Gå til innhold

Barnehageansatt som oppfører seg litt rart


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ordet pedofili har jeg aldri trekt inn i tråden. Jeg har vært usikker om dette er normal oppførsel av en ansatt! Noen mener ja, noen mener nei.

Anonymkode: c8209...d91

Hvis det ikke er pedofili du viser til, hva tenker du er problemet da?

Anonymkode: c9969...917

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hi her. Jeg skal nok ta noe av dette videre. Er ikke redd for å stå i mot vinden som blåser min vei, men visse ting er bare ikke Ok. Jeg har en gang meldt i fra om en mannlig ansatt på SFO til min datter. Han satt inne på et filmrom med mange andre barn, hadde en jente på 7 år på sitt fang som han gnei frem og tilbake. Jeg er ikke så naiv som tror at ting ikke kan foregå. Og jeg tror ikke menn velger bort barnehage som yrke bare fordi de blir sett på som overgripere, da har de kanskje rett å velge bort det yrke om de går inn i det med slike tanker. Mange menn i min familie som jobber i barnehage som jeg har stor respekt for. Jeg vet når noe ikke er som det skal. Jeg og min datter har et fantastisk forhold. Hun er fullt klar over hvor grensen går, og hun selv reagerte på denne massasjen som ble utøvd av de andre barna og ikke av henne. Jeg tar fullstendig avstand for måling av temp i rumpen på barn, og jeg er enig med flere her inne at det er et absolutt overtramp. I barnehage trenger man kun en indikasjon på feber, ikke en nøyaktig måling. I tillegg mente han etter å ha målt analt at det var feber, når jeg hentet å målte vaginalt på nytt var det absolutt ingen feber! Jeg kan og vil ikke akseptere slikt! Om det hadde vært en kvinne eller mann så er det viktig å understreke hvor grensen går. 

Anonymkode: c8209...d91

Men hvis du virkelig tror at denne mannen har gjort noe galt, så er det jo hårreisende at du venter 1 måned uten å gjøre noe som helst. Det sier vel noe om hvor "alvorlig" du mener det er. Enten så er du et troll, eller så er du en dramaqueen

Anonymkode: 0cf5b...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som uroer meg er det du forteller om at jenta di klør nedentil og har endret atferd. Det er ikke normalt, og bør tas på alvor. Jeg synes ikke du er sprø som stiller spørsmål ved rutinene i barnehagen. Stå på 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mener du virkelig at folk skal miste jobben uten videre undersøkelser fordi en mora har en uro? Heldigvis fungerer det ikke slik!

Anonymkode: c9969...917

Vanlig praksis er å holde menn som beskyldes for overgrep vekk fra arbeidsplassen mens saken undersøkes.

I alle tilfeller hvor det konkluderes med at det ikke har skjedd noe galt, er det svært vanskelig å komme tilbake i stillingen.

Man vil aldri få nok tillitt igjen til å kunne fungere i en barnehage etter en så alvorlig anklage.

Anonymkode: 135fe...7fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.1.2019 den 23.38, eelis skrev:

Det som uroer meg er det du forteller om at jenta di klør nedentil og har endret atferd. Det er ikke normalt, og bør tas på alvor. Jeg synes ikke du er sprø som stiller spørsmål ved rutinene i barnehagen. Stå på 😊

Tusen takk 🌷 Jeg skal ha møte med de imorgen. Ikke for å peke finger, men få litt igjennom rutiner, og sette ned foten på visse ting jeg ikke mener hører hjemme slik som måling av feber analt. Jeg ble også det når jeg var barn, dog av en dame, men jeg får sånn ekkel følelse inni meg hver gang jeg tenker tilbake. Jeg følte det også som et stort overtramp, og jeg nærmest løp inn i min mors armer når hun kom å hentet meg. Var liksom båret inn på et rom alene, og det ble da målt temp. Ikke greit. Kvinner eller mann. Synes heller ikke at det å bli massert liggende av barn med gjenstander over hele kroppen er greit uansett mann eller kvinne. Men synes det er supert med masse kos og nærkontakt men visse steder må grensen gå. Det er vårt ansvar som voksne å vise barna. Uansett om vi ikke mener noe seksuelt med massasjen.

 

Hi, og jeg er ikke er troll👍

Anonymkode: c8209...d91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.1.2019 den 9.45, Anonym bruker skrev:

Vanlig praksis er å holde menn som beskyldes for overgrep vekk fra arbeidsplassen mens saken undersøkes.

I alle tilfeller hvor det konkluderes med at det ikke har skjedd noe galt, er det svært vanskelig å komme tilbake i stillingen.

Man vil aldri få nok tillitt igjen til å kunne fungere i en barnehage etter en så alvorlig anklage.

Anonymkode: 135fe...7fe

Er selvfølgelig ikke ute etter å få denne mannen sparket. Han har jobbet mange år i barnehage, og jeg er kun ute etter å vise hva jeg synes er Ok oppførsel ovenfor mine barn, og hva jeg som mor ikke synes er helt Ok, uten å knekke han på noen måte. For jeg har stor respekt for alle som jobber med barn. Og jeg vil ikke at barna mine skal mangle noe bare fordi jeg sier i fra. Så dette gjøres meget varsomt, og på en ordentlig måte. 

 

Hi

Anonymkode: c8209...d91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener også at en mann må vise større grenser ovenfor små jenter, og det samme andre veien. På den forrige barnehagen min datter gikk så var den en mann som alltid hadde jentene sittende oppå fanget, når voksne gikk ut satt han nærmest å gnei de frem og tilbake. Jeg kom inn en gang han gjorde det. Han ble veldig flau, og han så på blikket mitt at dette var ikke greit. Han ble sykemeldt rett etter, og jeg meldte aldri i fra eller snakket noe mer om det. Så synes det var meget merkelig sett i ettertid. Og han er ikke tilbake i sin stilling nå 5 år etter. 

Anonymkode: c8209...d91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det opp med de ansatte i barnehagen. Jeg har vært fast vikar i en barnehage tidligere og da hadde jeg en mannlig kollega. Han ga meg alle bleieskift og do-passe oppgavene da noen foreldre syntes det var «ubehagelig» at han skulle gjøre det. Dette var ikke noe problem for noen av oss eller noe som ble «kleint» mellom han og disse foreldrene :) 

Anonymkode: 73ec9...6ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ta det opp med de ansatte i barnehagen. Jeg har vært fast vikar i en barnehage tidligere og da hadde jeg en mannlig kollega. Han ga meg alle bleieskift og do-passe oppgavene da noen foreldre syntes det var «ubehagelig» at han skulle gjøre det. Dette var ikke noe problem for noen av oss eller noe som ble «kleint» mellom han og disse foreldrene :) 

Anonymkode: 73ec9...6ed

Var det han som sa til deg at noen foreldre syntes det var ubehagelig, eller var det foreldrene selv om sa det til deg?

Anonymkode: 0cf5b...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn har vel like lite å gjøre i en barnehage som kvinner har i toppledelsen i privat næringsliv og i politikken 😉

Jeg leser ikke noe unormalt i den oppførselen du nevner. Det trengs enormt mange menn i omsorgsyrker, da det er stor mangel på mannlige rollemodeller for barna. 80% av de ansatte i bhg er kvinner. Hele 90 i barneskolen. Sett paranoiaen til side og innse at kvinnedominans innen omsorgsyrker er et like stort problem som mannlig dominans innen andre yrker. Dersom det ene er et problem, må det andre også være det. 

Anonymkode: 1b639...8f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Var det han som sa til deg at noen foreldre syntes det var ubehagelig, eller var det foreldrene selv om sa det til deg?

Anonymkode: 0cf5b...ca5

Foreldrene og han sa det til meg på forskjellig tidspunkt. Foreldrene har grunner som redsel etter media,kulturforskjeller osv er noen foreldre også som ikke ville at en kollega av meg med hijab skulle skifte barna heller... Å alt som gjør at foreldre føler «ubehag» blir jo sett på av ledere for avdelingene :) Hatt mange mannlige kollegaer og ingen av dem har blitt «utilpass» av å ikke få lov å skifte bleie :) 

Anonymkode: 73ec9...6ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Foreldrene og han sa det til meg på forskjellig tidspunkt. Foreldrene har grunner som redsel etter media,kulturforskjeller osv er noen foreldre også som ikke ville at en kollega av meg med hijab skulle skifte barna heller... Å alt som gjør at foreldre føler «ubehag» blir jo sett på av ledere for avdelingene :) Hatt mange mannlige kollegaer og ingen av dem har blitt «utilpass» av å ikke få lov å skifte bleie :) 

Anonymkode: 73ec9...6ed

Kjære vene, de ville ikke at en person med hijab skulle skifte bleie, og heller ingen menn. Klart de mannlige kollegaene ikke synes det var noe problem å slippe å skifte bleier, det er vel ingen som synes det er så veldig stas å skifte en haug med bleier, men det må gjøres. Kjekt for han å kunne dytte bleieskiftene over på en vikar. Ledelsen i barnehagen din er veik og jeg håper ikke den er representativ for mange andre barnehager. Heldigvis så lar vi oss ikke dupere av sånne foreldre her jeg jobber.

Anonymkode: 0cf5b...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg leser ikke noe unormalt i den oppførselen du nevner. Det trengs enormt mange menn i omsorgsyrker, da det er stor mangel på mannlige rollemodeller for barna. 80% av de ansatte i bhg er kvinner. Hele 90 i barneskolen. Sett paranoiaen til side og innse at kvinnedominans innen omsorgsyrker er et like stort problem som mannlig dominans innen andre yrker.

Anonymkode: 1b639...8f8

Denne tråden beviser bare at det er en omfattende hinsides mistenkeligjøringen av menn som arbeider med barn.

Vi snakker om de mest alvorlige anklagene noen kan bli utsatt for, selv om de "tas forsiktig opp".

Jeg skal støtte min sønn i å utdanne seg til-, og arbeide med hva han vil, unntatt med barn. Å arbeide med barn for en mann er som å leke med russisk rulett, nettopp pga den vrange oppfatningen av menn som overgripere...og at helt vanlige situasjoner blir vridd om til noe skummelt.

Anonymkode: 135fe...7fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Denne tråden beviser bare at det er en omfattende hinsides mistenkeligjøringen av menn som arbeider med barn.

Vi snakker om de mest alvorlige anklagene noen kan bli utsatt for, selv om de "tas forsiktig opp".

Jeg skal støtte min sønn i å utdanne seg til-, og arbeide med hva han vil, unntatt med barn. Å arbeide med barn for en mann er som å leke med russisk rulett, nettopp pga den vrange oppfatningen av menn som overgripere...og at helt vanlige situasjoner blir vridd om til noe skummelt.

Anonymkode: 135fe...7fe

Enig.

Er hårreisende at hi i møte med barnehagen i morgen skal mistenkeliggjøre denne ansatte, og kanskje legge livet hans i grus. Ikke noe av det hi nevner er bekymringsverdig. Tragisk.

Den masseringen, var du tilstede hi? Lå den ansatte på ryggen eller magen? Uansett høres dette helt uskyldig ut for mine ører. 

Skremt over de holdningene mange viser overfor menn i denne tråden. Hatt barn i barnehage i 20 år. Må være vondt å være så paranoid, og farlig for menn i omsorgsyrker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Hjertefru skrev:

Enig.

Er hårreisende at hi i møte med barnehagen i morgen skal mistenkeliggjøre denne ansatte, og kanskje legge livet hans i grus. Ikke noe av det hi nevner er bekymringsverdig. Tragisk.

Den masseringen, var du tilstede hi? Lå den ansatte på ryggen eller magen? Uansett høres dette helt uskyldig ut for mine ører. 

Skremt over de holdningene mange viser overfor menn i denne tråden. Hatt barn i barnehage i 20 år. Må være vondt å være så paranoid, og farlig for menn i omsorgsyrker.

Nå må dere roe ned. Les hele tråden før dere antar det ene og det andre. Vi hadde en fin samtale idag, og ingen ble mistenkeliggjort. Jeg har aldri antatt at noen er en pedofil. Hårreisende er det hvordan en tråd kan utvikle seg, og ikke minst vinkle seg på alle mulig måter. Mitt spørsmål var om dette var normalt, ikke om det er pedofili. Hadde det ikke vært enklere å svart.. ja alle menn måler temp analt, ja alle menn i barnehage er alene med jentene, ja alle menn i barnehage blir massert med gjenstander, ja alle menn i barnehage har barn på fanget til enhver tid, da hadde det vært bedre 👍 da er det normen! 

Anonymkode: c8209...d91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå må dere roe ned. Les hele tråden før dere antar det ene og det andre. Vi hadde en fin samtale idag, og ingen ble mistenkeliggjort. Jeg har aldri antatt at noen er en pedofil. Hårreisende er det hvordan en tråd kan utvikle seg, og ikke minst vinkle seg på alle mulig måter. Mitt spørsmål var om dette var normalt, ikke om det er pedofili. Hadde det ikke vært enklere å svart.. ja alle menn måler temp analt, ja alle menn i barnehage er alene med jentene, ja alle menn i barnehage blir massert med gjenstander, ja alle menn i barnehage har barn på fanget til enhver tid, da hadde det vært bedre 👍 da er det normen! 

Anonymkode: c8209...d91

Vel, da kan jeg svare deg at JA, det er normalt at menn er alene med jentene, at barna kjører bil på dem, at de har barn på fanget (når ble det negativt at en ansatt ofte har barn på fanget??). At de måler tempen analt er nok barnehagens praksis, og ikke noe han fant på selv. Det handler dermed om barnehagens rutiner, ikke om han som person eller han som man. Tviler på at han hadde med eget termometer for å måle barnet ditt i rumpa mens ingen så på, altså. 

Anonymkode: 3bb49...3fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nå må dere roe ned. Les hele tråden før dere antar det ene og det andre. Vi hadde en fin samtale idag, og ingen ble mistenkeliggjort. Jeg har aldri antatt at noen er en pedofil. Hårreisende er det hvordan en tråd kan utvikle seg, og ikke minst vinkle seg på alle mulig måter. Mitt spørsmål var om dette var normalt, ikke om det er pedofili. Hadde det ikke vært enklere å svart.. ja alle menn måler temp analt, ja alle menn i barnehage er alene med jentene, ja alle menn i barnehage blir massert med gjenstander, ja alle menn i barnehage har barn på fanget til enhver tid, da hadde det vært bedre 👍 da er det normen! 

Anonymkode: c8209...d91

Jeg har lest hele tråden, og det ligger tykt utenpå hva du mistenker han for. For hdde du ikke gjort det, så hadde du ikke sett på noe av det som et problem. Jeg og flere andre har svart at det er helt normalt alle de tingene du reagerer på, men du vil ikke høre på det øret.

Anonymkode: 0cf5b...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎13‎.‎12‎.‎2018 den 11.54, Anonym bruker skrev:

Ser at du har vanskelig med at en mann "får ofte være alene med barna uten tilsyn fra andre voksne . Han tørker jenter og gutter når de har vært på do.".

Du har all rett til å bestemme hvilke regler som gjelder for ditt barn. Om barnehagen ikke vil fjerne han fra stillingen, eller endre praksis for å unngå slike situasjoner kan du bytte barnehage. Eller enda bedre, velge en dagmamma. Det er din uro som må styre veien videre.

Anonymkode: 135fe...7fe

Det er virkelig ikke vanlig å hjelpe alle 5- 6 åringene med å tørke seg bak.

Anonymkode: d9905...947

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har lest hele tråden, og det ligger tykt utenpå hva du mistenker han for. For hdde du ikke gjort det, så hadde du ikke sett på noe av det som et problem. Jeg og flere andre har svart at det er helt normalt alle de tingene du reagerer på, men du vil ikke høre på det øret.

Anonymkode: 0cf5b...ca5

Ikke glem at datteren hennes har endret atferd og er hele tiden sår nedentil. Og mannen har tydeligvis mange anledninger, dersom han skulle ønske å gjøre noe.   

Anonymkode: d9905...947

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ikke glem at datteren hennes har endret atferd og er hele tiden sår nedentil. Og mannen har tydeligvis mange anledninger, dersom han skulle ønske å gjøre noe.   

Anonymkode: d9905...947

Men det er ikke de tingene hun legger vekt på

Anonymkode: 0cf5b...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke glem at datteren hennes har endret atferd og er hele tiden sår nedentil. Og mannen har tydeligvis mange anledninger, dersom han skulle ønske å gjøre noe.   

Anonymkode: d9905...947

Hadde hun trodd at mannen hadde gjort datteren hennes noe, at hun var sår pga han, så hadde hun vel meldt han og ikke hatt en samtale med barnehagen om det

Anonymkode: 0cf5b...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.1.2019 den 0.55, Anonym bruker skrev:

Men det er ikke de tingene hun legger vekt på

Anonymkode: 0cf5b...ca5

Da hadde jeg ikke tvilt. Jeg hadde anmeldt dusten, og han hadde blitt kastrert på livstid 👍

Anonymkode: c8209...d91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.1.2019 den 19.16, Anonym bruker skrev:

Jeg har lest hele tråden, og det ligger tykt utenpå hva du mistenker han for. For hdde du ikke gjort det, så hadde du ikke sett på noe av det som et problem. Jeg og flere andre har svart at det er helt normalt alle de tingene du reagerer på, men du vil ikke høre på det øret.

Anonymkode: 0cf5b...ca5

Hører på begge ørene jeg, og jeg har hatt en vanlig samtale med barnehagen. Hadde jeg hatt mine tvil så er jeg ikke redd for å ta et større steg. Men jeg har han i kikkerten, og det vil jeg når mine barn opplever ting som er ubehagelige. Det går veldig fint nå, og barna kommer glade og lykkelige hjem. Har gitt beskjed om at jeg ikke aksepterer at det måles temp på den måten, og at 6 åringen klarer å tørke seg selv. Hun kan til og med vaske rumpa med vann etterpå så hun trenger ingen hjelp da hun tross alt begynner på skolen snart👍

 

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/ddAkzj/idrettsleder-siktet-for-ni-overgrep

 

Anonymkode: c8209...d91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.1.2019 den 0.58, Anonym bruker skrev:

Hadde hun trodd at mannen hadde gjort datteren hennes noe, at hun var sår pga han, så hadde hun vel meldt han og ikke hatt en samtale med barnehagen om det

Anonymkode: 0cf5b...ca5

Helt riktig👍

Anonymkode: c8209...d91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som sabler ned HI her. Men i hovedinnlegget forteller hun tydelig at barnet ikke vil snakke om denne ansatte, og hvis det blir spørsmål om ham sier hun at hun vil ha en hyggelig dag, og stenger dermed for utbrodering av spørsmålet!

Dét er en indikator på at hun ikke har det godt med en ansatt, og skal alltid følges opp.

Anonymkode: 57ddf...374

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...