Gå til innhold

Aap til 31 des.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aap til utgangen av året. Har ikke vært på noe møte, vet bare at min saksbehandler hadde møte med fagteam, og nav har mottatt legeerklæring, bortsett fra det vet jeg ingenting.

Jeg er redd fordi jeg ikke vet noen ting. På min nav står det at jeg er mottaker av Aap og neste meldekort skal sendes da og da. Også står det noe arbeidsrettet aktivitet under planlegger.

Noen forslag til hva jeg skal gjøre? noen som har vært i samme situasjon?

Anonymkode: acbd9...566

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør sende inn søknad om sosialstønad og ta kontakt med saksbehandler på onsdag. 

Anonymkode: c80dd...d22

Skrevet

Har du brukt opp årene dine med aap? Hvis ikke vil jeg tro at den fortsetter. Men du burde selvsagt sjekket dette før jul... 

Anonymkode: da7b6...1a7

Skrevet

få deg jobb

Anonymkode: 7272b...fb9

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

få deg jobb

spar meg for slike kommentarer.

Skrevet

Hvor lenge har du hatt aap da? Det er veldig stor forskjell på å utvide når du ikke har brukt opp rettighetene dine og å utvide "på overtid"

Du bør sende en melding i Mitt nav nå med en gang, så leses den til uka og saksbehandleren din vil ta kontakt med seg. Bare skriv at du lurer på hva som skjer, siden du ikke har fått noe nytt vedtak.

Anonymkode: d982f...dae

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du brukt opp årene dine med aap? Hvis ikke vil jeg tro at den fortsetter. Men du burde selvsagt sjekket dette før jul... 

Anonymkode: da7b6...1a7

Er på 6 året. Jeg tok kontakt med min saksbehandler før jul og fikk beskjed at det blir møte med fagteam og at jeg ikke behøver å gjøre noen ting.

Skrevet
4 minutes ago, Anonym bruker said:

spar meg for slike kommentarer.

nei.. alle skal bidrag

Skrevet

6 år med AAP 🙄

Du har vel vært på endel arbeidsutprøving i løpet av disse årene. Da vet du hva du greier - så kjør på med å søke jobb. 

Anonymkode: 57598...ae3

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er på 6 året. Jeg tok kontakt med min saksbehandler før jul og fikk beskjed at det blir møte med fagteam og at jeg ikke behøver å gjøre noen ting.

Om du har vært 6 år på aap får du den ikke forlenget uten videre altså, da regner jeg med saksbehandleren din skulle snakke med fagteamet om å søke ufør?

Du vil få aap mens søknaden på ufør blir behandlet.

Om du ikke er aktuell for å søke ufør vil jeg tro de ønsker deg ut i jobb, spørsmålet er da hva du får av hjelp til å komme deg i jobb og hva slags økonomisk hjelp du får mens du leter etter jobb. 

Igjen, du må nesten bare sende en melding og håpe du får svar til uka. Men så lenge det står at du kan sende meldekort gjør du bare det, for da vil du få aap. Når muligheten forsvinner tas muligheten for å sende meldekort vekk fra Mitt nav, jeg er uføretrygdet og de bare fjernet muligheten til å sende meldekort da jeg ble ufør.

Skrevet

Når jeg sa fra meg aap forsvant bare meldekortene og jeg fikk vedtak om at jeg ikke hadde krav på aap lenger. Gikk fra aap til å klare å komme meg ut i fast 100 % stilling. Nav hjalp meg ikke med å finne jobb, måtte søke selv

Anonymkode: e2b80...090

Skrevet

6 år på aap?? 🙈🙄

Anonymkode: b0631...165

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

6 år på aap?? 🙈🙄

Det var slett ikke uvanlig før altså, mange var flere år enn det i nav-systemet også...

Det tar tid å bli avklart, jeg måtte selv vente et år på time hos nevrolog fordi jeg ikke var dødelig syk. Til slutt kom det et brev hvor det sto at de ikke klarte holde garantitiden på mitt lokale sykehus så jeg måtte reise til et annet også fikk jeg time der.

Jeg var likevel "bare" 4 år på aap før jeg ble ufør da, og jeg var ikke klar for å søke tidligere heller. Det er en lang prosess å få diagnose, prøve allverdens for å bli frisk, akseptere og sørge før man skjønner at det ikke er noen vei utenom ufør, det tar tid...

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Om du har vært 6 år på aap får du den ikke forlenget uten videre altså, da regner jeg med saksbehandleren din skulle snakke med fagteamet om å søke ufør?

Du vil få aap mens søknaden på ufør blir behandlet.

Om du ikke er aktuell for å søke ufør vil jeg tro de ønsker deg ut i jobb, spørsmålet er da hva du får av hjelp til å komme deg i jobb og hva slags økonomisk hjelp du får mens du leter etter jobb. 

Igjen, du må nesten bare sende en melding og håpe du får svar til uka. Men så lenge det står at du kan sende meldekort gjør du bare det, for da vil du få aap. Når muligheten forsvinner tas muligheten for å sende meldekort vekk fra Mitt nav, jeg er uføretrygdet og de bare fjernet muligheten til å sende meldekort da jeg ble ufør.

Tusen takk for et normalt svar og at du tok deg tid til å svare.🌹 Jeg får bare håpe på det beste.

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

6 år på aap?? 🙈🙄

6år så hva?!? Hva vil du med ditt svar?

Ja, dette er 6 året med aap, men jeg får det for en grunn. Jeg er ikke lat men jeg er syk. Du vil akdri forstå mennesker som oss, fordi du er heldigvis frisk, eller hadde du ikke svart så tåpelig. Noen av dere er så raske ut til å dømme andre uten å vite noen ting om trådstarteren. Så ja, du kan bare drite i å svare meg siden du ikke kan komme med noe smartere en « 🙈🙄 «.

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har aap til utgangen av året. Har ikke vært på noe møte, vet bare at min saksbehandler hadde møte med fagteam, og nav har mottatt legeerklæring, bortsett fra det vet jeg ingenting.

Jeg er redd fordi jeg ikke vet noen ting. På min nav står det at jeg er mottaker av Aap og neste meldekort skal sendes da og da. Også står det noe arbeidsrettet aktivitet under planlegger.

Noen forslag til hva jeg skal gjøre? noen som har vært i samme situasjon?

Oi, du burde purret på saksbehandler før jul, men send henne en melding med en gang og spør om hva spm skjer. Nå har de jo strammet inn reglene ganske mye, og det skal mye til å få forlenget utover makstiden. Har ikke saksbehandler sagt noe om hva de tenker videre?

Anonymkode: f6cc3...7c2

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Oi, du burde purret på saksbehandler før jul, men send henne en melding med en gang og spør om hva spm skjer. Nå har de jo strammet inn reglene ganske mye, og det skal mye til å få forlenget utover makstiden. Har ikke saksbehandler sagt noe om hva de tenker videre?

Jeg sendte mld til saksbehandler dagen før fagteam møte og fikk svar at jeg ikke behøvde å gjøre noe. Etter det har jeg ikke hørt noe som helst. Det var uken før jul. 

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg sendte mld til saksbehandler dagen før fagteam møte og fikk svar at jeg ikke behøvde å gjøre noe. Etter det har jeg ikke hørt noe som helst. Det var uken før jul. 

Det er dårlig, de er ofte veldig dårlig på å gi informasjon. Og man blir ganske stresset når man ikke vet om man får AAP videre eller ei. Selv venter jeg på at min usigelig trege saksbehandler skal skrive IOP, så jeg kan søke ufør. Ble lovet at den skulle være ferdig for 1 mnd siden

Skrevet

Er idioti av NAV å sette utløpsdato i desember med alle de røde dagene. De har jo mindre kapasitet den måneden.

Anonymkode: ce785...90f

Skrevet

Jeg blir gal av ventingen. Det er så stressende å ikke vite noe🥺

Skrevet

Men helt alvorlig. Så tafatt går det ikke an å være. Om man får frist på en rød dag så tar man kontakt i GOD tid før dette og ber om en forklaring på gangen videre. Man sitter ikke på ræva og venter til datoen er passert og så blir man gal av ventingen?! Hvis man faktisk utrolig nok har vært på AAP i 6 år (hvordan det er mulig i seg selv er facinerende) så bør man ha en plan videre. Eller er det KUN å bli ufør!?

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men helt alvorlig. Så tafatt går det ikke an å være. Om man får frist på en rød dag så tar man kontakt i GOD tid før dette og ber om en forklaring på gangen videre. Man sitter ikke på ræva og venter til datoen er passert og så blir man gal av ventingen?! Hvis man faktisk utrolig nok har vært på AAP i 6 år (hvordan det er mulig i seg selv er facinerende) så bør man ha en plan videre. Eller er det KUN å bli ufør!?

Har du noe som helst ide om hvordan systemet fungerer? Hvorfor er det facinerende? Det er jo ikke hun som bestemmer det, men nav.

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du leser ikke hva jeg skriver? Jeg har gjort hva jeg kan gjøre. Jeg har gjort mitt, vært hos lege og ordnet med legeerklæring, sendt mld til min saksbehandler i ettertid og beskrevet min helse og fikk til svar at hun skal ha møte med fagteam, at jeg ikke behøver å svare på mld hennes og at hun bare informerte meg.  Hva mer skal jeg gjøre?? Er dette å sitte på ræva?

Skrevet

På min Nav står det nå at jeg er arbeidssøker, det står ikke lenger at jeg er mottaker av Aap🥺

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

På min Nav står det nå at jeg er arbeidssøker, det står ikke lenger at jeg er mottaker av Aap🥺

Da er nok tiden på aap over. 

Kontakt nav i dag og hør hva slags støtte du nå kan få og hva de mener du skal gjøre. 

Om det var meningen du skulle søke ufør ville du fått aap mens søknaden ble behandlet så jeg regner med de mener du skal søke jobb. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...