøy, funker heller ikke. Hvordan kan dette løses? Anonymkode: 80903...86f
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2019 #2 Skrevet 13. januar 2019 Jeg har det på samme måten, men har ingen råd. Akkurat nå har jeg tre sår i munnen pga dette😥 Anonymkode: 1bbed...0c2
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2019 #3 Skrevet 13. januar 2019 Og du sitter å skriver i stedet for å ta deg av de? Ha fokus på de istedenfor så kan du skrive på dib så mye du vil etter at de har lagt seg! Anonymkode: 1edba...932
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2019 #4 Skrevet 13. januar 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Og du sitter å skriver i stedet for å ta deg av de? Ha fokus på de istedenfor så kan du skrive på dib så mye du vil etter at de har lagt seg! Anonymkode: 1edba...932 Jeg må få ta meg to minutters fri innimellom, eller? Dessuten søker jeg råd og tips. HI Anonymkode: 80903...86f
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2019 #5 Skrevet 13. januar 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg må få ta meg to minutters fri innimellom, eller? Dessuten søker jeg råd og tips. HI Anonymkode: 80903...86f Hvor har jeg nevnt at du ikke kan ta to minutters fri innimellom? Men mens de klatrer og sparket deg?? Ser du ikke at du ikke er til stede når de oppfører seg sånn? Hadde mine oppført seg slik hadde jeg aldri tenkt på mobilen en gang i slike øyeblikk. Anonymkode: 1edba...932
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2019 #6 Skrevet 13. januar 2019 Been there, done that... Har også tre tette. De må aktiviseres! Det beste er å ta de med ut. I tillegg kan det funke å invitere andre barn på besøk og foreslå aktiviteter for dem. Skjønner at du blir sprø. Du og mannen må bytte på å få litt egentid i løpet av dagen, da takler du det bedre. Anonymkode: 7a481...ffc
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2019 #7 Skrevet 13. januar 2019 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og du sitter å skriver i stedet for å ta deg av de? Ha fokus på de istedenfor så kan du skrive på dib så mye du vil etter at de har lagt seg! Anonymkode: 1edba...932 Å kutt ut du moralistiske menneske! Jeg blir så lei av sånne hurper som deg! Er du like amøbe i det virkelige liv også? Anonymkode: 7a481...ffc
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2019 #8 Skrevet 13. januar 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Å kutt ut du moralistiske menneske! Jeg blir så lei av sånne hurper som deg! Er du like amøbe i det virkelige liv også? Anonymkode: 7a481...ffc Åj åj åj, og du snakker om moral? Jeg er i hvertfall til stede med mine barn og gir de fullt fokus når jeg skal! Sitter ikke på mobilen med de hengende over meg! Hurpe faktisk 😂🤪 Anonymkode: 1edba...932
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2019 #9 Skrevet 13. januar 2019 Du må jo ikke la barna klatre på deg... hvis de ikke slutter, så reis deg opp og gå vekk! Sparking ville vært helt uaktuelt her. Slutter de ikke med en gang ville jeg sittet på trappa med han Anonymkode: 221e3...12b
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2019 #10 Skrevet 13. januar 2019 Akkurat som hos oss. Følger med på denne tråden. Anonymkode: 624f2...421
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2019 #11 Skrevet 13. januar 2019 Du må være konsekvent. Ikke mase og true, men f.eks reise deg og gå bort hver gang noen sparker (!) på deg, gi klar beskjed at enten så sitter du på fanget eller så går du bort, og gjennomføre det. Du er den voksne, du må ha autoritet nok til at de vet at det er du som bestemmer. Det blir nok en hard kamp, barna er jo vant til at de kan gjøre som de vil, men om du står i den tenker jeg at du ganske snart ser resulterer. Anonymkode: 23a25...d4d
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2019 #12 Skrevet 13. januar 2019 Her må du virkelig ta tak, hvis ikke vil du oppdra tre drittunger som tror de kan gjøre akkurat som de vil.. En syvåring (!) er mer enn stor nok til å skjønne at han hverken skal sparke, lugge eller klatre på mora si.. Kle på dem og få de ut, eller plassere dem på rommet sitt, si rolig, men bestemt at slik oppførsel vil du ikke ha noe av, og at nå kan de være på rommet sitt til de har roet seg ned. Hvordan er disse ungene borte hos andre folk? Anonymkode: 28b4e...b74
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2019 #13 Skrevet 13. januar 2019 Nei, heter det. Hører de ikke på det løfter du dem ned. Hører de ikke etter går du. Anonymkode: fdf40...df3
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2019 #14 Skrevet 13. januar 2019 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Åj åj åj, og du snakker om moral? Jeg er i hvertfall til stede med mine barn og gir de fullt fokus når jeg skal! Sitter ikke på mobilen med de hengende over meg! Hurpe faktisk 😂🤪 Anonymkode: 1edba...932 Tror ikke du vet hva moralistisk betyr iallefall 😂 🤪 Anonymkode: 32d91...8f4
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2019 #15 Skrevet 13. januar 2019 Du må ikke si nei hele tiden. De skal selvfølgelig ikke få lov til å sparke å så, men hvis de er som mine, begynner de sånn når de er rastløse. Som en annen skriver må du aktivisere dem. Alltid ut minst et par timer hver dag i helgene. Ake, oppdagelsesferd i skogen, gå på ski, gå til en lekeplass, det som passer for dere. Finn ut om det skjer noe rundt dere og invitert gjerne med andre. Hvis dere har en facebookgruppe i barnehagen er det det perfekte stedet å legge ut en melding om at "Vi skal ake i bakken, er der noen som vil være med?" Når dere er ikke må du også foreslå noe annet. Lego, tegne, perle hvis de kan sitte i ro med det en periode. Finn på noe de kan få lov til inne, f.eks. har vi en treningsmatte vi tar frem av og til hvor vi stuper kråke ol, da får de ut litt energi inne også. Hvis det generelt blir mindre nei, hører de også bedre på deg de gangene du må si nei. Anonymkode: 6eb00...ecc
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2019 #16 Skrevet 13. januar 2019 36 minutter siden, Anonym bruker skrev: Åj åj åj, og du snakker om moral? Jeg er i hvertfall til stede med mine barn og gir de fullt fokus når jeg skal! Sitter ikke på mobilen med de hengende over meg! Hurpe faktisk 😂🤪 Anonymkode: 1edba...932 Og hvordan vet du når hi skal og ikke skal ta seg av ungene? Ser du i kula di? HI, eneste som funker her er å brenne krutt ute, ski eller akebakken, og vi hjelper de IKKE opp med akebrettet. De er deilig utslitt etter noen timer der. Anonymkode: e7f40...6f4
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2019 #17 Skrevet 13. januar 2019 Du sier trusler ikke fungerer. Selvfølgelig fungerer ikke det. Du har jo lært dem at det bare er trusler uten konsekvenser. Prøv å gi konsekvenser etter en advarsel, ikke mer. Hopper de i sofaene? Steng dem ute fra stua resten av dagen. Sparker de eller klatrer på deg så lås deg inne på soverommet i 15 minutter. Roper de så ikke svar og snakk veldig lavt til dem. Gi dem aldri mer enn en advarsel. I tillegg bør du være like rask til å gi dem ros. Ros dem hver gang de snakker lavt, hver gang de går rolig, hver gang de ikke klatrer på deg når du har sittet 30 sekunder osv. I tillegg høres det ut som om de trenger mye aktivitet. Kom dere raskt ut om morgenen. Dra i akebakken eller et annet sted de kan herje til de blir slitne. Te en ny tur ut på ettermiddagen. Lykke til. Anonymkode: 59eaa...94c
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2019 #18 Skrevet 13. januar 2019 De trenger aktivisering, og du skal ikke behøve å aktivisere dem. Kle på dem og send dem ut hvis dere har en trygg uteplass. Dette med 100% fokus på barna hver våkne time er ikke bra heller, så ikke ha dårlig samvittighet for det. Synes det er så synd at det er så få barn ute i gatene nå, men hagen fungerer fint for oss. Sørg for at de er gode og mette, kle på passe med klær og send dem ut. Helt ok om de sitter på trappen og kjeder seg litt før de finner ut av det. Barn må lære å leke selv, det er bra for dem. Anonymkode: 779c9...207
