Sydamenfrøkensydame Skrevet 13. desember 2018 #26 Skrevet 13. desember 2018 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er ikke bitter, men drittlei av kampene. De går også utover barna nemlig. Jeg hadde ikke krav på noen stønader som aleneforeldre annet enn en ekstra barnetrygd. Poenget mitt var at man klarer å finne andre løsninger enn å gå på far og lage en bitter strid som også kan gå utover barna på en verre måte enn om man har en tusenlapp mindre per mnd. Anonymkode: 8299f...e64 Tjener du godt? Hadde dere 50/50? Jeg har krav på OS og takker gladelig ja. Når denne utløp gikk også firmaet jeg var ansatt i konkurs, og jeg gikk ned i lønn. Dårlig timing, men ikke noe jeg kunne planlagt bedre. Har vært snill med eks i 3 år. Men med høyere lønn og halverte utgifter kan han fint trå til. I mitt tilfelle er det snakk om 3000 ekstra per mnd. Det er ikke småpenger for meg og barna, det er en liten formue. For han er det like mye som han sløser bort på en kveld på byen.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2018 #27 Skrevet 13. desember 2018 Ta det gjennom nav. Tryggere og mer stabilt 😉 Han kan krangle så mye han vil, pengene betales likevel. Anonymkode: cf5b0...f10
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2018 #28 Skrevet 13. desember 2018 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men denne krigen trenger man jo ikke å ta med far. Det er bare å be nav regne ut, så får man det svart på hvitt fra en nøytral instans. Er det vanskelig å få far til å betale kan nav til og med hente pengene hos far hver måned, og betale dem til mor. Akkurat dette kan man greit unngå å ha en konflikt om, hvis far tar opp temaet så be ham diskutere det med nav, «det er det nav som kan best, snakk med dem som har peiling»😉 Anonymkode: 43c8d...670 Nav kan ikke bare hente penger hos far når han ikke betaler. Her går far ofte flere måneder mellom hver gang han betaler og jeg får da først betalt når han har betalt inn til nav. Han er selvstendig næringsdrivende så nav kan ikke drive tvangstrekk på han da. Anonymkode: 01a11...906
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2018 #29 Skrevet 13. desember 2018 8 minutter siden, Sydamenfrøkensydame skrev: Tjener du godt? Hadde dere 50/50? Jeg har krav på OS og takker gladelig ja. Når denne utløp gikk også firmaet jeg var ansatt i konkurs, og jeg gikk ned i lønn. Dårlig timing, men ikke noe jeg kunne planlagt bedre. Har vært snill med eks i 3 år. Men med høyere lønn og halverte utgifter kan han fint trå til. I mitt tilfelle er det snakk om 3000 ekstra per mnd. Det er ikke småpenger for meg og barna, det er en liten formue. For han er det like mye som han sløser bort på en kveld på byen. Jeg fikk aap, men fordi jeg fikk barn da jeg var 17, og så var alene med det og fikk os da, så hadde jeg ikke krav på det da mannen stakk. Fordelingen på barna er 90/10 Anonymkode: 8299f...e64
Sydamenfrøkensydame Skrevet 13. desember 2018 #30 Skrevet 13. desember 2018 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg fikk aap, men fordi jeg fikk barn da jeg var 17, og så var alene med det og fikk os da, så hadde jeg ikke krav på det da mannen stakk. Fordelingen på barna er 90/10 Anonymkode: 8299f...e64 Skjønner 😕
Optatium Skrevet 14. desember 2018 #31 Skrevet 14. desember 2018 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Men denne krigen trenger man jo ikke å ta med far. Det er bare å be nav regne ut, så får man det svart på hvitt fra en nøytral instans. Er det vanskelig å få far til å betale kan nav til og med hente pengene hos far hver måned, og betale dem til mor. Akkurat dette kan man greit unngå å ha en konflikt om, hvis far tar opp temaet så be ham diskutere det med nav, «det er det nav som kan best, snakk med dem som har peiling»😉 Anonymkode: 43c8d...670 Joda, enig i den. Men krigen er i gang i det man velger å få ny beregning fra nav. Og det forplanter seg og forsurer samarbeidet, ikke verdt det for alle.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2018 #32 Skrevet 14. desember 2018 18 timer siden, Anonym bruker skrev: Bf betaler 2500 kr per mnd, totalt, ikke per barn. Han har kun annenhver helg samvær. Barna er 3 og 7 år. Dette er en privat avtale, han skal betale mer ifølge nav da vi sjekket. Jeg har byttet jobb og tjener nå mindre. Han tjener det samme som før, ca 500.000 i året mot mine 380.000. Jeg mistet overgangsstønaden min nå etter 3 år. I tillegg til lavere lønn er det litt utfordrende økonomisk enkelte mnd. Det blir krig om jeg tar bidraget gjennom nav nå. Hadde du orka det? I tillegg til å tjene godt har han hatt samboer 1.5 år, han har jo ikke alle utgiftene alene etter at hun flyttet inn hos han. De er to om alt, jeg er alene om alt. De deler på et lån på 1.4 mill, mens jeg betjener mitt på 2.4 alene. Ja, han har fortalt hva han kjøpte for (det ser jeg også på nett), og minus minstekrav om EK stemmer dette. Hva tenker dere? Ruste meg for krig, eller skaffe meg en helgestilling når jeg har barnefri? Kan ikke la være å gjøre noe, det går ikke rundt. Anonymkode: f266c...4bf NAV sin kalkulator sier at du skal motta 5500 per mnd fra ham når jeg legger inn forutsetningene du gir her. Så ja, det hadde jeg gjort. Foreslå 4500- 5000 som privat avtale, eller ta innkrevingen gjennom NAV. Anonymkode: c7509...af3
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2018 #33 Skrevet 14. desember 2018 Jeg valgte å ta bidraget gjennom nav for da slapp man å krangle om det. Bidraget ble riktig og regulert hvert år med en større regulering da sønnen min bli 6. Ta det gjennom nav og ikke gå inn i diskusjon med han. Det som er greit også er at hvis han ikke betaler opparbeider han seg gjeld. Anonymkode: 5a04c...2d0
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2018 #34 Skrevet 14. desember 2018 18 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvis du frivillig har gått ned i lønn samtidig som du mistet overgangsstønaden synes jeg det er ufint å kreve mer fra får. Anonymkode: 23475...228 Far har åpenbart betalt alt for lite lenge. Hadde HI hatt en inntekt på 450 000, så skulle det riktige beløpet far betalte vært 4600 per måned. Han betaler kun 2500. Anonymkode: c7509...af3
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2018 #35 Skrevet 14. desember 2018 29 minutter siden, Optatium skrev: Joda, enig i den. Men krigen er i gang i det man velger å få ny beregning fra nav. Og det forplanter seg og forsurer samarbeidet, ikke verdt det for alle. Det er forståelig at det ikke er populært. Derfor bør det også være en beløpsendring av en viss betydning før man gjør noe med det. Anonymkode: c7509...af3
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2018 #36 Skrevet 14. desember 2018 18 timer siden, Anonym bruker skrev: Du får bare si at du har kunnet vært grei og gå med på en privat avtale som er litt lav fordi du har fått litt støtte fra nav i overgangsstønad, men nå får du ikke det lenger og derfor er du nødt til å ta bidraget via dem så han får betalt sin del. Han får bare bli sur, det går nok over. Anonymkode: 5b78a...014 Enig. Anonymkode: ac5bc...a40
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå