Gå til innhold
Anonym bruker

Leietaker nekter å flytte. og får ikke tak i vedkommende. What to do??

Anbefalte innlegg

Anonym bruker

Hei. Jeg leier ut en del av en to-manns bolig.

Har en tidsbestemt leiekontrakt. Den går ut 28.feb. Skal ikke lage ny kontrakt ettersom jeg skal bruke huset selv nå. Dvs at leietaker ikke lenger har noen kontrakt eller leieforhold der lenger fra 28.feb. 

Hun har heller ikke noen rettigheter ettersom leie kontrakten er utløpt (har snakket med namsmann om dette). Og Leietaker skal være ute da. Da går det under okkupasjon og namsmannen vil komme i bildet og etter noen uker er hun ute, ca 2-6 uker. (helst tidligst mulig, ettersom jeg har barn og ingen vei å bo selv fra 28.feb da leil. jeg har leid for å kunne flytte inn i huset mitt, er gått ut)

MEN... Prøver å få kontakt med leietaker, ringt henne mange ganger, sms og vært på døren. hun er der men vil ikke åpne.. det er ganske frustrendes.. Hvordan i huleste skal jeg få noen kommunikasjon med henne når hun er så avisendes og veldig åpenbart ikke vil sankke med meg..? Jeg vet at hun ikke kommer til å flytte. Og skjønner ikke at hun ikke blir flau. Litt kjipt når politiet, namsmannen og jeg (huseier) står i gata for å få henne kastet ut.. Hun har barn også. Namsmannen sa at om hun ikke hadde flyttet innen 2-4 uker(? tror jeg hun sa!)) etter leiekontakten er gått ut vil de kontakte barnevernet..

Skjønner ikke at  noen tør å ta den risken når de har barn. Det kan jo ikke skje at hun blir boende der.. Lurer på hva hun tenker.. 

Anonymkode: 4bf8b...4b3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker

Stå klar når hun kommer ut av døra.

Anonymkode: d8d76...b33

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anonym bruker
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har tenkt tanken .. men hun hadde vel ikke gidda og snakket med meg da heller.. kanskje jeg må prøve litt på det.. bor jo midt i et byggefelt. hehe. det er vel ikke ulovlig? :P 

Nei. for nok ta det gjennom advokat...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anonym bruker

Hvis du har informert om alt du skriver her også det med bv. Så må du bare la det gå sin gang. Og se om hun flytter for så å gå videre med det om hun ikke gjør det. Så lenge du har det skriftlig at du har gitt beskjed til leietaker om at tiden er ute. Så er det vel ikke mer å gjøre

Anonymkode: cdf5b...c6b

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
crj

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du har informert om alt du skriver her også det med bv. Så må du bare la det gå sin gang. Og se om hun flytter for så å gå videre med det om hun ikke gjør det. Så lenge du har det skriftlig at du har gitt beskjed til leietaker om at tiden er ute. Så er det vel ikke mer å gjøre

Anonymkode: cdf5b...c6b

Ja, hun har fått flere  varsler om at kontrakten utløper. og hun har fått to rekomanderte brev.. Hadde bare håpet å få henne til å ta til fornuft til å finne en leil å flytte. så jeg ikke blir bostedsløs. mtp at det er mitt hus. og leiligheten jeg leier er sagt opp. Ellers er det vel bv som er etter meg som blir husløs 😅  lol

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anonym bruker

Hvordan vet du at hun ikke vil flytte da?

Anonymkode: d7559...cd7

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

crj
På 11.1.2019 den 14.13, Anonym bruker skrev:

Hvordan vet du at hun ikke vil flytte da?

hun har sagt at hun ikke kommer til å flytte. og at hun har noen rettigheter... 

Men det har hun altså ikke.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anonym bruker
29 minutter siden, crj skrev:

hun har sagt at hun ikke kommer til å flytte. og at hun har noen rettigheter... 

Men det har hun altså ikke.. ;)

Da må du jo bare la henne oppføre seg som en tosk, og så vil politiet håndtere det 😉 

Anonymkode: 542ca...9b2

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anonym bruker
På ‎08‎.‎01‎.‎2019 den 21.43, Anonym bruker skrev:

Hei. Jeg leier ut en del av en to-manns bolig.

Har en tidsbestemt leiekontrakt. Den går ut 28.feb. Skal ikke lage ny kontrakt ettersom jeg skal bruke huset selv nå. Dvs at leietaker ikke lenger har noen kontrakt eller leieforhold der lenger fra 28.feb. 

