Gå til innhold

Astma - tilrettelegging i skolen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei. 

Har min første vinter med astmabarn i skolen. Hun er inne i en dårlig periode nå, med verre symptomer enn på flere år. Skal straks inn til spesialist igjen, bare så det er sagt. 

Hvordan går dere frem med skole og tilrettelegging? Ser at de begynner å bli flinke til å gi anfallsmedisin forebyggende før storefri og gymtimene og de er også flinke på at hun blir holdt unna irretanter (parfyme, blomster, stearinlys), men sliter med at hele førsteklasse er på tur en dag i uka. I barnehagen kunne hun unngå turdager hvis det var kaldt og hun var tett ved at hun var på en annen avdeling, ellers så holdt jeg henne hjemme. I barnehagen var det også mer rom for å ta en "pause" hvis hun var tett hvor hun kunne ligge litt å høre på lydbok etc., men på skolen er det fullt kjør hele dagen. 

Å sende henne på tur er et dårlig alternativ da hun stort sett bare går og hoster, blir kald fordi hun ikke kan være noe særlig i aktivitet og også reagerer på bålet. De går også et godt stykke i et område hun ikke er kjent, så vanskelig å sende henne tilbake til skolen uten en voksen. 

Skolen er heldigvis super og veldig imøtekommende, men jeg sliter med å finne løsningsforslag her. Lærer foreslo at hun kunne "være 2.klassing" på turdagene. Hun er ganske moden sosialt og faglig, så tror vel at det skulle gått greit. Er det noen som har erfaring med dette? Eventuelt andre forslag? Hvordan gjør dere det? 

På forhånd takk for svar :)

Anonymkode: 8b303...5f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...