Gå til innhold

Oppdager sider ved mannen jeg ikke liker...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva som er årsaken spiller ikke så stor rolle, Hi. Om han ikke ønsker å gjøre noe med det er det ikke noe du kan gjøre.

Jeg ville forsøkt å ta en prat med ham en dag dere ikke har barna der, og så fortelle ham rolig hvor stor pris du har satt pris på at han er mannen din, men at du nå er veldig bekymret fordi han har endret væremåte mot deg og ungene de siste par årene, og at hvis dere skal beholde forholdet så må dere jobbe med forholdet fremover - begge to. Dvs. at dere må være ærlige med hverandre. Hvis han har fysiske eller psykiske problemer han ikke har fortalt deg om, da må han gjøre dette nå, og søke hjelp for det som ev. plager ham. I tillegg må dere søke parterapi, for slik forholdet har fått lov til å utvikle seg de siste par årene trenger dere begge hjelp for å snu kommunikasjon og følelser for å ev. finne tilbake til hverandre.

Men gjør det også klart at selv om du er villig til å jobbe med forholdet og for å finne tilbake til hverandre, så krever det også jobbing og ærlig fra hans side, og at det er noe du forventer hvis han ønsker å fortsette forholdet og holde familien samlet.

Anonymkode: 0bf32...521

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det må vel være en grunn til han har forandret seg slik på 2 år, her må dere sette dere ned og snakke sikkelig

Anonymkode: c5d13...241

Skrevet

Har det vært mye stress og eller press på jobben eller hjemme? Min mann gikk på en kjempesmell for en del år siden, depresjonen kom gradvis over lengre tid, så jeg skjønte egentlig ikke helt hvor ille det var, før han møtte veggen fullstendig og det var full krise i heimen med en mann som var åpenbart ikke i vater. Men det var litt som du beskriver din mann, han var sint, negativ og veldig amper hjemme, men klarte å ta seg litt sammen blant andre, det er forsåvidt klassiske tegn på depresjon hos menn; det er ektefellen det går utover. Vi bodde fra hverandre i en periode, men heldigvis oppsøkte han og fikk god hjelp og vi fant tilbake til hverandre. 

Anonymkode: 6d8dd...1e4

Skrevet
På 5.1.2019 den 23.07, Anonym bruker skrev:

En ubehandlet depresjon varer i gjennomsnitt 6 mnd. Han er på tredje året nå.. 

Anonymkode: 78418...6b3

Heh... Vært deprimert i minst tyve år. Det går ikke bare over. 

Anonymkode: 668b2...b90

Skrevet
2 hours ago, Anonym bruker said:

Heh... Vært deprimert i minst tyve år. Det går ikke bare over. 

Anonymkode: 668b2...b90

Hvis du har vært deprimert omtrent hele ditt voksne liv så kan man snakke om personlighetsforstyrrelse. Hvis du alltid er nede, så er det dessverre din normalfungering. For de fleste er depresjon en midlertidig nede-periode

Anonymkode: 78418...6b3

Skrevet

Altså... Har du pratet med ham om det? 

Anonymkode: 4a93e...7b7

Skrevet
På 5.1.2019 den 22.57, Anonym bruker skrev:

Aller først, jeg vet jeg har skrivefeil og grammatiske  feil så stopp og les nå om det er det du kommer til å svare på. Jeg vet at jeg er dårlig på å skrive . Trenger ikke deg til å fortelle meg det. Trenger råd om noe annet. 

Vi har  hatt et godt samliv og ekteskap. Men i det siste 2 årene har jeg oppdaget  sider jeg absolutt ikke liker.  Vi har vært gift i 19 år. 

Han har blitt veldig humørsyk  og kontrollerende.   Blir veldig fort sint bruker meget høy stemme og nedlatende ord.  Alt skal skje  på hans premisser  vil ikke han noe jeg foreslår  så blir det ikke det. Men foreslår han  noe må vi det. Han har blitt veldig asosial liker ingen mer. Kommer med stygge kommentarer om alt og alle. 

Jeg begynner å bli sliten og lei dette. 

Har spurt om  noe plager han osv men ingenting er galt. 

Han er som han alltid har vært sier han. Det er ikke tilfelle. Til og med bestevenninnen min har merket forskjell på han. 

Jeg har begynt å vurderer seprasjon.

noen med noe  konstruktive råd? 

Anonymkode: a3de1...099

Jeg har hat det slik med min samboer mange ganger :)  jeg er sammen med en som stenger seg inne og ikke viser følelser uansett hva det er. 

Vet det kanskje høres teit ut, men beste måten og løse slike ting på er og sette seg ned og prate om hva man føler, dette kan være veldig vanskelig om personen nekter totalt på at noe er galt. 

Jeg tok det valget at jeg la forlovelses ringen på bordet og spurte han rett ut hva den betydde for han og hva han mente om hvordan ett forhold skulle være. 

Han fikk valget mellom og prate eller og faktisk skrive en mail til meg om hva og hvorfor (siden han låser seg om man sitter og prater) 

kanskje noe du også kunne prøvd? funket veldig bra for oss, men alle er jo forskjellige ;)

Lykke til :)

Skrevet

Tusen takk for mange gode og ordentlig svar. 

Anonymkode: a3de1...099

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...