Anonym bruker Skrevet 2. januar 2019 #1 Skrevet 2. januar 2019 Det viktigste i politikken for tiden er tilsynelatende at vi alle må jobbe fulltid. Og kvinner må få flere barn, skal vi opprettholde befolkningen må flere kvinner få mer enn to barn, dvs 3+. Henger dette sammen da? Hadde du maktet tre barn og fulltid? Gjør du det allerede? Jeg spør fordi det fremstår ganske uoverkommelig for min del, men mulig det bare er meg som tenker sånn. Anonymkode: 9c38f...add
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2019 #2 Skrevet 2. januar 2019 Jeg har aldri hatt noe som helst ønske om tre barn. Maktet det hadde jeg alltids, men jeg er da virkelig ikke en fødemaskin, det finnes andre prioriteringer i min verden og to barn er nok. Anonymkode: a11f2...0ab
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2019 #3 Skrevet 2. januar 2019 Nei takk. Da måtte jeg sluttet å jobbe. Det er såvidt jeg henger sammen og jeg har to barn og full jobb. Anonymkode: 2a7e5...4fa
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2019 #4 Skrevet 2. januar 2019 Jeg har tre barn og jobber 100%. Jeg vet ikke hvor mye lenger det går. Anonymkode: b151b...67c
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2019 #5 Skrevet 2. januar 2019 Vi har 3 barn. Både mannen og jeg jobber 100%, og med min jobb har jeg rundt 50 reisedøgn i året, i tillegg studerer jeg 50%. Er litt tøft til tider med det går Anonymkode: 08629...a46
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2019 #6 Skrevet 2. januar 2019 Tre barn og full jobb på både meg og mannen. Travelt, men det går fint. Vi har heller ikke råd til å gå ned i stilling, uten å gjøre endringer i hverdagen som vi ikke ønsker å gjøre. Anonymkode: 39789...5b0
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2019 #7 Skrevet 2. januar 2019 Tre barn under 10 år, full jobb og alvorlig syk. Anonymkode: 88583...01f
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2019 #8 Skrevet 2. januar 2019 Har jobbet fulltid siden barna var 1 år, nå har jeg bare 2, men etterhvert som vi jobbet oss oppover i jobben med mer ansvar/overtid/reisedøgn, ble det mye tyngre å klare to fulle jobber i tillegg til familie. Ser flere damer i min alder som stadig er sykmeldt og noen er allerede ufør. Merket jo selv kjøret på kroppen. Ikke tid til å trene, mye raske middager på vei til noe annet, dårlig søvn, høyere blodtrykk, vin hver fredag for å lande mentalt etter mye press hele uka. Jeg trappet ned på jobb og håper å klinke mer til når ungene er store. Har det mye bedre nå og tenker at livet er et maraton, ikke er spurt. Anonymkode: 2bc12...151
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2019 #9 Skrevet 2. januar 2019 Om man orker tre barn og full jobb kommer helt an på hvor man legger lista. Anonymkode: 43254...193
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2019 #10 Skrevet 2. januar 2019 Absolutt ikke! Anonymkode: 14504...0fa
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2019 #11 Skrevet 2. januar 2019 Vi har hatt 4 barn. Full jobb i turnus begge to. Har gått helt fint det. Det mest styrere har vært vaktbytter for å få helger til å gå opp. Men jeg har da aldri gått rundt og vært utslitt. Anonymkode: f13be...93b
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2019 #12 Skrevet 2. januar 2019 Jeg jobbet fullt da jeg hadde tre barn, det var ikke noe problem for vår del. Da vi fikk nr fire derimot gikk jeg ned til 70% stilling mens mannen startet for seg selv og jobbet sikkert 130-140% første årene. Det gikk også fint. Man må liksom legge lista der det passer familien. Jeg valgte å ha en fridag i uka og ellers 6-timers dager for å slippe noe av tidsklemma. Mannen har alltid jobbet veldig barnevennlig og kommet hjem til middag og oppfølging av barn og heller jobbet litt etter barnas sengetid igjen. I helgene har han gjerne jobbet fra f.eks 8-12 og kommer hjem for å være med familien resten av dagen. Det er han som har tatt det meste av sykt barn dager for han kan bare ta det igjen senere, så vi har "belastet" staten veldig lite ved å få våre fire barn. Men det er ikke alle som har sånne muligheter som oss, og da holder det kanskje med to barn. Anonymkode: 64e5a...c41
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2019 #13 Skrevet 2. januar 2019 6 minutes ago, Anonym bruker said: Om man orker tre barn og full jobb kommer helt an på hvor man legger lista. Anonymkode: 43254...193 Ser jo den, men for din egen del, med lista lagt sånn at du er komfortabel med det, er tre barn og full jobb noe du kan se for deg å kombinere? Anonymkode: 9c38f...add
Tvillingmamma2020 Skrevet 2. januar 2019 #14 Skrevet 2. januar 2019 Jeg har 3 barn og full jobb (Mannen jobber og fullt, og er mye borte) Minste starter skolen i august så klart det ikke er like krevende som hvis man hadde hatt 3 tette. Men jeg syns jo det er overkommelig. Jeg tar ikke på meg verv eller stiller som ansvarlig overalt, men jeg følger opp ungene på 4 aktiviteter og vi tar det vi må av dugnad. Ellers legger vi lista ganske lavt. Jeg skulle ønske jeg jobba turnus for det er slitsomt å aldri ha noe tid til seg selv, men vi har jo valgt de barna vi har valgt...
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2019 #15 Skrevet 2. januar 2019 Tror det er fullt mulig har så klart mye å si hvilke jobber man har, hvor tette barna er og om man har deltagende besteforeldre som hjelper når d stormer som verst. Vi har alle forskjellige forutsetninger og krav til hvordan tilværelsen skal være. Har selv 3 barn og begge her jobber fullt. Jeg jobber i staten og har flexitid. Gubben jobber i privat sektor, men reiser ikke no i jobben. Kanskje 4 reisedøgn i året 😊 Det ene barnet går på fotball og det andre på turn. Vi bor sånn til st de kan gå til skole, turn og venner. Trenger ikke kjøres hit og dit. I tillegg har vi svigers rett borti gata som både tar med unger på turn, henter i bhg/skole, handler klær og finner på masse med dem. 8 åringen klarer alt selv, så trenger jo for det meste kun å hjelpe de 2 andre litt. for oss er det ikke noe problem, men ting er veeeldig lagt til rette for at det skal gå. Jeg hadde nok ikke orket fulltid uten flex eller krevende lederstillinger. Vi har friske barn uten ekstra utfordringer. Eller hvis vi aldri fikk hjelp av besteforeldre... Så nei det er ikke realistisk for alle. Men det er langt i fra umulig eller syyykt krevende for alle. Gruer meg faktisk mer til tenårene 😂 Anonymkode: de5b2...bba
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2019 #16 Skrevet 2. januar 2019 Vi har tre og her jobber vi begge 80%. Anonymkode: a1e23...26f
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2019 #17 Skrevet 2. januar 2019 Her er det 3 unger om litt, 100% jobb på begge to, og en plan om å studere om ca 2 år.. pluss jobbe ved siden av studier🤷🏼♀️ det må jo bare gå... Anonymkode: 1794f...e49
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2019 #18 Skrevet 2. januar 2019 Jobber 100% ++ i en krevende lederstilling med noe reising. Mannen har også en krevende jobb. Vi har tre små. Null avlastning. Mannen er trener for alle tre. De deltar på 2-3 aktiviteter hver. Jeg er med i FAU. Huset er fullt av ungenes venner hele tiden Livet er topp, ikke noe stress her i heimen! Og forøvrig synes jeg Ernas ønske er noe tull. Norges befolkning øker, kloden er i ferd med å overbefolkes, vi dreper miljøet. På tide å få huet ut av ræva for navlebeskuende nordmenn! Anonymkode: 80352...2bd
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2019 #19 Skrevet 2. januar 2019 Hatter tette og her har begge alltid jobbet 100%. Har svært lite/ingen hjelp fra familie. Det går helt fint. Travelt ja, men helt innafor! Anonymkode: bec70...1e2
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2019 #20 Skrevet 2. januar 2019 Jeg har 3 barn og jobber 100% og har en mann som jobber mye vekk, også 100% 😊 alt går med riktig innstilling så lenge man ikke har en sykdom i bunn som gjør at man blir mye sliten som en bivirkning. Jeg er virkelig gåen innimellom, så hvis ikke kroppen min var frisk og jeg prioriterte å trene 2-3 ganger i uken når barna er i seng hadde det aldri gått. Jeg har bygd meg treningsstudio hjemme for å investere i egen helse og en lettere hverdag. Anonymkode: faefd...21f
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2019 #21 Skrevet 2. januar 2019 Jeg vil jobbe 100% og få minst 2 til. jeg har 1 på 6. En i magen og ønsker meg 2 til i slutten av 20 årene kommer jo litt anpå hva man jobber som.. og hvor mye stress man trives med, jeg vil gjerne jobbe i skole når jeg er ferdig utdannet Anonymkode: f7dbe...b6a
ulenissen Skrevet 2. januar 2019 #22 Skrevet 2. januar 2019 Begge jobber 100% (og litt til) og har tre barn. Uproblematisk, bare litt logistikk. Men fire unger hadde nok veltet lasset for våt del. Prisene på SFO, barnehage og fritidsaktiviter synes jeg blir litt vel mye, på tross av litt over gjennomsnittlig økonomi. og dersom der i tillegg blir innført karensdager så henger ikke ønske til Erna på greip...
Bæbælillelam03 Skrevet 2. januar 2019 #23 Skrevet 2. januar 2019 Nei. Og med prisene på sfo så lønner det seg ikke for oss at jeg jobber 100%. Vi har to barn og jeg velger å jobbe deltid (nattstilling) så barna slipper å gå på sfo.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2019 #24 Skrevet 2. januar 2019 Kjenner flere med tre barn der begge jobber fulltid så det burde absolutt være mulig ja. Anonymkode: c821c...090
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2019 #25 Skrevet 2. januar 2019 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Det viktigste i politikken for tiden er tilsynelatende at vi alle må jobbe fulltid. Og kvinner må få flere barn, skal vi opprettholde befolkningen må flere kvinner få mer enn to barn, dvs 3+. Henger dette sammen da? Hadde du maktet tre barn og fulltid? Gjør du det allerede? Jeg spør fordi det fremstår ganske uoverkommelig for min del, men mulig det bare er meg som tenker sånn. Anonymkode: 9c38f...add Ja, det har jeg gjort og gjør det enda. Studerer i tillegg.. Folk har forskjellig arbeidskapasitet. Anonymkode: 7bd16...2ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå