Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #1 Skrevet 8. januar 2019 Er det innafor og bidrar til at en stortingsrepresentant i større grad kan treffe og snakke med folk rundt omkring i landet, eller er det en sleip og utilbørlig måte å få oss andre til å dekke hans private feriekostnader på? Jeg heller mot det siste.... Anonymkode: deb7d...603
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #2 Skrevet 8. januar 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Er det innafor og bidrar til at en stortingsrepresentant i større grad kan treffe og snakke med folk rundt omkring i landet, eller er det en sleip og utilbørlig måte å få oss andre til å dekke hans private feriekostnader på? Jeg heller mot det siste.... Anonymkode: deb7d...603 Kan jo legge inn linken til NRKs artikkel om dette: https://www.nrk.no/norge/motte-hotelldirektor-der-moren-feiret-60-arslag-_-fikk-reiseutgifter-1.14326568 Anonymkode: deb7d...603
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #3 Skrevet 8. januar 2019 Partiet for lov og orden slår til igjen. Nei, dette er ikke innafor. Anonymkode: 9caf4...fbe
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #4 Skrevet 8. januar 2019 Føyer seg inn i mitt inntrykk av FrP som useriøse, uintelligente snyltere som kun engasjerer seg i partiet fordi de der får et sted å gå med sine fordommer og sitt fremmedhat. Anonymkode: 5bfa4...e52
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #5 Skrevet 8. januar 2019 Det er ikke uvanlig at statsansatte i hele landet legger privatreiser til en jobbreise. Men problemet hans her er joa t det ser ut som han lager seg jobbreiser av sine private reiser. Vanligvis har man en jobbreise og dersom den blir lagt til et sted du kjenner folk eller du har lyst til å besøke, blir man for eks over helgen selv om møtet er en mandag. Men, han har tydeligvis ferie/50 årslag han skal på, men så legger han inn et lite møte så han får reisen sin dekket av jobben. Temmelig sleazy. Anonymkode: 9ed98...915
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #6 Skrevet 8. januar 2019 Jeg tenker at selv om han strengt tatt ikke har brutt noen regler (det fremstår i hvert fall sånn), så er det et moralsk spørsmål her. Det er tonedøvt å kreve tilbake 209 kr for bompenger samtidig som man er i et parti som er med på å øke forskjellene mellom fattig og rik i Norge. For den saks skyld: Alle folkevalgte politikere skal være forsiktige og måteholdne med hva de belaster staten for. Når det er sagt, så er det ikke noen grunn til å kreve umenneskelig moral fra stortingspolitikere heller. Det er nok av folk som pusher grensene på disse tingene. Anonymkode: a8330...558
Det var en gang et menneske Skrevet 8. januar 2019 #7 Skrevet 8. januar 2019 Uansett partitilhørighet forventer jeg at de folkevalgte følger regelverket på lik linje som oss andre. Det er problematisk hvis han ikke føler at han tøyde regelverket litt for langt.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #8 Skrevet 8. januar 2019 Jeg ser ikke problemet. Han har kombinert flere ting, det bør andre bli flinkere til. Anonymkode: d7cab...977
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #9 Skrevet 8. januar 2019 Jeg ser ikke problemet. Han har kombinert flere ting, det bør andre bli flinkere til. Anonymkode: d7cab...977
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #10 Skrevet 8. januar 2019 Jeg ser ikke problemet. Han har kombinert flere ting, det bør andre bli flinkere til. Anonymkode: d7cab...977
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #11 Skrevet 8. januar 2019 Leste at han ble valgt som ordfører som 23-åring. Med hans erfaring og innsikt i systemet tror jeg han forstår at han gikk over streken. Det er pinlig at han ikke vil ta kritikk. Anonymkode: 81998...314
Himmel og hav Skrevet 8. januar 2019 #12 Skrevet 8. januar 2019 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke uvanlig at statsansatte i hele landet legger privatreiser til en jobbreise. Men problemet hans her er joa t det ser ut som han lager seg jobbreiser av sine private reiser. Vanligvis har man en jobbreise og dersom den blir lagt til et sted du kjenner folk eller du har lyst til å besøke, blir man for eks over helgen selv om møtet er en mandag. Men, han har tydeligvis ferie/50 årslag han skal på, men så legger han inn et lite møte så han får reisen sin dekket av jobben. Temmelig sleazy. Anonymkode: 9ed98...915 Det du sier her utgjør hele forskjellen, og gjør at det ikke er greit det han gjør. Han ringer og tar et spontant 30-45 minutters møte på veien mellom hjemstedet og Oslo, og vips så er det en "jobbreise" selv om det egentlig er familieferie. Når jeg sammenligner dette med de strenge reglene vi har for reiseregninger der jeg jobber, så blir det helt, helt feil.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #13 Skrevet 8. januar 2019 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg ser ikke problemet. Han har kombinert flere ting, det bør andre bli flinkere til. Anonymkode: d7cab...977 Problemet er at han belaster skattebetalerne med sine private reiser. Særlig siden disse "jobbmøtene" virker å være lagt til FORDI han skal få reisen dekket Anonymkode: f86a7...310
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #14 Skrevet 8. januar 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Problemet er at han belaster skattebetalerne med sine private reiser. Særlig siden disse "jobbmøtene" virker å være lagt til FORDI han skal få reisen dekket Anonymkode: f86a7...310 Ja, nettopp. Det er på en måte oppkonstruerte møter. Ikke folk som har bedt om et møte, og så reiser han dit med det som første formål. Når man er stortingsrepresentant er man en person veldig mange vil snakke med, så det er super-enkelt å bare tilby en ordfører eller næringslivsperson å ta en prat - de stiller opp. En sleip måte å utnytte systemet på. Spesielt da han traff venne-paret på Geilo. Mer oppkonstruert enn det blir det ikke. Anonymkode: deb7d...603
Himmel og hav Skrevet 8. januar 2019 #15 Skrevet 8. januar 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg ser ikke problemet. Han har kombinert flere ting, det bør andre bli flinkere til. Anonymkode: d7cab...977 "Jeg jeg er innkalt til et møte på Geilo på fredag. Kanskje vi skal dra hele familien siden jeg allikevel må dit?" Dette er helt greit. "Hele familien skal en tur til Geilo til helga. Har jeg noen jeg kan ta et lite møte med en times tid og så kalle det en jobbreise sånn at jeg får betalt for turen?" Dette er ikke greit. Ser du forskjellen?
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #16 Skrevet 8. januar 2019 Jeg tenker at det han har gjort er økonomisk bedrageri. Han har bare anstrengt seg litt ekstra så han ikke skal kunne tas for det. Det burde likevel være mulig å få ham straffet for det, hvis man kan påvise at møtene han har satt opp bare er påskudd for å få reisen dekket. Anonymkode: 10a85...618
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #17 Skrevet 8. januar 2019 Sånn går det når politikere ikke har bakkekontakt og har glemt hvordan livet er for den vanlige mannen i gata Anonymkode: 56ed6...f11
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #18 Skrevet 8. januar 2019 Uakseptabelt, umoralsk og utrolig provoserende. Anonymkode: afad6...163
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #19 Skrevet 8. januar 2019 4 timer siden, Himmel og hav skrev: "Jeg jeg er innkalt til et møte på Geilo på fredag. Kanskje vi skal dra hele familien siden jeg allikevel må dit?" Dette er helt greit. "Hele familien skal en tur til Geilo til helga. Har jeg noen jeg kan ta et lite møte med en times tid og så kalle det en jobbreise sånn at jeg får betalt for turen?" Dette er ikke greit. Ser du forskjellen? Enig Og da jeg tok med meg familien på jobbreise så droppet jeg å sende inn kilometergodtgjørelse selv om den eneste grunnen til at jeg dro var jobbrelatert. Jeg satt tre hele dager på møte, og familien koste seg. Jeg avklarte at vi kunne bestille familierom på hotellet, noe som kostet 200 mer enn vanlig rom, og i mitt hode så var det en gavepakke som gjorde at jeg ikke ba om refunderte reisekostnader.. selv om jeg sikkert hadde rett på det.. man er forskjellig.. Anonymkode: 61fd6...dbd
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #21 Skrevet 8. januar 2019 Jeg synes det er så pill råttent gjort. Har null respekt for de aller fleste politikere. Føler det er en gjeng ukompetende mennesker som dessverre sitter å styrer landet.. Anonymkode: 86462...b76
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #22 Skrevet 8. januar 2019 Det gode her er jo at FrP-folk er såpass stokk dumme at de outer seg selv, enten det er på "spontan" tur til Iran eller på "jobbreise" med familie. Når de ikke klarer å håndtere sosiale medier engang, hvordan skal de tiltros norsk sikkerhetspolitikk...? Anonymkode: 5bfa4...e52
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #23 Skrevet 8. januar 2019 7 timer siden, Himmel og hav skrev: "Jeg jeg er innkalt til et møte på Geilo på fredag. Kanskje vi skal dra hele familien siden jeg allikevel må dit?" Dette er helt greit. "Hele familien skal en tur til Geilo til helga. Har jeg noen jeg kan ta et lite møte med en times tid og så kalle det en jobbreise sånn at jeg får betalt for turen?" Dette er ikke greit. Ser du forskjellen? og hvordan vet du at det er det sistnevnte som har skjedd? Anonymkode: d7cab...977
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #24 Skrevet 8. januar 2019 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Problemet er at han belaster skattebetalerne med sine private reiser. Særlig siden disse "jobbmøtene" virker å være lagt til FORDI han skal få reisen dekket Anonymkode: f86a7...310 Men det VIRKER bare sånn. Du VET jo ikke at det er sånn. IKKE sanTTT? Anonymkode: d7cab...977
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #25 Skrevet 8. januar 2019 Eine oppholdet var vel ein 60 års dag så det 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: og hvordan vet du at det er det sistnevnte som har skjedd? Anonymkode: d7cab...977 Eine turen var vel ein 60 års dag og da kan man vel tenkes at bursdagen var planlagt før møtet Anonymkode: ad035...70f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå