Anonym bruker Skrevet 2. januar 2019 #26 Skrevet 2. januar 2019 3 barn, begge i full stilling. Synst ikke det er slitsomt. Middagen er skikkelig, trene rekker vi begge to ☺️ Skulle lett klart 2 til 😅 Anonymkode: 48ec2...da9
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2019 #27 Skrevet 2. januar 2019 Jeg hadde ikke taklet mer enn de to jeg har med begge i full jobb og null avlastning i hverdagen. Driver bare med en aktivitet hver men kræsjer en dag i uka. To uke- og lekseplaner som skal følges opp, skiftetøy, skittent utetøy mm. 7000,- i mnd for begge på SFO tar en stor del av budsjettet pr måned. Å be besteforeldre passe en langhelg er mer realistisk enn om vi hadde et barn til. Veldig fornøyd med to, en til hadde veltet lasset her.... Anonymkode: e94ef...40d
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2019 #28 Skrevet 2. januar 2019 Det kommer mye an på jobbens art og familiesituasjonen. Jeg jobber i kulturskole. Dvs at store deler av arbeidetstiden er ettermiddag og helg. Det lar seg kun kombinere med barn om man har en partner med barnevennlig arbeidstid. Jeg jobber fulltid fordi jeg må for å få økonomien til å gå opp. Vi har to tette og for oss er det det som går. Jeg skulle gjerne (!) fått flere barn, men det ville ikke gå om jeg fortsatt skulle jobbe fulltid. Anonymkode: 8ef19...b05
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2019 #29 Skrevet 2. januar 2019 Har jobbet 80% med to barn og går ned til 70% når nr 3 kommer. Men det har mye å si at jeg bruker to timer på reisevei hver dag. Hadde jeg hatt ti minutter kunne jeg nok jobbet 100%. Anonymkode: baaff...ba3
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2019 #30 Skrevet 2. januar 2019 Har 2, ikke noen særlig familie i nærheten. Jobber ca 90% og kjenner det er nok. Ønsker å ha tid til å oppdra mine egne barn. Mannen jobber turnus. Anonymkode: 6a12e...a82
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2019 #31 Skrevet 2. januar 2019 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Det viktigste i politikken for tiden er tilsynelatende at vi alle må jobbe fulltid. Og kvinner må få flere barn, skal vi opprettholde befolkningen må flere kvinner få mer enn to barn, dvs 3+. Henger dette sammen da? Hadde du maktet tre barn og fulltid? Gjør du det allerede? Jeg spør fordi det fremstår ganske uoverkommelig for min del, men mulig det bare er meg som tenker sånn. Anonymkode: 9c38f...add Nei, ikke for meg ihvertfall. To barn og 80 % her. Anonymkode: f9b09...000
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2019 #32 Skrevet 2. januar 2019 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg vil jobbe 100% og få minst 2 til. jeg har 1 på 6. En i magen og ønsker meg 2 til i slutten av 20 årene kommer jo litt anpå hva man jobber som.. og hvor mye stress man trives med, jeg vil gjerne jobbe i skole når jeg er ferdig utdannet Anonymkode: f7dbe...b6a Med andre ord er du student med ett barn? Anonymkode: f9b09...000
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2019 #33 Skrevet 2. januar 2019 Har 3 barn på 2, 8 og 10 år, vi begge jobber 100%. De eldste har kun 1 aktivitet hver. Går veldig fint. Vi har begge 8-16 jobber, mannen reiser av og til i jobb. Var litt mer stress når mannen studerte deltid i 4 år, men det gikk. Han trener på kvelden, jeg er for lat akkurat nå..hehe..men når jeg trener så er det og på kvelden. Har ikke 100% skinnende rent hus hver dag, stort sett sunne middager, men kan skli ut der å gitt. Har lite barnevakt da besteforeldre jobber selv, er ikke super sosial etter jobb med andre, får nok av mennesker grunnet jobben min. Holder så langt unna det går ann diverse verv osv, tar det jeg må. Skulle gjerne hatt et barn til, har plass og bil til det, men det vil bli et veldig hogg i økonomien tror jeg, bhg og sfo koster, barn og selvsagt. Men jeg skjønner godt at mange ikke orker og, full forståelse, må ikke tro at jeg er en supermamma, for det er jeg IKKE. Vi er jo alle forskjellige. Anonymkode: 87692...26b
