Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #1 Skrevet 7. januar 2019 Etter en dusj føler jeg meg ren og fin, lukter godt. Kler på meg rene klær, og starter dagen. Rekker så vidt å levere ungene i bhg og komme meg på jobb før jeg lukter. Problemet er todelt. Lukter begynnende svette under armene, tar noen timer før det blir svettelukt men jeg kjenner at etter litt stress, og spesielt etter å ha hatt på jakke og genseren da er i kontakt med armhulen så er allerede problemet i gang. Lukter blanding av deo og svette etter maks 20 min. Og ja, jeg bruker deo og antiperspirant daglig, og veksler mellom et par typer. Det verste problemet er nedentil. Der tar det 15 minutter før jeg lukter "svette". Dusjer, er barbert, om jeg vasker meg uten såpe eller med underlivssåpe spiller ingen rolle, er samme nydusjede følelse og gode lukt, før jeg lukter svett etter å ha tatt på nytt rent tøy. Lukter ikke direkte vondt som feks bakteriell vaginose, er rett og slett svett mus! Hjelp meg. Har begynt å spraye en dusj parfyme utenpå buksa for å ikke spre muselukt på kontoret jeg deler med 4 andre! Anonymkode: e9bc4...ea6
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #2 Skrevet 7. januar 2019 Når det gjelder svettelukt under armene, kanskje du ikke har funnet en deo som er god nok? Jeg liker godt Deopure fra Biotherm, men ville vurdert hardere skyts som Yerka? Bruk t-skjorte/topp av bomull eller ull, klær i syntetisk materiale som akryl eller viskose lager raskt lukt. Truseinnlegg stopper lukt hos meg i hvert fall, har du prøvd det? Altså stopper lukten fra å komme ut gjennom buksa🙊 Anonymkode: 6e995...6b3
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #3 Skrevet 7. januar 2019 I forhold til svetting i armhulene, så trenger du denne! Jeg var så ekstremt plaget, luktet svette bare jeg hadde hatt på meg en jakke over genseren og fikk ringer under armene etter fem minutter i alle andre farger enn sort. Veldig ubehagelig, men så fant jeg aluminiumklorid - det funker fjell! Ingen svetting 😄 Men den er drøy og det beste er å påføre litt på fingrene og heller gnikke det under armene enn å ta det rett på. Må heller ikke brukes like etter barbering, det sviiir.. Anonymkode: 8498f...61c
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #4 Skrevet 7. januar 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: I forhold til svetting i armhulene, så trenger du denne! Jeg var så ekstremt plaget, luktet svette bare jeg hadde hatt på meg en jakke over genseren og fikk ringer under armene etter fem minutter i alle andre farger enn sort. Veldig ubehagelig, men så fant jeg aluminiumklorid - det funker fjell! Ingen svetting 😄 Men den er drøy og det beste er å påføre litt på fingrene og heller gnikke det under armene enn å ta det rett på. Må heller ikke brukes like etter barbering, det sviiir.. Anonymkode: 8498f...61c Legge til at jeg prøvde alle deo`er som er å oppdrive uten noe særlig godt resultat Anonymkode: 8498f...61c
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #5 Skrevet 7. januar 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Etter en dusj føler jeg meg ren og fin, lukter godt. Kler på meg rene klær, og starter dagen. Rekker så vidt å levere ungene i bhg og komme meg på jobb før jeg lukter. Problemet er todelt. Lukter begynnende svette under armene, tar noen timer før det blir svettelukt men jeg kjenner at etter litt stress, og spesielt etter å ha hatt på jakke og genseren da er i kontakt med armhulen så er allerede problemet i gang. Lukter blanding av deo og svette etter maks 20 min. Og ja, jeg bruker deo og antiperspirant daglig, og veksler mellom et par typer. Det verste problemet er nedentil. Der tar det 15 minutter før jeg lukter "svette". Dusjer, er barbert, om jeg vasker meg uten såpe eller med underlivssåpe spiller ingen rolle, er samme nydusjede følelse og gode lukt, før jeg lukter svett etter å ha tatt på nytt rent tøy. Lukter ikke direkte vondt som feks bakteriell vaginose, er rett og slett svett mus! Hjelp meg. Har begynt å spraye en dusj parfyme utenpå buksa for å ikke spre muselukt på kontoret jeg deler med 4 andre! Anonymkode: e9bc4...ea6 Slutt å barbere deg nedentil. Hår sørger for at det kommer luft til. Utrolig at folk tror det er mer hygienisk å barbere seg! Anonymkode: 3962d...64b
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #6 Skrevet 7. januar 2019 Dropp såpe noen uker og la håret gro. Du må legge til rette for at den normale bskteriefloraen skal få overtaket. Sov naken og bruk bare truser og annet undertøy av bommul,(eventuelt ull eller lin) og dropp alt tettsittende tøy. La underlivet få være luftig hele tiden. Anonymkode: fb967...4a6
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #7 Skrevet 7. januar 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Etter en dusj føler jeg meg ren og fin, lukter godt. Kler på meg rene klær, og starter dagen. Rekker så vidt å levere ungene i bhg og komme meg på jobb før jeg lukter. Problemet er todelt. Lukter begynnende svette under armene, tar noen timer før det blir svettelukt men jeg kjenner at etter litt stress, og spesielt etter å ha hatt på jakke og genseren da er i kontakt med armhulen så er allerede problemet i gang. Lukter blanding av deo og svette etter maks 20 min. Og ja, jeg bruker deo og antiperspirant daglig, og veksler mellom et par typer. Det verste problemet er nedentil. Der tar det 15 minutter før jeg lukter "svette". Dusjer, er barbert, om jeg vasker meg uten såpe eller med underlivssåpe spiller ingen rolle, er samme nydusjede følelse og gode lukt, før jeg lukter svett etter å ha tatt på nytt rent tøy. Lukter ikke direkte vondt som feks bakteriell vaginose, er rett og slett svett mus! Hjelp meg. Har begynt å spraye en dusj parfyme utenpå buksa for å ikke spre muselukt på kontoret jeg deler med 4 andre! Anonymkode: e9bc4...ea6 Du svetter nedentil fordi du er barbert. La håret gro, og sov uten truse eller nattbukse om natten, la underliver få luft. Det finnes og intimdeodoranter, om det virker godt vet jeg ikke. Vanlig antiperspirant under armene er ikke så mye hjelp i hvis man svetter mye. Stop 24 og aluminiumsklorid er gull verdt hvis du ikke har prøvd det Anonymkode: c3ac9...a86
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #8 Skrevet 7. januar 2019 Et tips er å ikke bruke antiperspirant rett før du skal ut. Vi fleste bruker det helt feil. Taes den på huden og man begynner å svette med en gang har det ingen funksjon. Ta på stop24 eller annen antiperspirant på ren TØRR hud om kvelden, og la virke over natten. Vask av om morgenen. https://www.nrk.no/viten/_-de-fleste-bruker-antiperspiranten-feil-1.12618081 Og, som andre sier, slutt med barberingen nedentil. Glatt underliv gir ikke bra miljø for en voksen kvinnes underliv. Det er der for en grunn😉 Anonymkode: 25037...909
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #9 Skrevet 7. januar 2019 Forresten. Det finnes stop24 krem også, som kan smøres på om kvelden nedentil. Altså ikke i musa, men der svettekjertlene er i lysken. Er jo ikke selve musa som svetter😉 Anonymkode: 25037...909
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #10 Skrevet 7. januar 2019 Tusen takk for mange gode tips, dere er gull verdt Anonymkode: e9bc4...ea6
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2019 #11 Skrevet 7. januar 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Slutt å barbere deg nedentil. Hår sørger for at det kommer luft til. Utrolig at folk tror det er mer hygienisk å barbere seg! Anonymkode: 3962d...64b Så enig! Anonymkode: 7359e...4a2
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #12 Skrevet 8. januar 2019 Jeg svetter mye, men kan fint bruke deodorant typ Palmolive 48 timer antiperspirant. Må la den tørke helt før jeg tar på tøyet. Bruker også dette under forstellet da jeg svetter mye der og det blir mye lukt av bh’ene etter kort tid uten. Når det gjelder underlivet blir det mye svette hvis jeg barberer så jeg lar det gro, bruker dr. Greve intimsåpe og bruker always truseinnlegg. Bruker for det meste kun bomullstøy, lar jakker være åpne (skjerf kan brukes), og revurderer hvor varmt skotøyet må være for å holde meg kjøligere. Temperaturen har bare blitt verre etter barna så er ikke så mye å gjøre med det. Noen har brukt stop24 her og det er sikkert bra det også, men uansett hva du gjør så må du være tørr før påføring og deg må få tørke. Sitter selv i kontorlandskap med en del andre og vi setter tett! Ved første antydning av varme bør du ta av deg genser etc om mulig. Bruk innesko i steden for utesko. Anonymkode: c9d74...dae
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #13 Skrevet 8. januar 2019 Det viktigste du gjør: La håret i underlivet gro. Det skal absolutt ikke fjernes, bare stusses. Bruk bomull eller annet naturmateriale nærmest kroppen. Unngå de trangeste buksene. Anonymkode: aa216...733
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #14 Skrevet 8. januar 2019 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg svetter mye, men kan fint bruke deodorant typ Palmolive 48 timer antiperspirant. Må la den tørke helt før jeg tar på tøyet. Bruker også dette under forstellet da jeg svetter mye der og det blir mye lukt av bh’ene etter kort tid uten. Når det gjelder underlivet blir det mye svette hvis jeg barberer så jeg lar det gro, bruker dr. Greve intimsåpe og bruker always truseinnlegg. Bruker for det meste kun bomullstøy, lar jakker være åpne (skjerf kan brukes), og revurderer hvor varmt skotøyet må være for å holde meg kjøligere. Temperaturen har bare blitt verre etter barna så er ikke så mye å gjøre med det. Noen har brukt stop24 her og det er sikkert bra det også, men uansett hva du gjør så må du være tørr før påføring og deg må få tørke. Sitter selv i kontorlandskap med en del andre og vi setter tett! Ved første antydning av varme bør du ta av deg genser etc om mulig. Bruk innesko i steden for utesko. Anonymkode: c9d74...dae Deo under puppene?? Holy crap! Anonymkode: 30bf0...842
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #15 Skrevet 8. januar 2019 Har du prøvd babypudder? Det kan man ha både her og der☺️ Anonymkode: 59a0a...293
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #16 Skrevet 8. januar 2019 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Deo under puppene?? Holy crap! Anonymkode: 30bf0...842 Hun føler seg sikkert mye bedre når du kommer med en sånn dustekommentar Anonymkode: c3ac9...a86
Himmel og hav Skrevet 8. januar 2019 #17 Skrevet 8. januar 2019 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Deo under puppene?? Holy crap! Anonymkode: 30bf0...842 Da har du nok ikke så store pupper om du aldri har opplevd å svette under dem.
Sunshine_83 Skrevet 8. januar 2019 #18 Skrevet 8. januar 2019 (endret) . Endret 8. januar 2019 av Sunshine_83 .
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #19 Skrevet 8. januar 2019 15 timer siden, Anonym bruker skrev: Slutt å barbere deg nedentil. Hår sørger for at det kommer luft til. Utrolig at folk tror det er mer hygienisk å barbere seg! Anonymkode: 3962d...64b Jeg får samme problem som hi om jeg ikke barberer meg. Barbert er problemet nesten borte, så joda barbering hjelper. Lukten fester seg i hårene også. I tillegg får jeg sopp ubarbert pga av fuktigheten og svetten som da oppstår. Anonymkode: 12c49...f29
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #20 Skrevet 8. januar 2019 Har slitt med det samme.Nedentil ble det bedre når jeg vasket med bare vann.Jeg brukte bind,det er ikke bra og floraen ble bedre når jeg sluttet for det ble for tett.Evt ville jeg brukt bind av tøy. Anonymkode: 4edfa...856
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #21 Skrevet 8. januar 2019 34 minutter siden, Himmel og hav skrev: Da har du nok ikke så store pupper om du aldri har opplevd å svette under dem. Akkurat passe, men de henger ikke så blir ikke svett "under". Anonymkode: 30bf0...842
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #22 Skrevet 8. januar 2019 Jeg svetter nedentil om jeg barberer meg, må ha litt hår for å få lufting. Bruker bare undertøy av bomull. Når det kommer til svetting under armene må jeg ha Biotherm sin deo, de du får kjøpt på matbutikken holder ikke. Også må jeg rett og slett ha lite nok klær. Ja, det er vinter, men jeg går nå i t-skjorte og cardigan, og tar av meg til bare t-skjorta når jeg blir varm. Jeg er varm av meg, så jeg kan ikke gå i ullgensere osv, jeg svetter ihjel og det er ubehagelig. Anonymkode: e6c72...90c
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #23 Skrevet 8. januar 2019 Fersk svette lukter jo ingenting. Er når bakteriene får mesket seg at lukt oppstår. Kanskje ta en titt på hvordan du vasker klærne dine? Noen klær skal ikke ha skyllemiddel feks. Det gjør bare problemet værre. Bruker du høy nok temp og nok såpe og alt det der? Hvis det lukter svette av deg etter kort tid med reine klær, så hadde jeg villet sett på det. Mange tips på nett om hvordan få ut svettelukt av klær. Legge i bløt i eddikvann før vask feks. For selv om klærne lukter reint når du tar dem på, er det når det kommer fukt og varme til at det begynner å lukte. Anonymkode: 25037...909
Himmel og hav Skrevet 8. januar 2019 #24 Skrevet 8. januar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Akkurat passe, men de henger ikke så blir ikke svett "under". Anonymkode: 30bf0...842 Så da er det ikke mulig å skjønne at for de som har større så kan man svette under? Kanskje du bare må bli litt eldre. Det meste søker mot moder jord etterhvert som åra siger på, også akkurat passe pupper som ikke henger
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2019 #25 Skrevet 8. januar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg svetter nedentil om jeg barberer meg, må ha litt hår for å få lufting. Bruker bare undertøy av bomull. Når det kommer til svetting under armene må jeg ha Biotherm sin deo, de du får kjøpt på matbutikken holder ikke. Også må jeg rett og slett ha lite nok klær. Ja, det er vinter, men jeg går nå i t-skjorte og cardigan, og tar av meg til bare t-skjorta når jeg blir varm. Jeg er varm av meg, så jeg kan ikke gå i ullgensere osv, jeg svetter ihjel og det er ubehagelig. Anonymkode: e6c72...90c Som jeg skulle sagt det selv! Biotherm også her. Anonymkode: 7359e...4a2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå