Gå til innhold

Saus til ribbe


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mange. Bærums verk, Gamle Raadhus, Statholdergaarden mat - og vinkjeller, Lorry, Stortorvets gjæstgiveri, Klækken hotell, Sundvollen hotell..og hjemme hos familie, venner og kollegaer.

Anonymkode: afbd3...b4a

Et kjapt googlesøk viser at Hellstrøm også lager saus til ribba. Bare å beklage, men du kan ikke være spesielt observant. Du er hvertfall ikke like observant som du er sta.

Anonymkode: 549eb...71b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutes ago, Anonym bruker said:

Et kjapt googlesøk viser at Hellstrøm også lager saus til ribba. Bare å beklage, men du kan ikke være spesielt observant. Du er hvertfall ikke like observant som du er sta.

Anonymkode: 549eb...71b

Ja, selveste Helltrøm lager saus.

 

Anonymkode: f031c...3b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bent Stiansen lager saus til ribbe, Odd Ivar Solvold lager ribbesaus, Geir Skeie lager saus...og så gadd jeg ikke google mer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Bent Stiansen lager saus til ribbe, Odd Ivar Solvold lager ribbesaus, Geir Skeie lager saus...og så gadd jeg ikke google mer :D

Fnis 😂 Ingenting ødelegger en god diskusjon mer effektivt enn fakta 😂

Dette var faktisk ganske fornøyelig 🤗

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, *Miss Marple* skrev:

Fnis 😂 Ingenting ødelegger en god diskusjon mer effektivt enn fakta 😂

Dette var faktisk ganske fornøyelig 🤗

 

Fniiis! Mulig de lager brun saus til ribba, og kanskje fra pose også. Jeg har aldri sett det, aldri fått det. Jeg mener ikke at jeg er sta selv om jeg ikke har fått det servert. Og for øvrig er det ikke brun saus Hellstrøm lager over her. Får vel google brun saus til ribbe jeg og da 😉

Anonymkode: afbd3...b4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Et kjapt googlesøk viser at Hellstrøm også lager saus til ribba. Bare å beklage, men du kan ikke være spesielt observant. Du er hvertfall ikke like observant som du er sta.

Anonymkode: 549eb...71b

Hva har det med stedene jeg har spist på å gjøre? Er du ute etter å ta meg fordi du spiser brun saus eller? Beklager at jeg ikke ikke har fått det servert. Kos deg med den brune sausen og riktig god jul. Orker ikke krangle, var bare nysgjerrig.

Anonymkode: afbd3...b4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ikke vanskelig å tro, bare litt pussig. Er ikke ute etter å ta noen - synes bare det er interessant. Trenger ikke å bli aggresiv, jeg bare lurer siden jeg etterhvert begynner å dra på åra, har stor omgangskrets og mye utespising rundt jul - og har aldri sett snurten av brun saus der jeg ferdes. Har ikke bedt noen om å forsvare sine valg, ei heller fremhevet ribbefettet.

Men jeg mener fortsatt at det er mer nærliggende at en kro serverer brun saus enn en restaurant - uten at det er noe galt i det. Hellstrøm og de fleste gourmetkokker lager ikke brun saus til ribba de heller - men mange gjør jo tydeligvis det hjemme uavhengig av hva kokker måtte mene. Sier ikke at folk er undermennesker av den grunn. Men jeg har ALDRI  fått det servert noe sted. Og når folk sier de da ALLTID får det, er det litt morsomt - og jeg lurer på hvorfor.

Anonymkode: afbd3...b4a

Det er vel 4-5 på DIB som bruker brun saus på ribba og da er det plutselig vanlig😂 Det kan jo umulig være så vanlig? 

Kan noen finne en meny med det på? Har søkt på noen steder og nada...

Anonymkode: ebe4e...b27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hva har det med stedene jeg har spist på å gjøre? Er du ute etter å ta meg fordi du spiser brun saus eller? Beklager at jeg ikke ikke har fått det servert. Kos deg med den brune sausen og riktig god jul. Orker ikke krangle, var bare nysgjerrig.

Anonymkode: afbd3...b4a

Brun saus er det du som drar frem, vi andre,  og HI, snakker om saus.  Og du har fått det servert på flere av stedene du sier du har spist på. Du omsnakker folk som liker saus nedlatende, kaller dem toro- folk? Og så blir du fornærmet når noen plasserer skapet.  

Anonymkode: 549eb...71b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg spiser ikke og har heller aldri fått servert brun saus til ribbe. Det forbauser meg likevel ikke at noen gjør det. Folk har forskjellige tradisjoner og preferanser.

Anonymkode: afbd3...b4a

 

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvor i landet bor du? Jeg bor sentralt på østlandet og har aldri fått servert saus til ribben "ute" heller.

Anonymkode: afbd3...b4a

 

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Svært pussig. Jeg har spist mye julemat ute i Oslo, men aldri sett spor av denne brune sausen. I nord har jeg familie, men der går det bare i pinnekjøtt hos alle jeg kjenner. Da uten brun saus..hehe.

Litt interessant dette med den brune sausen 🙂 Hjemme forstår jeg - for der velger man selv, men at du alltid har fått brun saus på restaurant har jeg vanskelig for å forstå. Muligens på kro - uten at jeg har fått det der heller. Har du eksempler på steder?

Anonymkode: afbd3...b4a

 

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ikke vanskelig å tro, bare litt pussig. Er ikke ute etter å ta noen - synes bare det er interessant. Trenger ikke å bli aggresiv, jeg bare lurer siden jeg etterhvert begynner å dra på åra, har stor omgangskrets og mye utespising rundt jul - og har aldri sett snurten av brun saus der jeg ferdes. Har ikke bedt noen om å forsvare sine valg, ei heller fremhevet ribbefettet.

Men jeg mener fortsatt at det er mer nærliggende at en kro serverer brun saus enn en restaurant - uten at det er noe galt i det. Hellstrøm og de fleste gourmetkokker lager ikke brun saus til ribba de heller - men mange gjør jo tydeligvis det hjemme uavhengig av hva kokker måtte mene. Sier ikke at folk er undermennesker av den grunn. Men jeg har ALDRI  fått det servert noe sted. Og når folk sier de da ALLTID får det, er det litt morsomt - og jeg lurer på hvorfor.

Anonymkode: afbd3...b4a

 

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Mange. Bærums verk, Gamle Raadhus, Statholdergaarden mat - og vinkjeller, Lorry, Stortorvets gjæstgiveri, Klækken hotell, Sundvollen hotell..og hjemme hos familie, venner og kollegaer.

Anonymkode: afbd3...b4a

 

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fniiis! Mulig de lager brun saus til ribba, og kanskje fra pose også. Jeg har aldri sett det, aldri fått det. Jeg mener ikke at jeg er sta selv om jeg ikke har fått det servert. Og for øvrig er det ikke brun saus Hellstrøm lager over her. Får vel google brun saus til ribbe jeg og da 😉

Anonymkode: afbd3...b4a

 

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva har det med stedene jeg har spist på å gjøre? Er du ute etter å ta meg fordi du spiser brun saus eller? Beklager at jeg ikke ikke har fått det servert. Kos deg med den brune sausen og riktig god jul. Orker ikke krangle, var bare nysgjerrig.

Anonymkode: afbd3...b4a

Det var et veldig engasjement over andres matvaner? Og brun saus er det vel du som trekker frem, hi etterspør hvordan man lager saus til ribben. 

 

Anonymkode: 125b4...a91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.12.2018 den 16.21, Anonym bruker skrev:

Det er vel 4-5 på DIB som bruker brun saus på ribba og da er det plutselig vanlig😂 Det kan jo umulig være så vanlig? 

Kan noen finne en meny med det på? Har søkt på noen steder og nada...

Anonymkode: ebe4e...b27

Så uvanlig er det tydeligvis ikke

https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144359262-saus-eller-fett-til-svineribba/

Anonymkode: c01fa...90c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...