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2019 #34 Skrevet 2. januar 2019 Vi har tre og begge jobber fullt. To i bgh og ei i første. Det går veldig greit. Jobbene våre er fleksible i tid begge to, og det hjelper på. Jeg jobber ofte litt i helgene, da. Eldste er også ei selvstendig frøken og tar bla bussen til skolen selv om morgenen daglig og hjem igjen to dager i uka, det hjelper veldig. Anonymkode: 0f683...ecf
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2019 #35 Skrevet 2. januar 2019 Det har fungert i 4 år så langt. Blir lettere nå som de er eldre. Jeg har en mann som reiser mye. I de tunge reiseperiodene hand er jeg dyktig sliten. Jeg får hjelp av mine svigerforeldre om jeg ber om det og mine foreldre som bor et stykke unna har barna én uke i sommerferien og gjerne vinterferien eller høstferien. Folk har ulik kapasitet. Det er også helt klart forskjell i hvor mye og hvor tidlig man gir barna ansvar noe som også påvirker hverdagen. I tillegg er det ulik standard på hvor ren en strømpebukse må være og hvor fantasifull matboksen må være og om Toro er greit å servere i bursdag eller om det må være 14 ulike sorter cupcakes. Anonymkode: 635c0...66a
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2019 #36 Skrevet 2. januar 2019 Det er nok mennesker i verden. Tror ikke det gjør noe at vi iNorge føder færre. Det står mange ikø Anonymkode: 92e31...cff
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2019 #37 Skrevet 2. januar 2019 Jeg jobber 100 % i tredelt turnus og mannen studerer fulltid. Vi har en datter på 4 år og lillebror kommer i juni. Jeg synes vi har nok å gjøre i hverdagen . Mannen trener 3 ganger i uka og jeg trener 1-2 ganger i uka. Lager all middag fra bunnen, trenger ikke være noe avansert. Først og fremst blir det to barn på oss og eventuelt nummer 3 om 3 år, men det vet vi ikke enda. Kan hende vi synes to barn er evig nok. Kommer an på hvordan barna er og hvilke verdier man har i livet. For meg er hjemmelaget mat veldig viktig i tillegg til trening,men alt til sammen tar jo tid. Søvn er og viktig for meg, men kan være vanskelig å komme seg i seng tidsnok. Så det avhenger av mange faktorer hvorvidt det lar seg gjøre Anonymkode: a5fd2...8f2
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2019 #38 Skrevet 2. januar 2019 Det gjør jeg. Har fire barn, riktignok med stort aldersspenn. Mannen jobber 80 % pga sykdom. Har jobbet full stilling i turnus siden tvillinger i midten var 3, de er nå snart 16. Er ikke superkvinne, og er mye sliten særlig etter tidligvakt. Som turnusarbeider innen helse er det null fleksibilitet i arbeidstid, men heldigvis har jeg hele tiden hatt greie ledere som har tilrettelagt turnusen min. Uten det hadde det ikke godt. Jeg skjønner Ernas ønske godt, og det er fullt mulig. Når jeg greier det greier vel de fleste det , tenker jeg. Nå har vi lite hjelp fra besteforeldre også pga alder. Men for å få til dette må det en holdningsendring til. Arbeidsgivere må gjøre som min og ta hensyn til folk med små barn. Barnehagene må åpne før 7 (som vår) så folk kommer seg tidsnok på arbeid. Besteforeldre må stille med hjelp når de kan. Og ikke minst: Det er en underliggende holdning i Norge om at det er mor som er sjef i AS familien og ansvarlig for barn, kosthold renhold og julefeiring. Det sies kanskje ikke høyt, men det er en understrøm. Og her er det kvinner selv som er de største «synderne». Vi stiller alt for høye krav til hverandre, venninner kolleger og svigerdøtre. Anonymkode: 35237...c61
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 2. januar 2019 #39 Skrevet 2. januar 2019 Jeg har 3 barn og jobbet 100% inntil i høst. Nå jobber jeg 90% og slutter 1 time tidligere. Siden jeg pendler drar jeg hjemmefra 07.20 og er hjemme 15.40. Mannen min er mye borte og jeg tar det meste med barna. Funker greit, men travelt🙃
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå