Gå til innhold

Flere som er redde for å ta vaksiner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så bekymret for at noe skal gå galt. Leser om alle slags skumle bivirkninger. Jeg vet at det er riktig å vaksinere, men likevel er jeg så redd. Samtidig vet jeg også, at jeg kan, tenke kun på meg selv, og la være å vaksinere. I dagens samfunn, så er det mulig å flyte på andre, selv om det er moralsk forkastelig. Har time i morgen, men den blir det nok ikke noe av, jeg har helt angst, og må få snakket med noen om dette. At noe som er så lett, og en selvfølge for andre, skal gå så inn på meg... Føler jeg ikke kjenner meg selv lenger.

Anonymkode: d56f9...55e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger psykolog.

Anonymkode: acda2...678

Skrevet

Mye mer redd for å la være å vaksinere. Å inneha et anti-vaxx-standpunkt er en luksusholdning man kun kan unne seg i en ellers gjennomvaksinert befolkning.

Anonymkode: c159c...c3a

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du trenger psykolog.

Anonymkode: acda2...678

Du har sikkert rett, men dette blir for flaut, og et alt for lite problem til å oppta tiden til en psykolog. Da blir det lettere å bare tie, og la vær å vaksinere.

Skrevet

Mye mer redd for å la være å vaksinere. Å inneha et anti-vaxx-standpunkt er en luksusholdning man kun kan unne seg i en ellers gjennomvaksinert befolkning.

Anonymkode: c159c...c3a

Det er jo det de fleste er. Men jeg klarer ikke å styre følelsene mine rundt dette. Har nettopp funnet ut at det er veldig mange som er uvaksinerte i Norge, og det går bar med di. Di flyter nok på alle andre. Spørs om ikke det er det vi også kommer til å gjøre. Jeg er ikke imot vaksiner, og syns det er kjempebra at så mange følger opp, men jeg selv får helt angst av hele opplegget.

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har sikkert rett, men dette blir for flaut, og et alt for lite problem til å oppta tiden til en psykolog. Da blir det lettere å bare tie, og la vær å vaksinere.

Så du vil heller risikere å ta liv av andre mennesker som faktisk ikke kan ta vaksiner pga alvorlig sykdom osv? 
Som uvaksinert så kan man få og være bærer av alvorlige sykdommer som ved hjelp av vaksine har blitt utryddet. 
Dessverre ser man nå en oppblomstring av en del av disse fordi at det er en del idioter som har fått det for seg at vaksiner som har vært utprøvd og testet i så mange år er farlig.  

Anonymkode: 60a9d...3da

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo det de fleste er. Men jeg klarer ikke å styre følelsene mine rundt dette. Har nettopp funnet ut at det er veldig mange som er uvaksinerte i Norge, og det går bar med di. Di flyter nok på alle andre. Spørs om ikke det er det vi også kommer til å gjøre. Jeg er ikke imot vaksiner, og syns det er kjempebra at så mange følger opp, men jeg selv får helt angst av hele opplegget.

Men skal barna dine være bare i Norge da? Aldri ferie i utlandet, turer med skolen osv? Aldri i kontakt med turister som kommer til Norge uten å være vaksinert?

Hva sier angsten sin om det?

Barna dine kan jo bli smittet av allverdens fordi de har kontakt med andre mennesker, og verden har blitt ganske liten...

Hva når datteren din blir gravid, og en evt smitte kan drepe eller skade barnebarnet ditt i magen fordi du ikke vaksinerte da de var barn.

Anonymkode: 6553b...526

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er veldig mange som det går bra med, men det hjelper ikke deg hvis du eller barnet ditt dør! Hva får du mest angst av, død eller vaksine?

Anonymkode: f0b4c...7f4

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke et for lite problem for en psykolog! Få deg hjelp. Du kan kanskje begynne med fastlegen. 

Det er ganske stor del av befolkninga som må vera vaksinert for at flokkimuniteten skal fungere. Jo flere som velger å ikke vaksinere, jo svakere blir flokkimuniteten. I min nære familie er det flere som er avhengig av denne flokkimuniteten, pga kroniske sjukdommer. Små barn er også avhengig av den! Som medlem i et samfunn har vi alle et ansvar for å beskytte de vi er glad i og alle andre rundt oss!

Anonymkode: 01fd0...a7e

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men skal barna dine være bare i Norge da? Aldri ferie i utlandet, turer med skolen osv? Aldri i kontakt med turister som kommer til Norge uten å være vaksinert?

Hva sier angsten sin om det?

Barna dine kan jo bli smittet av allverdens fordi de har kontakt med andre mennesker, og verden har blitt ganske liten...

Hva når datteren din blir gravid, og en evt smitte kan drepe eller skade barnebarnet ditt i magen fordi du ikke vaksinerte da de var barn.

Anonymkode: 6553b...526

Du har selvsagt rett, men det hjelper meg ikke. Og så kommer hele tiden påminnelsen om at det i dag er ca 60 000 (5% av barn under 18 år) barn i Norge som ikke er vaksinerte, + alle de voksne som mangler boostervaksiner, og ingen blir syke. Det blir på en måte et bevis for at det går helt fint uten vaksine. Jeg kjenner også et barn som ikke kan ta vaksiner, og der har foreldrene fått beskjed om at det går helt fint å vokse opp uten vaksiner også. 

Jeg vil ikke at barna skal vokse opp helt uten vaksiner. Har lest flere som har ventet til barna var 4-5 år før de begynte med å gi vaksiner. Spørs om ikke det blir veien vi også går. Skal prøve å være ærlig med helsesøster i morgen, og høre om hun har noen råd. Hun virker til å være forståelsesfull. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du har selvsagt rett, men det hjelper meg ikke. Og så kommer hele tiden påminnelsen om at det i dag er ca 60 000 (5% av barn under 18 år) barn i Norge som ikke er vaksinerte, + alle de voksne som mangler boostervaksiner, og ingen blir syke. Det blir på en måte et bevis for at det går helt fint uten vaksine. Jeg kjenner også et barn som ikke kan ta vaksiner, og der har foreldrene fått beskjed om at det går helt fint å vokse opp uten vaksiner også. 

Jeg vil ikke at barna skal vokse opp helt uten vaksiner. Har lest flere som har ventet til barna var 4-5 år før de begynte med å gi vaksiner. Spørs om ikke det blir veien vi også går. Skal prøve å være ærlig med helsesøster i morgen, og høre om hun har noen råd. Hun virker til å være forståelsesfull. 

Pga flokkimunitet! Lar du være å vaksinere, blir denne svekket!

Anonymkode: 01fd0...a7e

Skrevet

Du vet at fordi en del folk tenker som deg, er flokkimmuniteten på vei ned i Europa, for eksempel i land som Italia og Tyskland? Har du lest om meslingepedimiene den siste tiden? Du vil ikke engang kunne ta med deg ungene dine til Italia, uten å risikere at de får meslinger,  med potensielt dødelige følgesykdommer. Vi skal være så glade for at vi kan unngå disse bekymringene ved å vaksinere. En venninne av min mor døde som 7-åring pga hjernehinnebetennelse som følge av meslinger. Er det dette du ønsker tilbake? Jeg kunne skjønt det hvis det var en nyutviklet vaksine du var skeptisk mot, men barnevaksinasjonsprogrammet er velprøvd over mange tiår. Det er trygt. Derimot utsetter du både egne og andres unger for fare hvis du lar være å vaksinere.

Anonymkode: 13d86...2cd

Skrevet
46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor går det bra med dem? Jo fordi mange vaksinerer. Hva skjer når flere, også du, lar være? Da går det plutselig ikke så bra lenger. Bivirkningene av sykdommene er mye verre og sannsynligere å få enn usannsynlig bivirkninger av vaksinen. 

Anonymkode: 08980...4c2

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har altså ikke fulgt med i media siste par årene? Kikhosteutbrudd i norske barnehager? Meslinger ved norske sykehus? Mange dødsfall i Europa pga manglende vaksine? 

Anonymkode: 08980...4c2

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Dessverre fikk jeg nå bekreftet alle mine fordommer om at det er mindre smarte og ressurssvake mennesker som velger bort vaksiner. 

Anonymkode: c9d7c...68b

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dessverre fikk jeg nå bekreftet alle mine fordommer om at det er mindre smarte og ressurssvake mennesker som velger bort vaksiner. 

Har ingenting med saken å gjør, men jeg er faktisk medlem av mensa ;) 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nei, det er du ikke :) 

Skrevet

Overlat vaksineringen til faren. Da slipper du å se på.

Anonymkode: 89a04...0be

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er du ikke :) 

hehe, vanskelig å tro? Jeg er nok det, men som nevnt, det har ingenting med dette å gjøre. Jeg er bare god til å se sammenhenger og mønster.

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Overlat vaksineringen til faren. Da slipper du å se på.

Anonymkode: 89a04...0be

Det er ikke der problemet ligger. Det ville bare gjort det verre for meg.

Men nå tror jeg det er på tide å avrunde for meg, denne gangen. Takk til alle dere som tok dere tid til å svare meg seriøst. 

Skrevet

Jepp. Vaksinerer meg ALDRI. Lever i beste velgående 😊 det samme gjør barna mine.

Anonymkode: 5e587...be4

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er du aldeles ikke 😂😂

Anonymkode: 8e7d1...fb6

Skrevet

hehe, vanskelig å tro? Jeg er nok det, men som nevnt, det har ingenting med dette å gjøre. Jeg er bare god til å se sammenhenger og mønster.

Nei, jeg tror deg ikke. På anonymforum kan man skryte på seg hva som helst, og jeg har ikke tall på hvor mange jeg har sett påberope seg Mensa-medlemskap. Dessuten taler de omfattende skrivefeilene dine mot at du er særlig god til å se sammenhenger og mønster - for ikke å snakke om holdningen din til vaksiner! Det jeg tror, er at du er lavt utdannet og uten evne til kildekritikk og konsekvenstenkning. 

Skrevet

Les deg opp på kikhoste, tuberkulose og meslinger og se hva mammahjertet ditt sier om å utsette barna dine for det. 

Hva eksakt er det du er redd for i forbindelse med vaksine? Hva tror du i verste fall kan skje med ungene dine?

Anonymkode: 8e7d1...fb6

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kjenner også et barn som ikke kan ta vaksiner, og der har foreldrene fått beskjed om at det går helt fint å vokse opp uten vaksiner også.

Da er de heldige! Jeg er assistent for ei dame som har sykdommer som svekker imunnforsvaret hennes og selv om hun har fått alle vaksiner som trengs må hun også bruke munnbind ute for å ikke smittes. En influensa sender henne på sykehus, meslinger ville tatt livet hennes. Problemet er at vaksinerte mennesker kan være bærere uten at det slår ut på de, så selv om jeg er frisk kan jeg smitte henne, eller barn som ikke er vaksinert. Etter sommerferien må ett barn i klassen til sønnen holdes hjemme om noen har vørt i utlandet kort tid før ferien var over, for er de smittet kan han bli syk uten at de andre blir det.

Anonymkode: 2093d...700

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...