Gå til innhold

Hva godtar du fra barnehager?

Anbefalte innlegg

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da regner jeg med at de ansatte kjenner disse barna og vet at de må holde et ekstra øye på dem i leken. Det er ikke sikkert det er noe "galt" med barna så det må lages en sak ut av det, men at noen barn er mer utfordrende enn andre er det ingen tvil om, og da må de ansatte være litt mer på når de er rundt disse barna.

Anonymkode: 92594...11b

Ja, det er jeg enig i. Men blir det godt mottatt av ansatte dersom man sier det til dem? "Du må følge bedre med på Trym, han slår Kjersti hver dag". At man spesifikt nevner navn

Anonymkode: 2c737...b44

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ja, det er jeg enig i. Men blir det godt mottatt av ansatte dersom man sier det til dem? "Du må følge bedre med på Trym, han slår Kjersti hver dag". At man spesifikt nevner navn

Selvfølgelig må du det!

Om det er en stadig konflikt mellom Trym og Kjersti må selvfølgelig de ansatte få vite om det (selv om de sikkert selv har obervert det er det greit å vite hva barna sier hjemme).

Skrevet

og når det kommer til bruk av nettbrett i barnehagen er vel dette tatt inn i rammeplanen nå?

Alle barnehager skal bruke digitale verktøy, barna skal lære å bruke dem til å lære, utforske, leke osv.

Skrevet

Hvordan vet du at bhg ikke GJØR NOE med de tingene du ramser opp?? 

Vi i bhg jobber kontinuerlig med sosial kompetanse (som alt dette går under), men vi er også avhengige av at foreldre følger opp hjemme. Vi har de ressursene vi har og 4 voksne skal håndtere 20 barn i alderen 1-6 år (snakker nå om min bhg). Skolestartere kan i mange tilfeller være «de verste». De føler seg mye større og kulere enn de andre, de er litt smålei bhg og ganske klar for skole. Mange har også eldre søsken som lærer de ting. Også kommer religion og tro i tillegg. Vi har foreldre som snakker med barna sine om Gud og Satan, vi har de som mener du er ekkel hvis du spiser svineprodukter, vi har de som mener all religion er tull, pluss mye annet rart.

Oppi alt dette skal vi lære barna å bli gode medmennesker, samtidig som vi har prosjekter, krav om kartlegging fra departementet, samarbeidsmøter med andre instanser, pauser, måltider, dobesøk, påkledning osv osv. 

Er det noe i bhg du reagerer kraftig på, be om en samtale med ped.leder. Gi gjerne en heads up om hva det gjelder, så ped.leder kan forberede seg litt. Da får du bedre svar også. Alternativt kan du sende en mail. 

Jeg elsker jobben min, men kjenner at det er mange foreldre som kun tenker på sitt eget barn, ikke at det er 19 andre vi skal ta hensyn til også. Man kommer som regel veldig langt med en åpen dialog uten altfor mye beskyldninger. Jeg takker foreldre når de spør om ting eller har kommentar til noe. Ikke alltid vi kan innfri ønsker, men takker for engasjementet. Og jo mer informasjon vi får om barna og deres liv, desto bedre voksne kan vi være for dem. 

Dette ble langt og litt rotete, beklager det. Skrev rett ut fra tankene uten så mye filter.

Anonymkode: 8888d...448

Skrevet

Der var du igjen ja. Dette er vel andre innlegget ditt om ipaden?

Treåringen min bruker nettbrettet mitt innimellom f.eks når vi er på lengre flyturer. Tror de har nettbrett til disposisjon i barnehagen også. Hun vet at det finnes, men ikke én eneste gang har hun masa om å få mobilen min. Å skylde på barnehagen for at barnet ditt vil ha mobilen din er vel litt rart syns jeg. Kan du ikke la barnet få mobilen da, og se hvor kjedelig det er når det ikke er noen spill på den? 

Anonymkode: f4f16...843

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Der var du igjen ja. Dette er vel andre innlegget ditt om ipaden?

Treåringen min bruker nettbrettet mitt innimellom f.eks når vi er på lengre flyturer. Tror de har nettbrett til disposisjon i barnehagen også. Hun vet at det finnes, men ikke én eneste gang har hun masa om å få mobilen min. Å skylde på barnehagen for at barnet ditt vil ha mobilen din er vel litt rart syns jeg. Kan du ikke la barnet få mobilen da, og se hvor kjedelig det er når det ikke er noen spill på den? 

Anonymkode: f4f16...843

Hæ?.. 

Snakk om forhåndsdømming gitt. 

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan vet du at bhg ikke GJØR NOE med de tingene du ramser opp?? 

Vi i bhg jobber kontinuerlig med sosial kompetanse (som alt dette går under), men vi er også avhengige av at foreldre følger opp hjemme. Vi har de ressursene vi har og 4 voksne skal håndtere 20 barn i alderen 1-6 år (snakker nå om min bhg). Skolestartere kan i mange tilfeller være «de verste». De føler seg mye større og kulere enn de andre, de er litt smålei bhg og ganske klar for skole. Mange har også eldre søsken som lærer de ting. Også kommer religion og tro i tillegg. Vi har foreldre som snakker med barna sine om Gud og Satan, vi har de som mener du er ekkel hvis du spiser svineprodukter, vi har de som mener all religion er tull, pluss mye annet rart.

Oppi alt dette skal vi lære barna å bli gode medmennesker, samtidig som vi har prosjekter, krav om kartlegging fra departementet, samarbeidsmøter med andre instanser, pauser, måltider, dobesøk, påkledning osv osv. 

Er det noe i bhg du reagerer kraftig på, be om en samtale med ped.leder. Gi gjerne en heads up om hva det gjelder, så ped.leder kan forberede seg litt. Da får du bedre svar også. Alternativt kan du sende en mail. 

Jeg elsker jobben min, men kjenner at det er mange foreldre som kun tenker på sitt eget barn, ikke at det er 19 andre vi skal ta hensyn til også. Man kommer som regel veldig langt med en åpen dialog uten altfor mye beskyldninger. Jeg takker foreldre når de spør om ting eller har kommentar til noe. Ikke alltid vi kan innfri ønsker, men takker for engasjementet. Og jo mer informasjon vi får om barna og deres liv, desto bedre voksne kan vi være for dem. 

Dette ble langt og litt rotete, beklager det. Skrev rett ut fra tankene uten så mye filter.

Anonymkode: 8888d...448

Altså... bare for å ha det avklart: Jeg har vært på møter i 2 år pga mobbing i barnehagen. De gjør ingenting. Til slutt måtte jeg gå til barnehageansvarlig i kommunen. Styrer dret fullstendig i mobbingen og ev. tiltak/oppfølging.

Jeg vet nøyaktig hva barnehagen gjør og ikke gjør, men på grunn av mobbingen ugleser jeg dem. Jeg har jo sett hvor inkompetente de er i arbeidet sitt. 

Ingenting av det jeg har nevnt har vært en del av den mobbingen, den var langt alvorligere. Men jeg lurer på hva andre mener er greit å la skure og gå, eller hva man bør ta opp. Jeg er allerede den slitsomme mora som klager på at barnet mitt blir skadet av et annet barn med skarpe pinner, ved å bli dytta ned en bakke inn i et trebord eller plaget på do. 

Men jeg vil ikke klage på ALT. Mobbingen er greit nok, der satte jeg hardt mot hardt. Men jeg ser at de ikke evner å ta tak i NOE SOM HELST. Ikke engang slikt jeg har skrevet om i denne tråden. Venter bare på hva som er det neste

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

En periode.. det skrev jeg jo. Over 6-18 mnd.. hallo?😂😂

Bare et tips, hvis du selv alltid er furten og selvrettferdig og ute etter å finne feil på andre, så vil barnet ditt bli likedan. Og dere vil sitte sammen og mugne over at hele verden er urettferdig og alle er så slemme.

Anonymkode: 1e071...25b

Skrevet

Jeg mener ikke man trenger lage en sak ut av noe av dette, oppfølgingen skjer hele tiden i barnehagen, det er jobben til de som jobber der.

Er det enkelte barn som er et "problem" så må det kanskje lages oppfølingsplaner, men som regel er det jo ikke sånn.

Du kan helt tydlig ikke ha jobbet i barnehage før som tror det er sjeldent at det er ett enkelt barn som er ett "problem". Jeg har jobbet i 7 forskjellige barnehager å alle stedene har hatt ett barn som hele tiden utagerer mot de andre barna på storbarnsavdelingen. Da er det snakk om mye utagering hver eneste dag å alltid samme unge som gjør det. 

Anonymkode: 50294...489

Skrevet

Du kan jo fint ta det opp på en litt finere måte hvertfall,men samtidig få frem det samme poenget. Jobber selv i barnehage å når foreldre forteller om sånt så tar vi det på største alvor å gjør alt vi kan av nye tiltak for å forhindre at det skjer igjen. Å vi tar det selvsagt ikke negativt at du tar det opp med oss,jeg hadde gjort samme om det gjaldt min unge :)

Skrevet

Meld foreldrene til barnevernet! 

Anonymkode: 231b4...738

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

For en idiotkommentar! Sønnen min utagerte mye i barnehagen å en idiot som deg kontaktet bv. Heldigvis var det en oppegående person som konkluderte med at det ikke var noe galt med forholdene hjemme. Men når barnet mitt ble fulgt opp at lavterskeltilbud så fant de mye galt i hvordan barnehagen taklet barnet mitt. De konkluderte med at barnet følte seg utrygg på barnehagehverdagen å derfor utagerer han. Så de kom med en lang liste over alle tiltak bhg burde følge opp for å trygge barnet å få slutt på utageringen.

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

For en idiotkommentar! Sønnen min utagerte mye i barnehagen å en idiot som deg kontaktet bv. Heldigvis var det en oppegående person som konkluderte med at det ikke var noe galt med forholdene hjemme. Men når barnet mitt ble fulgt opp at lavterskeltilbud så fant de mye galt i hvordan barnehagen taklet barnet mitt. De konkluderte med at barnet følte seg utrygg på barnehagehverdagen å derfor utagerer han. Så de kom med en lang liste over alle tiltak bhg burde følge opp for å trygge barnet å få slutt på utageringen.

Sier du at foreldre har null ansvar for eget barns atferd, mens barnehagen skal fikse all problematferd på null komma niks? 

Har foreldre NOE ansvar som helst lenger? Hvorfor er det ingen som blir sure på foreldrene når barna deres slår og spytter, men retter all skyts mot barnehagen?

Anonymkode: 43de1...762

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Sier du at foreldre har null ansvar for eget barns atferd, mens barnehagen skal fikse all problematferd på null komma niks? 

Har foreldre NOE ansvar som helst lenger? Hvorfor er det ingen som blir sure på foreldrene når barna deres slår og spytter, men retter all skyts mot barnehagen?

Selvfølgelig skal foreldrene ta ansvar, men å melde til bv er å overdrive. Noen gange ja, når det er omsorgssvikt, men mange ganger er det flere faktorer som gjør barn usikre. Det trenger ikke være hjemme.

Anonymkode: 8d81e...e7e

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da regner jeg med at de ansatte kjenner disse barna og vet at de må holde et ekstra øye på dem i leken. Det er ikke sikkert det er noe "galt" med barna så det må lages en sak ut av det, men at noen barn er mer utfordrende enn andre er det ingen tvil om, og da må de ansatte være litt mer på når de er rundt disse barna.

Joda vi vet veldig godt at disse barna trenger konstant tilsyn for å unngå utagering,dessverre har vi 23 andre unger også å passe på..

Barnehagen til småen var jo helt på tryne! De vet at min sønn utagerer ofte mot andre barn,likevel fikk han ofte lov å leke inne på ett av rommene med andre barn med lukket dør! 😮 Har du ett barn som du vet utagerer mot andre så må de jo ikke få lov å leke på ett rom med lukket dør! Det er jo toppen av dumhet.

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå misforstår du med vilje. Selvsagt har foreldrene mye ansvar når det kommer til barnas oppførsel,men det betyr ikke likevel at hvis ett barn utagerer så må det være omsorgsvikt i hjemmet. BV kom bare på ett hjemnebesøk og hadde noen møter med de på kontoret deres før saken ble henlagt. BV hadde bare posetivt å si etter hjemnebesøket. Mens barnehagen fikk slakt etter lavterskeltilbud hadde observert barnet i barnehagen. De mente problemet var i barnehagen ikke i hjemmet.

Fordi det ofte ikke er foreldrene sin skyld at barna oppfører seg sånn. Det er også bhg sin jobb å forhindre at barna blir slått,sparket,spyttet på osv.

Skrevet
På 10.1.2019 den 13.11, Anonym bruker skrev:

Altså... bare for å ha det avklart: Jeg har vært på møter i 2 år pga mobbing i barnehagen. De gjør ingenting. Til slutt måtte jeg gå til barnehageansvarlig i kommunen. Styrer dret fullstendig i mobbingen og ev. tiltak/oppfølging.

Jeg vet nøyaktig hva barnehagen gjør og ikke gjør, men på grunn av mobbingen ugleser jeg dem. Jeg har jo sett hvor inkompetente de er i arbeidet sitt. 

Ingenting av det jeg har nevnt har vært en del av den mobbingen, den var langt alvorligere. Men jeg lurer på hva andre mener er greit å la skure og gå, eller hva man bør ta opp. Jeg er allerede den slitsomme mora som klager på at barnet mitt blir skadet av et annet barn med skarpe pinner, ved å bli dytta ned en bakke inn i et trebord eller plaget på do. 

Men jeg vil ikke klage på ALT. Mobbingen er greit nok, der satte jeg hardt mot hardt. Men jeg ser at de ikke evner å ta tak i NOE SOM HELST. Ikke engang slikt jeg har skrevet om i denne tråden. Venter bare på hva som er det neste

Hadde laget det dramaet om dette hadde vært mitt barn. Ikke faen om barnet mitt skal bli mobbet og dyttet i hjørne eller bli plaget på do. Om ikke barnehagen hadde gjort noe så hadde jeg satt meg ned med disse barna selv og tatt en alvorsprat. 

Anonymkode: 70252...3ec

Skrevet
23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du er jo stokk dum? 

Anonymkode: 70252...3ec

Skrevet
On 1/10/2019 at 7:59 PM, Anonym bruker said:

Bare et tips, hvis du selv alltid er furten og selvrettferdig og ute etter å finne feil på andre, så vil barnet ditt bli likedan. Og dere vil sitte sammen og mugne over at hele verden er urettferdig og alle er så slemme.

Anonymkode: 1e071...25b

Dette her. Fikk impuls om å ville mobbe hi selv etter å ha lest noen av svarene. 

Anonymkode: 25c16...9fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...