Yellow Brick Road Skrevet 31. desember 2018 #26 Skrevet 31. desember 2018 Jeg kan sikkert tenke mitt noen ganger, men jeg blander meg ikke inn så lenge det ikke er ekstremt ufornuftig eller umoralsk. Folk får bruke pengene sine på det de vil for meg ellers.
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2018 #27 Skrevet 31. desember 2018 17 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Jeg bryr meg ikke om hvordan folk bruker pengene sine. Alle har sine prioriteringer Vel, jeg «bryr meg» altså i den forstand at jeg synes overfladisk materialisme er kvalmende, og jeg misliker sterkt måten vi ødelegger planeten vår på ved å opprettholde en helt syk kjøpefest og ta fly opptil flere ganger i året fordi vi av en eller annen merkelig grunn tror vi fortjener det. Jeg blir også provosert over at vanlige arbeidsfolk med nøkternt pengeforbruk indirekte (gjennom skatteseddelen) må hjelpe til når idioter uten økonomisk sans som har altfor høyt forbruk og lån enn hva økonomien tilsier går på trynet. Så ja, jeg har absolutt meninger om hvordan folk bruker pengene sine. På samme måte som du har meninger om hvordan folk ferierer. Anonymkode: e4043...aad
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2018 #28 Skrevet 31. desember 2018 Tja. Jeg irriterer meg når pappa og nykona drikker alkohol for over 6000 i mnd og kjøper 3 nye smarttelefoner til min narkomane stesøster (som selger dem igjen umiddelbart), mens de ikke har råd til bursdagsgave til barnebarna.. Anonymkode: 289f9...a30
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2018 #29 Skrevet 31. desember 2018 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vel, jeg «bryr meg» altså i den forstand at jeg synes overfladisk materialisme er kvalmende, og jeg misliker sterkt måten vi ødelegger planeten vår på ved å opprettholde en helt syk kjøpefest og ta fly opptil flere ganger i året fordi vi av en eller annen merkelig grunn tror vi fortjener det. Jeg blir også provosert over at vanlige arbeidsfolk med nøkternt pengeforbruk indirekte (gjennom skatteseddelen) må hjelpe til når idioter uten økonomisk sans som har altfor høyt forbruk og lån enn hva økonomien tilsier går på trynet. Så ja, jeg har absolutt meninger om hvordan folk bruker pengene sine. På samme måte som du har meninger om hvordan folk ferierer. Anonymkode: e4043...aad Enig. Anonymkode: cbd70...209
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 31. desember 2018 Forfatter #30 Skrevet 31. desember 2018 53 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vel, jeg «bryr meg» altså i den forstand at jeg synes overfladisk materialisme er kvalmende, og jeg misliker sterkt måten vi ødelegger planeten vår på ved å opprettholde en helt syk kjøpefest og ta fly opptil flere ganger i året fordi vi av en eller annen merkelig grunn tror vi fortjener det. Jeg blir også provosert over at vanlige arbeidsfolk med nøkternt pengeforbruk indirekte (gjennom skatteseddelen) må hjelpe til når idioter uten økonomisk sans som har altfor høyt forbruk og lån enn hva økonomien tilsier går på trynet. Så ja, jeg har absolutt meninger om hvordan folk bruker pengene sine. På samme måte som du har meninger om hvordan folk ferierer. Anonymkode: e4043...aad Jeg synes folk fortjener å bruke sine egne penger akkurat som det passer dem jeg. Tror de fleste bruker pengene sine med vett.
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2018 #31 Skrevet 31. desember 2018 Ja, det sier litt om din person hvordan du bruker pengene dine. Det sier mye om din person hvordan man viser sin pengebruk. Jeg har lite til overs for påfugler. De som gjerne forteller hvor mye de bruker f.eks på ferier (og hva de betalte for feriehuset siste høykulturelle ferie). Eller kanskje jeg bare «undrer» meg over det. Anonymkode: f678a...79f
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2018 #32 Skrevet 31. desember 2018 Kunne virkelig ikke bry meg mindre.skjønner meg heler på folk som bruker energi på å bry seg om andres pengebruk Anonymkode: d928d...2cb
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2018 #33 Skrevet 31. desember 2018 Så sant de bruker penger de har råd til å bruke, får de gjøre som de vil. Det er verre med de som alltid måtte låne penger for å kjøpe mat, også den dagen de fikk 10 000 ekstra å rutte med, kjørte de taxi hjem fra butikken. Det tok ikke lang tid før de måtte låne mer penger for å kjøpe mat. 🙄 Anonymkode: 15156...92c
3 i april Skrevet 31. desember 2018 #34 Skrevet 31. desember 2018 Hva andre mener om mine prioriteringer bryr jeg meg ikke noe om. Vi lever i et overflod samfunn så med mindre du bor uti skogen, syr klærne dine av blader og kun spiser av det du finner ute i naturen så kan jeg garantere at en slettes ikke lever så moralsk som mange ihevder. Jeg syns det er tull å reise til Syden å skjønner meg ikke på dem som betaler oppimot 60 000 kr for en uke eller 2 i Syden. Jeg skjønner heller ikke de som gidder å bruke mange tusen i uka på snus, røyk og alkohol. Jeg skjønner meg heller ikke på dem som gidder å kjøper ny bil til mange hundretusen eller de som kjøper ny mobil flere ganger i året bare for og ha nyeste modell. Eller dem som kjøper designer klær og dyre merkeklær til barn. Men sikkert mange som syter over mine prioriteringer også 😂 jeg elsker fyrverkeri, jeg elsker barn og har 4 stk, jeg elsker kjøtt og kjøper mange julepresanger til barna mine. Dessuten jobber jeg i butikk noe som er krise for mange 😂🤣
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 31. desember 2018 Forfatter #35 Skrevet 31. desember 2018 1 time siden, 3 i april skrev: Hva andre mener om mine prioriteringer bryr jeg meg ikke noe om. Vi lever i et overflod samfunn så med mindre du bor uti skogen, syr klærne dine av blader og kun spiser av det du finner ute i naturen så kan jeg garantere at en slettes ikke lever så moralsk som mange ihevder. Jeg syns det er tull å reise til Syden å skjønner meg ikke på dem som betaler oppimot 60 000 kr for en uke eller 2 i Syden. Jeg skjønner heller ikke de som gidder å bruke mange tusen i uka på snus, røyk og alkohol. Jeg skjønner meg heller ikke på dem som gidder å kjøper ny bil til mange hundretusen eller de som kjøper ny mobil flere ganger i året bare for og ha nyeste modell. Eller dem som kjøper designer klær og dyre merkeklær til barn. Men sikkert mange som syter over mine prioriteringer også 😂 jeg elsker fyrverkeri, jeg elsker barn og har 4 stk, jeg elsker kjøtt og kjøper mange julepresanger til barna mine. Dessuten jobber jeg i butikk noe som er krise for mange 😂🤣 Nettopp😊 vi har alle våre prioriteringer
prekæs Skrevet 31. desember 2018 #36 Skrevet 31. desember 2018 Bryr meg lite, men har gjerne meninger jeg oftest holder for meg selv.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2019 #37 Skrevet 1. januar 2019 9 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Jeg undrer meg over at folk velger bamseklubb på samme måte at jeg undrer meg over folk som mener mc Donalds er ett innafor sted å spise middag. Ikke at jeg er bedre eller tar bedre valg men at jeg ikke kan forstå at de velger så usunn mat Nå er jeg alene med 2 barn, og da de var i barnehage alder, vet du hvor deilig det var å reise dit de hadde bamseklubb, jeg kunne jo få fri i 2 timer, det er magisk da man reiser alene med små barn. Men vi pleide å ha leiebil, og kjøre rundt og utforske. Det ene utelukker ikke det andre. Vi har og vært på interrail, osv. Anonymkode: 90a39...d83
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2019 #38 Skrevet 1. januar 2019 Jeg tenker mitt i de mer ekstreme tilfellene. Folk som kjøper vesker, solbriller osv i 100 000 kr klassen, og flere av de. For jeg tenker hvor mange mennesker kunne de ikke ha hjulpet med de pengene. Eller i motsatt tilfelle, hvor personer med barn som har lav inntekt, bruker alt på seg selv, om det er røyk, snus, alkohol, reiser, løshår, merkeklær osv. Mens barna har ikke regntøy, støvler osv. Anonymkode: 90a39...d83
Admin Skrevet 1. januar 2019 #39 Skrevet 1. januar 2019 Tråden er ryddet for negativ brukerdebatt. Ann Christin, admin
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2019 #40 Skrevet 1. januar 2019 Aboslutt ikke Anonymkode: 4e4c3...df1
MollyOdd Skrevet 1. januar 2019 #41 Skrevet 1. januar 2019 Tenker mitt. Er opptatt av miljøet og prøver å holde overfloden og overforbruket nede. Har en bekjent som ble skilt, hun var mest bekymret for at nå måtte de stakkars barna gå med klær fra billigkjeder. Tenker mitt men holder kjeft. Folk flest har ikke råd til overforbruket. Kredittkortgjelden er skyhøy i Norge. Jeg mener det er et samfunnsproblem når ungdom må ha vesker og klær til mange tusen kroner. Selvfølgelig blir de påvirket av oss. I min jobb som lærer møter jeg mange ungdommer som sliter med å passe inn. Mobiler til mange tusen kroner er ikke noe de fleste har råd til på vanlig lønn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå