Gå til innhold

Hva tenker du om å danse tett med kolleger?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hun har vært utsatt for et overgrep.

Straffeloven definerer dette som "seksuell handling", og det er hennes borgerplikt å anmelde.

Selv om han ikke får ett års fengsel denne gangen vil overgrepet være registrert på han. Dermed vil neste kvinne som utsettes av han få en enklere vei 🙂

Det virker som om noen her tror man må være utsatt for vold eller trusler som ender med samleie for at det skal være et overgrep. Det er feil.

Nei, tenk på HI som har blitt utsatt for dette og har det vondt. Å danse på julebord er ikke carte blanche for å klå!

Anonymkode: b234d...44e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun har vært utsatt for et overgrep.

Straffeloven definerer dette som "seksuell handling", og det er hennes borgerplikt å anmelde.

Selv om han ikke får ett års fengsel denne gangen vil overgrepet være registrert på han. Dermed vil neste kvinne som utsettes av han få en enklere vei 🙂

Det virker som om noen her tror man må være utsatt for vold eller trusler som ender med samleie for at det skal være et overgrep. Det er feil.

Nei, tenk på HI som har blitt utsatt for dette og har det vondt. Å danse på julebord er ikke carte blanche for å klå!

Anonymkode: b234d...44e

Nei, det er ikke et overgrep. Det du driver med mot ham er derimot et overgrep. 

Anonymkode: 8e064...1bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er ikke et overgrep. Det du driver med mot ham er derimot et overgrep. 

Anonymkode: 8e064...1bf

Politiet definerer seksuell handling som et seksuelt overgrep på sine nettsider. De bruker følgende definisjon: "å ta noen på puppene eller rumpa utenpå eller innenfor klærne".

I skrivende stund er det mange som sitter fengslet for å ha utført denne straffbare handlingen.

Hvilken rett har du til å heve deg over loven og si at dette overgrepet ikke er det?

Anonymkode: b234d...44e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars menn! Nå kan man visst ikke danse med kollegaer på julebord, uten å risikere å bli anmeldt for overgrep. Hvor er verden på vei??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Politiet definerer seksuell handling som et seksuelt overgrep på sine nettsider. De bruker følgende definisjon: "å ta noen på puppene eller rumpa utenpå eller innenfor klærne".

I skrivende stund er det mange som sitter fengslet for å ha utført denne straffbare handlingen.

Hvilken rett har du til å heve deg over loven og si at dette overgrepet ikke er det?

Anonymkode: b234d...44e

Ok, nå skjønner jeg at du troller. For det første er det bare tull at det sitter en masse folk i fengsel på grunn av dette. De aller fleste slike saker blir henlagt, én av hundre ANMELDTE voldtektssaker ender i dom.

Og han har jo ikke tatt henne på rumpa og puppene, men på korsryggen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er feminist, bare så det er sagt.

Det tristeste her er at du følte du måtte bli med på dette... Du må virkelig jobbe med verne om dine egne grenser. Det vil folk respektere deg MER for i lengden. Du er ikke 17 mer.

Å anmelde dette blir helt bak mål. 

Anonymkode: f2abb...fbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HI her. Dette dreier seg overhodet ikke om et overgrep!! Jeg likte ikke situasjonen, men samtidig har jeg kanskje i overkant litt stor intimsone. Jeg ville ikke si ifra, jeg kjenner kollegaen ganske lite, og er i en fase på jobb hvor jeg prøver å komme inn i miljøet. Syntes ikke det var grunnlag for å lage en scene. Hadde han tatt meg på puppene, hadde han jo fått tydelig beskjed. 

Anonymkode: 2ad08...21f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tante grusom master of law skrev:

Stakkars menn! Nå kan man visst ikke danse med kollegaer på julebord, uten å risikere å bli anmeldt for overgrep. Hvor er verden på vei??

Joda. Men man kan fakta ikke klistre hele kroppen sin inntil en annen persons uten at de har gitt noe signal om at de ønsker det. Verden er på vei dit den alltid burde vært!

Anonymkode: 59e0c...707

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.12.2018 den 11.30, Anonym bruker skrev:

Jeg var på julebord i går, er ganske ny på jobben. Det var høy stemning, mye dans. Jeg elsker å danse, men synes det er litt kleint med pardans.. Siden jeg var mye på dansegulvet, ble jeg da invitert til pardans av en mannlig kollega et par ganger. Helt ok, men jeg er ikke HELT i komfortsonen. Swingdans.. Men innimellom presset han seg veldig tett innntil. Mulig jeg er prippen, men jeg likte det ikke 🙈 Jeg følte ikke jeg kunne gjøre noe med det heller, følte jeg bare møtte henge med. 

Hva synes dere om sånt? 

Anonymkode: 2ad08...21f

Jeg syns ikke om sånt. Been there, done that. Vanskelig å si ifra, så jeg har ikke sagt ifra. Nå sier jeg oftest nei takk til dansing. 

Gidder virkelig ikke disse kleine hendelsene med mine arbeidskollegaer. 

 

Mulig jeg er prippen, men tett dansing med arb.kollega gir meg ingenting. 

Anonymkode: 1bf2b...7a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg likte ikke situasjonen jeg kjenner kollegaen ganske lite, og er i en fase på jobb hvor jeg prøver å komme inn i miljøet.

Anonymkode: 2ad08...21f

Jeg tror heller ikke at en anmeldelse hadde endt med fengselsstraff for denne ene gangen, men du har vært utsatt for et overgrep i lovens forstand.

Neste gang han forgriper seg på noen andre slipper han ikke lett unna om han har en anmeldelse på seg fra før. Derfor må alt anmeldes.

Det er ikke du som skal definere hva som er overgrep og ikke. Den definisjonen er klar.

Anonymkode: b234d...44e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, tante grusom master of law skrev:

Stakkars menn! Nå kan man visst ikke danse med kollegaer på julebord, uten å risikere å bli anmeldt for overgrep. Hvor er verden på vei??

Enig

Anonymkode: de2f6...de4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Enig

Anonymkode: de2f6...de4

Men selv om du liker at feite, middelaldrende menn presser den svette kroppen mot deg slik at du kan kjenne den lille, latterlige ereksjonen deres, så må da andre få lov til å ha ett høyere standard?

Anonymkode: 59e0c...707

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 15.12.2018 den 11.30, Anonym bruker skrev:

Jeg var på julebord i går, er ganske ny på jobben. Det var høy stemning, mye dans. Jeg elsker å danse, men synes det er litt kleint med pardans.. Siden jeg var mye på dansegulvet, ble jeg da invitert til pardans av en mannlig kollega et par ganger. Helt ok, men jeg er ikke HELT i komfortsonen. Swingdans.. Men innimellom presset han seg veldig tett innntil. Mulig jeg er prippen, men jeg likte det ikke 🙈 Jeg følte ikke jeg kunne gjøre noe med det heller, følte jeg bare møtte henge med. 

Hva synes dere om sånt? 

Anonymkode: 2ad08...21f

Hvorfor sa du ja når din ikke ville danse ? 

Blir litt som å bli med noen hjem fra byen og blir overaska over at fyren begynner å klå.

Anonymkode: de2f6...de4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor sa du ja når din ikke ville danse ? 

Blir litt som å bli med noen hjem fra byen og blir overaska over at fyren begynner å klå.

Anonymkode: de2f6...de4

Jeg sa ikke ja, ble ikke spurt. Ble danset med, rett og slett. Det var høy musikk, lite grunnlag for dialog. Og det er helt ok å danse, men ikke når det blir SÅ tett.

Anonymkode: 2ad08...21f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor sa du ja når din ikke ville danse ? 

Blir litt som å bli med noen hjem fra byen og blir overaska over at fyren begynner å klå.

Anonymkode: de2f6...de4

Eh, nei. Å takke ja til en dans, dersom det som pågår en en swingliknende dans, er IKKE å takke ja til intim kroppskontakt. Du er nok en flott mor som lærer dine døtre om integritet og respekt for egen kropp og egne grenser!

Anonymkode: 59e0c...707

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...