Anonym bruker Skrevet 4. januar 2019 #1 Skrevet 4. januar 2019 Jeg jobber med ei dame som jeg synes har en ufordragelig oppførsel. Vi har en utenlandsk mann som vikar hos oss. En trivelig og flink mann. Men hun liker ikke han. Så hun snakker ikke med han. Er det en beskjed som han skal få, så sier hun det til en av oss, og vi sier det til han. Men det værste er at sjefen vår er klar over dette, men han gjør ikke noe. Blir sjokkert over at voksne folk oppfører seg sånn. Anonymkode: d9d54...7cf
Fru Banderas Skrevet 4. januar 2019 #2 Skrevet 4. januar 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg jobber med ei dame som jeg synes har en ufordragelig oppførsel. Vi har en utenlandsk mann som vikar hos oss. En trivelig og flink mann. Men hun liker ikke han. Så hun snakker ikke med han. Er det en beskjed som han skal få, så sier hun det til en av oss, og vi sier det til han. Men det værste er at sjefen vår er klar over dette, men han gjør ikke noe. Blir sjokkert over at voksne folk oppfører seg sånn. Anonymkode: d9d54...7cf Jeg blir sjokkert over at voksne folk i full jobb skriver "værste" med æ. Jeg hadde ikke godtatt å være budbringer for ei slik hurpe, så jeg ville bedt henne ta seg sammen og oppføre seg skikkelig.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2019 #3 Skrevet 4. januar 2019 Værste= dialekt Anonymkode: d9d54...7cf
sug lut Skrevet 4. januar 2019 #4 Skrevet 4. januar 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Værste= dialekt Anonymkode: d9d54...7cf 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2019 #5 Skrevet 4. januar 2019 13 minutter siden, Fru Banderas skrev: Jeg blir sjokkert over at voksne folk i full jobb skriver "værste" med æ. Jeg hadde ikke godtatt å være budbringer for ei slik hurpe, så jeg ville bedt henne ta seg sammen og oppføre seg skikkelig. Da skal det ikke mye til for å sjokkere deg🙄 sart sjel du Fru Banderas. Utover det er jeg enig med deg. Anonymkode: 440b2...707
Fru Banderas Skrevet 4. januar 2019 #6 Skrevet 4. januar 2019 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Værste= dialekt Anonymkode: d9d54...7cf My ass.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2019 #7 Skrevet 4. januar 2019 2 minutter siden, Fru Banderas skrev: My ass. Du eier virkelig ikke et snev av oppførsel, for ei uspiselig kjerring du er Anonymkode: fef24...e18
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2019 #8 Skrevet 4. januar 2019 1 time siden, Fru Banderas skrev: My ass. Noen er bedre enn andre....my ass Anonymkode: d9d54...7cf
Gjest Havfruene Skrevet 4. januar 2019 #9 Skrevet 4. januar 2019 1 time siden, Fru Banderas skrev: Jeg blir sjokkert over at voksne folk i full jobb skriver "værste" med æ. Jeg hadde ikke godtatt å være budbringer for ei slik hurpe, så jeg ville bedt henne ta seg sammen og oppføre seg skikkelig. Du skriver at du er i sjokk men vet du hva et sjokk er? Å sammenlikne ulikheter som gjelder dialekt eller skrivefeil (i ditt hode) med sjokk er urovekkennende. Muligens må du oppleve et sjokk for å forstå hva det faktisk er?
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2019 #10 Skrevet 4. januar 2019 1 time siden, sug lut skrev: 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂 ? Jeg nekter å benyttet meg av like mange spørsmålstegn som du har grinefjes, for jeg regner med at poeng tas uten overdrivelser. Anonymkode: 430b9...108
Petra Prøvedukke Skrevet 4. januar 2019 #11 Skrevet 4. januar 2019 Vel, jeg hadde overhodet ikke funnet meg i å være budbringer. Men så hadde jeg absolutt ikke funnet meg i å ha en idiot som sjef heller, så dette er med andre ord ikke min arbeidsplass. Har denne sjefen din noen sjef? Hvis ja: ta problemet til et nivå over sjefen din. Hvis nei: skaff deg en ny arbeidsgiver. Du kan uansett ikke skrive værste, det hjelper null og nada å gjemme seg bak dialektunnskyldningen. Svært mange av oss har nok en tilnærmet æ-lyd når vi uttaler dette ordet, men det hjelper ikke. I skriftlig framstilling skriver vi verste, med E.
Gjest Havfruene Skrevet 4. januar 2019 #12 Skrevet 4. januar 2019 15 minutter siden, Petra Prøvedukke skrev: Vel, jeg hadde overhodet ikke funnet meg i å være budbringer. Men så hadde jeg absolutt ikke funnet meg i å ha en idiot som sjef heller, så dette er med andre ord ikke min arbeidsplass. Har denne sjefen din noen sjef? Hvis ja: ta problemet til et nivå over sjefen din. Hvis nei: skaff deg en ny arbeidsgiver. Du kan uansett ikke skrive værste, det hjelper null og nada å gjemme seg bak dialektunnskyldningen. Svært mange av oss har nok en tilnærmet æ-lyd når vi uttaler dette ordet, men det hjelper ikke. I skriftlig framstilling skriver vi verste, med E. Men tror du at sjefen hennes ser den samme "æ" en som dere har kommentert?
Petra Prøvedukke Skrevet 4. januar 2019 #13 Skrevet 4. januar 2019 (endret) 2 minutter siden, Havfruene skrev: Men tror du at sjefen hennes ser den samme "æ" en som dere har kommentert? Det bør sjefen gjøre. Sjefer skal ha normalt gode kunnskaper i norsk språk og rettskriving så lenge vi snakker om en norsk arbeidsplass. Endret 4. januar 2019 av Petra Prøvedukke
Gjest Havfruene Skrevet 4. januar 2019 #14 Skrevet 4. januar 2019 1 minutt siden, Petra Prøvedukke skrev: Det bør sjefen gjøre. Sjefer skal ha normalt gide kunnskaper i norsk språk og rettskriving så lenge vi snakker om en norsk arbeidsplass. Men hun har jo ikke tatt det opp med sjefen, hun tar det opp her inne? Så sjefen har vel ikke sett denne "æ"en? "gide" er vel også feil? Eller er det dialekten din?
Petra Prøvedukke Skrevet 4. januar 2019 #15 Skrevet 4. januar 2019 1 minutt siden, Havfruene skrev: Men hun har jo ikke tatt det opp med sjefen, hun tar det opp her inne? Så sjefen har vel ikke sett denne "æ"en? "gide" er vel også feil? Eller er det dialekten din? Pokker! Jeg mente jeg fikk retta. Det gjorde jeg altså ikke. Jeg hadde intensjon om å skrive gode. Det tror jeg du forstod. Jeg mener HI bør ta til seg rådene hun har fått om å ta problemstillingen til høyere nivå. Dessuten bør vel HI ha en fagforening hun kan søke støtte hos.
Gjest Havfruene Skrevet 4. januar 2019 #16 Skrevet 4. januar 2019 4 minutter siden, Petra Prøvedukke skrev: Pokker! Jeg mente jeg fikk retta. Det gjorde jeg altså ikke. Jeg hadde intensjon om å skrive gode. Det tror jeg du forstod. Jeg mener HI bør ta til seg rådene hun har fått om å ta problemstillingen til høyere nivå. Dessuten bør vel HI ha en fagforening hun kan søke støtte hos. Takk for at du modererte deg. Dette ga mer mening.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2019 #17 Skrevet 5. januar 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg jobber med ei dame som jeg synes har en ufordragelig oppførsel. Vi har en utenlandsk mann som vikar hos oss. En trivelig og flink mann. Men hun liker ikke han. Så hun snakker ikke med han. Er det en beskjed som han skal få, så sier hun det til en av oss, og vi sier det til han. Men det værste er at sjefen vår er klar over dette, men han gjør ikke noe. Blir sjokkert over at voksne folk oppfører seg sånn. Anonymkode: d9d54...7cf Det kjerringa driver med er mobbing, og bør tas med verneombudet. Anonymkode: 6b6c7...b54
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2019 #18 Skrevet 5. januar 2019 Vet du om det er hele årsaken? Hvis det er tilfelle er det selvfølgelig ikke greit, men vær litt oppmerksom på eventuelt andre årsaker. Jeg jobbet et sted hvor en av kollegaene forsøkte å voldta meg på en jobbfest. Han fikk ikke sparken, men en kraftig advarsel av sjefen der og da og beskjed om å holde seg unna meg. Det ble ikke vekslet et ord mellom han og meg resten av tiden jeg jobbet der og sjefen satt oss aldri opp på vakt alene. Ingen andre enn oss tre visste dette. Kanskje din kollega har en tidligere dårlig opplevelse med denne mannen? Anonymkode: 8f982...1e6
gale damen Skrevet 5. januar 2019 #19 Skrevet 5. januar 2019 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Værste= dialekt Anonymkode: d9d54...7cf Nei. Værste er skrivefeil på linje med nysjerrig.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2019 #20 Skrevet 5. januar 2019 Her jeg jo er har vi to personer som virkelig ikke går overens. Alle vet det og småflirer av det, de to det gjelder også. Begge snakker med meg og en til. Det fungerer helt greit siden det ikke er så ofte de trenger å kommunisere. Du kan jo snakke med sjefen o. Dette er et problem, men hvis det fungerer for alle parter er det en grei løsning. Anonymkode: 291e6...ccb
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2019 #21 Skrevet 5. januar 2019 Oppførselen til kollega er selvsagt ikke greit, ta det opp med verneombudet ? Værst eller verst. Oppførselen til bessewisserne her inne er heller ikke greit. Hva får dere ut av slik nedsettende oppførsel ? For meg er det tegn på usikkerhet. Anonymkode: ccc6d...d62
Fru Banderas Skrevet 6. januar 2019 #22 Skrevet 6. januar 2019 På 5.1.2019 den 11.17, Anonym bruker skrev: Oppførselen til kollega er selvsagt ikke greit, ta det opp med verneombudet ? Værst eller verst. Oppførselen til bessewisserne her inne er heller ikke greit. Hva får dere ut av slik nedsettende oppførsel ? For meg er det tegn på usikkerhet. Anonymkode: ccc6d...d62 Det er ikke å være besserwisser (ikke bessewisser, slik du skriver) å beherske norsk, tvert imot er det noe man bør kunne forvente av alle som har gått grunnskolen. For øvrig heter det "en oppførsel", ikke et, og derfor blir det "grei", i stedet for "greit", slik du skriver.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2019 #23 Skrevet 6. januar 2019 9 minutter siden, Fru Banderas skrev: Det er ikke å være besserwisser (ikke bessewisser, slik du skriver) å beherske norsk, tvert imot er det noe man bør kunne forvente av alle som har gått grunnskolen. For øvrig heter det "en oppførsel", ikke et, og derfor blir det "grei", i stedet for "greit", slik du skriver. Jeg kan rette på deg også. Er du klar? Anonymkode: fb578...0c6
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2019 #24 Skrevet 6. januar 2019 32 minutter siden, Fru Banderas skrev: Det er ikke å være besserwisser (ikke bessewisser, slik du skriver) å beherske norsk, tvert imot er det noe man bør kunne forvente av alle som har gått grunnskolen. For øvrig heter det "en oppførsel", ikke et, og derfor blir det "grei", i stedet for "greit", slik du skriver. Du har i hvertfall ikke peiling på hvor det skal settes komma og hvor det skal settes punktum i en tekst. Kanskje du heller burde ta deg en bolle og konsentrere deg hvordan du selv skriver? Du har tydeligvis lite å bedrive tiden din med. Usj! Kunne seriøst spydd deg i munnen🤮 Anonymkode: b5cfc...303
Fru Banderas Skrevet 6. januar 2019 #25 Skrevet 6. januar 2019 51 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg kan rette på deg også. Er du klar? Anonymkode: fb578...0c6 Please ❤️ (pliz)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå