Anonym bruker Skrevet 5. januar 2019 #1 Skrevet 5. januar 2019 Sønnen min er innvitert i en bursdag der tre barn fra klassen skal feire dagen sammen. Det høres jo egentlig veldig koselig ut men jeg har overhodet ikke mulighet til å bruke 150 kr på gaver nå dessverre.Vi har dårlig råd nå ettersom jeg er arbeidsledig å ikke har opparbeidet meg rett til dagpenger ettersom jeg har gått de tre siste årene på skole. Hadde dere bare kommet med en unnskyldning om at det dessverre ikke passer? Eller hadde dere forklart situasjonen? Anonymkode: 74e21...261
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2019 #2 Skrevet 5. januar 2019 Er det noen av de andre foreldrene du føler deg trygg på? Forklar situasjonen til de. Kanskje de kan slenge på navne til sønnen din på fralappen deres? Det har jeg gjort før, når noen har forklart situasjonen og spurt meg om hjelp. 😊 Anonymkode: f72e6...4ce
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2019 #3 Skrevet 5. januar 2019 Hun ene kjenner jeg litt ettersom sønnen min leker litt med gutten hennes.De to andre foreldrene kjenner jeg overhodet ikke. Anonymkode: 74e21...261
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2019 #4 Skrevet 5. januar 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hun ene kjenner jeg litt ettersom sønnen min leker litt med gutten hennes.De to andre foreldrene kjenner jeg overhodet ikke. Anonymkode: 74e21...261 Er det noen av de andre foreldrene som er bedt i selskapet du kan spør da? Anonymkode: f72e6...4ce
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2019 #5 Skrevet 5. januar 2019 Ser nå at jeg misforsto svaret ditt litt. Kjenner ingen av de andre foreldrene,kun moren til det ene bursdagsbarnet. Anonymkode: 74e21...261
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2019 #6 Skrevet 5. januar 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ser nå at jeg misforsto svaret ditt litt. Kjenner ingen av de andre foreldrene,kun moren til det ene bursdagsbarnet. Anonymkode: 74e21...261 Da snakker du med henne , si sannheten, Anonymkode: 713be...02b
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2019 #7 Skrevet 5. januar 2019 Har du noe liggende rundt i huset du kan gi i gave? Anonymkode: f72e6...4ce
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2019 #8 Skrevet 5. januar 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Har du noe liggende rundt i huset du kan gi i gave? Anonymkode: f72e6...4ce Nei dessverre. Vi kjøper mest brukt ettersom vi lenge ikke har hatt så god økonomi når jeg var student. Anonymkode: 74e21...261
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2019 #9 Skrevet 5. januar 2019 Eller passer hatchimals til en som blir 8? Det er sånn egg som klekkes også kommer det en figur ut. Vi har en uåpnet sånn liggende som jeg vant før jul. Har også ett helt nytt bestevenner smykke sånn som du knekker i to å gir en til bestevennen din. Er dette to gaver jeg kan gi til jentene? Da skal jeg klare å gi 50 kr til han siste som er gutt Anonymkode: 74e21...261
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2019 #10 Skrevet 5. januar 2019 Ser nå at hatchimals er nok for mindre barn ja. Anonymkode: 74e21...261
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2019 #11 Skrevet 5. januar 2019 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ser nå at hatchimals er nok for mindre barn ja. Anonymkode: 74e21...261 Må bare legge til at min 8åring og hans kompiser enda liker det. Han kjøpte det faktisk nylig til seg selv på lekebutikken 😊 Anonymkode: d1154...1a9
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2019 #12 Skrevet 5. januar 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Eller passer hatchimals til en som blir 8? Det er sånn egg som klekkes også kommer det en figur ut. Vi har en uåpnet sånn liggende som jeg vant før jul. Har også ett helt nytt bestevenner smykke sånn som du knekker i to å gir en til bestevennen din. Er dette to gaver jeg kan gi til jentene? Da skal jeg klare å gi 50 kr til han siste som er gutt Anonymkode: 74e21...261 Ja, det høres bra ut 😊 Anonymkode: 92e68...1b7
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2019 #13 Skrevet 5. januar 2019 Høres ut som om du fant veldig fine gaver 🙂 til en annen gang: Det beste er sikkert å snakke med foreldrene. Hvis det var mitt barns bursdag og du hadde sagt fra til meg hadde jeg følt meg veldig beæret for at du stolte nok på meg til å snakke med meg, og jeg hadde selvfølgelig fikset gave til de tre barna uten å blunke og aldri mer tenkt på det. Ikke F om barn skal bli hjemme fra bursdager pga en periode med dårlig råd hos foreldrene! Anonymkode: 8ed1f...9a5
sug lut Skrevet 5. januar 2019 #14 Skrevet 5. januar 2019 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Høres ut som om du fant veldig fine gaver 🙂 til en annen gang: Det beste er sikkert å snakke med foreldrene. Hvis det var mitt barns bursdag og du hadde sagt fra til meg hadde jeg følt meg veldig beæret for at du stolte nok på meg til å snakke med meg, og jeg hadde selvfølgelig fikset gave til de tre barna uten å blunke og aldri mer tenkt på det. Ikke F om barn skal bli hjemme fra bursdager pga en periode med dårlig råd hos foreldrene! Anonymkode: 8ed1f...9a5 Enig i dette. Det er vanskelig å hjelpe i en sånn situasjon når man ikke vet noe, men det er en veldig smal sak å ordne hvis du spør, jeg har et gavelager og midler til å skaffe om ingenting der passer, men jeg har også hatt det trangt og ville bare vært glad for å hjelpe.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2019 #15 Skrevet 5. januar 2019 Om en mamma i klassen hadde kommet til meg så ville jeg blitt rørt over tilliten hun viser meg, og æret den. Så ville jeg lett enten kjøpt gave for det barnet, eller skrevet på lappen fra oss. Har et lite lager med småting kjøpt på salg etter jul osv fordi jeg er et surrehue, og noen bursdager kommer som julekvelden på kjerringa 😅🤦♀️ Så vi i det minste har noe å gi. - Hun skulle gjerne fått noe derfra også, så hun hadde klart til neste gang situasjonen oppstår. Gavene du fant til slutt blir veldig bra 😊👍 Klem til deg. Du er ikke alene. Husk at de fleste er veldig greie når det gjelder, og liker å hjelpe. Anonymkode: 15258...629
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2019 #16 Skrevet 5. januar 2019 Hadde det vært mitt barn som hadde bursdag hadde jeg satt stor pris på om du fortalte meg det. Da kunne jeg forsikret deg om at jeg aller helst vil at sønnen din kommer i bursdagen og at det IKKE er nødvendig med gave. Et annet alternativ er om du kjenner godt en av foreldrene til en av guttene som skal i bursdag. Jeg kunne nemlig glatt satt på din sønns navn på gavene jeg hadde kjøpt (uten å kreve penger av deg) slik at min sønn og din gav gaven sammen. Anonymkode: b6d75...209
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2019 #17 Skrevet 5. januar 2019 Pakk inn dei tingene du du fant, og gjerne sammen med ein slikepinn el lignende om du har liggendes... Vil og tipse om at Nille har ei hylle bakerst i butikken der det er ting til ca 90 prosent avslag... Ofte skrivebøker og tegnesaker osv...... Til kun nokre kroner.. Kjempe fine gaver... Dei har og lego esker no til 30 kr 🤗kjekt å ha liggendes Anonymkode: c6623...665
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2019 #18 Skrevet 5. januar 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Pakk inn dei tingene du du fant, og gjerne sammen med ein slikepinn el lignende om du har liggendes... Vil og tipse om at Nille har ei hylle bakerst i butikken der det er ting til ca 90 prosent avslag... Ofte skrivebøker og tegnesaker osv...... Til kun nokre kroner.. Kjempe fine gaver... Dei har og lego esker no til 30 kr 🤗kjekt å ha liggendes Anonymkode: c6623...665 Takk skal sjekke ut hva de har der lego er jo populært blant guttene hvertfall. Anonymkode: 74e21...261
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2019 #19 Skrevet 5. januar 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Pakk inn dei tingene du du fant, og gjerne sammen med ein slikepinn el lignende om du har liggendes... Vil og tipse om at Nille har ei hylle bakerst i butikken der det er ting til ca 90 prosent avslag... Ofte skrivebøker og tegnesaker osv...... Til kun nokre kroner.. Kjempe fine gaver... Dei har og lego esker no til 30 kr 🤗kjekt å ha liggendes Anonymkode: c6623...665 Takk skal sjekke ut hva de har der lego er jo populært blant guttene hvertfall. Anonymkode: 74e21...261
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2019 #20 Skrevet 5. januar 2019 Si fra du ! Vi har noen som kommer uten gave. Ordner ikke noe styr av det. Ungene kan syns det er rart. Men jeg hsr fortalt dem at noen ikke har råd til mat nesten. Mine to er meget bortskjemte og de skulle virkelig kjent på det å ha dårlig råd Anonymkode: 739dd...ca3
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2019 #21 Skrevet 5. januar 2019 Hadde sagt barna ikke kom, da jeg synes det hadde vert for ille og komme uten noenting Anonymkode: 30da6...6bc
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2019 #22 Skrevet 5. januar 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Hadde sagt barna ikke kom, da jeg synes det hadde vert for ille og komme uten noenting Anonymkode: 30da6...6bc Så du vil frarøve sønnen mulighet til å ha det gøy, sosialisere seg og styrke ralasjonen med de andre barna? Da er det bedre at mamma snakker med de andre foreldrene og er ærlig. Men nå har jo Hi funnet fine gaver hun kan gi! 👍 Anonymkode: f72e6...4ce
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2019 #23 Skrevet 5. januar 2019 54 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hadde sagt barna ikke kom, da jeg synes det hadde vert for ille og komme uten noenting Anonymkode: 30da6...6bc Ikke sant..... Da bidrar DU til at det blir tabu og flaut å ha dårlig råd. Send barna dine i bursdagen. Ellers mister de venner. Anonymkode: 5c664...51c
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2019 #24 Skrevet 5. januar 2019 54 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hadde sagt barna ikke kom, da jeg synes det hadde vert for ille og komme uten noenting Anonymkode: 30da6...6bc Det hadde jo bare gått ut over barnet ditt. Anonymkode: e6451...af2
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2019 #25 Skrevet 5. januar 2019 Til vanlig har vi ikke problem med å ha penger til gave altså,men når det plutselig blir en utgift på 150 kr da sliter jeg. Anonymkode: 74e21...261
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå