Gå til innhold

Jeg sendte mld til søskenbarnet mitt ang min far..

Anbefalte innlegg

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så her har vi en eldre (?) kar som tydeligvis sliter med ensomhet, bor alene. Vi vet ikke hvorfor ting er som de er, men sånn er det. Han må ta seg i sammen og invitere, ta ansvar, initiativ og fikse sjæl. Hans ansvar. 

I en annen tråd her der hi har bedt søster ta over storfamiliens familiefeiring neste år siden hun selv harholdt den i TI år, bli hi slaktet fordi folk mener at søsteren kan ha sin grunner til å ikke invitere. At hi bare må tåle å være den som gir hver jul.

Dette forumet er djevelens advokat...

Hi: synes det var fornuftig å si ifra. Jeg ville ønsket å vite om min onkel satt alene.

Anonymkode: bd6cc...4dc

Så enig, uansett så er det HIs standpunkt som er feil, all informasjon skal tolkes mest mulig ensidig og i vedkommendes disfavør, i tillegg til mest mulige spekulasjoner 

Anonymkode: 10a4c...1ac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns både publikum og kanal er feil. Skal du ta det opp må du ta det opp med din fars søsken, på telefon eller ansikt til ansikt.

Skrevet

Jeg skjønner at du føler ansvar for at din far får invitasjon, men dette må du ta opp med rette vedkommende (den som du ønsker skal invitere) på en skikkelig måte (ansikt til ansikt eller på telefon) en god stund på forhånd.

En snap dagen før med et hint til vertens datter, -det kan du faktisk ikke forvente at fører frem. 

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Min far er veldig ensom. Han er alene og har lite venner og nettverk. Jeg prøver å invitere mye på frokost, middag etc, men jeg har også en mor som er alene som jeg må invitere 😢 

Faren min har søsken i byen, og de er skikkelig egoistiske. De har lite omsorg for andre enn seg selv og sine. Lillejulaften sendte jeg snap med ene barnet til søsknene, og da sa jeg at de kunne jo hinte litt til sin far om at de hadde en bror som satt alene. Men da svarte hun ikke, hun tenker også mest på seg selv dessverre. 

Er det feil av meg å gjøre det? Synes bare så synd på min far som har to søsken her som aldri inviterer på en kaffe, lunsj etc.. 

Anonymkode: 99096...c3f

Ja, jeg synes faktisk det er helt feil av degvp sende en snap(!!) til dine søskenbarn (!!) om dette. 

Mediet er feil ogmottsker er feil. Dersom du ønsker at dine tanter/onkler skal ta mer ansvar for din far bør du ta dette opp med de direkte - i en helt annen setting enn lille julaften. 

Det er vel helt normalt at barn og foreldre feirer jul sammen. Dine tanter/onkler har egne barn og kanskje også egne barnebarn. Når du ikke forklarer hvorfor du ikke kan invitere din far fordi du skal invitere din mor blir det litt vanskelig å skjønne hvorfor du mener hans søsken plutselig skal ta ansvar for han....

at de har stort hus og han har leilighet er ingen god grunn til at han ikke kan ta initiativ igjennom året til kaffe og sosialt samvær med sine søsken eller de han er onkel til. Han kan kanskje ikke ha alle på en gang, men de trenger han jo heller ikke. 

Anonymkode: dbb0d...1ed

Skrevet

Kan det være noe stahet og uvennskap mellom søsknene, som du ikke har fått vite om, som også kan være årsak til manglende invitasjoner...? 

Vet at min egen far, og hans to søsken lett kan bli sittende på hver sin tue, rett og slett fordi de ikke snakker sammen om ensomhet og slike ting. (er ikke uvenner, bare "sære") 

Anonymkode: 58b07...694

Skrevet

Jeg synes du får mange ufølsomme svar her HI. Forstår deg godt, du ønsker å si fra til din fars familie om at han godt kunne trenge litt selskap. Og at du sender snap til søskenbarna dine er vel fordi dere har mer kontakt, tenker jeg.

Men om du mener at det skulle gjelde juleaften, så er det kanskje lurt å si fra litt tidligere enn dagen før.

Skrevet

Veldig trist, men likevel synes jeg det er feil at du forteller ditt søskenbarn dette, dette bør gå direkte til søskene, men ikke greit at noen er alene i julen

Anonymkode: 73138...0cb

Skrevet

Det er ikke feil å snakke med søskenbarn eller tanter og onkler om at faren din er alene og gjerne spørre om de har mulighet til å invitere ham eller stikke innom en dag. Men en kort snap på lillejulaften blir feil, synes jeg. Jeg skjønner ikke helt om du mener en generell invitasjon eller om du mener at de skal inviterer ham på julaften, i siste tilfelle er det vel litt kort varsel, selv om jeg lett kunne hivd meg rundt og invitert en onkel på kortere varsel enn det. Jeg ville nok likevel gitt deg beskjed om at jeg syntes at du var litt vel seint ute. Er du bekymret for din far, bør du enten ta en telefon eller i alle fall sende en litt mer seriøs melding enn en kort hinte-snap. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...