Anonym bruker Skrevet 13. desember 2018 #1 Skrevet 13. desember 2018 Bf betaler 2500 kr per mnd, totalt, ikke per barn. Han har kun annenhver helg samvær. Barna er 3 og 7 år. Dette er en privat avtale, han skal betale mer ifølge nav da vi sjekket. Jeg har byttet jobb og tjener nå mindre. Han tjener det samme som før, ca 500.000 i året mot mine 380.000. Jeg mistet overgangsstønaden min nå etter 3 år. I tillegg til lavere lønn er det litt utfordrende økonomisk enkelte mnd. Det blir krig om jeg tar bidraget gjennom nav nå. Hadde du orka det? I tillegg til å tjene godt har han hatt samboer 1.5 år, han har jo ikke alle utgiftene alene etter at hun flyttet inn hos han. De er to om alt, jeg er alene om alt. De deler på et lån på 1.4 mill, mens jeg betjener mitt på 2.4 alene. Ja, han har fortalt hva han kjøpte for (det ser jeg også på nett), og minus minstekrav om EK stemmer dette. Hva tenker dere? Ruste meg for krig, eller skaffe meg en helgestilling når jeg har barnefri? Kan ikke la være å gjøre noe, det går ikke rundt. Anonymkode: f266c...4bf
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2018 #2 Skrevet 13. desember 2018 Vet alt om hvordan det er å store konflikter med far fordi han er uenig men denne kampen hadde jeg tatt ja. Hadde samme kamp med barnefaren her,å han tjener over 500.000 kr men klager over hvor fæl jeg er som ville ha privat avtale om 3000 kr i barnebidrag for sønnen sin som han har samvær med annenhver helg. Det ble mye drittslenging å tomme trusler fra far men når jeg sluttet å gi han reaksjon på drittsekkoppførselen så sluttet han.Nå er barnet 7 år å vi har faktisk en fint samarbeid,finner på ting med barna sammen,drar på ferietur sammen og feirer annenhver jul sammen Anonymkode: 5ba55...032
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2018 #3 Skrevet 13. desember 2018 Hvis du frivillig har gått ned i lønn samtidig som du mistet overgangsstønaden synes jeg det er ufint å kreve mer fra får. Anonymkode: 23475...228
Brave1 Skrevet 13. desember 2018 #4 Skrevet 13. desember 2018 Ja. Det er hans barn også. Har ingenting å si om du bytta jobb eller ikke.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2018 #5 Skrevet 13. desember 2018 Hadde søkt, fordi 2500 er jo ikke mye. Jeg får 5000 for 1 barn. Ingen samvær. Han tjener i underkant av 500 000 og jeg er minste ufør. Anonymkode: 73ec8...d4d
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2018 #6 Skrevet 13. desember 2018 34 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis du frivillig har gått ned i lønn samtidig som du mistet overgangsstønaden synes jeg det er ufint å kreve mer fra får. Anonymkode: 23475...228 Hvordan det? Den som har alene-omsorg for to barn hver eneste uke-dag kan ikke nødvendigvis fråtse i tilgjengelige jobber... Jeg lurer på hvorfor mor i denne saken skal takke nei til penger på sine barns vegne. Bidragsbeløpet som kommer frem i NAV sin kalkulator er svært nøkternt. Anonymkode: 4e006...11e
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2018 #7 Skrevet 13. desember 2018 Jeg hadde tatt kampen. Barna skal være med på fritidsaktiviteter, kjøpe bursdagsgaver, ha klær og utstyr i orden osv og alt dette skal du bruke bidraget til å fikse. Dere skal rett og slett spleise på å dekke alle barnas behov, og han må betale sin del. Anonymkode: 5b78a...014
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2018 #8 Skrevet 13. desember 2018 Du får bare si at du har kunnet vært grei og gå med på en privat avtale som er litt lav fordi du har fått litt støtte fra nav i overgangsstønad, men nå får du ikke det lenger og derfor er du nødt til å ta bidraget via dem så han får betalt sin del. Han får bare bli sur, det går nok over. Anonymkode: 5b78a...014
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2018 #9 Skrevet 13. desember 2018 Krev at han tar 50 % av samværet! En gang annenhver uke er altfor lite, dessuten blir hverdagen lettere og billigere for deg. Anonymkode: f1608...37d
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2018 #10 Skrevet 13. desember 2018 Det er vel ingen kamp? Du bare ber nav beregne, fyller ut noen skjema så går det sin gang. Si det det må reguleres da du ikke klarer å dekke alt selv lenger etter at os tok slutt. Mer trenger du faktisk ikke forklare for han. Nav fastsetter et helt fair og riktig beløp. Er det ikke fint for han å vite at alt går riktig for seg? Du krever jo ikke en krone mer enn hva som blir regnet ut. For å svare på spørsmålet, selvfølgelig hadde jeg bedt om en ny vurdering. Det er jo penger til barna dine. Anonymkode: 6b493...df9
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2018 #11 Skrevet 13. desember 2018 Jeg hadde ikke tatt kampen. Om jeg hadde mistet stønader og byttet jobb etter 3 år og av den grunn tjente mindre, så ville jeg ikke tenkt st det skulle gå utover far. Her skal far egentlig betale 5000 i mnd for to barn, men jeg får ikke en dritt og det er ingen kamp å ta via nav, så da får jeg klare meg selv og det har jeg også gjort uten å motta overgangsstønad i 3 år Anonymkode: 8299f...e64
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2018 #12 Skrevet 13. desember 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg hadde ikke tatt kampen. Om jeg hadde mistet stønader og byttet jobb etter 3 år og av den grunn tjente mindre, så ville jeg ikke tenkt st det skulle gå utover far. Her skal far egentlig betale 5000 i mnd for to barn, men jeg får ikke en dritt og det er ingen kamp å ta via nav, så da får jeg klare meg selv og det har jeg også gjort uten å motta overgangsstønad i 3 år Anonymkode: 8299f...e64 Da velger du å gi barna dine dårligere oppvekstforhold enn det de har mulighet til å ha da. Det er jo dem valget ditt går ut over. Anonymkode: 43c8d...670
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2018 #13 Skrevet 13. desember 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvis du frivillig har gått ned i lønn samtidig som du mistet overgangsstønaden synes jeg det er ufint å kreve mer fra får. Anonymkode: 23475...228 Det var det eneste oppgulpet du klarte å komme med? Hva med å spørre meg, har du gått ned i lønn frivillig? Firmaet jeg jobbet i gikk konk og jeg fikk ny jobb med lavere lønn, er ikke mulig å velge og vrake i jobber her jeg bor, og jeg vil heller jobbe enn å få dagpenger. Og 2500,- i mnd i 3 år er lite, han skulle betalt 2300 kun for minstemann ifølge nav. Mer for eldste. Anonymkode: f266c...4bf
Sydamenfrøkensydame Skrevet 13. desember 2018 #14 Skrevet 13. desember 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Krev at han tar 50 % av samværet! En gang annenhver uke er altfor lite, dessuten blir hverdagen lettere og billigere for deg. Anonymkode: f1608...37d Det er ikke aktuelt, han vil ikke ha de mer og barna vil ikke til han. Men ja, hadde vært greit med litt mer hjelp.
Banderas Skrevet 13. desember 2018 #15 Skrevet 13. desember 2018 Ta kampen! Om dere kan bli enige, er det selvsagt å foretrekke, men hvis ikke så har du all rett og grunn til å stå på krava.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2018 #16 Skrevet 13. desember 2018 35 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da velger du å gi barna dine dårligere oppvekstforhold enn det de har mulighet til å ha da. Det er jo dem valget ditt går ut over. Anonymkode: 43c8d...670 Absolutt kkke. Det er ikke bare å søke nav og så få masse oenger skjønner du. Noen later som de ikke har lønn også Anonymkode: 8299f...e64
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2018 #17 Skrevet 13. desember 2018 Gi faen i de sure oppgulpene fra folk som mener en far aldri kan gjøre noe galt. Selvfølgelig skal faren betale mer. Synes han virkelig selv at en voksen mann med inntekt på en halv million skal betale mindre bidrag enn en hvilken som helst attenårig lærling som har gjort ei jente gravid? Han skulle skamme seg. Støtter de over her som skriver at du bør ta det via NAV; forklar kort og greit at din situasjon har endret seg og bidraget derfor må reguleres. Lykke til! Vet hvor vanskelig det er når man nesten ikke tør stille krav, fordi eksmannen blir som en sint, furten unge når han ikke får viljen sin. Du virker reflektert og tøff, ungene dine er heldige. Stå på krava! Anonymkode: b8b4f...533
Sydamenfrøkensydame Skrevet 13. desember 2018 #18 Skrevet 13. desember 2018 1 minutt siden, Mrs. Dramy skrev: Ta kampen! Om dere kan bli enige, er det selvsagt å foretrekke, men hvis ikke så har du all rett og grunn til å stå på krava. Vi blir ikke enige. Han mener at jeg (JEG!) ikke fortjener pengene. Har forklart at pengene går til barna, men hen mener de går til annet. Har tatt vare på kvitteringer etter div innkjøp, men han mener det ikke er så dyrt som jeg fremstiller det. Og jeg handler ikke reima til 1800 kr. Jeg kjøper 90% brukt.
Sydamenfrøkensydame Skrevet 13. desember 2018 #19 Skrevet 13. desember 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Absolutt kkke. Det er ikke bare å søke nav og så få masse oenger skjønner du. Noen later som de ikke har lønn også Anonymkode: 8299f...e64 Så jeg skal ikke la det gå utover far, fordi du har en eks som lurer seg unna bidrag? Greit nok, jeg skjønner at du er bitter. Men da må du la være å svare på mitt innlegg, for du sier jo helt vidt forskjellige ting. Først antyder du at jeg har valgt å gå ned i lønn og dette bør ikke gå utover far. Så later du som om du mener at man skal klare seg selv uten bidrag, OS etc. Men så viser det seg at far lurer seg unna, og alt bunner i bitterhet? Jeg vil jo at barna mine skal få det de trenger ved hjelp av han som også har valgt å sette de til verden.
Sydamenfrøkensydame Skrevet 13. desember 2018 #20 Skrevet 13. desember 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Gi faen i de sure oppgulpene fra folk som mener en far aldri kan gjøre noe galt. Selvfølgelig skal faren betale mer. Synes han virkelig selv at en voksen mann med inntekt på en halv million skal betale mindre bidrag enn en hvilken som helst attenårig lærling som har gjort ei jente gravid? Han skulle skamme seg. Støtter de over her som skriver at du bør ta det via NAV; forklar kort og greit at din situasjon har endret seg og bidraget derfor må reguleres. Lykke til! Vet hvor vanskelig det er når man nesten ikke tør stille krav, fordi eksmannen blir som en sint, furten unge når han ikke får viljen sin. Du virker reflektert og tøff, ungene dine er heldige. Stå på krava! Anonymkode: b8b4f...533 Takk. I tillegg til å tjene bra har han halvert utgiftene sine ved hjelp av en samboer, så han er mer enn bidragsdyktig nok. Virker som flere synes synd på far som må bidra, men jeg synes synd på barna som ikke er verdt stort i hans øyne.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2018 #21 Skrevet 13. desember 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg hadde ikke tatt kampen. Om jeg hadde mistet stønader og byttet jobb etter 3 år og av den grunn tjente mindre, så ville jeg ikke tenkt st det skulle gå utover far. Her skal far egentlig betale 5000 i mnd for to barn, men jeg får ikke en dritt og det er ingen kamp å ta via nav, så da får jeg klare meg selv og det har jeg også gjort uten å motta overgangsstønad i 3 år Anonymkode: 8299f...e64 Gå ut over far? Det er da han sine barn og Anonymkode: c43ef...75a
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2018 #22 Skrevet 13. desember 2018 12 minutter siden, Sydamenfrøkensydame skrev: Vi blir ikke enige. Han mener at jeg (JEG!) ikke fortjener pengene. Har forklart at pengene går til barna, men hen mener de går til annet. Har tatt vare på kvitteringer etter div innkjøp, men han mener det ikke er så dyrt som jeg fremstiller det. Og jeg handler ikke reima til 1800 kr. Jeg kjøper 90% brukt. Bidraget skal og dekke deler av boutgifter for barna, ikke bare til klær og mat. Han er en gjerrigknark Anonymkode: c43ef...75a
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2018 #23 Skrevet 13. desember 2018 24 minutter siden, Sydamenfrøkensydame skrev: Så jeg skal ikke la det gå utover far, fordi du har en eks som lurer seg unna bidrag? Greit nok, jeg skjønner at du er bitter. Men da må du la være å svare på mitt innlegg, for du sier jo helt vidt forskjellige ting. Først antyder du at jeg har valgt å gå ned i lønn og dette bør ikke gå utover far. Så later du som om du mener at man skal klare seg selv uten bidrag, OS etc. Men så viser det seg at far lurer seg unna, og alt bunner i bitterhet? Jeg vil jo at barna mine skal få det de trenger ved hjelp av han som også har valgt å sette de til verden. Jeg er ikke bitter, men drittlei av kampene. De går også utover barna nemlig. Jeg hadde ikke krav på noen stønader som aleneforeldre annet enn en ekstra barnetrygd. Poenget mitt var at man klarer å finne andre løsninger enn å gå på far og lage en bitter strid som også kan gå utover barna på en verre måte enn om man har en tusenlapp mindre per mnd. Anonymkode: 8299f...e64
Optatium Skrevet 13. desember 2018 #24 Skrevet 13. desember 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er vel ingen kamp? Du bare ber nav beregne, fyller ut noen skjema så går det sin gang. Si det det må reguleres da du ikke klarer å dekke alt selv lenger etter at os tok slutt. Mer trenger du faktisk ikke forklare for han. Nav fastsetter et helt fair og riktig beløp. Er det ikke fint for han å vite at alt går riktig for seg? Du krever jo ikke en krone mer enn hva som blir regnet ut. For å svare på spørsmålet, selvfølgelig hadde jeg bedt om en ny vurdering. Det er jo penger til barna dine. Anonymkode: 6b493...df9 Du har null erfaring med vanskelige ekser skjønner jeg. Det kan være rene krigen, og er ikke alltid vært det med tanke på samarbeidsmiljø/klima ovenfor barna.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2018 #25 Skrevet 13. desember 2018 25 minutter siden, Optatium skrev: Du har null erfaring med vanskelige ekser skjønner jeg. Det kan være rene krigen, og er ikke alltid vært det med tanke på samarbeidsmiljø/klima ovenfor barna. Men denne krigen trenger man jo ikke å ta med far. Det er bare å be nav regne ut, så får man det svart på hvitt fra en nøytral instans. Er det vanskelig å få far til å betale kan nav til og med hente pengene hos far hver måned, og betale dem til mor. Akkurat dette kan man greit unngå å ha en konflikt om, hvis far tar opp temaet så be ham diskutere det med nav, «det er det nav som kan best, snakk med dem som har peiling»😉 Anonymkode: 43c8d...670
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå