Gå til innhold

Er dere klare til jul da, damer?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Stress.no her. Har fortsatt et par gaver igjen, som jeg egentlig ikke har tid til å handle🙈 Hva gjenstår hos dere?

Anonymkode: e35b5...463

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her gjenstår det litt rydding og innpakning av noen julegaver, levere en drøss mes julegaver og handle småting som mangler. Brus, noen påleggsgrønnsaker og melk. Ellers er jeg i rute altså. Temmelig fornøyd med det ;)

Skrevet

Ja 👏🏻👏🏻 Herrer både gaver og mat ferdig. Har laget div pålegg idag , og må støvsuge og tørke over gulvene, men ellers klappet og klart🤗

Skrevet

Har igjen innpakning av gaver, siste rydding og gulvvask, en del matlaging, handle mat, vaske bilen, vaske stekeovnen, bake en kake og rundstykker, all pynting, vaske litt klær, stryke pentøy og en en til. 

Det betyr at jeg ligger godt an.

Anonymkode: b9092...96c

Skrevet
47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har igjen innpakning av gaver, siste rydding og gulvvask, en del matlaging, handle mat, vaske bilen, vaske stekeovnen, bake en kake og rundstykker, all pynting, vaske litt klær, stryke pentøy og en en til. 

Det betyr at jeg ligger godt an.

Anonymkode: b9092...96c

Haha, da ligger jeg godt an også👍😊

Anonymkode: e35b5...463

Skrevet

De viktige tingene er klare, alt annet får vi ikke gjort noe med. Har vært innlagt på sykehus med et av barna det meste av desember, og ble veldig glad for beskjed om at vi får permisjon i morgen og får være hjemme i jula💛

Ta godt vare på hverandre og tilbring tid med barna og familien, det er det som betyr noe☺️🎄

Anonymkode: 62b8f...3f6

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

De viktige tingene er klare, alt annet får vi ikke gjort noe med. Har vært innlagt på sykehus med et av barna det meste av desember, og ble veldig glad for beskjed om at vi får permisjon i morgen og får være hjemme i jula💛

Ta godt vare på hverandre og tilbring tid med barna og familien, det er det som betyr noe☺️🎄

Anonymkode: 62b8f...3f6

Uff, føler med dere.. 😔

Anonymkode: 975f5...a40

Skrevet

Er ikke helt i mål med hverken gaver eller mat, men har hele roen. Har jo hele helgen til å bli ferdig på. 

Jeg elsker adventstiden. Og på julaften skal alt være ferdig. 

Skrevet

Ikke akkurat, det er jo nå i ettermiddag jeg har fått juleferie, så det blir å gjøre unna ting i morgen og på søndag. Har kjøpt ribba, og julegavene, så da ordner nok resten seg. Jula begynner ikke før mandag ettermiddag, uansett. 

Anonymkode: 87154...588

Skrevet

Har igjen å pakke inn et par gaver, skifte sengetøy, tørke støv og vaske over gulvene. Vil si det er rimelig klart ja.

Anonymkode: 5d813...022

Skrevet

Må ta siste finish på vaskefronten, dekke bord etc. Men kjenner nå at omgangssyken som har herjet ungene de siste dagene nå er på vei til meg, så litt spent på hvordan dette skal gå 😨😨😨

Skrevet

Har igjen sølvpuss, både pynt og bestikk og fat, stryke duk og servietter, og ett element av julepynten.  Altså bare koseting. Alt annet tror jeg faktisk er gjort, inkl handling av mat og gaver. Jo, et par kakeslag i helga, men det er jo også bare for hyggens skyld og fordi vi har spist opp første omgang allerede. 😁

Skrevet

Eg tek det lugnt. Har gjort ein heil del, mykke står att. M.a. har eg ikkje pynta enda. Og ikkje bakt noko som helst gjærbakst. 

Men jul lagar eg etter innfallsmetoden. Eg gjer så mykje eg har lyst til, og let resten vere. Eitt år droppa eg juletre, grunna manglande motivasjon. Tenker eg har lyst til å pynte. Og så er støvsuging påkrevd. Og handling, om vi vil ete i jula..

Skrevet

Har ikke handlet inn til jul men trenger ikke så mye ettersom vi er borte lillejulaften,julaften,1. og 2 juledag og nyttårsaften.Trenger litt mer godteri til min julestrømpe hvertfall og kjøpe noen julekaker.Må hente en pakke i morgen ellers så har vi fått alle gavene vi skal ha og levert alle som skal det.Gjenstår å pakke inn noen gaver da.Må også kjøpe inn noen finklær til julaften og kjøpe juletre i morgen.Ellers er resten på stell.Vaske ned huset gidder jeg ikke før jul altså,det er travelt nok som det er uten.

Anonymkode: ea2d2...f5e

Skrevet

Duker og servietter strøket, messing, kobber og sølv pusset. Hus delvis rent og pent, og litt mer enn delvis pyntet. Mesteparten bakt og alle gaver på plass. Det blir jul. 

Skrevet

Gaver og mat er i hus. Skal ta ned julepynt og tre fra loftet slik at det er klart til 23. Desember.

må stryke skjortene til guttene og imorgen må vi krydre ribba😊

Skrevet

Jeg har stressa rundt som en tulling i dag for å bli ferdig med julevasken.. Den ble ikke så nøye gjort som jeg hadde forestilt meg, men jeg tenker at ungene får en fin jul selv om det er skittent under sofaen ;) Godt nok er nettopp det - godt nok! 

Må tørke litt støv, vaske litt bad, støvsuge og vaske over gulvene på søndag slik at det ser fint ut når vi får gjester. Det som ellers gjenstår er å få ferdigpakket noen få gaver, pyntet pepperkakehus, få vasket opp alle klær, og ellers litt småtteri av opprydding her og der. 

Det "verste" som gjenstår er all baksten jeg gjerne skulle gjort.. Jeg trodde som alltid at jeg hadde alt for god tid i desember, men det hadde jeg ikke. Har nesten ikke bakt noe. Så vi får se hva helga bringer. Nå som det er sånn høvelig vasket her, så skal jeg slappe av og kose meg med ungene nå før jul. Minste er syk og eldste kanskje på vei til å bli det, så jeg vil ta det roolig. Blir baking hvis vi får tid. Håper vi kan gjøre det sammen :)

Anonymkode: ef55a...b09

Skrevet

Huset er vasket og pyntet, alle gaver og mat handlet inn, vinhyllen er full og alt er på stell.

Nå: Gløgg, nybakte pepperkaker og «Love Actually».

Gledelig jul, damer ❤️

Skrevet

Mulig, men jeg bryr meg ikke så mye om jeg har huskt alt heller. Siste gaven er en blomst jeg kjøper imorra eller søndag når jeg er på jobb tror jeg. Mat aner ikke jeg og ungene hva vi vil ha eller trenger, så har bare kjøpt det vanlige og ekstra mel så vi kan bake rundstykker. Vi reiser på søndag, men aner ikke når vi kommer tilbake. 

Jeg er vant til at desmber betyr mer jobbing, så de fleste gaver blir ordnet før desember. Govvasken tas også i slutten av november, slik at tiden blir brukt til kos i desember. 

Anonymkode: 44c51...296

Skrevet
13 timer siden, Julie (: skrev:

Må ta siste finish på vaskefronten, dekke bord etc. Men kjenner nå at omgangssyken som har herjet ungene de siste dagene nå er på vei til meg, så litt spent på hvordan dette skal gå 😨😨😨

Fyttirakkern. Kastet opp hele natta. Kan noen gi meg styrke til å gjennomføre de neste par dagene? 

Skrevet
2 timer siden, Julie (: skrev:

Fyttirakkern. Kastet opp hele natta. Kan noen gi meg styrke til å gjennomføre de neste par dagene? 

God bedring! Det verste er nok over nå, få i deg næring og litt hvile så er du klar for jul

Skrevet
2 timer siden, Julie (: skrev:

Fyttirakkern. Kastet opp hele natta. Kan noen gi meg styrke til å gjennomføre de neste par dagene? 

Sett ungene og eventuelt mannen hvis du har en, i arbeid.

Anonymkode: b9092...96c

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sett ungene og eventuelt mannen hvis du har en, i arbeid.

Anonymkode: b9092...96c

Har gjort det :) Eller, han er oppegående nok til å ta i et tak uten å måtte si det til han først. Ungene er litt for små til å gjøre så mye fornuftig. 

Skrevet

Dere som har, eller starter å få omgangssyken: kjøp flytende kull på apoteket! Var gull her i fjor da både jeg og ungen begynte å spy lille julaften kvelden. Binder magen, så det varte ikke lenge, og vi klarte å sitte oppreist på julaften og til og med å få i oss litt mat, dessert og gaveåpning 😛

God bedring!

 

Jeg nærmer meg klar, må rydde litt, støvsuge sofaen, stryke servietter og duker og dekke på, ellers er det meste klart :)

God jul, alle sammen :D

Anonymkode: 20d09...a7d

Skrevet

Det meste klart, tror jeg. Dvs, må rundt omkring med gavene til barnas venner, men det er jo bare hyggelig. Og så må treet pyntes i morgen, men det er jo og bare kos. Lurer faktisk på om jeg skulle bakt noen flere brune pinner - mesteparten er allerede spist opp...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...