Gå til innhold

Drømmer om 5 unger


Anbefalte innlegg

Skrevet
On 12/9/2018 at 6:58 PM, Anonym bruker said:

Er tjue år gammel, og har en 3 mnd gammel baby allerede. Er det rart å ønske seg 4-5 barn? 😅 Det eneste er at jeg gjerne skulle sluppet å føde alle sammen... Er det veldig vanskelig å kombinere barn med studier? Nr 1 er så rolig og grei, at dette gir absolutt mersmak.

Anonymkode: 3ed01...11f

jeg er 5barnsmor og er 26, aldri angret. jeg fikk først tvillinger som nå er 9 på nyttårsaften og så trillinger som fyller 1 i  mars, men var prøverør

Anonymkode: 196d2...30c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er motsatt, skulle gjerne ha født 5 ganger til - Elsker å føde, og kjenne kroppen jobbe og gjøre det den kan ♥️ Siste fødsel så vi på nettflix, drakk kaffe og lo av stand UP til han var ute. 

Men småbarnstiden, de første 2-3årene, skulle jeg gjerne droppet - Det er så intenst, fra de er sånn ca 10mnd (før det er det jo bare kos) til de klarer å gå og kommunisere greit 😅

Elsker barna mine, men vi gir oss på topp med to stk. 

Anonymkode: a3ed2...d14

Samme her. Savner å føde, det er noe av det råeste og beste jeg har opplevd og kunne glatt gjort det igjen både tre og fire ganger til! Men jeg syns småbarnstiden er så slitsom at det blir nok maks tre unger her. 

Anonymkode: bff70...511

Skrevet
19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tror virkelig det er forskjell på hvilke smerter man får ja. Noen har det sykt vondt og noen som deg. Du har vært heldig og ha lette fødsler uten mye smerter. De fleste andre har det mye verre. 

Anonymkode: 23855...178

Har prøvd begge deler. Første var grusomt vondt, men jeg var redd - det forsterker det. Stress og mas på fødeavdelingen. 

Så nei, jeg er ikke "heldig", jeg tok ansvar. Leste meg opp, forsto viktigheten av ro og balanse under fødsel, fant en dyktig jordmor og fikk en morsom og mindre smertefull fødsel. Hadde en mann som var like opplyst, og vi er et supert team i sånne situasjoner. (adrenalin er det verste, mens oxytocin fremmer) 

Men ja, det er forskjell på både folk og situasjoner

Anonymkode: a3ed2...d14

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Samme her. Savner å føde, det er noe av det råeste og beste jeg har opplevd og kunne glatt gjort det igjen både tre og fire ganger til! Men jeg syns småbarnstiden er så slitsom at det blir nok maks tre unger her. 

Anonymkode: bff70...511

Godt å høre at det ikke bare er meg 😅

Anonymkode: a3ed2...d14

Skrevet

Så fint at du vil ha stor familie 😊 Jeg var 21 år da jeg fikk eldstemann, og 28 år da minsten og nummer fire kom. Fire er nok her, det dukket opp uventede utfordringer underveis, så flere ville blitt for mye.

Det er veldig praktisk å være student og småbarnsmor samtidig. Jeg studerte med alle de tre første, fikk tatt meg 7 år med høyere utdanning (inkludert mastergrad) og fikk fast jobb da jeg var 27 år. Det var mye verre å ha vanlig permisjon og måtte i jobb igjen synes jeg, for som student var jeg mer fleksibel og mannen kunne ta sin permisjon gradert når vi trengte det (eksamensinnspurten).

Det du må være obs på er at det er mye logistikk når de vokser til, og det er dyrt! 

Anonymkode: a9c89...865

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så fint at du vil ha stor familie 😊 Jeg var 21 år da jeg fikk eldstemann, og 28 år da minsten og nummer fire kom. Fire er nok her, det dukket opp uventede utfordringer underveis, så flere ville blitt for mye.

Det er veldig praktisk å være student og småbarnsmor samtidig. Jeg studerte med alle de tre første, fikk tatt meg 7 år med høyere utdanning (inkludert mastergrad) og fikk fast jobb da jeg var 27 år. Det var mye verre å ha vanlig permisjon og måtte i jobb igjen synes jeg, for som student var jeg mer fleksibel og mannen kunne ta sin permisjon gradert når vi trengte det (eksamensinnspurten).

Det du må være obs på er at det er mye logistikk når de vokser til, og det er dyrt! 

Anonymkode: a9c89...865

Ooh, pengene er et eget kapittel ;)

Bare matbudsjettet når man har fire barn, det er helt vannvitting. Pubertet og utvikling samtidig som de trener og er aktive, de spiser jo dobbelt så mye som en voksen mann. Så kommer vennebesøk, det er jo alltid en haug med unger her, og alle blir sultne. Det går mye penger ja, men det er så herlig når man har den muligheten.

Anonymkode: 1765e...ff9

Skrevet

Jeg har 4 barn.

Er helt utslitt!

Anonymkode: 9e467...3c5

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så fint at du vil ha stor familie 😊 Jeg var 21 år da jeg fikk eldstemann, og 28 år da minsten og nummer fire kom. Fire er nok her, det dukket opp uventede utfordringer underveis, så flere ville blitt for mye.

Det er veldig praktisk å være student og småbarnsmor samtidig. Jeg studerte med alle de tre første, fikk tatt meg 7 år med høyere utdanning (inkludert mastergrad) og fikk fast jobb da jeg var 27 år. Det var mye verre å ha vanlig permisjon og måtte i jobb igjen synes jeg, for som student var jeg mer fleksibel og mannen kunne ta sin permisjon gradert når vi trengte det (eksamensinnspurten).

Det du må være obs på er at det er mye logistikk når de vokser til, og det er dyrt! 

Anonymkode: a9c89...865

Stilig! Det er et lignende løp jeg ser for meg. 😅 

Skjønner at det blir en travel hverdag, og at vi ikke blir millionærer akkurat. Vi får ta det som det kommer ;) (Må nesten lete opp igjen denne tråden om ti år og se om jeg tenker det samme, hehe.)

Anonymkode: 3ed01...11f

  • 10 måneder senere...
Skrevet

Nå er jeg gravid med nr 2 🤩 Gleder oss! TS

Anonymkode: 3ed01...11f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...