Anonym bruker Skrevet 26. desember 2018 #26 Skrevet 26. desember 2018 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hæ? Julen varer til 6 januar, altså trettende dag jul. Anonymkode: 7b62d...32e Det er mange tradisjoner når det gjelder jul. Noen regner at jula varer helt frem til kyndelsmesse 2..februar (eller 15.februar i den ortodokse kirken). Anonymkode: 0f456...a04
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2018 #27 Skrevet 26. desember 2018 50 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Hos oss ryker treet i dag. Vi reiser bort til over nyttår og for min del vil jeg ikke ha jul i januar. Alle har sin jul og feirer etter sine tradisjoner Takk, det tror jeg ikke det er en eneste her inne som ikke har fått med seg... Anonymkode: 34ba0...eb4
indianærn Skrevet 26. desember 2018 #28 Skrevet 26. desember 2018 jula varer da til 13. januar. 20 dag Knut løper jula ut lærte jeg
Petra Prøvedukke Skrevet 26. desember 2018 #29 Skrevet 26. desember 2018 Jeg skjønner meg ikke på dere som hiver jula ut like etter den har begynt... Her kom jula i hus sent på kvelden lille julaften, og så varer den til 13. januar, til tjuendedag jul. Det er deilig å komme fra jobb og fremdeles kunne nyte julen de første dagene i januar. Men adhd-mamma skal få rett i én ting: hver sin jul, og sine tradisjoner. Selv er jeg gammel og konservativ, og holder på gamle skikker.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2018 #30 Skrevet 27. desember 2018 På 26.12.2018 den 16.36, Petra Prøvedukke skrev: Jeg skjønner meg ikke på dere som hiver jula ut like etter den har begynt... Her kom jula i hus sent på kvelden lille julaften, og så varer den til 13. januar, til tjuendedag jul. Det er deilig å komme fra jobb og fremdeles kunne nyte julen de første dagene i januar. Men adhd-mamma skal få rett i én ting: hver sin jul, og sine tradisjoner. Selv er jeg gammel og konservativ, og holder på gamle skikker. Jeg ser også verdien i gamle skikker. Jeg fører en stille protest mot trenden som sier at alt skal skje og nytes på forskudd. Man begynner julen i første halvdel av november, advent er det færre og færre som markerer og så er de drittleie og lager julen ut når den såvidt har startet. Jeg føler meg gammel og gretten, men det står jeg for og jeg kommer til å holde på tradisjonen med å pynte til advent enten til første søndag i advent eller til 1 desember, juletre og nisser kommer frem lille julaften og julen blir ryddet ut trettende dag. Anonymkode: 67b09...dd3
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2018 #31 Skrevet 27. desember 2018 Jeg pynter til 1 desember. Og begynner å plukke vekk litt når det nærmer seg nyttår. All julepynt er vekk på kvelden 1 nyttårsdag. Da er det nytt år og ikke jul enda. Alle kan få gjør som de selv vil vel.. Anonymkode: 440c8...2a7
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2018 #32 Skrevet 28. desember 2018 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg pynter til 1 desember. Og begynner å plukke vekk litt når det nærmer seg nyttår. All julepynt er vekk på kvelden 1 nyttårsdag. Da er det nytt år og ikke jul enda. Alle kan få gjør som de selv vil vel.. Anonymkode: 440c8...2a7 Samme her. For meg er desember advent og jul. Fra nyårshelgen er det ikke jul lenger. Anonymkode: 52d0a...731
Admin Skrevet 28. desember 2018 #33 Skrevet 28. desember 2018 Tråden er ryddet for personangrep og svar til dette. Ann Christin, admin
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2018 #34 Skrevet 28. desember 2018 For meg så er julen tiden frem til julaften, det er tiden vi koser og nyter. Jeg er vant til foreldre som jobber i romjula, både røde og ikke røde dager. Så for meg som barn var romjula bare fri på lik linje som sommerferie. Slik har det vel også blitt for meg og min søster familie også, vi jobber som vanlig og for oss er det bare rart å skulle ta seg fri. Mine unger får igrunn i pose og sekk for de får desember med kos frem til julaften med min familie og de får alle tadisjonene farens familie har i romjula. Idag skal de feks på pinnekjøttmiddag i farens familie. De har middager og samvær hele romjula, for de så er det romjula som er jul og ikke tiden frem til julaften. Jeg har familie jeg kunne bedt på middag i romjulen, men har ikke behov for det. Jeg nyter evt fridagene om jeg skulle ha det hjemme med unger eller alene. For om to uker starter masse bursdager med dertilhørene selskaper. Anonymkode: 5e76a...319
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå