Gå til innhold

Flere som er redde for å ta vaksiner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er også skeptisk til bivirkninger fra vaksiner, men har endt opp med å la barna følge vaksineprogrammet, for jeg er mer redd for sykdommene. 

Det var en lang runde med undersøkelser før jeg landet på å vaksinere, og hensynet til flokken veide tungt for oss. 

Anonymkode: 3d501...890

Videoannonse
Annonse
Skrevet
48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

hehe, vanskelig å tro? Jeg er nok det, men som nevnt, det har ingenting med dette å gjøre. Jeg er bare god til å se sammenhenger og mønster.

Anonymkode: d56f9...55e

Då må du jobbe meir med evne til kjeldekritikk med det du les på internett som gjev deg angst. Søk forskningsbasert informasjon, og ikkje tilfeldige youtube videoar og suspekte nettsider. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er du aldeles ikke 😂😂

Anonymkode: 8e7d1...fb6

Mensa medlemskap har ingenting med dette å gjør, men det er ikke så vanskelig å bli medlem. Du melder deg på en test, klarer du over 131 i IQ, så får du tilbud om å melde deg inn. Om du vil prøve for deg selv, får å se hvordan du ligger an, så kan du prøve her: http://test.mensa.no

Skrevet

Argh! NEI. Jeg er ikke redd, for ingen har slått meg med dummestokken!

Anonymkode: 7928a...c1e

Skrevet

I stedet for å lese all slags udokumentert fjas vaksineskeptikere skriver på sine økoblogger burde du sette deg inn i sykdommene det vaksineres for. Hva er skumlest? Stiv arm og litt feber etter vaksinen eller intensivbehandling for pneumokokksepsis?

Skal barna dine alltid være i Norge? Jeg turde ikke reise til sør-europa før ungne mine hadde fått mmr-vaksinen, men så har jeg sett mennesker med sekveler etter meslinger. Du er sikkert flink til å løse mensaoppgaver, det går jo også an å lære seg. Kildekritikk derimot er min 10-åring bedre i enn deg. Om du har samme tilnærming til andre problem vil du jo potensielt kødde til ungenes liv i stor skala.

Anonymkode: 0769d...989

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du har selvsagt rett, men det hjelper meg ikke. Og så kommer hele tiden påminnelsen om at det i dag er ca 60 000 (5% av barn under 18 år) barn i Norge som ikke er vaksinerte, + alle de voksne som mangler boostervaksiner, og ingen blir syke. Det blir på en måte et bevis for at det går helt fint uten vaksine. Jeg kjenner også et barn som ikke kan ta vaksiner, og der har foreldrene fått beskjed om at det går helt fint å vokse opp uten vaksiner også. 

Jeg vil ikke at barna skal vokse opp helt uten vaksiner. Har lest flere som har ventet til barna var 4-5 år før de begynte med å gi vaksiner. Spørs om ikke det blir veien vi også går. Skal prøve å være ærlig med helsesøster i morgen, og høre om hun har noen råd. Hun virker til å være forståelsesfull. 

Det stemmer jo ikke at ingen blir syke. Det var flere tilfeller av meslinger i Norge i fjor.

Anonymkode: acda2...678

Skrevet

Ja, jeg er litt engstelig for vaksiner.

Jeg har selv ME, fikk det etter kyssesyken i begynnelsen av 30-årene. Så jeg ble ikke syk av noen av vaksinene jeg fikk, men alle vet at ME ligger til visse familier og man vet ikke hva som kan trigge immunforsvaret til en sånn ekstremreaksjon.

Men jeg kunne aldri latt være å vaksinere.

Jeg har tatt noen forhåndsregler, jeg har f.eks ikke latt barna mine få to vaksiner i slengen. En i hvert ben og man aner ikke hvilken av de barnet evt har reagert på men mest fordi jeg synes det unge immunforsvaret må skjermes litt (selv om dette anses som helt trygt).

Så jeg har vært litt flere ganger på helsestasjonen enn folk flest, for i mitt tilfelle har det gått minst 3 uker mellom hver vaksine.

Men alle vaksiner er tatt.

Anonymkode: 6553b...526

Skrevet
48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mensa medlemskap har ingenting med dette å gjør, men det er ikke så vanskelig å bli medlem. Du melder deg på en test, klarer du over 131 i IQ, så får du tilbud om å melde deg inn. Om du vil prøve for deg selv, får å se hvordan du ligger an, så kan du prøve her: http://test.mensa.no

"Mensa medlemskap"? 

Anonymkode: c9d7c...68b

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

"Mensa medlemskap"? 

Var det uforståelig på noe som helst vis?

Anonymkode: 619bf...c6e

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Var det uforståelig på noe som helst vis?

Anonymkode: 619bf...c6e

Det var feil.

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Les deg opp på kikhoste, tuberkulose og meslinger og se hva mammahjertet ditt sier om å utsette barna dine for det. 

Hva eksakt er det du er redd for i forbindelse med vaksine? Hva tror du i verste fall kan skje med ungene dine?

Anonymkode: 8e7d1...fb6

https://www.aftenposten.no/norge/i/G1myQ/Ble-syk-etter-barnevaksine---tilkjent-erstatning

Anonymkode: 5e587...be4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...