Hun har heller ikke noen rettigheter ettersom leie kontrakten er utløpt (har snakket med namsmann om dette). Og Leietaker skal være ute da. Da går det under okkupasjon og namsmannen vil komme i bildet og etter noen uker er hun ute, ca 2-6 uker. (helst tidligst mulig, ettersom jeg har barn og ingen vei å bo selv fra 28.feb da leil. jeg har leid for å kunne flytte inn i huset mitt, er gått ut)

MEN... Prøver å få kontakt med leietaker, ringt henne mange ganger, sms og vært på døren. hun er der men vil ikke åpne.. det er ganske frustrendes.. Hvordan i huleste skal jeg få noen kommunikasjon med henne når hun er så avisendes og veldig åpenbart ikke vil sankke med meg..? Jeg vet at hun ikke kommer til å flytte. Og skjønner ikke at hun ikke blir flau. Litt kjipt når politiet, namsmannen og jeg (huseier) står i gata for å få henne kastet ut.. Hun har barn også. Namsmannen sa at om hun ikke hadde flyttet innen 2-4 uker(? tror jeg hun sa!)) etter leiekontakten er gått ut vil de kontakte barnevernet..

Skjønner ikke at  noen tør å ta den risken når de har barn. Det kan jo ikke skje at hun blir boende der.. Lurer på hva hun tenker.. 

Forutsatt at du har det formelle i orden: At hun sier at hun ikke vil flytte og ikke vil snakke med deg får du ikke gjort noe med, men du kan legge brev i postkassen hennes, eventuelt sende et rekommandert. Resten må du ta via Namsmannen.  

Regner med at du blandet sammen sosialtjenesten og barnevernet her. Dette er ikke grunnlag for å sende en bekymring til barnevernet, men Namsmannen sender melding til sosialtjenesten hos NAV om at det foreligger en begjæring om utkastelse, slik at de kan tilby hjelp til å finne ny bolig dersom leietakeren ikke klarer det selv. 

Anonymkode: 169a2...a90

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anonym bruker
På ‎08‎.‎01‎.‎2019 den 22.05, Anonym bruker skrev:

For å gjøre hva? 

Det kan det fort ende opp som en trakasseringssak, dersom HI gjør det. Jeg anbefaler å ta det via Namsmann, og ordne en egen midlertidig bolig mens prosessen pågår. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
crj
På 17.1.2019 den 9.52, Anonym bruker skrev:

Forutsatt at du har det formelle i orden: At hun sier at hun ikke vil flytte og ikke vil snakke med deg får du ikke gjort noe med, men du kan legge brev i postkassen hennes, eventuelt sende et rekommandert. Resten må du ta via Namsmannen.  

Regner med at du blandet sammen sosialtjenesten og barnevernet her. Dette er ikke grunnlag for å sende en bekymring til barnevernet, men Namsmannen sender melding til sosialtjenesten hos NAV om at det foreligger en begjæring om utkastelse, slik at de kan tilby hjelp til å finne ny bolig dersom leietakeren ikke klarer det selv. 

Vi har alt det formelle i orden og alt er helt riktig. sendt to rekomanderte som hun ikke har hentet ut. De er gyldige selv om hun ikke har hentet de. Mye av saken er gjort i råd med Namsmann og Advokat. så alt er i orden. Namsmannen sa veldig klart og tydelig at det var barnevernet hun(namsmannen er dame) kom til å kontakte, ettersom hun blir beregnet som bostedsløs og har ansvar for barn. Det blir nok ordnet med noe hjelp til å finne ny bolig også. Men hun tror at alt kommer til å løse seg. og ikke kikket etter noen steder å bo..

Takk for respons :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
crj
På 17.1.2019 den 9.56, Anonym bruker skrev:

For å gjøre hva? 

Det kan det fort ende opp som en trakasseringssak, dersom HI gjør det. Jeg anbefaler å ta det via Namsmann, og ordne en egen midlertidig bolig mens prosessen pågår. 

Jeg var på utsiden der i går, for måtte ta noen mål (fra utsiden, siden jeg ikke får lov til å komme inn der) av stue og kjøkken. 

Da løp hele gjengen og gjemte seg.. middagen sto på komfyren og kokte over... :sprettoy:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
<3 mine søte små<3

Lås deg inn. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker
1 minutt siden, <3 mine søte små<3 skrev:

Lås deg inn. 

Det har hun ikke lov til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
crj

Har ikke lov å låse meg inn, nei. Får bare smøre meg med tolmodighet. og håpe at hun tar til fornuft og flytter.. blir dyrt for henne om hun ikke flytter. Hvertfall minst 25000kr hun må betale i saken. advokaten sa det ble nok enda dyrere også.. Som alenemor er det jo veldig kjedelig og dyrt..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her