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2019 #19 Skrevet 13. januar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Du må ikke si nei hele tiden. De skal selvfølgelig ikke få lov til å sparke å så, men hvis de er som mine, begynner de sånn når de er rastløse. Som en annen skriver må du aktivisere dem. Alltid ut minst et par timer hver dag i helgene. Ake, oppdagelsesferd i skogen, gå på ski, gå til en lekeplass, det som passer for dere. Finn ut om det skjer noe rundt dere og invitert gjerne med andre. Hvis dere har en facebookgruppe i barnehagen er det det perfekte stedet å legge ut en melding om at "Vi skal ake i bakken, er der noen som vil være med?" Når dere er ikke må du også foreslå noe annet. Lego, tegne, perle hvis de kan sitte i ro med det en periode. Finn på noe de kan få lov til inne, f.eks. har vi en treningsmatte vi tar frem av og til hvor vi stuper kråke ol, da får de ut litt energi inne også. Hvis det generelt blir mindre nei, hører de også bedre på deg de gangene du må si nei. Anonymkode: 6eb00...ecc Enig i dette - du må på en måte klare å avlede dem, sette i gang noe annet som de kan fokusere på. Du må delta selv også, ihvertfall til å begynne med. Kan ikke bare si « gå og tegn» og forvente at de gjør det. Anonymkode: f7ede...9af
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2019 #20 Skrevet 13. januar 2019 7 hours ago, Anonym bruker said: Vi har tre barn fra 3 til 7 år, og hvert bidige minutt fra kl 6 til kl 19:30 skriker de, sloss, maser, klatrer, hopper, løper. Setter jeg meg på en stol eller i sofaen, går det mindre enn ti sekunder før en eller annen skal hoppe på meg, dra meg i håret, henge rundt halsen eller klatre. Det klatres opp på fanget, så ned igjen. Opp, så ned igjen. De klarer ikke å sitte i ro og se barne-TV. Akkurat nå klatrer minstemann på meg, mens han andre sparker meg i siden. Hele tiden gir jeg beskjeder om å slutte med å hoppe i sofaen, gå ut hvis de vil løpe, eller stopp å lugge storesøster, men de gir fullstendig beng. Så er det all løpingen og ropingen. INNESTEMME!!! Det er til å bli sprø av! 😱🤯🥵 Jeg orker ikke å true mer, det funker ikke, men å lokke med premier eller annet gøy, funker heller ikke. Hvordan kan dette løses? Anonymkode: 80903...86f sånn er det å ha barn... Anonymkode: d620f...c8b
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2019 #21 Skrevet 13. januar 2019 For å si det sånn ; for å endre barns oppførsel, må du først endre deg selv. Endre på hvordan du gir en beskjed, hvordan du prater til de, hva du gir oppmerksomhet. For du ser jo selv hva som ikke fungerer. Kan anbefale De utrolige årene. Anonymkode: 018b4...c8a
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2019 #22 Skrevet 13. januar 2019 49 minutter siden, Anonym bruker skrev: sånn er det å ha barn... Anonymkode: d620f...c8b Det er det da ikke? Anonymkode: 23a25...d4d
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2019 #23 Skrevet 13. januar 2019 Ta dem med ut! Vi "bodde" ute i skauen da barna var i den alderen. Anonymkode: 9e386...de2
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2019 #24 Skrevet 13. januar 2019 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Du sier trusler ikke fungerer. Selvfølgelig fungerer ikke det. Du har jo lært dem at det bare er trusler uten konsekvenser. Prøv å gi konsekvenser etter en advarsel, ikke mer. Hopper de i sofaene? Steng dem ute fra stua resten av dagen. Sparker de eller klatrer på deg så lås deg inne på soverommet i 15 minutter. Roper de så ikke svar og snakk veldig lavt til dem. Gi dem aldri mer enn en advarsel. I tillegg bør du være like rask til å gi dem ros. Ros dem hver gang de snakker lavt, hver gang de går rolig, hver gang de ikke klatrer på deg når du har sittet 30 sekunder osv. I tillegg høres det ut som om de trenger mye aktivitet. Kom dere raskt ut om morgenen. Dra i akebakken eller et annet sted de kan herje til de blir slitne. Te en ny tur ut på ettermiddagen. Lykke til. Anonymkode: 59eaa...94c Har du lånt litt oppdragelseformer fra 50-tallet? Stenge ungene ute fra stua hele dagen? Og det tror du skal hjelpe. Nei, la oss ikke hoppe i sofaen, for sist gang ble vi stengt ute fra stua. Haha.. barns hjerner funker ikke på den måten. Anonymkode: 0da6e...a3a
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2019 #25 Skrevet 13. januar 2019 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg må få ta meg to minutters fri innimellom, eller? Dessuten søker jeg råd og tips. HI Anonymkode: 80903...86f De må få slite seg ut UTENDØRS. Og du må være voksen og flytte vekk alle som klatrer på deg, føyse vekk foten hvis noen sparker, reis deg opp så du ikke kan klatres på hvis de ikke hører på deg, vær tydelig. Ikke sitt og bruk munn; bruk hender og kropp. Anonymkode: 32d07...3f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå