Gå til innhold

Aap til 31 des.


Anbefalte innlegg

Skrevet
På 30.12.2018 den 11.44, Anonym bruker skrev:

6 år på aap?? 🙈🙄

Anonymkode: b0631...165

 jeg er ikke hi og har vært på aap i 7 år ;)

Anonymkode: 5ec15...543

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da er nok tiden på aap over. 

Kontakt nav i dag og hør hva slags støtte du nå kan få og hva de mener du skal gjøre. 

Om det var meningen du skulle søke ufør ville du fått aap mens søknaden ble behandlet så jeg regner med de mener du skal søke jobb. 

Anonymkode: d982f...dae

Nei. Antakeligvis vet de ingenting selv. Men et møte er på sin plass 

Anonymkode: 5ec15...543

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da er nok tiden på aap over. 

Kontakt nav i dag og hør hva slags støtte du nå kan få og hva de mener du skal gjøre. 

Om det var meningen du skulle søke ufør ville du fått aap mens søknaden ble behandlet så jeg regner med de mener du skal søke jobb. 

Anonymkode: d982f...dae

Jeg tror at det som står at jeg er arbeidssøker går automatisk, det er ikke noe de har bestemt, tror jeg.

Det står også at neste meldekort kan sendes inn til helgen.

Anonymkode: acbd9...566

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror at det som står at jeg er arbeidssøker går automatisk, det er ikke noe de har bestemt, tror jeg.

Det står også at neste meldekort kan sendes inn til helgen.

Anonymkode: acbd9...566

Men har du ikke vært i kontakt med nav nå da? De kan legge inn hastemelding til saksbehandler hvis du ringer

Anonymkode: f6cc3...7c2

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men har du ikke vært i kontakt med nav nå da? De kan legge inn hastemelding til saksbehandler hvis du ringer

Anonymkode: f6cc3...7c2

Jeg har ringt imorges og min saksbehandler var i møte. Hun jeg snakket med på tlf sa at forvaltningen venter på svar fra min saksbehandler. Og at det som står på min nav er blitt automatisk fra Aap til arbeidssøker. Så nå venter jeg bare.

Anonymkode: acbd9...566

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ringt imorges og min saksbehandler var i møte. Hun jeg snakket med på tlf sa at forvaltningen venter på svar fra min saksbehandler. Og at det som står på min nav er blitt automatisk fra Aap til arbeidssøker. Så nå venter jeg bare.

Anonymkode: acbd9...566

Du er kanskje en av de som det skrives mye om de her dagene, de på AAP som hives ut av AAP pga makstid. Jeg blir så sint, man kan ikke behandle mennesker sånn. De skulle prøvd seg i systemet selv, og sett hvor belastende det kan være

Anonymkode: f6cc3...7c2

Skrevet

Min stakkars mor var på aap i 10 år. Hun var helt desperat prøvde alt! Nå to år før hun skulle få alderspensjon innviklet de uføre. Det er helt utrolig at hun måtte leve med det stresset i ti år!!

Anonymkode: d2945...4e6

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er kanskje en av de som det skrives mye om de her dagene, de på AAP som hives ut av AAP pga makstid. Jeg blir så sint, man kan ikke behandle mennesker sånn. De skulle prøvd seg i systemet selv, og sett hvor belastende det kan være

Anonymkode: f6cc3...7c2

Jeg aner ikke, jeg gjør alt jeg kan. Skaffet legeerklæring, skrevet mld og har ringt men fortsatt vet jeg ingenting. Har mistet appetitten helt, kan ikke spise, kan ikke sove, jeg er rett og slett et nervevrak. Jeg har ingenting jeg skulle ha sagt, de bestemmer min skjebne og fremtid uten at jeg kan si eller gjøre noe. Ikke meningen å syte men det er et helvete å stresse sånn, ikke vite noen ting. Julen var den verste hittil.

Anonymkode: acbd9...566

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg aner ikke, jeg gjør alt jeg kan. Skaffet legeerklæring, skrevet mld og har ringt men fortsatt vet jeg ingenting. Har mistet appetitten helt, kan ikke spise, kan ikke sove, jeg er rett og slett et nervevrak. Jeg har ingenting jeg skulle ha sagt, de bestemmer min skjebne og fremtid uten at jeg kan si eller gjøre noe. Ikke meningen å syte men det er et helvete å stresse sånn, ikke vite noen ting. Julen var den verste hittil.

Anonymkode: acbd9...566

Du har virkelig lov til å syte. Å ikke vite om man får AAP og penger videre, eller hva som skjer, er uutholdelig. Man blir jo ikke automatisk arbeidsfør bare fordi makstiden på AAP går ut, å bli automatisk satt til å være arbeidssøker er jo bare latterlig. Man er helt prisgitt systemet, og dsystemet er i noen tilfeller helt håpløst.

Anonymkode: f6cc3...7c2

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror at det som står at jeg er arbeidssøker går automatisk, det er ikke noe de har bestemt, tror jeg.

Det står også at neste meldekort kan sendes inn til helgen.

Anonymkode: acbd9...566

Det står vel uansett at man er arbeiddsøker når man har AAP? Det gjør det hos meg i hvertfall. Det står : Du er registrert arbeidssøker. Du er mottaker av arbeidsavklaringspenger.

Anonymkode: f6cc3...7c2

Skrevet
59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har virkelig lov til å syte. Å ikke vite om man får AAP og penger videre, eller hva som skjer, er uutholdelig. Man blir jo ikke automatisk arbeidsfør bare fordi makstiden på AAP går ut, å bli automatisk satt til å være arbeidssøker er jo bare latterlig. Man er helt prisgitt systemet, og dsystemet er i noen tilfeller helt håpløst.

Anonymkode: f6cc3...7c2

Hadde jeg bare visst hva som helst så hadde det hjulpet, nå vet jeg ingenting og vet ikke hva mer jeg kan gjøre. 

Anonymkode: acbd9...566

Skrevet
53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det står vel uansett at man er arbeiddsøker når man har AAP? Det gjør det hos meg i hvertfall. Det står : Du er registrert arbeidssøker. Du er mottaker av arbeidsavklaringspenger.

Anonymkode: f6cc3...7c2

Aha okay, det gjør vel det. 

Anonymkode: acbd9...566

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det står vel uansett at man er arbeiddsøker når man har AAP? Det gjør det hos meg i hvertfall. Det står : Du er registrert arbeidssøker. Du er mottaker av arbeidsavklaringspenger.

Anonymkode: f6cc3...7c2

Ikke hos meg. 

Anonymkode: c80dd...d22

Skrevet

Jeg mistet mine aap i 2017.. er fortsatt syk. Får ikke sosialstønad etter jeg fikk samboer så må leve på han og barnetrygd. Går det an å søke gjenopptak? Jeg er jo fortsatt syk...

Anonymkode: 6b860...62d

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke hos meg. 

Anonymkode: c80dd...d22

Hva står det hos deg?

Anonymkode: f6cc3...7c2

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg mistet mine aap i 2017.. er fortsatt syk. Får ikke sosialstønad etter jeg fikk samboer så må leve på han og barnetrygd. Går det an å søke gjenopptak? Jeg er jo fortsatt syk...

Anonymkode: 6b860...62d

Åhh ikke si det, nå er jeg enda mer redd🥺

Anonymkode: acbd9...566

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva står det hos deg?

Anonymkode: f6cc3...7c2

Du er ikke registrert som arbeidssøker. Du mottar arbeidsavklaringspenger. 

Anonymkode: c80dd...d22

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg mistet mine aap i 2017.. er fortsatt syk. Får ikke sosialstønad etter jeg fikk samboer så må leve på han og barnetrygd. Går det an å søke gjenopptak? Jeg er jo fortsatt syk...

Anonymkode: 6b860...62d

Etter 52 uker kan du søke aap på nytt. Sosialstønad har du rett på med samboer. Samboer har ikke forsørgerplikt for deg, kun felles barn. Henvis til rundskriv 35. 

Anonymkode: c80dd...d22

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Etter 52 uker kan du søke aap på nytt. Sosialstønad har du rett på med samboer. Samboer har ikke forsørgerplikt for deg, kun felles barn. Henvis til rundskriv 35. 

Anonymkode: c80dd...d22

Det stemmer, men etter å ha levert kontoutskrifter og fått vedtak på 1 mnd hwr og der og de forlangte leiekontrakt og det som var her så fant jeg ut at jeg orket ikke dokumentere mitt liv mer. Jeg har vært syk siden 2004. Jeg orket ikke mer. Sånn sett eb suksess for nav - jeg er jo ute av systemet 

Anonymkode: 6b860...62d

Skrevet

Fått kontakt med NAV??

Anonymkode: ebd09...cc7

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Fått kontakt med NAV??

Anonymkode: ebd09...cc7

Ja, fikk svar fra forvaltningen. De har forlenget min Aap. Så nå ble jeg glad😊

Takk til alle som støttet meg og kom med råd🌹

Anonymkode: acbd9...566

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...