Gå til innhold

Truffer mann, men det viser seg han er trygdet...

Anbefalte innlegg

Skrevet
33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det jeg blir irritert over er at du mener at folk som har hatt alvorlige sykdommer og ikke kan jobbe, skal gå rundt å føle seg takknemlig for at du jobber og bidrar til fellesskapet. 

Anonymkode: be964...5c4

Er uføre så opptatt av å ikke miste status at de ikke kan være takknemlige for et system som gjør at de er økonomisk sikra selv om de ikke kan jobbe - inkludert de som jobber og bidrar med skatt? Hvorfor er det farlig å være takknemlig? Jeg er arbeidsfør men er likevel supertakknemlig for alle de som jobber - lærere som underviser barna våre, helsearbeidere som hjelper oss når vi er syke, håndverkere som hjelper oss med husene våre, advokater som hjelper oss juridisk osv osv - både for jobben de gjør OG for at de bidrar til velferdsstaten.

Vi er et bortskjemt og arrogant folk om vi ikke kan være takknemlige ovenfor andres bidrag.

Anonymkode: dabe9...8d2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noens forståelse av samfunnsøkonomi i denne tråden er veldig spesiell! Jeg tenkte egentlig og ikke si mer, men beklager, her kommer litt til.

Enkelte her vekter privat sektor og deres ansatte høyere enn de som betales av staten (trygdet eller ansatt faktisk). Hvor mener dere privat sektor får sine penger fra egentlig? Hvor tror dere de trygded handler maten sin? Hvor mange private er ikke leid inn som snekkere, konsulenter og annet på offentlig eiendom? Skal ikke en statsansatt eller trygdet få tilkalle rørleggerhjelp eller annet, fordi de private klarer seg helt selv?

Snakk om å pisse seg sjøl på leggen... «sukk». Jeg er så lei av all voksenopplæringen som til stadighet må til på disse sidene!

Anonymkode: 929d0...70f

Skrevet
12 hours ago, Anonym bruker said:

Det samme kan man jo si om de med høy lønn versus de med lav lønn. Man bidrar langt mindre om man velger lavtlønnede yrker.

Tror du folk alltid "velger" lavtlønnede yrker?

Anonymkode: 4580a...3a2

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er uføre så opptatt av å ikke miste status at de ikke kan være takknemlige for et system som gjør at de er økonomisk sikra selv om de ikke kan jobbe - inkludert de som jobber og bidrar med skatt? Hvorfor er det farlig å være takknemlig? Jeg er arbeidsfør men er likevel supertakknemlig for alle de som jobber - lærere som underviser barna våre, helsearbeidere som hjelper oss når vi er syke, håndverkere som hjelper oss med husene våre, advokater som hjelper oss juridisk osv osv - både for jobben de gjør OG for at de bidrar til velferdsstaten.

Vi er et bortskjemt og arrogant folk om vi ikke kan være takknemlige ovenfor andres bidrag.

Anonymkode: dabe9...8d2

Selvfølgelig er de takknemlige - du vil bare gni det inn!

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Så du synes det er greit å snakke nedsettende om arbeidsføres foreldreevner? Det var nemlig det som var poenget mitt, ikke at de uføre skulle skamme seg eller være supertakknemlig. Men det går jo an å stikke fingeren i jorda og innse at andre har litt mindre tid til unger enn deg, fordi de jobber, men at det ikke trenger å bety at ungene ikke får det de trenger. Vi arbeidsføre tar nemlig vare på ungene våre vi også.

Anonymkode: 95601...045

Merkelig så truffet du følte deg av den kommentaren?🤔

Anonymkode: 97a85...ba4

Skrevet
12 hours ago, Anonym bruker said:

Kan en statsansatt egentlig betegnes som en bidragsyter? De skatter også til staten av statens penger! Nei, skulle du sett... DEN så du ikke komme... Lurt å tenke før man prater

En statsansatt arbeider og skaper verdier (stort sett i hvertfall). Glem begrepet penger (som bare er en illusjon), det som teller er om personen skaper verdier og gjør noe samfunnsnyttig.

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror du folk alltid "velger" lavtlønnede yrker?

Mener du det er en hemmelighet hva lærere, butikkansatte, renholdere, advokater, politi osv tjener?

Skrevet
På 7.1.2019 den 12.09, 3 i april skrev:

Det kommer vel litt an på hvorfor han er trygdet det. Er han en alkholisert slask så hadde jeg styrt unna. Men det kan jo være alt fra arbeidsulykke til alvorlig sykdom som er grunn til at han er trygdet. 

Hadde i grunnen ikke brydd meg om han var trygdet, så lenge han har orden på livet sitt og er generelt hyggelig, grei og snill mann 👍

Alkoholisme er en genetisk betinget sykdom. Å dømme noen for å være en "alkholisert slask" er vel litt som å dømme mennesker for å være kreftrammede slasker. Da kan man like gjerne være en uføretrygded slask også. 

Anonymkode: 05773...578

Skrevet

Hvor ble det av hi da tro?

Anonymkode: d0d3b...8ca

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor ble det av hi da tro?

Hun ble vel vettskremt av svarene her inne..

Skrevet
2 hours ago, Anonym bruker said:

Mener du det er en hemmelighet hva lærere, butikkansatte, renholdere, advokater, politi osv tjener?

Det er ikke ubegrenset med høytlønnende stillinger. Noen må uansett ta de dårligst betalte jobbene.

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Merkelig så truffet du følte deg av den kommentaren?🤔

Anonymkode: 97a85...ba4

Det var det du hadde å komme med?😂

Anonymkode: 95601...045

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke ubegrenset med høytlønnende stillinger. Noen må uansett ta de dårligst betalte jobbene.

Eh ja... Men det sitter minst en her å rangerer folk, så skal vi først gjøre det, syns jeg vi kan ta den alle, på premissene som ble satt; hvem er mest verdt for statskassa 😬 og dermed bidrar mest

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Alkoholisme er en genetisk betinget sykdom. Å dømme noen for å være en "alkholisert slask" er vel litt som å dømme mennesker for å være kreftrammede slasker. Da kan man like gjerne være en uføretrygded slask også. 

Så om du traff en mann som var alkoholiker så ville du altså blitt sammen med han for å bevise et poeng? Siden hi skriver her inne så regner jeg med at hun har barn, dermed blir du ikke sammen med noen som har alkohol og andre sosiale problemer. Har du alkohol problemer har du hellet ikke orden på livet ditt, noe en kreftpasient ofte har selv om vedkommende er ufør. 

Skrevet

Aldri i verden om jeg hadde gått inn i et forhold med en ufør mann. 

Anonymkode: 378ec...d72

Skrevet
15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hadde jeg ikke startet for meg selv for noen år siden som ga meg stor fleksibilitet i hverdagen så hadde jeg antakelig vært ufør selv nå. Hvem vet hva fremtiden bringer. Jeg har da såpass forståelse at jeg da ville vært en uaktuell kandidat for mange der ute hvis jeg var ute etter en kjæreste. Jeg skjønner bare ikke hvorfor det skaper så mye negativitet fra noen at JEG ikke ville blitt sammen med en ufør. Jeg har ikke skrevet noe negativt om uføre og har ingen forsommer mot uføre. 

Håper ingen blir sammen med deg, da. Så du ikke ødelegger livet for dem med alle utfordringene dine.

Anonymkode: 1e4e5...cdd

Skrevet

Her er valget for meg alt. Kan jeg velge bort en man som er ufør når jeg ser etter partner, gjør jeg det. Det er også mange andre ting jeg ikke ønsker i en partner. Men ofte er det hva du selv kan tilby som gjør at du kanskje må ta til takke med noe du egentlig ville valgt bort hvis du kunne.

Hadde heller valgt trygdet mann enn evig singel. 

Anonymkode: b153b...b8c

Skrevet

En uttalelse vil av noen blitt ansett som kynisk, mens andre ser det som å sette krav eller bare innse at like barn leker best. Basert på egen erfaring og andre familiemedlemmer, så er ikke en uføretrygdet på ønskelisten min. Den listen er lang og velbegrunnet også.

Jeg kjenner alt for mange menn som drar hele det økonomiske lasset og er lei. Ikke har hun normal inntekt, ikke har hun bare ikke bil, men de har ikke førerkort en gang, men skiftarbeid og barn med andre er på plass. Alternativt trygdet. 

Gutta blir dømt, til å bruke all lønn og egenkapital på få en normal bolig som faktisk har barnerom og blir degradert til å være sjåfør for pga barnas fritidsaktiviteter. Er man på besøk hos andre sitter fruen å drikker vin mens sjåføren drikker farris.

Menn og kvinner bør finne seg noen på samme nivå, hvis det skal holde i lengden. Stor skjevhet på de områdene her, ser ikke ut til å fungere. Jeg forstår at det her faller noen tungt for hjertet, da noen her inne både tok initiativet til å forlate barnefar, både kranglet seg til å få omsorgen for barna og lot barnefar betale for å miste kontakt med barna sine. Etter det er går det sport i å få mest av å få stønader og det man kan fra NAV, for å så høre at man ikke står høyest på suksessfulle menns ønskeliste. 

Jeg klandrer ingen for å bli påkjørt av en buss for å så bli trygdet. Problemet er at alle jeg kjenner forteller om den samme mennesketypen. De tok aldri studier, de tok aldri førerkort, ingen i den trygdedes familie mener de burde fått trygd. Små skader blir enorme når man snakker med NAV. Det er denne mennesketypen som lar NAV eller ex-gubben forsørge dem som blir mest snurt over å ikke bli ansett som et kupp. 

