Gå til innhold

Hvordan skal jeg gjør det med barnevakt!??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Til helgen er vi invitert i 30 års-dag lørdagskveld. Dette er til en meget nær venn av begge to og vi ønske virkelig å gå.

mormor skulle etter planen reise hit for å være barnevakt for gutten vår på 16 mnd, men måtte avlyse.

Vi har ingen nær familie her, bortsett fra venner som har sagt at de kan stille som barnevakt, MEN jeg får meg ikke til å spørre. Synes det er ubehagelig og ekkelt. 

Hvordan kan jeg spørre på en grei måte? 

Er det «innafor» å spørre barnehageansatte? Bor på et veldig lite sted og er nesten nabo med bhgtanten. 

Deres erfaring med venner som barnevakt til ett lite barn? 

 

Jeg ser for meg at han ikke vil sove, bare skrike og være vanskelig. Men jeg skjønner jo at det bare er jeg som krisemaksimerer. Er redd for at han skal bli redd og usikker når ikke mamma er der. Selv om det bare er for en kveld. 

Anonymkode: 907bf...b6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har venner som tilbyr. Da spør du de! Og rart hvordan unger oppfører seg eksemplarisk når ikke foreldrene er der ;)

Anonymkode: 00cf5...733

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde barnevakt til min når hun var rundt året, ei som snuppa ikke kjente sånn suuupergodt. Men da kom barnevakt før legging, jeg la henne til å sove og ungen sov stort sett alltid igjennom natta. Var også bare en 10 minutters taxitur unna om hun skulle slå våkne og savne meg. 

Ville heller spurt venner enn barnehageansatte. Vennene dine har jo til og med tilbydd. Ingen skam å spørre da! 

Anonymkode: 1edb7...7f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingenting i veien for å spørre en av de  inge ansatte i bhg. Noen av mine unge kollegaer sitter barnevakt for noen av barna i bhg av og til, de synes det er greit å tjene noen ekstra kroner. Men jeg synes ikke man skal spørre etablerte med egne barn. Venner som har sagt de kan være barnevakt er og selvfølgelig greit å spørre

Anonymkode: 165e3...b7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er sikker på at de sir er ja om jeg spør. Jeg synes det er innmari vanskelig for jeg er bekymret for at barnet mitt ikke skal ha det bra mens jeg er borte. Mormor har sotte barnevakt før uten at jeg har vært bekymret i det hele tatt. 

Vel, festen begynner kl 17. Legging er normalt kl 19.. 

Noen erfaringer rundt det?

Anonymkode: 907bf...b6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, jeg er sikker på at de sir er ja om jeg spør. Jeg synes det er innmari vanskelig for jeg er bekymret for at barnet mitt ikke skal ha det bra mens jeg er borte. Mormor har sotte barnevakt før uten at jeg har vært bekymret i det hele tatt. 

Vel, festen begynner kl 17. Legging er normalt kl 19.. 

Noen erfaringer rundt det?

Anonymkode: 907bf...b6e

Jeg ville nok da bedt barnevakten komme noen kl 17. Sendt far på festen, lagt ungen selv og dratt dit etter leggetid. Evt. at far tar legging og du drar i forveien. 

Anonymkode: 1edb7...7f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde en assistent i barnehagen som barnevakt noen ganger. Det fungerer helt topp, fordi sønnen vår var så trygg på henne. Hun pleide å legge han til dagsoving, så ingen problem med våkning. 

Jeg hadde nok lagt barnet selv.. 

Anonymkode: 9eecb...a94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt sett ville jeg sakt at det bare var å spørre vennene dine, men lørdag før julaften tviler jeg på at det er så mange som egentlig har lyst til å være barnevakt. Da har de fleste, også de som jobber i barnehage, nok annet å gjøre. Du kan jo spørre, men du bør ha stor forståelse for at de fleste sier nei akkurat den dagen.

Anonymkode: c5c6b...52c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville spurt vennene som har sagt de kan passe først 😊  forklar at dere har veldig lyst på den festen, og hadde satt veldig stor pris på det hvis de vil passe. 

Sønnen min på snart 1 år ble nettopp passet her hjemme av farmoren sin fra ca 15-22  siden jeg skulle jobbe og mannen var bortreist. Det gikk Supert, han sovna uten problem og sov hele kvelden. Det gjør han aldri når jeg er her 😂 jeg var nervøs for hvordan det skulle gå, men det gikk over all forventning. 

Anonymkode: d40a9...b76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...