Gå til innhold

Ville du blitt skuffet i dette tilfelle?

Anbefalte innlegg

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det gjenstår å se om hun kommer i mars. Foreløpig har det bare vært snakk 😊

HI

Anonymkode: 724ed...b2c

Du bare nekter å se dette fra noen annen vinkel enn med blikket fast rettet mot egen navle,  hva?

Anonymkode: ffe5c...c39

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Meg, meg, meg og atter meg... 

Du får det trasig hvis du fortsetter i denne tankegangen.. 

Anonymkode: 7d25c...dee

Skrevet

Du virker litt vel krevende

Anonymkode: ff527...7c1

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har besøkt henne 3 ganger, ble litt misvisende det jeg skrev ser jeg nå.  Den ene gangen jeg var i Nord-Norge besøkte jeg foreldrene mine som bor en annen plass og den andre gangen jeg var i Nord-Norge var søstrene min hos foreldrene våre. Så det er 3 ganger jeg har besøkt henne. 

Jeg vet at vi ikke kan møtes en gang i måneden , men jeg synes det er skuffende at hun ikke prioriterer å besøke meg, spesielt siden hun poengterte i starten at det skal gå begge veier. Handling sier mer enn ord.

HI

Du er veldig krevende. Snakket dere noen gang om hvor ofte dere skulle besøke hverandre? Du kan ikke bare gå ut i fra at hun mente like ofte som deg. Dere har møttes 3 ganger siden august, det er ganske ofte når man bor på hver sin kant av landet. Pust med magen, senk skuldrene og forventningene dine, de er urimelige

Anonymkode: 0294b...ae0

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er veldig krevende. Snakket dere noen gang om hvor ofte dere skulle besøke hverandre? Du kan ikke bare gå ut i fra at hun mente like ofte som deg. Dere har møttes 3 ganger siden august, det er ganske ofte når man bor på hver sin kant av landet. Pust med magen, senk skuldrene og forventningene dine, de er urimelige

3 ganger er ganske ofte ja.

Vi snakket ikke om antall ganger nei, men vi var begge enige om at det skal gå begge veier, ikke kun at ene parten kommer på besøk 

Blir lenge til neste tur nordover. 

HI

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

du flyttet og krever altfor mye synes jeg

Anonymkode: 48988...857

Det handler om hva vi har snakket om. 

Nå skal det bli godt med flere måneders pause fra reisingen nordover. 😊

HI

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

du flyttet og krever altfor mye synes jeg

Anonymkode: 48988...857

Det handler om hva vi har snakket om. 

Nå skal det bli godt med flere måneders pause fra reisingen nordover. 😊

HI

Skrevet

Dere har iallefall helt forskjellig oppfatning og forventning av å holde kontakten. Det er fullt mulig for voksne mennesker som kjenner hverandre godt å oppklare/prate om dette uten å bli skuffa. Skype/facetime er også en fin ting 👍

Anonymkode: decd6...524

Skrevet

Jeg har en baby på 6 mnd, og jeg har ikke orket å reise noe sted med den ennå. Skulle jeg reist ville jeg heller valgt ferie med mannen og bo på hotell enn å besøke familie.

Om du har besøkt henne 3 ganger siden august har hun kanskje synes det var fint, og ikke følt behovet for å stresse med å reise med fly med en liten baby.

Prøv å sette deg i din søsters sted.

Og har du kun kontant med din søster for at alt skal være likt og rettferdig? Vil du virkelig la være å reise dit for å «vise henne»? Hva godt skal det føre til? Det skader ikke bare henne, men også deg. Vil du forsure forholdet til søstra di? 

Man har kun ansvar for egne handlinger, og den som ikke fokuserer på hva andre kan gjøre for seg, men heller fokuserer på hva en selv kan gjøre for andre får det bedre. Dropp forventningene, familie (og alle andre) skuffer igjen og igjen. Gjør ditt beste.

Anonymkode: 7b529...949

Skrevet

Skjønner henne godt. Oslo er en drittby. Er der flere ganger i året  i ulike sammenhenger, men drar så fort jeg bare kan igjen. 

Anonymkode: 46e15...9a0

Skrevet

Hadde søsteren min kommet og besøkt meg 3 ganger siden august, hadde ikke jeg følt for å dra på besøk til henne på en stund. Og selv om vi har bestemt oss for å holde kontakten, hadde jeg ikke prioritert tur til søsteren min framfor ferie. Du krever for mye. En annen ting er at det er bare å innse det med en gang: Ute av øyet, ute av sinn...  Det er lett å snakke om å holde kontakten og komme på besøk og alt det der, men når hverdagen kommer, blir det ikke helt sånn som planlagt likevel. Det er en helt naturlig utvikling. Det er også helt naturlig at du som flytter har større behov for å møtes fysisk enn hun som ikke har flyttet.  Dårlig gjort eller ikke, sånn er livet rett og slett. Vær glad og fornøyd for at søsteren din vil komme å besøke deg i mars, ikke syt og klag så mye at hun ikke gidder å komme, sørg heller for at hun har lyst til å komme. 

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nordover er ikke hjemme. Den byen søsteren min bor i er ikke der jeg vokste opp, så hjemme er det ikke 😊

HI

Ok. Jeg forsto det sånn at du flyttet fra den byen hun bor i nå, men mulig at det ikke er slik eller at det ikke føles som hjemme for deg.

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Skjønner henne godt. Oslo er en drittby. Er der flere ganger i året  i ulike sammenhenger, men drar så fort jeg bare kan igjen. 

Anonymkode: 46e15...9a0

Hvorfor synes du Oslo er en drittby?

Skrevet

Da hun snakket om at dere må få til å besøke hverandre ofte, og at det må gå begge veier, kanskje tenkte hun da at dere tar en tur hver i året? Evt et par ganger hver om man har mulighet. Dessuten har hun en baby, aldri om jeg hadde orket å reise med fly alene med da mine var så små. Dessuten.. kan være hun er sliten selvom hun går hjemme, ofte krever jo babyer mye, man får lite søvn, hormoner spiller inn osv. 

Anonymkode: daf81...0d3

Skrevet
På 30.12.2018 den 22.12, Anonym bruker skrev:

3 ganger er ganske ofte ja.

Vi snakket ikke om antall ganger nei, men vi var begge enige om at det skal gå begge veier, ikke kun at ene parten kommer på besøk 

Blir lenge til neste tur nordover. 

HI

Så siden hun ikke ser det som normalt å besøke hverandre hver måned når man bor på hver sin kant av landet. så skal du "straffe" henne med å ikke reise til henne mer? Tror du virkelig må ta en grundig kikk på deg selv i dette her. At du mener det er normalt, er ikke det samme som hun mener det er normalt. Det kan gå begge veier, selv om man ikke ses omtrent hver eneste måned.

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da hun snakket om at dere må få til å besøke hverandre ofte, og at det må gå begge veier, kanskje tenkte hun da at dere tar en tur hver i året? Evt et par ganger hver om man har mulighet. Dessuten har hun en baby, aldri om jeg hadde orket å reise med fly alene med da mine var så små. Dessuten.. kan være hun er sliten selvom hun går hjemme, ofte krever jo babyer mye, man får lite søvn, hormoner spiller inn osv. 

Anonymkode: daf81...0d3

Babyen hennes sover godt på natta sier hun og mor sover og godt 😊 Jeg får se an hva 2019 bringer. Hun mente oftere enn en gang i året hver, men jeg får bare se an hvordan året blir. 

HI

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så siden hun ikke ser det som normalt å besøke hverandre hver måned når man bor på hver sin kant av landet. så skal du "straffe" henne med å ikke reise til henne mer? Tror du virkelig må ta en grundig kikk på deg selv i dette her. At du mener det er normalt, er ikke det samme som hun mener det er normalt. Det kan gå begge veier, selv om man ikke ses omtrent hver eneste måned.

Du har nok misforstått. At vi møtes omtrent hver eneste måned året rundt er jo umulig. 

Handler ikke om at jeg skal straffe henne, men at jeg jobber 100 % og aldri har langfri, ikke minst er det dyrt med mange reiser nordover så nå er det på tide med en pause 😊

HI

Skrevet (endret)

Hjææælp. Tenker hun synes avstand er greit, jeg.

Endret av sug lut
Skrevet
På 30.12.2018 den 14.04, Anonym bruker skrev:

Jeg bor i Oslo og flyttet hit i august sammen med samboer og barnet på 4 år. Søsteren min har en baby på 4,5 mnd og bor i Nord-Norge. Før jeg flyttet snakket jeg og søsteren min om at for å holde kontakten etter at jeg flyttet så må det gå begge veier, altså at det ikke bare er jeg som kommer til Nord-Norge.

Siden august har jeg vært 5 ganger i Nord-Norge . Søsteren min har ikke vært en eneste gang i Oslo. Hun sa "Du har vært flink å være i Nord-Norge". Jeg tenker det handler ikke om å være flink , men om prioriteringer. Nå har jeg sagt til henne at jeg kan ikke flakse nordover "hele tiden". Det er ikke bare mitt ansvar at vi skal holde kontakten. Nå viser det seg at søsteren min kan ikke komme til Oslo før mars...  ,men å reise med babyen til Gran Canaria i desember og Asia i februar det går helt fint. Føler meg bortprioritert. Søsteren min sier at hun savner datteren min (hennes niese), men da tenker jeg det er på sin plass å prioritere å besøke oss. Hun er i mammaperm og har bedre økonomi enn meg ,så det er ingen hinder 

Du høres kravstor og urealistisk ut her. I tillegg til det har hun en liten baby og ikke alle som føler for å reise bort alene når de er så små. Tre ganger siden august er mye i min verden og jeg tenker du må senke forventningene.

Skrevet
På 1.1.2019 den 19.56, sug lut skrev:

Hjææælp. Tenker hun synes avstand er greit, jeg.

Hehe, typisk kommentar fra deg 😂

Skrevet
På 30.12.2018 den 15.56, Anonym bruker skrev:

Vi skriver daglig og har kontakt, men jeg blir skuffa når folk ikke følger opp det de sier. Er vel ekstra sentimental nå som jeg er gravid og har andre utfordringer i livet i tillegg 

HI

Hallo... Det er sånt man bate sier ! Også blir det aldri noe av. Fordi man ønsker jo å sees ofte, men det blir ikke til det. 

Første gang i livet du hører dette? 

" Vi må sees en dag!" 

" Ja!" 

Skjer ikke. 

Anonymkode: 52694...c0a

Skrevet
På 1.1.2019 den 20.16, Anarkali skrev:

Du høres kravstor og urealistisk ut her. I tillegg til det har hun en liten baby og ikke alle som føler for å reise bort alene når de er så små. Tre ganger siden august er mye i min verden og jeg tenker du må senke forventningene.

Enig med deg.  

Jeg har stor familie 20 min unna. Vi sees bare i bursdager. Vi har ikke tid. 

Anonymkode: 52694...c0a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...