Date en trygdet mann Hi? Nei, ikke han heller. 

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En uttalelse vil av noen blitt ansett som kynisk, mens andre ser det som å sette krav eller bare innse at like barn leker best. Basert på egen erfaring og andre familiemedlemmer, så er ikke en uføretrygdet på ønskelisten min. Den listen er lang og velbegrunnet også.

Jeg kjenner alt for mange menn som drar hele det økonomiske lasset og er lei. Ikke har hun normal inntekt, ikke har hun bare ikke bil, men de har ikke førerkort en gang, men skiftarbeid og barn med andre er på plass. Alternativt trygdet. 

Gutta blir dømt, til å bruke all lønn og egenkapital på få en normal bolig som faktisk har barnerom og blir degradert til å være sjåfør for pga barnas fritidsaktiviteter. Er man på besøk hos andre sitter fruen å drikker vin mens sjåføren drikker farris.

Menn og kvinner bør finne seg noen på samme nivå, hvis det skal holde i lengden. Stor skjevhet på de områdene her, ser ikke ut til å fungere. Jeg forstår at det her faller noen tungt for hjertet, da noen her inne både tok initiativet til å forlate barnefar, både kranglet seg til å få omsorgen for barna og lot barnefar betale for å miste kontakt med barna sine. Etter det er går det sport i å få mest av å få stønader og det man kan fra NAV, for å så høre at man ikke står høyest på suksessfulle menns ønskeliste. 

Jeg klandrer ingen for å bli påkjørt av en buss for å så bli trygdet. Problemet er at alle jeg kjenner forteller om den samme mennesketypen. De tok aldri studier, de tok aldri førerkort, ingen i den trygdedes familie mener de burde fått trygd. Små skader blir enorme når man snakker med NAV. Det er denne mennesketypen som lar NAV eller ex-gubben forsørge dem som blir mest snurt over å ikke bli ansett som et kupp. 

Date en trygdet mann Hi? Nei, ikke han heller. 

Det virkelig oser fordommer av innlegget ditt

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det virkelig oser fordommer av innlegget ditt

Det er ikke hennes skyld at hun tydeligvis har et spesielt miljø rundt seg, ganske snevert, alle er like 😉😆

Skrevet
På 9.1.2019 den 7.28, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig gjelder regnestykket også for deg. Alle statlig og kommunalt ansatte gir tilbake skattepenger i skatt. 

Det er de private bedriftenes ansatte som bidrar inn i statskassa hvis man ser utelukkende på arbeidskraft. 

Anonymkode: 4160f...a3e

Etter denne logikken, bare hvis det ikke er det offentlige som kjøper varene og tjenestene til bedriften.

Om man lager rullestoler teller det ikke, fordi de blir kjøpt for skattepenger av NAV. 

Anonymkode: d3551...39a

Skrevet

Jeg jobber fulltid i en kompetansebedrift og har to barn. Ville aldri valgt en trygdet mann. Rett og slett fordi jeg ser ikke for meg hvordan vi kunne fungert i hverdagen, uavhengig av hans økonomiske situasjon. Jeg trenger en livspartner som kan stimulere meg også i forhold til å kunne relatere til hvordan det er å stå i jobb. Jeg ville også vært svært bekymret for å måtte bære en stor del av hans voksenkontakt, da han ikke har et arbeidsmiljø rundt seg. I tillegg er jeg veldig opptatt av at mine barn skal vokse opp med at normen er at voksenpersoner i husstanden jobber eller tar utdanning.

Ser det blir mye diskusjon rundt dette med fordommer mot trygdede. Vel...det er nå nesten 10 % av Norges befolkning mellom 18-67 år som mottar uføretrygd. I enkelte fylker som Østfold er tallet nesten 15 %. Det er en latterlig høy andel av befolkningen. Jeg sliter med å tro på at 1 av 10 voksne er for syke til å jobbe, og jeg er ikke alene om det.....Det er klart at det blir mistanke da til at en viss prosentandel av de som er uføre faktisk kunne jobbet, noe som skaper mangel på tiltro til både personer og systemet.

Skrevet

Nei, utrolig slemt av deg i så fall

Anonymkode: 790f4...ae3

Skrevet
7 timer siden, nerdybirdy skrev:

Vel...det er nå nesten 10 % av Norges befolkning mellom 18-67 år som mottar uføretrygd. I enkelte fylker som Østfold er tallet nesten 15 %. Det er en latterlig høy andel av befolkningen. 

Seriøst?? 10 %?????

Anonymkode: 8d5b3...492

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...