Anonym bruker Skrevet 5. januar 2019 #26 Skrevet 5. januar 2019 Vi var i Thailand et halvt år. Mine tre barn gikk på svensk skole og fulgte sitt eget pensum, og så leide vi ut huset. Det var en fin opplevelse for alle, kan tenke meg å gjøre det igjen. Anonymkode: f6a80...90d
Admin Skrevet 5. januar 2019 #27 Skrevet 5. januar 2019 Tråden er ryddet for brukerdebatt. Ann Christin, admin
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2019 #28 Skrevet 5. januar 2019 ja det kunne jeg virkelig tenke meg men han er for liten nå,men kanskje om 4-5 år Anonymkode: ad812...ff0
Yellow Brick Road Skrevet 5. januar 2019 #29 Skrevet 5. januar 2019 Jeg hadde reist uten å nøle om forholdene ellers ligger tilrette for det. Eller vi har gjort det, og jeg anbefaler andre å gjøre det også. Men jeg hadde ikke dratt til utlandet for å bo der dersom ungene ikke kunne gå på lokal skole og bli kjent med andre barn og landet på den måten. Jeg hadde ikke reist for å få en utvidet ferie, men fordi jeg ville bo og leve i et annet land, ikke bare jeg, men ungene også. Skal man bli kjent med kulturen, folket og landet, må man være der som alle andre, ikke som langtidsturist.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2019 #30 Skrevet 5. januar 2019 Jeg har bodd i Spania med 4 barn i 2 år. Fra 1,5 år gammel til 13 år. Barnehagen for minste var fantastisk, 4 åringen gikk i spansk skole, og 10 og 13 åringen gikk på den internasjonale skolen. (samme som de gjør her hjemme). For 13 åringen (som har adhd) ble dette en veldig god periode, ble godt fulgt opp og trivdes veldig godt. Alle barna lærte flytende spansk på de 2 årene. Jeg var i 60% jobb og mannen min i 100%. Bruk eventuelt god tid, besøk flere skoler, vær kritisk og fortell om eventuelle problemer med barna og spør hvordan de vil møte barnet. Følg godt opp i etterkant. Sørg for at alt er i orden før dere reiser, og husk gode forsikringer. Anonymkode: 35109...2de
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2019 #31 Skrevet 5. januar 2019 Jeg bodde to år i utlandet da jeg var barn og har bodd ett år i utlandet som voksen. Kunne godt tenkt meg å gjøre det igjen, men mannens jobb begrenser oss. Vi tar det igjen på lengere reiser, selv om det ikke blir det samme. Anonymkode: 36f17...a6a
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 5. januar 2019 Forfatter #32 Skrevet 5. januar 2019 46 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har bodd i Spania med 4 barn i 2 år. Fra 1,5 år gammel til 13 år. Barnehagen for minste var fantastisk, 4 åringen gikk i spansk skole, og 10 og 13 åringen gikk på den internasjonale skolen. (samme som de gjør her hjemme). For 13 åringen (som har adhd) ble dette en veldig god periode, ble godt fulgt opp og trivdes veldig godt. Alle barna lærte flytende spansk på de 2 årene. Jeg var i 60% jobb og mannen min i 100%. Bruk eventuelt god tid, besøk flere skoler, vær kritisk og fortell om eventuelle problemer med barna og spør hvordan de vil møte barnet. Følg godt opp i etterkant. Sørg for at alt er i orden før dere reiser, og husk gode forsikringer. Anonymkode: 35109...2de Takk for spennende erfaring 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå