Frulakris Skrevet 5. januar 2019 #26 Skrevet 5. januar 2019 Min sønn har en kompis (en av bestekompisene faktisk) som ofte kommer uten gave til min sønns bursdag. De få gangene han har kommet med gave så er det bare en liten ting. Jeg vet at de foreldrene har veldig dårlig råd. Jeg lager ikke noe styr ut av det, de årene han kommer uten gave utsetter vi åpning av gaver til bursdagen er ferdig. Min sønn reagerer ikke på at han ikke har fått gave fra sin kompis. Han får likevel mye fint som han blir glad for.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2019 #27 Skrevet 5. januar 2019 Pakk inn hatchimals. Det kan passe fint til ei jente på 8 år, og er det ikke fulltreffer, er det null problem. Det er sjelden full klaff med alt bursdagsbarnet får. Anonymkode: a239f...98b
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2019 #28 Skrevet 5. januar 2019 4 hours ago, Anonym bruker said: Så du vil frarøve sønnen mulighet til å ha det gøy, sosialisere seg og styrke ralasjonen med de andre barna? Da er det bedre at mamma snakker med de andre foreldrene og er ærlig. Men nå har jo Hi funnet fine gaver hun kan gi! 👍 Anonymkode: f72e6...4ce det er kjempe flott at hun har gjort ❤️ men barn har godt av og lære seg at man ikke kan være med på alt også når foreldrene har dårlig råd. det måtte jeg og mine søsken. vi var sjelden i bursdag eller hadde bursdag Anonymkode: 30da6...6bc
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2019 #29 Skrevet 5. januar 2019 3 hours ago, Anonym bruker said: Ikke sant..... Da bidrar DU til at det blir tabu og flaut å ha dårlig råd. Send barna dine i bursdagen. Ellers mister de venner. Anonymkode: 5c664...51c det får heller være barn har godt av og lære ingen av mine barn har mistet venner for de ikke har kommet altså Anonymkode: 30da6...6bc
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2019 #30 Skrevet 5. januar 2019 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: det er kjempe flott at hun har gjort ❤️ men barn har godt av og lære seg at man ikke kan være med på alt også når foreldrene har dårlig råd. det måtte jeg og mine søsken. vi var sjelden i bursdag eller hadde bursdag Anonymkode: 30da6...6bc Jeg har bare hatt en bursdagsfest før jeg ble 18. Men jeg møtte opp i alle jeg var invitert til. Det er ikke oppmøte som koster, men gaven. Anonymkode: f72e6...4ce
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2019 #31 Skrevet 5. januar 2019 40 minutter siden, Anonym bruker skrev: det får heller være barn har godt av og lære ingen av mine barn har mistet venner for de ikke har kommet altså Anonymkode: 30da6...6bc Jeg tror ikke at barn har godt av å lære at de ikke får delta på ting sammen med vennene sine pga mangel på penger. I hvert fall ikke når det kan ordnes så enkelt som med en samtale. Anonymkode: 4e5dc...521
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2019 #32 Skrevet 5. januar 2019 Med 24 unger og tre ulike barn som får gaver så tror jeg egentlig at barna har null kontroll over hvem de har fått gave fra å ikke. Men tror jeg gir bestevenn smykke til begge jentene som vi uansett har liggende helt nye,også gir vi penger til han siste. Anonymkode: 74e21...261
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2019 #33 Skrevet 5. januar 2019 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Pakk inn dei tingene du du fant, og gjerne sammen med ein slikepinn el lignende om du har liggendes... Vil og tipse om at Nille har ei hylle bakerst i butikken der det er ting til ca 90 prosent avslag... Ofte skrivebøker og tegnesaker osv...... Til kun nokre kroner.. Kjempe fine gaver... Dei har og lego esker no til 30 kr 🤗kjekt å ha liggendes Anonymkode: c6623...665 Så heldige dere er Det har jeg aldri sett i noen av de Nillebutikkene her jeg bor Anonymkode: 8e894...18f
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2019 #34 Skrevet 5. januar 2019 Ser ut som om det løste seg fint her, men å komme uten gave, med en fin tegning/kort er da ingen problem. Å være hjemme mens hele klassen er i bursdag, og høre dem snakke om det etterpå mens man selv føler seg utenfor, er mye verre. Det er mange organisasjoner som man kan få gratis bursdagsgaver av også. Blant annet unik, blå kors og hjelp oss å hjelpe. Hvis det er vanskelig å få endene til å møtes kan det være greit å få hjelp til slike ting, slik at barnet ikke blir den som alltid konmer uten gave, eller den som ikke kommer, er unødvendig. Anonymkode: 57658...3c0
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2019 #35 Skrevet 6. januar 2019 17 timer siden, Anonym bruker skrev: det er kjempe flott at hun har gjort ❤️ men barn har godt av og lære seg at man ikke kan være med på alt også når foreldrene har dårlig råd. det måtte jeg og mine søsken. vi var sjelden i bursdag eller hadde bursdag Anonymkode: 30da6...6bc Som mor til bursdagsbarn så ønsker jeg heller at et barn skal komme i bursdag uten gave enn at de skal lære at de ikke kan være med på alt når foreldre har dårlig råd. Antar at de lærer dette på andre arenaer enn en barnebursdag! Anonymkode: b704f...5cd
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2019 #36 Skrevet 6. januar 2019 Hos oss er det absolutt viktigstst at alle kommer på bursdagsfesten så sant de ikke er bortreist el. Håper foreldre tar kontakt med meg om de har samme problemstilling så vi kan finne en løsning. En trippelbursdag er jo en betydelig utgift for flere av oss. På Ark før jul hadde de tilbudsbord med 50% på alt samt et 10-kroners marked. Her hadde de kule viskelær, skrivesaker mm. Håper du tar mot til deg så finner dere en løsning for barnet ditt. Anonymkode: 4edd5...22d
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2019 #37 Skrevet 6. januar 2019 Noe du kan selge på finn? Anonymkode: c9afd...f8e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå