Optatium Skrevet 1. januar 2019 #1 Skrevet 1. januar 2019 Mamma, mine to barn (seks måneder og fire år) og jeg trenger en liten tur i mars. Maks en uke, et sted det er litt gøy for barn og helst ikke så alt for lang flytur. Noen tips?☺️
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2019 #2 Skrevet 1. januar 2019 Hva vil dere oppleve? Er varme et krav? I mars er det fint i Roma og med litt tilpasninger får dere voksne kulturelle opplevelser, mens fireåringen kan leke. Låne bøker på biblioteket, prøv å vekke interessen for hva Colloseum er, fortell om Cæsar, besøk stedet der man tror han ble drept. Det er også en gammel ridderborg i Roma, Castel Sant`Angelo. Jeg og mitt barn er glad i dyr, så vi trives best i en stall. 😅 Anonymkode: 47323...e60
Optatium Skrevet 1. januar 2019 Forfatter #3 Skrevet 1. januar 2019 Må ikke være varme nei, kan egentlig reise hvor som helst! Er hovedsakelig for å gi fireåringen gode opplevelser etter et svært tøft år... Roma kunne vært noe kanskje, takk for tips ☺️
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2019 #4 Skrevet 1. januar 2019 Fatter ikke hva du vil gjøre i Roma med en baby og en 4 åring? Anonymkode: 77737...8a8
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2019 #5 Skrevet 1. januar 2019 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Fatter ikke hva du vil gjøre i Roma med en baby og en 4 åring? Anonymkode: 77737...8a8 Min eldste hadde kost seg i Roma, selv som fireåring. 😊 Anonymkode: 47323...e60
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2019 #6 Skrevet 1. januar 2019 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Fatter ikke hva du vil gjøre i Roma med en baby og en 4 åring? Anonymkode: 77737...8a8 I mars går det vel greit! Da er det ikke høysesong. Anonymkode: 6a4e4...b5c
Optatium Skrevet 2. januar 2019 Forfatter #7 Skrevet 2. januar 2019 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Fatter ikke hva du vil gjøre i Roma med en baby og en 4 åring? Anonymkode: 77737...8a8 Kom gjerne med andre tips!
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2019 #8 Skrevet 2. januar 2019 Dubrovnik! Gågate, ingen biltrafikk innenfor murene til gamlebyen,varmt, litt historie til 4 åring og avslappende for voksne. Anonymkode: 4ee9f...03e
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2019 #9 Skrevet 2. januar 2019 Berlin! Kort flytur (ca 2 timer?) og en by som er både romslig og rolig stort sett. Den har også flere store lekeplasser! I tillegg har man Europas største badeland, Berlin Zoo, Legoland Discovery Center, KinderCity og masse, masse mer som passer for barn. I tillegg finnes det mye for voksne også, så det spørs hva dere er ute etter. Jeg anbefaler Berlin på det sterkeste. Anonymkode: 40769...022
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2019 #10 Skrevet 2. januar 2019 13 hours ago, Optatium said: Mamma, mine to barn (seks måneder og fire år) og jeg trenger en liten tur i mars. Maks en uke, et sted det er litt gøy for barn og helst ikke så alt for lang flytur. Noen tips?☺️ tenker så små har det fint her jeg, trenger ikke dra på ferie , det er kun foreldrenes behov, ikke barna Anonymkode: 3c859...c68
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2019 #11 Skrevet 2. januar 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: tenker så små har det fint her jeg, trenger ikke dra på ferie , det er kun foreldrenes behov, ikke barna Anonymkode: 3c859...c68 At en fireåring ikke koser seg på ferie er bare tull. Klart de kan ha det fint hjemme og, men hvorfor ikke reise bort en uke hvis man kan det? Fri fra barnehage, kvalitetstid med foreldre, oppleve nye steder og bryte ut av rutinene. Anonymkode: 40769...022
Optatium Skrevet 2. januar 2019 Forfatter #12 Skrevet 2. januar 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: tenker så små har det fint her jeg, trenger ikke dra på ferie , det er kun foreldrenes behov, ikke barna Anonymkode: 3c859...c68 Nå har det seg slik at vi har vært gjennom mye det siste året, og vi trenger å skape gode minner og positive opplevelser. Vanligvis ville vi reist på hytta, men dit orker ingen å reise nå (det var pappas sted og han døde for sju uker siden). Uansett koser min fireåring seg på tur, og vi har godt av å reise bort.
Optatium Skrevet 2. januar 2019 Forfatter #13 Skrevet 2. januar 2019 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Berlin! Kort flytur (ca 2 timer?) og en by som er både romslig og rolig stort sett. Den har også flere store lekeplasser! I tillegg har man Europas største badeland, Berlin Zoo, Legoland Discovery Center, KinderCity og masse, masse mer som passer for barn. I tillegg finnes det mye for voksne også, så det spørs hva dere er ute etter. Jeg anbefaler Berlin på det sterkeste. Anonymkode: 40769...022 Oj, dette hørtes flott ut! Var i Berlin på skoletur for mange år siden, visste ikke om alt dette! Takk for tips☺️
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2019 #14 Skrevet 2. januar 2019 Jeg vil også anbefale Berlin. Mine barn på 8 og 6 år storkoste seg. Var masse å finne på for barna der. Vi er også glade i København og Gøteborg. Neste tur for vår del blir London. Der har ingen av barna vært enda, men gleder oss allerede Anonymkode: cebf4...e68
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2019 #15 Skrevet 2. januar 2019 Helt misforstått dersom en tror at en fireåring og en baby har behov for å reise noe som helst sted. Fireåringen kan ha glede av ski, men babyen har helt andre behov og det å dra dem med på fly til Roma når man kan gå på kafe og kino i egen by? Anonymkode: 77737...8a8
Nyttårs barn Skrevet 2. januar 2019 #16 Skrevet 2. januar 2019 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Helt misforstått dersom en tror at en fireåring og en baby har behov for å reise noe som helst sted. Fireåringen kan ha glede av ski, men babyen har helt andre behov og det å dra dem med på fly til Roma når man kan gå på kafe og kino i egen by? Anonymkode: 77737...8a8 Kan det tenkes at HI og familien kan ha behov for å reise bort, oppleve noe sammen og skape gode minner. En baby har ikke behov for å reise bort nei, men har du en baby så må jo nesten den bli med når familien drar.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2019 #17 Skrevet 2. januar 2019 10 minutter siden, Nyttårs barn skrev: Kan det tenkes at HI og familien kan ha behov for å reise bort, oppleve noe sammen og skape gode minner. En baby har ikke behov for å reise bort nei, men har du en baby så må jo nesten den bli med når familien drar. Ja, det kan tenkes at HI har behov for å reise bort uten barna. Anonymkode: 77737...8a8
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #18 Skrevet 3. januar 2019 https://www.visitdubai.com/en/articles/things-to-do-dubai-kids i tillegg er det akvarium, ferarriland, strender, shopping og mye mer. Litt lenger flyreise, men et sted jeg vil i alle fall tilbake til når minste fyller 3-4 år. Har ikke hatt problemer med lengre flytider og babyer til dags dato. Sover veldig godt på ammeputa. Temperaturene er 26 om dagen, 20 om natten og 22 i vannet. Anonymkode: 916c7...3fc
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #19 Skrevet 3. januar 2019 Barna mine på 3 og 5 elsket London!! De snakker fortsatt om det tre år etter så det var en veldig populær ferie for små. Vi hadde også med baby og det var ikke noe problem. Anonymkode: df0df...2c5
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #20 Skrevet 3. januar 2019 https://www.nordicchoicehotels.no/hotell/norge/sarpsborg/quality-hotel-sarpsborg/utvalgte-fasiliteter/ https://www.dyreparken.no/ Anonymkode: 9469d...139
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #21 Skrevet 3. januar 2019 Hva med å ta båten til København? Og gjerne noen dager på hotell i Køben. Det gjorde vi da min eldste var 3 år og yngste var 3mnd, og det var veldig vellykket. Man slipper å fly med baby, som kan være litt stress. 4åringen vil elske båten og buffetrestauranten, og på noen av båtene er det svømmebasseng. Velg et barnevennlig hotell, f.eks et med basseng. København har hyggelige restauranter og mye å finne på med barn. Anonymkode: db3f3...038
Optatium Skrevet 3. januar 2019 Forfatter #22 Skrevet 3. januar 2019 18 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja, det kan tenkes at HI har behov for å reise bort uten barna. Anonymkode: 77737...8a8 Nei, jeg har ikke det. Jeg vil at vi som familie skal forsterke våre bånd etter at ungene mine har mistet både sin far og sin bestefar i året som har gått. Jeg vil at vi skal oppleve noe annet enn hverdagen vår, selv om vi har det mye hyggelig her hjemme med både ute- og inneaktiviteter. Ikke det at jeg på noe vis trenger å gjøre rede for bakgrunnen for våre behov.
Optatium Skrevet 3. januar 2019 Forfatter #23 Skrevet 3. januar 2019 19 timer siden, Anonym bruker skrev: Helt misforstått dersom en tror at en fireåring og en baby har behov for å reise noe som helst sted. Fireåringen kan ha glede av ski, men babyen har helt andre behov og det å dra dem med på fly til Roma når man kan gå på kafe og kino i egen by? Anonymkode: 77737...8a8 Jeg bor ikke i by, og det er sjelden kino her. I år er det heller ikke snø, bare holka. Vi trenger å se noe annet. P
Optatium Skrevet 3. januar 2019 Forfatter #24 Skrevet 3. januar 2019 Til alle som har svart på spørsmålet, takk for tips! Berlin skal huskes på til en annen gang, det ble litt dyrt denne gangen. Fant i stedet et lite kupp til Tenerife, så da gjør vi det denne gangen. Takk☺️
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2019 #25 Skrevet 3. januar 2019 37 minutter siden, Optatium skrev: Til alle som har svart på spørsmålet, takk for tips! Berlin skal huskes på til en annen gang, det ble litt dyrt denne gangen. Fant i stedet et lite kupp til Tenerife, så da gjør vi det denne gangen. Takk☺️ God tur og kos dere masse! Anonymkode: 40769...022
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå