Gå til innhold

Barnehageansatt som oppfører seg litt rart


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Som en som har vært utsatt for overgrep selv som liten, så har jeg ingen problemer med at det jobber 2 menn i barnehagen til mine to jenter. En mann på hver av avdelingene til jentene mine (de går ikke på samme avdeling) Hyggelige og flinke menn som jeg stoler like mye på som damene som jobber der. Men hadde jeg oppdaget unaturlig oppførsel hos noen av jentene så hadde jeg vært på vakt, for du merker at noe er annerledes med barna hvis noe foregår. Men det du ramser opp er da ikke noe å ta på vei for, det er jo slik som damene i barnehagen gjør også. 

Anonymkode: 0f6dc...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hi her. Jeg skal nok ta noe av dette videre. Er ikke redd for å stå i mot vinden som blåser min vei, men visse ting er bare ikke Ok. Jeg har en gang meldt i fra om en mannlig ansatt på SFO til min datter. Han satt inne på et filmrom med mange andre barn, hadde en jente på 7 år på sitt fang som han gnei frem og tilbake. Jeg er ikke så naiv som tror at ting ikke kan foregå. Og jeg tror ikke menn velger bort barnehage som yrke bare fordi de blir sett på som overgripere, da har de kanskje rett å velge bort det yrke om de går inn i det med slike tanker. Mange menn i min familie som jobber i barnehage som jeg har stor respekt for. Jeg vet når noe ikke er som det skal. Jeg og min datter har et fantastisk forhold. Hun er fullt klar over hvor grensen går, og hun selv reagerte på denne massasjen som ble utøvd av de andre barna og ikke av henne. Jeg tar fullstendig avstand for måling av temp i rumpen på barn, og jeg er enig med flere her inne at det er et absolutt overtramp. I barnehage trenger man kun en indikasjon på feber, ikke en nøyaktig måling. I tillegg mente han etter å ha målt analt at det var feber, når jeg hentet å målte vaginalt på nytt var det absolutt ingen feber! Jeg kan og vil ikke akseptere slikt! Om det hadde vært en kvinne eller mann så er det viktig å understreke hvor grensen går. 

Anonymkode: c8209...d91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hi her. Jeg skal nok ta noe av dette videre. Er ikke redd for å stå i mot vinden som blåser min vei, men visse ting er bare ikke Ok. Jeg har en gang meldt i fra om en mannlig ansatt på SFO til min datter. Han satt inne på et filmrom med mange andre barn, hadde en jente på 7 år på sitt fang som han gnei frem og tilbake. Jeg er ikke så naiv som tror at ting ikke kan foregå. Og jeg tror ikke menn velger bort barnehage som yrke bare fordi de blir sett på som overgripere, da har de kanskje rett å velge bort det yrke om de går inn i det med slike tanker. Mange menn i min familie som jobber i barnehage som jeg har stor respekt for. Jeg vet når noe ikke er som det skal. Jeg og min datter har et fantastisk forhold. Hun er fullt klar over hvor grensen går, og hun selv reagerte på denne massasjen som ble utøvd av de andre barna og ikke av henne. Jeg tar fullstendig avstand for måling av temp i rumpen på barn, og jeg er enig med flere her inne at det er et absolutt overtramp. I barnehage trenger man kun en indikasjon på feber, ikke en nøyaktig måling. I tillegg mente han etter å ha målt analt at det var feber, når jeg hentet å målte vaginalt på nytt var det absolutt ingen feber! Jeg kan og vil ikke akseptere slikt! Om det hadde vært en kvinne eller mann så er det viktig å understreke hvor grensen går. 

Anonymkode: c8209...d91

Mente selvfølgelig at jeg målte analt og selvfølgelig ikke vaginalt!

Anonymkode: c8209...d91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mente selvfølgelig at jeg målte analt og selvfølgelig ikke vaginalt!

Anonymkode: c8209...d91

Eehm...sa du ikke tidligere at jenta di var en av de som masserte? Tror fortsatt du er paranoid

Anonymkode: 71c5a...71a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.12.2018 den 8.54, Anonym bruker skrev:

I beskrivelsene dine høres det ut som flott ansatt. Men mellom linjene leser jeg at du har en uggen magefølelse. Og magefølelsen skal man lytte til! 

Anonymkode: 68522...624

Dette 🙌

Anonymkode: ec663...7a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må jo følge med ! Er jo et sykt høyt antall pedofile menn! Og sjansjen for at disse søker seg til barnehage/skole er jo enorm. Alle er jo ikke det. Men man skal alltid følge magefølelsen. Og ta tempen bak burde vært forbudt ! De trenger ikke vite nøyaktig hvor høy feberen er. Jeg har fortsatt traumer av den typen måling ! Den hører ikke hjemme noen plass så fremt man ikke er så syk at det absolutt må gjøres. Stå på, det er lov å si at ingen trenger å følge ungen din inn på do 

Anonymkode: 95f97...385

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutes ago, Anonym bruker said:

Man må jo følge med ! Er jo et sykt høyt antall pedofile menn! Og sjansjen for at disse søker seg til barnehage/skole er jo enorm. Alle er jo ikke det. Men man skal alltid følge magefølelsen. Og ta tempen bak burde vært forbudt ! De trenger ikke vite nøyaktig hvor høy feberen er. Jeg har fortsatt traumer av den typen måling ! Den hører ikke hjemme noen plass så fremt man ikke er så syk at det absolutt må gjøres. Stå på, det er lov å si at ingen trenger å følge ungen din inn på do 

Anonymkode: 95f97...385

er veldig strengt og jobbe i bhg, du må ha helt ren politi antest, så er vanskelig og forfalske det

Anonymkode: 1b773...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

er veldig strengt og jobbe i bhg, du må ha helt ren politi antest, så er vanskelig og forfalske det

Anonymkode: 1b773...515

Ja, men politiattest sier jo bare om personen er dømt for straffbare forhold. En kan jo holde på lenge med både overgrep og andre ting uten at man er oppdaget og dømt. 😫

Anonymkode: 330fe...c87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

er veldig strengt og jobbe i bhg, du må ha helt ren politi antest, så er vanskelig og forfalske det

Anonymkode: 1b773...515

Nå er det veldig få som faktisk blir dømt for overgrep iforhold til hvor mange voldtekter som faktisk skjer,så at de må levere politiattest for å jobbe i barnehage beroliger meg ikke så mye akkurat.

Jeg ser også at når du er utplassert fra skolen å skal jobbe i barnehage så trenger du ikke politiattest. Jeg tok det opp med læreren min og barnehagen å spurte om jeg ikke skulle levere politiattest,å fikk da bare til svar at det var ikke nødvendig for en skal ikke være alene med barna. Men likevel skjedde det rett som det var at jeg var alene med ett barn som skulle på do eller bytte en bleie. Dette skulle jeg egentlig aldri gjøre uten tilsyn men med flere borte fra jobb så skjedde dette mange ganger. Har selv ett barn som går i barnehage å jeg hadde ikke likt at skoleelever som ikke har levert politiattest skal være på min sønn sin avdeling..

Anonymkode: 90e9f...a7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man må jo følge med ! Er jo et sykt høyt antall pedofile menn! Og sjansjen for at disse søker seg til barnehage/skole er jo enorm. Alle er jo ikke det. Men man skal alltid følge magefølelsen. Og ta tempen bak burde vært forbudt ! De trenger ikke vite nøyaktig hvor høy feberen er. Jeg har fortsatt traumer av den typen måling ! Den hører ikke hjemme noen plass så fremt man ikke er så syk at det absolutt må gjøres. Stå på, det er lov å si at ingen trenger å følge ungen din inn på do 

Anonymkode: 95f97...385

Nei, men mannen trenger ikke være pedofil selvom han målte temperatur i baken. Lov å si i fra at man ikke syns det er greit, men å anklage noen for pedofili pga måling i baken og "massering" med lekebiler er kanskje å dra ting vel langt...

Anonymkode: 076fe...463

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.12.2018 den 0.34, Anonym bruker skrev:

Å herregud jobber selv i barnehage å etter å ha lest dette innlegget er jeg veldig glad for at jeg ikke er mann.

Det er helt normalt at en ansatt får være alene med barna etter han/hun har levert politiattest. Da må de selvsagt hjelpe 5-6 åringer med å tørke i rumpen om de ikke klarer det. Å her er det helt vanlig at en ansatt er i dukkekroken alene med barna å døren lukkes så det blir mer rolig både for de som er i dukkekroken og på avdelingen.

Kile barna er helt normalt her også,det gjør jeg ofte selv å barna hyler av fryd! Ser virkelig ikke hva som er galt med det,virker som du bare leter etter feil hos han.

Her er det også helt normalt at en ansatt går å for eksempel henter julepynten å går da alene med enten ett eller to barn. Det synes barna er kjempe stor stas!

Anonymkode: 90e9f...a7c

Dette! 

Det er ikke rart at vi mangler nettopp menn i barnehagene rundt om, og jeg har selv opplevd en mannlig ansatt som faktisk ikke turte å hjelpe barna på toalettet uten at en kvinnelig ansatt var til stede, eller like utenfor gangen hvor han hadde døra oppe - og det var fullt forståelig, men helt hårreisende at det skal være slik! 

Nekter å tro dette innlegget hadde blitt skrevet om den ansatte her var ei dame.

Anonymkode: 5e070...c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Anonym bruker said:

Ja, men politiattest sier jo bare om personen er dømt for straffbare forhold. En kan jo holde på lenge med både overgrep og andre ting uten at man er oppdaget og dømt. 😫

Anonymkode: 330fe...c87

men for meg blir dette hysteri. flott med menn i bhg, og de må ikke være overgripere, kan jo like godt være en dame

Anonymkode: 1b773...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, men mannen trenger ikke være pedofil selvom han målte temperatur i baken. Lov å si i fra at man ikke syns det er greit, men å anklage noen for pedofili pga måling i baken og "massering" med lekebiler er kanskje å dra ting vel langt...

Anonymkode: 076fe...463

Ordet pedofili har jeg aldri trekt inn i tråden. Jeg har vært usikker om dette er normal oppførsel av en ansatt! Noen mener ja, noen mener nei.

Anonymkode: c8209...d91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

men for meg blir dette hysteri. flott med menn i bhg, og de må ikke være overgripere, kan jo like godt være en dame

Anonymkode: 1b773...515

Har faktisk aldri opplevd at de kvinnelige tar tempen analt, ei heller at de ligger på bakken å bli massert med gjenstander! Nå kan det være mer som jeg ikke får med meg også, men dette er ting min datter har reagert på, og hvis det var en normal stemning så hadde det kanskje ikke blitt nevnt engang?

Anonymkode: c8209...d91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Eehm...sa du ikke tidligere at jenta di var en av de som masserte? Tror fortsatt du er paranoid

Anonymkode: 71c5a...71a

Jeg skrev «Later som han sover på gulvet så de kan massere han. Sist masserte de han med biler sa min datter. « Da var det bare 4 små jenter og han i det rommet. 

Er du paranoid kanskje? Siden du legger merkelapper på folk uten å lese ordentlig??  De masserte han med biler sa min datter. Hun ville ikke!!!!

Anonymkode: c8209...d91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har faktisk aldri opplevd at de kvinnelige tar tempen analt, ei heller at de ligger på bakken å bli massert med gjenstander! Nå kan det være mer som jeg ikke får med meg også, men dette er ting min datter har reagert på, og hvis det var en normal stemning så hadde det kanskje ikke blitt nevnt engang?

Anonymkode: c8209...d91

Så du tror han har tatt med et rumpetermometer hjemmefra for å måle temperatur på barna? Og hadde han hatt baktanker med det så hadde han ikke ringt deg og sagt hun hadde feber. Han hadde mest sannsynlig aldri sagt at han hadde målt... 

Jeg leser ingenting her som får alarmen til å ringe. Jeg syns du fint kan gi beskjed om at du ønsker at temperaturen skal måles andre steder enn analt, men å melde inn upassende oppførsel... jeg syns synd på mannen. At datteren din ikke vil kjøre biler på han er nå også greit nok, det er mye barn ikke vil. Behøver ikke ligge i at hun syns det var ekkelt. Da lurer jeg tilfelle på hvor hun har lært at slik kontakt med en voksen er ubehagelig/uakseptabelt. 

Anonymkode: 076fe...463

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Anonym bruker said:

Så sykt mange gale menn så må være lov å være på vakt. 

Anonymkode: 95f97...385

sykt mange gale damer å

Anonymkode: 1b773...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå er det veldig få som faktisk blir dømt for overgrep iforhold til hvor mange voldtekter som faktisk skjer,så at de må levere politiattest for å jobbe i barnehage beroliger meg ikke så mye akkurat.

Jeg ser også at når du er utplassert fra skolen å skal jobbe i barnehage så trenger du ikke politiattest. Jeg tok det opp med læreren min og barnehagen å spurte om jeg ikke skulle levere politiattest,å fikk da bare til svar at det var ikke nødvendig for en skal ikke være alene med barna. Men likevel skjedde det rett som det var at jeg var alene med ett barn som skulle på do eller bytte en bleie. Dette skulle jeg egentlig aldri gjøre uten tilsyn men med flere borte fra jobb så skjedde dette mange ganger. Har selv ett barn som går i barnehage å jeg hadde ikke likt at skoleelever som ikke har levert politiattest skal være på min sønn sin avdeling..

Anonymkode: 90e9f...a7c

Du trenger ikke å levere politiattest til praksisplassen, men skolen / studiestedet har ansvar for å at elevene har politiattest.  Vi hadde for en stund siden ei jente som skulle være hos oss på arbeidspraksis og hun fikk ikke komme nettopp fordi politiattesten manglet.  Skoleelever under 15 år, får ikke politiattest. De er for unge. Men om de får være alene med ungene, er det vel de i seg selv et større problem enn mangel på politiattest.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Yellow Brick Road skrev:

Du trenger ikke å levere politiattest til praksisplassen, men skolen / studiestedet har ansvar for å at elevene har politiattest.  Vi hadde for en stund siden ei jente som skulle være hos oss på arbeidspraksis og hun fikk ikke komme nettopp fordi politiattesten manglet.  Skoleelever under 15 år, får ikke politiattest. De er for unge. Men om de får være alene med ungene, er det vel de i seg selv et større problem enn mangel på politiattest.

 

Som sagt fikk beskjed av skolen OG barnehagen at politiattest ikke var nødvendig å det synes ikke noe om.Jeg var 23 år når jeg fikk beskjed om det. 

Anonymkode: 90e9f...a7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Som sagt fikk beskjed av skolen OG barnehagen at politiattest ikke var nødvendig å det synes ikke noe om.Jeg var 23 år når jeg fikk beskjed om det. 

Anonymkode: 90e9f...a7c

De er lovpliktig til å hente inn politiattester, og det er ikke vanlig at det er sånn. Hva slags skole gikk du på, som du ble utplassert fra?

Anonymkode: 0cf5b...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

De er lovpliktig til å hente inn politiattester, og det er ikke vanlig at det er sånn. Hva slags skole gikk du på, som du ble utplassert fra?

Anonymkode: 0cf5b...ca5

Vanlig videregående skole. Jeg gikk på barn og ungdomsarbeider å var utplassert i to forskjellige barnehager,å begge sa at politiattest ikke var nødvendig siden jeg aldri skulle være alene med ett barn. Å i begge barnehagene skjedde det ved flere tilfeller likevel at jeg byttet en bleie eller fulgte ett barn på do. 

Anonymkode: 90e9f...a7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Vanlig videregående skole. Jeg gikk på barn og ungdomsarbeider å var utplassert i to forskjellige barnehager,å begge sa at politiattest ikke var nødvendig siden jeg aldri skulle være alene med ett barn. Å i begge barnehagene skjedde det ved flere tilfeller likevel at jeg byttet en bleie eller fulgte ett barn på do. 

Anonymkode: 90e9f...a7c

Sånt skal ikke skje. Det hadde jeg meldt videre til kommunen. Det er helt urealistisk å tro at studenter/elever aldri kommer til å være alene med barn

Anonymkode: 0cf5b...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og jeg tror ikke menn velger bort barnehage som yrke bare fordi de blir sett på som overgripere

Anonymkode: c8209...d91

Du er dessverre ikke langt unna spik spenna sprø. Det er ikke friskt å lage slike oppkok og spekulasjoner om menn som du gjør.

Selvsagt er ikke dette første gangen du er i ferd med å rapportere en mann. Og det blir helt sikkert ikke den siste heller.

Og jo, det er menn, mange menn, som velger bort barnehage som yrke bare på grunn av sånne som deg.

Anonymkode: 135fe...7fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.12.2018 den 9.13, Anonym bruker skrev:

Du burde melde ifra til barnehageledelsen, og de har plikt til å ta deg på strengeste alvor. Så kan du håpe at de fjerner han fra stillingen. Det er menn i barnehager som har mistet jobben etter anklager basert på tynnere grunnlag enn din uro.

Foreslå også at de endrer rutiner så; menn ikke får skifte bleier (det er barnehager som har innført denne praksisen), eller at de må ha døra åpen (En del menn i barnehager har valgt det selv for å slippe mistanker), menn skal unngå fysisk kontakt under lek, kun kvinner skal få undersøke om barnet er sykt, menn får ikke være alene med barn osv.

Det er vel en god start for at du som mor kan senke skuldrene og slippe uroen din.

Anonymkode: 135fe...7fe

Mener du virkelig at folk skal miste jobben uten videre undersøkelser fordi en mora har en uro? Heldigvis fungerer det ikke slik!! Så hvis din kollega en dag får en uro over at du stjeler fra jobben, så skal du få sparken. Jeg føler forresten at min kollega har lyst på meg, så han bør også bli oppsagt på dagen!

Anonymkode: c9969...917

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...