Gå til innhold

Inspirert ... bryr du deg om hva andre bruker penger på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om det er nyttårsraketter , øl eller reising? Personlig kunne jeg ikke brydd meg mindre om hva folk bruker sine egne penger på. Folk må få bruke akkurat så mye de vil på det de vil. Har de råd så for all del

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, hva de velger å prioritere gjør jo noe med hvordan jeg ser på folk.

Skrevet

Det kommer an på hva de bruker penger på. Hvis noen sier at de bruker penger på å støtte organisasjoner som er umoralske, så bryr jeg meg

Anonymkode: 2a965...84e

Skrevet

Når folk bruker penger på å skjemme bort barna sine, så har jeg mine tanker om det. 

Anonymkode: 38957...7bd

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når folk bruker penger på å skjemme bort barna sine, så har jeg mine tanker om det. 

«Å skjemme bort barna sine» er jo relativt . Hva legger du i det?

Skrevet
2 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

«Å skjemme bort barna sine» er jo relativt . Hva legger du i det?

Misunnelse på godt norsk!

Anonymkode: 02a86...20c

Skrevet

Så lenge de bruker penger de har så må de da bare kjøre på. 

Om prioriteringen er helt på tur, reagerer jeg nok, men de fleste er da stort sett ganske så fornuftige.  

Skrevet

Jeg bryr meg om det er noe som påvirker barna mine. F eks om en unge i klasse til sønnen min alltid skryter av alle sine dyre statusting som foreldrene stadig kjøper til ham/henne. Eller om noen har en ekstrem bruk-og-kast mentalitet. F eks.

Men jeg blander meg ikke og kommenterer det ikke. De har retten til å bruke sine penger som de vil, men jeg har også rett til å ha min egen private mening om hva som er lurt å bruke penger på og ikke.

Anonymkode: e7c03...b33

Skrevet

Å kjøpe nyttårsraketter for mer enn 2000kr syntes jeg er teit og unødvendig.

Øl kan diskuteres da det spørs om dette er en øl kjenner eller om det er snakk om en som har sikkelig øl fylla heletiden. Jeg personlig kunne ikke brukt mye penger på alkohol med mindre det er en veldig spesiell anledning ( er 21)

Reising syntes jeg er helt Ok å bruke en del penger på selvom super fine og minnerike reiser ikke trenger koste skjorta hvis man er litt kreativ.Men opplevelser og reiser alene eller med nære er verdt å bruke penger på for min del.

Er mange andre ting jeg syntes er super unødvendig pengebruk ! Men jeg reagerer på det hvis en vennine av meg med veldig dårlig økonomi prioriterer merkeklær fremfor eks ting til barnet eller opplevelser med barnet.

Anonymkode: dbf44...942

Skrevet

Jeg tenker mitt noen ganger. Men da heller om folk som må jobbe masse og bruke ditto med penger. Da tenker jeg at de prioriterer litt feil.

Skrevet

Jeg kan reagere hvis noen alltid klager på dårlig råd, men snus, røyk og alkohol har de alltid råd til. Eller at de kjøper dyre vesker, klær ol. Og klager på dårlig råd. 

Anonymkode: db493...ca5

Skrevet

Kun om de begynner å blande seg inn i min økonomi og hva jeg bruker penger på.

Anonymkode: ca16c...16a

Skrevet
1 time siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Personlig kunne jeg ikke brydd meg mindre om hva folk bruker sine egne penger på. 

Derimot har du ganske klare meninger om hvor folk reiser på ferie og hvordan de ferierer.

Anonymkode: e4043...aad

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Derimot har du ganske klare meninger om hvor folk reiser på ferie og hvordan de ferierer.

Altså jeg kunne ikke brydd meg mindre om hvor mye penger de bruker på ferie og folk må feriere hvor de enn vil. Og det er jo bra vi alle ikke vil feriere samme sted eller på samme måte

Skrevet
4 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Altså jeg kunne ikke brydd meg mindre om hvor mye penger de bruker på ferie og folk må feriere hvor de enn vil. Og det er jo bra vi alle ikke vil feriere samme sted eller på samme måte

Riktig...

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Riktig...

Jeg er jo sjeleglad hvis ikke naboen eller andre som snakker norsk drar dit jeg drar. Noen vil på camping og bamseklubb og det vil ikke jeg. Jeg kan undre meg over at de velger som de gjør men jeg bryr meg ikke og ville aldri kommentert på det til noen. 

Skrevet

Spørs hva du mener med å "bry seg". Jeg kan tenke mitt, spesielt hvis noen klager over dårlig råd og ikke kan sende ungen i barnebursdag pga en femtilapp, men samtidig drikker både to og tre vinflasker hver helg og drar på kjærestetur/jentetur/guttetur flere ganger i året.

Folk som prioriterer seg selv foran barna må nesten regne med at noen bryr seg.. men jeg sier ingenting. Prøver å hjelpe barnet i stedet.

Anonymkode: c07a8...a6d

Skrevet

Til en viss grad bryr jeg meg. For jeg bryr meg om miljøet og jeg liker ikke bruk-og-kast-mentalitet, søppel, forurensing, barnearbeid osv. Det går utover oss alle når enkelte sløser, forurenser mer enn nødvendig, produserer mengder med søppel mm.

Anonymkode: 8803e...956

Skrevet

Jeg reagerer på at så mange unge mennesker bruker penger på å fylle ansiktet (lepper, øyenbryn og slikt) med så mye ræl at de ender opp med å se ut som bavianromper med brunsnegler til øyenbryn, men jeg reagerer på det fordi det synes det er både trist og underholdende, på et slags tragikomisk vis. Det er for jævelig at så mange unge voksne er så usikre på seg selv at de bruker så mye penger på noe som er så hinsides jævlig, bare for å (tro de kan) bli mer godtatt slik.

Skrevet
24 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Jeg er jo sjeleglad hvis ikke naboen eller andre som snakker norsk drar dit jeg drar. Noen vil på camping og bamseklubb og det vil ikke jeg. Jeg kan undre meg over at de velger som de gjør men jeg bryr meg ikke og ville aldri kommentert på det til noen. 

Hvorfor «undrer» du deg? Er det mer å «undre» seg over at noen velger camping eller bamseklubb, enn hvordan du ferierer? Å «undre seg» innebærer gjerne å mene at noe er litt rart. Og da ligger det gjerne en implisitt «vårt valg er bedre enn deres» et sted...

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor «undrer» du deg? Er det mer å «undre» seg over at noen velger camping eller bamseklubb, enn hvordan du ferierer? Å «undre seg» innebærer gjerne å mene at noe er litt rart. Og da ligger det gjerne en implisitt «vårt valg er bedre enn deres» et sted...

Jeg undrer meg over at folk velger bamseklubb på samme måte at jeg undrer meg over folk som mener mc Donalds er ett innafor sted å spise middag. Ikke at jeg er bedre eller tar bedre valg men at jeg ikke kan forstå at de velger så usunn mat

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Misunnelse på godt norsk!

Anonymkode: 02a86...20c

Jeg er ikke misunnelig på dem som kjøper alt ungene vil ha. Og som aldri må ønske seg noe og glede seg til jul og bursdag. Jeg er glad for at mine barn ikke får alt dem vil ha og at dem har mange ønsker til jul. Dem blir til og med glade over myke(klær) pakker. Ikke alle barn som blir det 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er ikke misunnelig på dem som kjøper alt ungene vil ha. Og som aldri må ønske seg noe og glede seg til jul og bursdag. Jeg er glad for at mine barn ikke får alt dem vil ha og at dem har mange ønsker til jul. Dem blir til og med glade over myke(klær) pakker. Ikke alle barn som blir det 

Mine barn blir like glade for myke som harde pakker og ønsket seg likevel ikke så mye til jul. 

Skrevet
10 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Jeg undrer meg over at folk velger bamseklubb på samme måte at jeg undrer meg over folk som mener mc Donalds er ett innafor sted å spise middag. Ikke at jeg er bedre eller tar bedre valg men at jeg ikke kan forstå at de velger så usunn mat

Du mener ikke du tar bedre valg enn de som spiser middag på McDonalds...?

Og når du sidestiller en bestemt type ferie med å spise på McDonalds, så har du jo åpenbart meninger (altså du bryr deg) om hvordan andre ferierer. På samme måte som andre bryr seg (har meninger om) hva andre igjen bruker penger på.

Og for å svare på spørsmålet ditt: Ja, det hender ofte at jeg tenker mitt om andres pengebruk.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Du mener ikke du tar bedre valg enn de som spiser middag på McDonalds...?

Og når du sidestiller en bestemt type ferie med å spise på McDonalds, så har du jo åpenbart meninger (altså du bryr deg) om hvordan andre ferierer. På samme måte som andre bryr seg (har meninger om) hva andre igjen bruker penger på.

Og for å svare på spørsmålet ditt: Ja, det hender ofte at jeg tenker mitt om andres pengebruk.

Jeg bryr meg ikke om hvordan folk bruker pengene sine. Alle har sine prioriteringer 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...