Gå til innhold

Hva tenker du om å danse tett med kolleger?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg var på julebord i går, er ganske ny på jobben. Det var høy stemning, mye dans. Jeg elsker å danse, men synes det er litt kleint med pardans.. Siden jeg var mye på dansegulvet, ble jeg da invitert til pardans av en mannlig kollega et par ganger. Helt ok, men jeg er ikke HELT i komfortsonen. Swingdans.. Men innimellom presset han seg veldig tett innntil. Mulig jeg er prippen, men jeg likte det ikke 🙈 Jeg følte ikke jeg kunne gjøre noe med det heller, følte jeg bare møtte henge med. 

Hva synes dere om sånt? 

Anonymkode: 2ad08...21f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må legge til at han hadde hånden sin såpass lavt nedpå korsryggen min at han må ha kjent trusekanten min. Og det var veldig hele kroppen inntil.

Anonymkode: 2ad08...21f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men synes det altså det er helt ok å ha en svett, middelaldrende kollega klistret inntil underlivet?

Anonymkode: 2ad08...21f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj det er kleint. 

Greit å danse sving med kollega men da skal det holdes en anstendig avstand. Ikke som om man er på byen og flørter. 

Anonymkode: 70933...4da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke gjort det med en jeg ikke likte, nei. Men med de jeg har god tone med der man vet det bare er dans og ikke noe over streken, så kan det gjerne være tett for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke innafor, men håper du viste at du ikke ville så han skjønte at han gikk over din intimsone 

Anonymkode: 03714...439

Jeg signaliserte nok ikke at jeg ikke likte det, var redd for å virke teit og prippen. Kjenner ikke vedkommende så godt, og mange andre danset også veldig tett. Men det er ikke min greie.

Anonymkode: 2ad08...21f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

han hadde hånden sin såpass lavt nedpå korsryggen min at han må ha kjent trusekanten min. Og det var veldig hele kroppen inntil.

Anonymkode: 2ad08...21f

Fysisk kontakt som du beskriver det er faktisk definert som "seksuell handling" med stafferamme på 1 års fengsel!

Ingen grunn at han skulle ta på deg på den måten, så ikke lev med skam og skyldfølelse. Anmeld han!

Og selv om noen her mener det er noe overilt å gjøre, så vit at det er en riktig reaksjon. Loven er definert spesielt for å fange opp og straffe slike uønskede krenkende hendelser.

Anonymkode: b234d...44e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fysisk kontakt som du beskriver det er faktisk definert som "seksuell handling" med stafferamme på 1 års fengsel!

Ingen grunn at han skulle ta på deg på den måten, så ikke lev med skam og skyldfølelse. Anmeld han!

Og selv om noen her mener det er noe overilt å gjøre, så vit at det er en riktig reaksjon. Loven er definert spesielt for å fange opp og straffe slike uønskede krenkende hendelser.

Anonymkode: b234d...44e

Det her er en spøk, ikke sant? ANMELDE noen for å ha danset litt tett? Hvorfor ikke bare (hvis du er diplomatisk anlagt) trekke deg tilbake med et smil og si du må sette deg litt/ha litt luft/whatever eller (mye bedre) si: Dra til deg henda, din gris? 

Anonymkode: ca6fc...547

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg var på julebord i går, er ganske ny på jobben. Det var høy stemning, mye dans. Jeg elsker å danse, men synes det er litt kleint med pardans.. Siden jeg var mye på dansegulvet, ble jeg da invitert til pardans av en mannlig kollega et par ganger. Helt ok, men jeg er ikke HELT i komfortsonen. Swingdans.. Men innimellom presset han seg veldig tett innntil. Mulig jeg er prippen, men jeg likte det ikke 🙈 Jeg følte ikke jeg kunne gjøre noe med det heller, følte jeg bare møtte henge med. 

Hva synes dere om sånt? 

Anonymkode: 2ad08...21f

Jeg hadde ikke reagert, men hvis du ikke liker det så er det jo bare å avbryte dansen! Vi damer har faktisk en stemme og vi må da si fra hvis det er noe vi ikke liker. Det er jo begrenset hvor intimt en swingdans kan bli, men er det noe du ikke liker så gi beskjed eller gå! Vi er ikke en gjeng med skjøre jomfruer!!

Anonymkode: 14faf...c23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde ikke reagert, men hvis du ikke liker det så er det jo bare å avbryte dansen! Vi damer har faktisk en stemme og vi må da si fra hvis det er noe vi ikke liker. Det er jo begrenset hvor intimt en swingdans kan bli, men er det noe du ikke liker så gi beskjed eller gå! Vi er ikke en gjeng med skjøre jomfruer!!

Anonymkode: 14faf...c23

Null stress, det, når man er ny på jobben, og kanskje prisgitt kollegaens goodwill for å få det greit på jobb de neste årene 🙄 

HI: Jeg hadde ikke likt det, men er i posisjon til å si i fra på en grei måte på min arbeidsplass. Kollegaen din burde forstått at det ikke nødvendigvis var så greit for deg, og unngått å sette deg i den situasjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har danset swing med fulle, middelaldrene kolleger mange ganger og de har aldri limt seg inntil meg eller tatt meg på korsryggen. Jeg tror ikke jeg ville sagt noe direkte, men trukket meg unna med en gang jeg merket at jeg var ukomfortabel (og sagt nei hvis han spurte igjen). Hvis han spurte direkte hvorfor ville jeg kanskje sagt noe à la "jeg er ikke så glad i tett dans".

Anonymkode: 9cd70...e47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en kollega hadde lagt hånden for langt ned på korsryggen min hadde jeg flyttet hånden hans oppover igjen. Så kan man le litt og si «den ble visst litt i nederste laget den der ho ho» eller noe i den duren. Er mange fine måter å si fra på, som ikke trenger å være krasse eller ubehagelige for noen. Ev. går det jo an å unnskylde seg også, og si at man ble litt sliten eller måtte på do eller hva som helst. 

Anonymkode: fa4ef...37c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fysisk kontakt som du beskriver det er faktisk definert som "seksuell handling" med stafferamme på 1 års fengsel!

Ingen grunn at han skulle ta på deg på den måten, så ikke lev med skam og skyldfølelse. Anmeld han!

Og selv om noen her mener det er noe overilt å gjøre, så vit at det er en riktig reaksjon. Loven er definert spesielt for å fange opp og straffe slike uønskede krenkende hendelser.

Anonymkode: b234d...44e

KUTT UT! Du er en sånn som gjør at feminisme blir negativ.

De har danset sammen på et julebord!

Anonymkode: ecf8d...a96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

KUTT UT! Du er en sånn som gjør at feminisme blir negativ.

De har danset sammen på et julebord!

Anonymkode: ecf8d...a96

Metoo blir negativt

Anonymkode: ecf8d...a96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fysisk kontakt som du beskriver det er faktisk definert som "seksuell handling" med stafferamme på 1 års fengsel!

Ingen grunn at han skulle ta på deg på den måten, så ikke lev med skam og skyldfølelse. Anmeld han!

Og selv om noen her mener det er noe overilt å gjøre, så vit at det er en riktig reaksjon. Loven er definert spesielt for å fange opp og straffe slike uønskede krenkende hendelser.

Anonymkode: b234d...44e

Latterlig! Et hån mot alle dem som faktisk opplever overgrep.

I sånne situasjoner takker du rett og slett nei til å danse. Si at du ikke er så glad i pardans. Det får da være måte på hvor hjelpesløse voksne kvinner skal fremstå.

Anonymkode: 98e47...83c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...