Fru Banderas Skrevet 1. januar 2019 #26 Skrevet 1. januar 2019 Smatting er en skikkelig uting, som gjør at andre lett kan miste matlysten. At du ikke har korrigert barnet ditt på dette enda, er trist. En treåring kan prate, og er i stand til å gjøre og forstå veldig mye, så det er helt på sin plass å korrigere smatting hos en treåring som smatter så mye at andre legger merke til det. Med det sagt, burde korrigeringen komme fra foreldre, og ikke fra bekjente. Men dere sier jo tydeligvis ingenting, så da ser vel bekjente på det som sin plikt å faktisk gjøre noe.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2019 #27 Skrevet 1. januar 2019 Jeg ønsker nå å avslutte tråden. Tar til meg svarene dere har kommet med, men trenger ikke flere nå😊 Hi Anonymkode: b3916...2eb
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2019 #28 Skrevet 1. januar 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvis det plager meg, ja. Som når barn blir for høylytte eller et barn slår et annet. Jeg tar det i plenum der og da. Hvis voksne ikke kan oppføre seg, så tar jeg også det der og da. Barn som smatter er ikke noe unntak. Du er nærtagende. Dessuten var det bare de voksne som forstod at det var hintet til barnet ditt. Han som sa fra sa fra på en veldig pen måte. Anonymkode: 7e02f...a04 Er dette en veldig pen måte å si i fra på altså? 4 timer siden, Anonym bruker skrev: "vi pleier ikke å smatte når vi spiser her i huset" og kikker på treåringen min. Jeg synes det var en nedlatende måte å si det på Anonymkode: 4ff60...167
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2019 #29 Skrevet 1. januar 2019 Vil bare legge til at min 3-åring ville tatt null notis av det hintet. Tror den kommentaren ville vært like meningsfull som om han sa at i dette huset er vi opptatt av dyrevelferd og støtter røde kors Skal man korrigere barn må man jammen gjøre det slik at de forstår korreksjonen. Ellers blir det bare et stikk til foreldrene om deres dårlige oppdragelse Anonymkode: c9f94...f18
Fru Banderas Skrevet 1. januar 2019 #30 Skrevet 1. januar 2019 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vil bare legge til at min 3-åring ville tatt null notis av det hintet. Tror den kommentaren ville vært like meningsfull som om han sa at i dette huset er vi opptatt av dyrevelferd og støtter røde kors Skal man korrigere barn må man jammen gjøre det slik at de forstår korreksjonen. Ellers blir det bare et stikk til foreldrene om deres dårlige oppdragelse Anonymkode: c9f94...f18 Det var nok nettopp det det var, siden foreldrene ikke sa noe.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2019 #31 Skrevet 1. januar 2019 1 minute ago, Fru Banderas said: Det var nok nettopp det det var, siden foreldrene ikke sa noe. Forferdelig med slike passiv aggressive folk Anonymkode: c9f94...f18
Fru Banderas Skrevet 1. januar 2019 #32 Skrevet 1. januar 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Forferdelig med slike passiv aggressive folk Anonymkode: c9f94...f18 Det er verre med så store barn som treåringer som smatter såpass andre andre reagerer, mens foreldrene ignorerer det.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2019 #33 Skrevet 1. januar 2019 5 minutes ago, Fru Banderas said: Det er verre med så store barn som treåringer som smatter såpass andre andre reagerer, mens foreldrene ignorerer det. Nja...3-åringer vil utvikle seg, passiv aggressive voksne er en tapt sak. Anonymkode: c9f94...f18
Nyttårs barn Skrevet 1. januar 2019 #34 Skrevet 1. januar 2019 Mannen til en venninne av meg slafser skikkelig når han spiser, jeg er like fasinert hver gang vi spiser sammen. Han er godt oppe i 40-årene.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2019 #35 Skrevet 1. januar 2019 En 3-åring?? Og på besøk? Synes han burde hatt litt oppdragelse selv. Jeg virkelig hater smatting, og holder på å sprekke når 12-åringen har besøk av sine venner som smatter, så sterkt at de nesten aldri får spise her. Men ikke til de en gang sier jeg noe, det får foreldrene ta hjemme. Anonymkode: 02a78...5b2
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2019 #36 Skrevet 1. januar 2019 Voksne folk som ikke takler litt smatting fra en liten treåring har et seriøst problem. Og hva hjelper det å komme med et hint? Treåringer må ha direkte beskjed. Dette var jo bare for å være stygg mot foreldrene. Ufyselig type! Anonymkode: 402e9...767
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2019 #37 Skrevet 1. januar 2019 Min har også nylig blitt 3 år og om noen hadde bedt han om å slutte å smatte hadde han ikke forstått hva de hadde ment. Ikke alle treåringer har vokabularet til en fullvoksen person... Anonymkode: 19361...747
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2019 #38 Skrevet 1. januar 2019 46 minutter siden, Anonym bruker skrev: Min har også nylig blitt 3 år og om noen hadde bedt han om å slutte å smatte hadde han ikke forstått hva de hadde ment. Ikke alle treåringer har vokabularet til en fullvoksen person... Anonymkode: 19361...747 Nei,de forstår det nok ikke. Derfor var dette et hint til foreldre. Anonymkode: 42f25...2ba
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2019 #39 Skrevet 2. januar 2019 Helt klart ikke innafor å kommentere på en sånn måte. Med det sagt HATER jeg smatting, jeg blir faktisk irritert av det. Må virkelig ta meg sammen for å ikke rable av smatte og spiselyder. Har heldigvis blitt mye flinkere her etter å ha jobbet i barnehage noen år Anonymkode: 908a4...d8c
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2019 #40 Skrevet 2. januar 2019 han har helt rett og si fra. en treåring tåler og bli snakket til Anonymkode: 06739...ed1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå