Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #1 Skrevet 30. desember 2018 Jeg bor i Oslo og flyttet hit i august sammen med samboer og barnet på 4 år. Søsteren min har en baby på 4,5 mnd og bor i Nord-Norge. Før jeg flyttet snakket jeg og søsteren min om at for å holde kontakten etter at jeg flyttet så må det gå begge veier, altså at det ikke bare er jeg som kommer til Nord-Norge. Siden august har jeg vært 5 ganger i Nord-Norge . Søsteren min har ikke vært en eneste gang i Oslo. Hun sa "Du har vært flink å være i Nord-Norge". Jeg tenker det handler ikke om å være flink , men om prioriteringer. Nå har jeg sagt til henne at jeg kan ikke flakse nordover "hele tiden". Det er ikke bare mitt ansvar at vi skal holde kontakten. Nå viser det seg at søsteren min kan ikke komme til Oslo før mars... ,men å reise med babyen til Gran Canaria i desember og Asia i februar det går helt fint. Føler meg bortprioritert. Søsteren min sier at hun savner datteren min (hennes niese), men da tenker jeg det er på sin plass å prioritere å besøke oss. Hun er i mammaperm og har bedre økonomi enn meg ,så det er ingen hinder Anonymkode: 724ed...b2c
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #2 Skrevet 30. desember 2018 Jeg bor på Østlandet og min beste venninne bord i Nord-Norge. Jeg reiser nordover et par ganger i året, hun sørover et par ganger i året. At du har besøkt henne fem ganger er jo veldig voldsomt. "å holde kontakten" trenger ikke å bety at man treffes hele tiden. Det kan bety at man holder kontakt på telefon eler Facebook og besøker hverandre en gang i året. Tror du må senke forventningene dine og begynne å lete etter venner på det nye bostedet ditt. Dere bor i hver deres kant, da kan dere ikke treffes en gang i måneden og oftere, altså. Anonymkode: 74ece...3ff
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #3 Skrevet 30. desember 2018 Du virker ekstremt krevende. Om du har vært nordover FEM ganger siste halve året kan jeg ikke skjønne hvorfor hun også skulle kommet til Oslo. Tenker du dere må sees annenhver uke for at det skal være å holde kontakten? Eller er poenget at det er "urettferdig"? Anonymkode: ffe5c...c39
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #4 Skrevet 30. desember 2018 Når du flytter så langt kan du ikke forvente å se familie og gamle venner ofte. Hvis søsteren din kommer på besøk en gang hvert andre år vil jeg si det er innenfor hva du kan forvente. Anonymkode: 2751e...d34
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #5 Skrevet 30. desember 2018 Holder med de andre her altså. Du kan ikke forvente å treffes så ofte når dere bør langt fra hverandre. Å holde kontakten betyr telefon, facetime, Snap osv . Så får dere treffes 1 - 3 ganger i året alt etter som det passer. Dere kan like greit avtale å møtes en helt annen plass på ferie også Viktigste er vel uansett å ikke holde regnskap på det, reis når det passer! Anonymkode: 8c490...c27
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #6 Skrevet 30. desember 2018 Du flyttet, og det har kun fått 4 mnd. Ro deg ned, det finnes noe som heter telefon. Anonymkode: c6a51...a42
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #7 Skrevet 30. desember 2018 Jøss, du er jo helt ekstrem når det kommer til å besøke, 5 ganger siden august? Jeg og søsteren min bor 4 timer fra hverandre med bil, og vi ser hverandre 3-4 ganger i året. Hun har tre barn og jeg har fire barn, det sier seg selv at det ikke er rom for å besøke hverandre en gang i måneden. Men vi holder godt kontakten, vi er faktisk veldig close. Vi snakker på telefonen og sender meldinger til hverandre nesten daglig. Tror du må senke kravene dine her altså, ettersom barna vokser til blir det mindre og mindre tid til å reise på besøk fordi helgene er tatt opp av barnas aktiviteter. Anonymkode: 1425c...2cb
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #8 Skrevet 30. desember 2018 Her bor vi 10 min med bil til både min bror og samboer sin. Og vi sees ikke hver mnd. Samboer sin familie ser vi kun på bursdager og jula. Anonymkode: c6f29...942
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #9 Skrevet 30. desember 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg bor på Østlandet og min beste venninne bord i Nord-Norge. Jeg reiser nordover et par ganger i året, hun sørover et par ganger i året. At du har besøkt henne fem ganger er jo veldig voldsomt. "å holde kontakten" trenger ikke å bety at man treffes hele tiden. Det kan bety at man holder kontakt på telefon eler Facebook og besøker hverandre en gang i året. Tror du må senke forventningene dine og begynne å lete etter venner på det nye bostedet ditt. Dere bor i hver deres kant, da kan dere ikke treffes en gang i måneden og oftere, altså. Anonymkode: 74ece...3ff Jeg har besøkt henne 3 ganger, ble litt misvisende det jeg skrev ser jeg nå. Den ene gangen jeg var i Nord-Norge besøkte jeg foreldrene mine som bor en annen plass og den andre gangen jeg var i Nord-Norge var søstrene min hos foreldrene våre. Så det er 3 ganger jeg har besøkt henne. Jeg vet at vi ikke kan møtes en gang i måneden , men jeg synes det er skuffende at hun ikke prioriterer å besøke meg, spesielt siden hun poengterte i starten at det skal gå begge veier. Handling sier mer enn ord. HI Anonymkode: 724ed...b2c
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #10 Skrevet 30. desember 2018 56 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du flyttet, og det har kun fått 4 mnd. Ro deg ned, det finnes noe som heter telefon. Anonymkode: c6a51...a42 Vi skriver daglig og har kontakt, men jeg blir skuffa når folk ikke følger opp det de sier. Er vel ekstra sentimental nå som jeg er gravid og har andre utfordringer i livet i tillegg HI Anonymkode: 724ed...b2c
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #11 Skrevet 30. desember 2018 56 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jøss, du er jo helt ekstrem når det kommer til å besøke, 5 ganger siden august? Jeg og søsteren min bor 4 timer fra hverandre med bil, og vi ser hverandre 3-4 ganger i året. Hun har tre barn og jeg har fire barn, det sier seg selv at det ikke er rom for å besøke hverandre en gang i måneden. Men vi holder godt kontakten, vi er faktisk veldig close. Vi snakker på telefonen og sender meldinger til hverandre nesten daglig. Tror du må senke kravene dine her altså, ettersom barna vokser til blir det mindre og mindre tid til å reise på besøk fordi helgene er tatt opp av barnas aktiviteter. Anonymkode: 1425c...2cb 3 ganger siden august. Ble litt misvisende det jeg skrev ser jeg. Slekta mi i Nord-Norge bor nemlig ulike plasser HI Anonymkode: 724ed...b2c
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #12 Skrevet 30. desember 2018 Nei, hadde ikke det. Søstra mi bor 2.5timer unna med bil unna, kan gå noen mnder før vi treffes. Det samme gjelder søsken som bor nærmere, kan gå en stund mellom hver gang vi ser hverandre. Alle vi søsknene er nære, men vi har egne liv med jobb og unger som kommer først. Anonymkode: 7d25c...dee
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #13 Skrevet 30. desember 2018 Til syden reiser hun med mann og barn. Å dra med en 4,5 mnd gsmmel baby til Oslo alene for en helg for å treffe deg blir jo noe helt annet, og det skjønner jeg at hun prioriterer bort. Anonymkode: 68ec8...8d2
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #14 Skrevet 30. desember 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har besøkt henne 3 ganger, ble litt misvisende det jeg skrev ser jeg nå. Den ene gangen jeg var i Nord-Norge besøkte jeg foreldrene mine som bor en annen plass og den andre gangen jeg var i Nord-Norge var søstrene min hos foreldrene våre. Så det er 3 ganger jeg har besøkt henne. Jeg vet at vi ikke kan møtes en gang i måneden , men jeg synes det er skuffende at hun ikke prioriterer å besøke meg, spesielt siden hun poengterte i starten at det skal gå begge veier. Handling sier mer enn ord. HI Anonymkode: 724ed...b2c Du er skuffet over at hun drar på ferie med familien sin fremfor å besøke deg - når dere har sett hverandre tre ganger de siste fire månedene? Det synes jeg virker nesten ubegripelig barnslig og selvsentrert. Det er ikke uvanlig at det går noen måneder mellom hver gang voksne søsken møtes. Og du og din familie er faktisk ikke fokus i hennes liv! Hun har sin egen familie, og tid med den er viktigere enn tid med deg. Sånn er det. Voks opp. Hvis dere har sett hverandre tre ganger siden august og sees igjen i mars, synes jeg dere møtes ganske hyppig! Anonymkode: cf304...d43
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #15 Skrevet 30. desember 2018 Du kan ikke vente ar søsteren din skal ta ansvar. Jeg mener at de som har flyttet bort fra et gjemsted, får komme hjem på besøk. Søsteren min har flyttet bort fra gjemstedet, dermed er det hennes ansvar å besøke de hundar forlatt. Men jeg ville ikke blitt sur om hun ikke kom hjem, enhver må gjøre det de føler foe. Min tante dro til USA for noen år siden. Jeg føler ikke ansvar for å reise dit. Jeg mener at den som drar, har størst ansvar for å komme hjem. Anonymkode: e337f...66e
Nyttårs barn Skrevet 30. desember 2018 #16 Skrevet 30. desember 2018 Dere har vidt forskjellig utgangspunkt HI. For deg er det å dra nordover hjemme. Der har du familien din historien din og søsken(sikkert også venner) For din søster er det nok også stas å reise til Oslo, men jeg forstår også at hun kvier seg litt for å reise med en liten baby. For henne er det vel mest et poeng å treffe deg og din familie, og det har hun jo gjort når du har vært så flink til å ta turen dit i høst. Foreslår at du jenker forventningene dine og hører med søsteren din om ikke dere kan forsøke å få til noen felles ferieturer fremover.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #17 Skrevet 30. desember 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har besøkt henne 3 ganger, ble litt misvisende det jeg skrev ser jeg nå. Den ene gangen jeg var i Nord-Norge besøkte jeg foreldrene mine som bor en annen plass og den andre gangen jeg var i Nord-Norge var søstrene min hos foreldrene våre. Så det er 3 ganger jeg har besøkt henne. Jeg vet at vi ikke kan møtes en gang i måneden , men jeg synes det er skuffende at hun ikke prioriterer å besøke meg, spesielt siden hun poengterte i starten at det skal gå begge veier. Handling sier mer enn ord. HI Anonymkode: 724ed...b2c Du kan bare ikke kreve dette. Dere har valgt å flytte. Anonymkode: 52694...c0a
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #18 Skrevet 30. desember 2018 Enig med de andre her. Det er jo selvfølgelig trist for deg hvis du opplever at dere har avtalt noe annet, men alikevel så burde det holde å reise til hverandre en gang i året hver f eks. Har dere avtalt hvor ofte dere skulle reise til hverandre? Den som flytter vekk kan heller ikke forvente at de som blir igjen skal reise like mye til de. Som andre å har sagt så kan jo du besøke flere der samtidig, samt det er jo mer "hjemme" for deg å komme dit. Telefon, fb, snap ol er jo å holde kontakten det å + at når hun har familie og prioriterer deg der, så bør du være glad, for hun bruker jo faktisk mye tid sammen med deg da. Skjønner godt at ferie med familien er prioritert også. Anonymkode: daf81...0d3
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #19 Skrevet 30. desember 2018 du flyttet og krever altfor mye synes jeg Anonymkode: 48988...857
Banderas Skrevet 30. desember 2018 #20 Skrevet 30. desember 2018 Det er fire måneder siden dere flyttet. Å forvente besøk allerede (og ikke minst med tanke på at du allerede har vært nordover fem ganger siden i sommer), er rimelig absurd. Klart søsteren din ønsker å dra på ferie til Asia og andre steder, det er jo noe helt annet enn å være på besøk hos dere i Oslo.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #21 Skrevet 30. desember 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi skriver daglig og har kontakt, men jeg blir skuffa når folk ikke følger opp det de sier. Er vel ekstra sentimental nå som jeg er gravid og har andre utfordringer i livet i tillegg HI Anonymkode: 724ed...b2c Men si meg, hvor ofte forventer du at dere skal treffes? Dere ser jo hverandre allerede oftere en gjennomsnittsfamilien som bor bare minutter unna hverandre. Der er ikke snakk om å ikke følge opp det de sier enda. Det er kun gått 4 mnd og du er der opp allerede minst en gang i mnd. Søsteren din har ikke fått sjans enda. Å møtes ofte med den avstanden betyr for alle andre å ses kanskje en gang i halvåret. Anonymkode: c6a51...a42
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #22 Skrevet 30. desember 2018 Du har vært 5 ganger i Nord -Norge siden august ?? Da har dere jo kontakt ofte, ca hver 3.uke. Mener du dere skal ha kontakt oftere enn det når dere bor 200 mil fra hverandre? Din søster kommer jo i mars..,tror du har for store forventninger ? Anonymkode: a0947...360
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #23 Skrevet 30. desember 2018 1 time siden, Nyttårs barn skrev: Dere har vidt forskjellig utgangspunkt HI. For deg er det å dra nordover hjemme. Der har du familien din historien din og søsken(sikkert også venner) For din søster er det nok også stas å reise til Oslo, men jeg forstår også at hun kvier seg litt for å reise med en liten baby. For henne er det vel mest et poeng å treffe deg og din familie, og det har hun jo gjort når du har vært så flink til å ta turen dit i høst. Foreslår at du jenker forventningene dine og hører med søsteren din om ikke dere kan forsøke å få til noen felles ferieturer fremover. Nordover er ikke hjemme. Den byen søsteren min bor i er ikke der jeg vokste opp, så hjemme er det ikke 😊 HI Anonymkode: 724ed...b2c
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #24 Skrevet 30. desember 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du har vært 5 ganger i Nord -Norge siden august ?? Da har dere jo kontakt ofte, ca hver 3.uke. Mener du dere skal ha kontakt oftere enn det når dere bor 200 mil fra hverandre? Din søster kommer jo i mars..,tror du har for store forventninger ? Anonymkode: a0947...360 Jeg har vært 3 ganger nordpå for å møte søsteren min så det er ikke hver 3.uke 😉 HI Anonymkode: 724ed...b2c
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2018 #25 Skrevet 30. desember 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du har vært 5 ganger i Nord -Norge siden august ?? Da har dere jo kontakt ofte, ca hver 3.uke. Mener du dere skal ha kontakt oftere enn det når dere bor 200 mil fra hverandre? Din søster kommer jo i mars..,tror du har for store forventninger ? Anonymkode: a0947...360 Det gjenstår å se om hun kommer i mars. Foreløpig har det bare vært snakk 😊 HI Anonymkode: 724ed...b2c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå