Gå til innhold

Truffer mann, men det viser seg han er trygdet...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Traff han på et utested, ikke online som tinder el. Hyggelig fyr, men så viser det seg han er trygdet. Da måtte jeg stoppe opp og tenke meg om for det ble turn-off. Skal jeg droppe han?

Anonymkode: 4580a...3a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du har så mye forfommer mot uføretrygdede, så bør du for han sin skyld droppe han. Tragisk at folk lar seg styre av sånt

Anonymkode: d0d3b...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel litt an på hvorfor han er trygdet det. Er han en alkholisert slask så hadde jeg styrt unna. Men det kan jo være alt fra arbeidsulykke til alvorlig sykdom som er grunn til at han er trygdet. 

Hadde i grunnen ikke brydd meg om han var trygdet, så lenge han har orden på livet sitt og er generelt hyggelig, grei og snill mann 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva ønsker du av livet? Hvilke begrensninger setter hans trygd og ikke minst årsakene til den for det livet du ønsker for deg og dine barn? Hva er han trygdet for? Har han en økonomi som er på stell? Har du? Alt dette er jo faktorer.

Anonymkode: b74f8...67f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde aldri innledet et forhold til en naver. 

Anonymkode: c17ca...f95

En som har uføretrygd er ingen naver. En naver er en som lever på sosialen fordi de ikke gidder å jobbe

Anonymkode: d0d3b...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror du har laget denne tråden bare for å provosere.🙈

Anonymkode: 83bf6...4a6

Ja, hva ellers. 😅

Anonymkode: e8c66...d28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror du har laget denne tråden bare for å provosere.🙈

Anonymkode: 83bf6...4a6

Det er nok av folk som tenker som hi altså, det er jo bare å lese litt her inne så ser man det. Uføretrygede møter mange fordommer

Anonymkode: d0d3b...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså..  Det er jo ingen høydare at en mann er uføretrygdet, og altså formodentlig for syk til å jobbe. Men det har jo litt å si hva som er årsaken og hvordan han fungerer.

Anonymkode: c7fb8...c97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk så heldige noen er, at de finner et menneske som de elsker og som elsker tilbake. At de er kjærester, bestevenner og mann og kone. For min del er dette et høyere ønske enn at min fremtidige mann er ufør eller ikke.. 

Anonymkode: 21b2e...31b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke valgt å bli sammen med en som var trygdet. Når man skal finne en å stifte familie med så går man etter en som kan bidra, både økonomisk og med ungene og husarbeid. Du kan selvfølgelug ha flaks og finne dette i en trygdet men sannsynligheten er veldig mye større om du går for en mann i jobb.

Anonymkode: 95601...045

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tenk så heldige noen er, at de finner et menneske som de elsker og som elsker tilbake. At de er kjærester, bestevenner og mann og kone. For min del er dette et høyere ønske enn at min fremtidige mann er ufør eller ikke.. 

Anonymkode: 21b2e...31b

Og noen er enda heldigere og finner alt dette i en person som faktisk kan bidra, på alle måter. En som ikke "har en dårlig dag" 6 dager i uken. 

Anonymkode: 95601...045

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du virker ganske overfladisk vil jeg minne deg på at forsikring kan ha nedbetalt hele hans boliglån og også kan hende gir han ekstra inntekt hver mnd. Kanskje han til og med finner det naturlig å støvsuge og lage middag. Kanskje er tidligere arbeide spennende militærstoff og nå både trener han og leser illustrert vitenskap....  Kan være vinn, vinn, vinn vettu, om bare hadde hatt litt..., vel.... hjerne 

Anonymkode: 929d0...70f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne ikke vært sammen med en som jeg hadde vurdert å droppe Pga noe sånt. 

Hvis du ikke tror han er verdt det da dropper du han verre er det ikke. 

Jeg kunne fint vært sammen med en som er trygdet hvis han har en fysisk skade som har ødelagt arbeidslivet. Er det en psykisk sykdom hadde jeg vært mer skeptisk til han å prøvd finne ut hva og hvordan dette ville påvirket vårt liv sammen. Helt åpen for en mann i rullestol men uaktuelt med en psykopat eller no sånt...

Anonymkode: faf5b...ba9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenter, å være med en uføretrygded mann påvirker da mer enn økonomien? 

Jeg hadde aldri valgt en trygded mann. Det er da selvfølgelig ikke bare det økonomiske, men det ligger da en skade/sykdom som gjør at mannen ikke kan jobbe. Det vil selvfølgelig påvirke hjemmet også. 

Anonymkode: e9501...09b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jenter, å være med en uføretrygded mann påvirker da mer enn økonomien? 

Jeg hadde aldri valgt en trygded mann. Det er da selvfølgelig ikke bare det økonomiske, men det ligger da en skade/sykdom som gjør at mannen ikke kan jobbe. Det vil selvfølgelig påvirke hjemmet også. 

Anonymkode: e9501...09b

Det er klart, noe en mann som er sliten etter jobb/jobber turnus/jobber overtid/har fritidsaktiviteter osv selvsagt ikke gjør. Smart du!

Anonymkode: 929d0...70f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er klart, noe en mann som er sliten etter jobb/jobber turnus/jobber overtid/har fritidsaktiviteter osv selvsagt ikke gjør. Smart du!

Anonymkode: 929d0...70f

Sidestiller du sykdom med en sliten mann etter jobb? Vet ikke hvem av oss som er mindre smart jeg.

Anonymkode: e9501...09b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Sidestiller du sykdom med en sliten mann etter jobb? Vet ikke hvem av oss som er mindre smart jeg.

Anonymkode: e9501...09b

😂👏 Sitter du feks i rullestol trenger du ikke være sliten en gang 😂 Tenk deg det du... å komme hjem til en skravlebøtte 😂 Trekk huet ut av navlen og gi folk en sjanse! 

Anonymkode: 929d0...70f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Siden du virker ganske overfladisk vil jeg minne deg på at forsikring kan ha nedbetalt hele hans boliglån og også kan hende gir han ekstra inntekt hver mnd. Kanskje han til og med finner det naturlig å støvsuge og lage middag. Kanskje er tidligere arbeide spennende militærstoff og nå både trener han og leser illustrert vitenskap....  Kan være vinn, vinn, vinn vettu, om bare hadde hatt litt..., vel.... hjerne 

Anonymkode: 929d0...70f

Hvis han er så veldig glad i husarbeid og trening, hvorfor jobber han ikke? For de fleste (ihvertfall dem med litt..., vel...hjerne) er det noe som skurrer i det sukkerspinn-rosa scenarioet ditt.

Folk som ikke er i stand til å jobbe...i det hele tatt...fungerer ikke utmerket på alle andre områder. Det ene påvirker det andre. Sånn er det bare!

Anonymkode: 95601...045

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

😂👏 Sitter du feks i rullestol trenger du ikke være sliten en gang 😂 Tenk deg det du... å komme hjem til en skravlebøtte 😂 Trekk huet ut av navlen og gi folk en sjanse! 

Anonymkode: 929d0...70f

Hva er det for en måte du kommuniserer med mennesker på? Det var da ingenting i mitt innlegg som var støtende eller frekt. Jeg ga et ærlig svar og påpekte i tillegg at det ikke kun er det økonomiske. Greit at du er uenig i det men det må da gå an å diskutere på et saklig nivå? Du trenger verken å latterliggjøre meningene mine eller slenge inn masse LOL emojis selv om du er uenig. 

Vi prater vel også i generelle former her, og som mange har påpekt, så kommer det an på hvorfor man er ufør. Ditt eksempel forøveig er vel noe søkt for man blir vel ikke ufør av å sitte i rullestol isolert sett. Man er da full kapabel til å jobbe i flere jobber selv om bena ikke fungerer. 

Jeg hadde aldri i verden forlatt mannen min hvis han ble ufør. Men jeg er ærlig nok til å si at jeg heller ikke villet gå åpent inn i et forhold med en mann som er ufør. 

Anonymkode: e9501...09b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kunne ikke vært sammen med en som jeg hadde vurdert å droppe Pga noe sånt. 

Hvis du ikke tror han er verdt det da dropper du han verre er det ikke. 

Jeg kunne fint vært sammen med en som er trygdet hvis han har en fysisk skade som har ødelagt arbeidslivet. Er det en psykisk sykdom hadde jeg vært mer skeptisk til han å prøvd finne ut hva og hvordan dette ville påvirket vårt liv sammen. Helt åpen for en mann i rullestol men uaktuelt med en psykopat eller no sånt...

Anonymkode: faf5b...ba9

psykopati er nok ikke en uføregrunn gitt.

 

Anonymkode: e4165...d21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er det for en måte du kommuniserer med mennesker på? Det var da ingenting i mitt innlegg som var støtende eller frekt. Jeg ga et ærlig svar og påpekte i tillegg at det ikke kun er det økonomiske. Greit at du er uenig i det men det må da gå an å diskutere på et saklig nivå? Du trenger verken å latterliggjøre meningene mine eller slenge inn masse LOL emojis selv om du er uenig. 

Vi prater vel også i generelle former her, og som mange har påpekt, så kommer det an på hvorfor man er ufør. Ditt eksempel forøveig er vel noe søkt for man blir vel ikke ufør av å sitte i rullestol isolert sett. Man er da full kapabel til å jobbe i flere jobber selv om bena ikke fungerer. 

Jeg hadde aldri i verden forlatt mannen min hvis han ble ufør. Men jeg er ærlig nok til å si at jeg heller ikke villet gå åpent inn i et forhold med en mann som er ufør. 

Anonymkode: e9501...09b

Ja, det er viktig å være ærlig i disse dager. Også viktig å være full av fordommer og føle seg krenket fordi man blir ledd av og snakket til. Selvsagt er mange uføre pga at de havner i rullestol! Det er ikke alle arbeidsplasser som er så tilrettelagt som friske folk later til å tro. Hvor mange på din arbeidsplass sitter i rullestol? Aldri jobbet med eller sett noen jeg, offentlig forvaltning, flere hundre ansatte. Der burde det være plass til de aller fleste, men nei, så er det alikevel ikke det tydelig vis... 

Anonymkode: 929d0...70f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at noen skriver at de aldri kunne tenkt seg og bli sammen med en som er naver eller uføretrygdet eller via nav i det hele å store. Jaja, så det mange sier at at når du ikke har fast jobb og tjener penger på "vanlig måte" har du teknisk sett ikke rett til kjærlighet og ett forhold og livskvalitet? 😮

Grunnen til at jeg reagerer på dette er at jeg er faktisk uføre selv, ble dette i en alder av 25 år. Jeg er utdannet vernepleier og har vært i fast jobb siden jeg var 16 år gammel. Økonomien min er faktisk bedre enn mange jeg kjenner som er i fast jobb og har mer utbetalt enn meg i måneden. 

Grunnen til at jeg ble uføre er fordi jeg fikk Diagnosen IIH og Corpus pineale tumor (som ikke var så vanlig) 

etter 3 år med behandling er kroppen så ødelagt at jeg rett og slett ikke klarer 100% jobb lengre. 

MEN det er IKKE en grunn til at jeg ikke fortjener og ha en bedre halvpart og en framtid med noen som bryr seg. 

 

Jeg er så heldig at jeg har samboer (forlovet) vi venter vår første barn sammen ❤️ og han ga FAEN i om jeg hadde kreft da vi ble sammen og at jeg har dårlige gener! Han ELSKET meg for personligheten min og væremåten min og IKKE! økonomien og jobben!!! 

 

Jeg sier bare stakkars den som velger hvem man skal tilbringe livet sammen med på ett slikt grunnlag.. Tenkt litt på det om du setter deg i den situasjonen at du plutselig blir naver eller uføretrygdet midt i ett forhold? Hva om den du er sammen med bare finner ut at "nei faen dette gidder jeg ikke" du har ikke 18 lapper utbetalt i månden lengre du har bare 12 så da gidder jeg ikke dette forholdet lengre... 

 

Hva om noen faktisk hadde satt en pris på deg i ett forhold? hvordan hadde DU følt deg da? 

 

Jeg sier bare AMEN til EKTE kjærlighet for personen og ikke basere på inntekt og gjenstandsverdier ❤️ 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...