Gå til innhold

Hvor er lysten min ? (Samliv osv.)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen!

Vet ikke helt hvordan jeg skal formulere spørsmålet mitt, men jeg får prøve også takker jeg på forhånd for alle tilbakemeldinger.
Det jeg i utgangspunktet lurer på er om dette er normalt? Altså: Jeg er hjemme om dagen med ei lita ei på snart 1,5 år. Det er alltid mye å gjøre hjemme. De fleste kvinner vet hvor mye det er å gjøre hjemme. Det blir nesten som jobb nr.2, bare at det er hjemme. Så når jeg mener at jeg er hjemme så driver jeg med et eller annet hele tiden, fra rundt 7 på morgen til dattera mi legger seg. Og selvfølgelig tilbringer litt tid med henne også oppi alt som må gjøres hjemme. Vi har stort hus så det er mye å gjøre.Mannen min på sin side jobber hver dag fra tidlig på morgen til rundt 6 på ettermiddagen (altså han er hjemme kl.6). Dattera vår legger seg 98% av tiden fast kl.19 hver kveld. 
Vi har litt tid sammen på kvelden, altså fra kl.19 til omtrent halv ti, da er det leggetid for oss fordi mannen min er oppe tidlig og det er forsåvidt jeg også med dattera. Så, over til spørsmålet mitt: Mannen min har ofte lyst selv om han er sliten eller trøtt, og da mener jeg lyst som i seksuelt, men jeg er rett og slett .. ja.. hva er jeg.. jeg vet faktisk ikke hvorfor jeg ikke har lyst.. Jeg tror selv at jeg er egentlig for sliten/trøtt at jeg rett og slett ikke er sååå gira som det han er. Egentlig har jeg lyst til å sove, spes.nå som det er vinteren, så blir mørkt tidlig og mørkt når man står opp. Så jeg er egentlig klar for å sove rundt halv ti/ti på kvelden. Han på sin side har lyst og synes vi gjør det sjeldent. Og det gjør vi sikkert å,men jeg skjønner ikke hvorfor det er slik. Jeg har tenkt om det har noe med min lyst til han å gjøre, men jeg tror at når jeg har energi til denne fine aktivitet så har jeg jo lyst på ham. Så akkurat nå er jeg litt betenkt og lurer på hvorfor jeg synes det er så vanskelig å stå opp, bokstavelig talt, stå opp på morgen og hvorfor jeg ikke har lyst/energi til vår aktivitet på kvelden. Når jeg tenker meg om så har jeg egentlig mer lyst på dagen, men da er jo han på jobb. Da føler jeg at jeg har litt mer energi til å gjøre det. 

Håper ikke dette høres ble litt komplisert ut.. men ja ja.. 
Takk til alle på forhånd. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes vel egentlig at du svarer på det selv? Gjør du det aldri når du ikke har lyst, eller hender det at du likevel gir etter? Hvordan føles det da? For meg så avler sex sex. Dess mer sex jeg har dess mer har jeg lyst. Er det tørke en lengre periode er jeg tungstarta, men da må jeg bare ta meg sammen og gjøre en innsats. 

Onanerer du? Fantaserer du? Jeg tror mye av utfordringen i ditt tilfelle er psyken. Uten at jeg er noen ekspert altså. Siden det ikke er mannen din det er noe galt med, sånn med tanke på at du liker han og har lyst på han på dagtid regner jeg med at forholdet deres er bra. 

Avslutningsvis vil jeg bare si det at samliv har opp og nedturer. Innimellom er ikke sexlysten like stor. Du sier du er sliten på kveldsstid mens han er klar for en runde, dette fremstår for meg som helt normalt. En har ikke lyst samtidig, bestandig. Og dere er i en småbarnsfase der du tar det tyngste lasset med barn og hjem. Jeg foreslår at dere snakker sammen om det og eventuelt avtaler når dere skal ha sex rett og slett. Vi gjorde det da det sto på som verst her, og plutselig var vi mye mer impulsive også.

Skrevet

Jeg gir aldri etter.. det er svææært sjeldent at jeg gjør. Men så tenker jeg at å avtale når man skal ha det er kanskje litt sånn rart.. avtale når man skal ha seg.. er det ikke det? Er ikke dette noe som skal være spontant og impulsivt.. 
Når jeg har lyst så er han på jobb og når han kommer hjem da er den energien borte og jeg er mer eller mindre klar for mer kos enn elskov. Men takk for svar allikevel. 
 

Skrevet
15 minutter siden, Heltrandomspørsmål skrev:

Jeg gir aldri etter.. det er svææært sjeldent at jeg gjør. Men så tenker jeg at å avtale når man skal ha det er kanskje litt sånn rart.. avtale når man skal ha seg.. er det ikke det? Er ikke dette noe som skal være spontant og impulsivt.. 
Når jeg har lyst så er han på jobb og når han kommer hjem da er den energien borte og jeg er mer eller mindre klar for mer kos enn elskov. Men takk for svar allikevel. 
 

Det er kjempe rart å avtale! Jeg tror likevel kommunikasjon og en avtale rundt det kan være nøkkelen. Dessuten så er det må alt mulig her i i livet, man er nødt til å yte for å nyte. Jeg sier ikke at du skal ligge med han selvom ikke du har lyst, men av og til må man ta noen grep rundt seg selv for å komme tilbake.  Men så tenker jeg samtidig at det å ha litt sextørke en periode er ingen krise og høyst normalt.  Kanskje julen slår noen gnistrer? Lykke til!

Skrevet
1 time siden, Heltrandomspørsmål skrev:

Hei alle sammen!

Vet ikke helt hvordan jeg skal formulere spørsmålet mitt, men jeg får prøve også takker jeg på forhånd for alle tilbakemeldinger.
Det jeg i utgangspunktet lurer på er om dette er normalt? Altså: Jeg er hjemme om dagen med ei lita ei på snart 1,5 år. Det er alltid mye å gjøre hjemme. De fleste kvinner vet hvor mye det er å gjøre hjemme. Det blir nesten som jobb nr.2, bare at det er hjemme. Så når jeg mener at jeg er hjemme så driver jeg med et eller annet hele tiden, fra rundt 7 på morgen til dattera mi legger seg. Og selvfølgelig tilbringer litt tid med henne også oppi alt som må gjøres hjemme. Vi har stort hus så det er mye å gjøre.Mannen min på sin side jobber hver dag fra tidlig på morgen til rundt 6 på ettermiddagen (altså han er hjemme kl.6). Dattera vår legger seg 98% av tiden fast kl.19 hver kveld. 
Vi har litt tid sammen på kvelden, altså fra kl.19 til omtrent halv ti, da er det leggetid for oss fordi mannen min er oppe tidlig og det er forsåvidt jeg også med dattera. Så, over til spørsmålet mitt: Mannen min har ofte lyst selv om han er sliten eller trøtt, og da mener jeg lyst som i seksuelt, men jeg er rett og slett .. ja.. hva er jeg.. jeg vet faktisk ikke hvorfor jeg ikke har lyst.. Jeg tror selv at jeg er egentlig for sliten/trøtt at jeg rett og slett ikke er sååå gira som det han er. Egentlig har jeg lyst til å sove, spes.nå som det er vinteren, så blir mørkt tidlig og mørkt når man står opp. Så jeg er egentlig klar for å sove rundt halv ti/ti på kvelden. Han på sin side har lyst og synes vi gjør det sjeldent. Og det gjør vi sikkert å,men jeg skjønner ikke hvorfor det er slik. Jeg har tenkt om det har noe med min lyst til han å gjøre, men jeg tror at når jeg har energi til denne fine aktivitet så har jeg jo lyst på ham. Så akkurat nå er jeg litt betenkt og lurer på hvorfor jeg synes det er så vanskelig å stå opp, bokstavelig talt, stå opp på morgen og hvorfor jeg ikke har lyst/energi til vår aktivitet på kvelden. Når jeg tenker meg om så har jeg egentlig mer lyst på dagen, men da er jo han på jobb. Da føler jeg at jeg har litt mer energi til å gjøre det. 

Håper ikke dette høres ble litt komplisert ut.. men ja ja.. 
Takk til alle på forhånd. 

Jeg og min samboer har ikke sex..jeg har mistet helt lysten. Han får bare se på porno. Jeg driter i det 😅 er fornøyd jeg, barna kommer først alltid!

Anonymkode: f9c26...fc4

Skrevet

Ok, og det har vært slik lenge? 

På 21.12.2018 den 14.49, Anonym bruker skrev:

Jeg og min samboer har ikke sex..jeg har mistet helt lysten. Han får bare se på porno. Jeg driter i det 😅 er fornøyd jeg, barna kommer først alltid!

Anonymkode: f9c26...fc4

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...