Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #26 Skrevet 8. januar 2019 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: og hvordan vet du at det er det sistnevnte som har skjedd? Anonymkode: d7cab...977 Hva er sannsynligheten for at han hadde et planlagt møte med en pensjonert politiker og så tenkte mor hans; du da feirer jeg like godt 60-årsdagen min på din jobbreise? Du finner det heller ikke litt tvilsomt med møte akkurat på Geilo midt i påsken? Anonymkode: 45701...e8e
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #27 Skrevet 8. januar 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Eine oppholdet var vel ein 60 års dag så det Eine turen var vel ein 60 års dag og da kan man vel tenkes at bursdagen var planlagt før møtet Anonymkode: ad035...70f Det ENE oppholdet var det, ja? Hvordan vet du med sikkerhet at det var sånn det skjedde? Anonymkode: d7cab...977
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #28 Skrevet 8. januar 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hva er sannsynligheten for at han hadde et planlagt møte med en pensjonert politiker og så tenkte mor hans; du da feirer jeg like godt 60-årsdagen min på din jobbreise? Du finner det heller ikke litt tvilsomt med møte akkurat på Geilo midt i påsken? Anonymkode: 45701...e8e Nope. Men dere liker å forhåndsdømme. Anonymkode: d7cab...977
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #29 Skrevet 8. januar 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nope. Men dere liker å forhåndsdømme. Anonymkode: d7cab...977 Hvordan vet du så veldig mye om hva som skjedde da? Anonymkode: 56ed6...f11
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #30 Skrevet 8. januar 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nope. Men dere liker å forhåndsdømme. Anonymkode: d7cab...977 Nei vel. De fleste mener dette er sleipe saker. Hvis du tenker det er greit så passer vel du til å sitte på Stortinget😊 Anonymkode: 45701...e8e
the amazing spidermamma Skrevet 8. januar 2019 #31 Skrevet 8. januar 2019 Det er jo også unødvendig å få dekket overnatting på spahotell fordi man har møte én time unna der man bor. Det er jo et mønster her som utmerker seg...
HeiteH Skrevet 8. januar 2019 #32 Skrevet 8. januar 2019 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Enig Og da jeg tok med meg familien på jobbreise så droppet jeg å sende inn kilometergodtgjørelse selv om den eneste grunnen til at jeg dro var jobbrelatert. Jeg satt tre hele dager på møte, og familien koste seg. Jeg avklarte at vi kunne bestille familierom på hotellet, noe som kostet 200 mer enn vanlig rom, og i mitt hode så var det en gavepakke som gjorde at jeg ikke ba om refunderte reisekostnader.. selv om jeg sikkert hadde rett på det.. man er forskjellig.. Anonymkode: 61fd6...dbd Men det er heller ikke riktig. Du skulle levert reiseregning for enkeltrom. Så kunne du selvsagt også levert for reisekostnad. Det beste er jo å gjøre det «etter boka». Det Njaastad har gjort er selvsagt aldeles forkastelig. Folk flest liksom..
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2019 #33 Skrevet 9. januar 2019 Det bekrefter mine fordommer mot FrPere. Forrige FrPer jeg debatterte med offentlig ble kort tid etter dømt og fengslet for seksuallovbrudd så fordommene mine sitter i grunn ganske hardt i... Anonymkode: fe3cd...4f4
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2019 #34 Skrevet 9. januar 2019 Det viser liten ansvarsfølelse for jobben og manglende evne til å se ringvirkningene av sine egne handlinger. Dermed vil jeg mene at personen ikke har format til å skulle være med og styre landet. Anonymkode: cc6e5...b7c
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2019 #35 Skrevet 9. januar 2019 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Det viser liten ansvarsfølelse for jobben og manglende evne til å se ringvirkningene av sine egne handlinger. Dermed vil jeg mene at personen ikke har format til å skulle være med og styre landet. Anonymkode: cc6e5...b7c Helt enig. Og nok en gang er det Frp'er det er snakk om. Jeg har liten tro på at disse politiske broilerne nesten uten utdanning og nesten uten normal yrkeserfaring greier å holde bakkekontakten og forstå den virkelige verdenen som de liksom skal representere. Altfor mange av dem forholder seg mer og mer kun til den såkalte eliten og distanserer seg fra folk flest. Man tar ikke et jobbmøte i resepsjonen på Dr. Holms midt i påsken. Det er ikke et sted man kan ha et seriøst møte. Å ta et kjapt møte med venner man kjenner fra før, det er greit, men ikke et formelt møte, slik han/de hevder å ha hatt. Turen til Bergen, der var han jo ikke en gang invitert. Og med en time å kjøre hjem var vel det spa-hotellet helt unødvendig! At han ikke legger seg flat og sier at her har han hatt for tette relasjoner mellom jobb og privatliv, det er pinlig. Han burde lagt seg flat fra første øyeblikk og tilbydt seg å betale tilbake for de gjeldende turene. Så kunne han ha sagt at han har ikke brutt reglene til Stortinget, men at han ser at dette kan oppfattes feil, og derfor vil han rydde opp. Men istedenfor blånekter han, får andre til å uttale seg til hans fordel - bare så synd for ham at de glemte å samkjøre historiene sine - bl.a. fra hotellet der moren feiret 60-årsdagen ... tre personer gir tre helt ulike opplysninger om hvor og hvordan møtet foregikk. Fyren er en oppblåst narr, som så altfor mange andre av de andre toppene i hans parti. En avsporing, men det er for meg fremdeles en gåte at Erna fremdeles bare godtar og godtar fra det partiet. Hun viser at hun ikke er kaptein på egen skute og at det er Siv og Frp som egentlig styrer. For hver gang en Frp'er i regjering bryter loven eller regler eller oppfører seg helt uholdbart for en stortingsrepresentant og regjeringsmedlem. Erna venter i det lengste før hun smiler og sier at alle kan gjøre feil. Problemet er vel at de fleste i slike posisjoner har litt mer respekt for lover og regler enn de Erna og co velger som sine beste kandidater for å være med på å styre landet. Erna er blitt Frps marionett, hverken mer eller mindre. Frp trenger henne, for hun fremstår lang mer likandes enn noen av Frp'erne selv greier å fremstå. Anonymkode: 724fc...ebf
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2019 #36 Skrevet 9. januar 2019 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Helt enig. Og nok en gang er det Frp'er det er snakk om. Jeg har liten tro på at disse politiske broilerne nesten uten utdanning og nesten uten normal yrkeserfaring greier å holde bakkekontakten og forstå den virkelige verdenen som de liksom skal representere. Altfor mange av dem forholder seg mer og mer kun til den såkalte eliten og distanserer seg fra folk flest. Man tar ikke et jobbmøte i resepsjonen på Dr. Holms midt i påsken. Det er ikke et sted man kan ha et seriøst møte. Å ta et kjapt møte med venner man kjenner fra før, det er greit, men ikke et formelt møte, slik han/de hevder å ha hatt. Turen til Bergen, der var han jo ikke en gang invitert. Og med en time å kjøre hjem var vel det spa-hotellet helt unødvendig! At han ikke legger seg flat og sier at her har han hatt for tette relasjoner mellom jobb og privatliv, det er pinlig. Han burde lagt seg flat fra første øyeblikk og tilbydt seg å betale tilbake for de gjeldende turene. Så kunne han ha sagt at han har ikke brutt reglene til Stortinget, men at han ser at dette kan oppfattes feil, og derfor vil han rydde opp. Men istedenfor blånekter han, får andre til å uttale seg til hans fordel - bare så synd for ham at de glemte å samkjøre historiene sine - bl.a. fra hotellet der moren feiret 60-årsdagen ... tre personer gir tre helt ulike opplysninger om hvor og hvordan møtet foregikk. Fyren er en oppblåst narr, som så altfor mange andre av de andre toppene i hans parti. En avsporing, men det er for meg fremdeles en gåte at Erna fremdeles bare godtar og godtar fra det partiet. Hun viser at hun ikke er kaptein på egen skute og at det er Siv og Frp som egentlig styrer. For hver gang en Frp'er i regjering bryter loven eller regler eller oppfører seg helt uholdbart for en stortingsrepresentant og regjeringsmedlem. Erna venter i det lengste før hun smiler og sier at alle kan gjøre feil. Problemet er vel at de fleste i slike posisjoner har litt mer respekt for lover og regler enn de Erna og co velger som sine beste kandidater for å være med på å styre landet. Erna er blitt Frps marionett, hverken mer eller mindre. Frp trenger henne, for hun fremstår lang mer likandes enn noen av Frp'erne selv greier å fremstå. Anonymkode: 724fc...ebf Hva skal hun gjøre da? Folket har valgt inn dette partiet, og frp stiller vel med sine beste representanter. Vi får de klovnene vi stemmer på. Anonymkode: 9caf4...fbe
soleia Skrevet 9. januar 2019 #37 Skrevet 9. januar 2019 Ganske tvilsomt å arrangere tilfeldige møter under 60 årsfeiring og påskeferie. Men om ein legg turen frå Austevoll til Oslo via Askvoll og Eid, og snakkar med dei respektive ordførarane, då fortener ein nokon tusenlappar i ferje- og drivstoffutgifter. Dei som drog fram dette eksempelet har ikkje greie på vestlandsk geografi.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2019 #38 Skrevet 9. januar 2019 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva skal hun gjøre da? Folket har valgt inn dette partiet, og frp stiller vel med sine beste representanter. Vi får de klovnene vi stemmer på. Anonymkode: 9caf4...fbe Hun trenger ikke støtte alle, uansett lovbrudd eller regelbrudd. Det er det hun har gjort i flere år nå. Til og med et parti som Frp har andre, om enn mindre profilerte, representanter enn de toppene/regelbryterne de velger til sine topposisjoner. Erna kunne vist ryggrad, sagt at skal de samarbeide må Frp finne andre til å kle regjeringsposisjonene. Dessverre så er det populismen som styrer, både her og altfor mange andre land. Det ødelegger demokratiet, i hvert fall slik det er ment å fungere best. Anonymkode: 724fc...ebf
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2019 #39 Skrevet 9. januar 2019 9 minutter siden, soleia skrev: Ganske tvilsomt å arrangere tilfeldige møter under 60 årsfeiring og påskeferie. Men om ein legg turen frå Austevoll til Oslo via Askvoll og Eid, og snakkar med dei respektive ordførarane, då fortener ein nokon tusenlappar i ferje- og drivstoffutgifter. Dei som drog fram dette eksempelet har ikkje greie på vestlandsk geografi. Problemet er når han bestemmer seg for en familietur, og så på vei til sitt egentlige mål ringer noen og spør om de tilfeldigvis har tid til et kort møte, det var jo det han tilsynelatende gjorde. Jeg kan vestlandsgeografien, og jeg støtter absolutt at stortingsrepresentanter skal få dekket utgifter når de har møter rundt om i landet. Men man bør også kunne forvente en viss kvalitetssikring av disse møtene. Nettopp pga. geografien bør slike møter planlegges slik at man kan få mest mulig møter når man først må bruke penger på dette, eller i hvert fall at de møtene man har har et planlagt innhold og at det er mål for møtene. Et tilfeldig møte på en halv time her og der, som ingen av partene er forberedt på, vil i de fleste tilfeller ha lite nytteverdi, både for de lokale og for stortingsrepresentantene selv. Når en stortingsrepresentant først planlegger private turer/arrangement og så slenger inn et "møte" for å få dekket egne kostnader, det er uakseptabelt. Det er ikke riktig ressursbruk ift. den nytten slike uformelle og ofte uplanlagte møter uten agendaer har. Anonymkode: 724fc...ebf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå