Gå til innhold

Er veganere imot abort?


Anbefalte innlegg

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du avsluttet både et svangerskap OG et liv. Fosteret var ikke ferdigutviklet, men det var fremdeles et liv. Embryoet/fosteret/babyen lever enten det er 7, 11, 23 eller 38 uker gammelt. At du mener at din frihet til å velge er viktigere enn barnets rett til å leve er en helt annen sak, men du kan ikke nekte for at det er levende organismer vi snakker om her..

Anonymkode: e0a47...14f

Organisme kan man jo også kalle det. Har ikke noe behov for å benekte det ene eller det andre. I følge norsk lov har jeg rett til å avbryte svangerskap uten spm frem til uke 12 og den retten står veldig sterkt i Norge. 

Anonymkode: efc45...bb5

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her skulle det selvsagt stå: "poenget var at du nektet å diskutere" (Altså overse ordet ikke)

Anonymkode: e0a47...14f

Næmmen! Så grammatikk har litt å si, altså?

Anonymkode: 0e7ad...3f9

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Organisme kan man jo også kalle det. Har ikke noe behov for å benekte det ene eller det andre. I følge norsk lov har jeg rett til å avbryte svangerskap uten spm frem til uke 12 og den retten står veldig sterkt i Norge. 

Anonymkode: efc45...bb5

Ja, det kan du med loven i ryggen. Dessverre :(

Anonymkode: e0a47...14f

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Næmmen! Så grammatikk har litt å si, altså?

Anonymkode: 0e7ad...3f9

Siden du bare vrir deg unna istedet for å svare på selve innholdet i innlegget mitt, så tolker jeg det som at du ble svar skyldig og ikke har noen gode argumenter på lager. 

Anonymkode: e0a47...14f

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Siden du bare vrir deg unna istedet for å svare på selve innholdet i innlegget mitt, så tolker jeg det som at du ble svar skyldig og ikke har noen gode argumenter på lager. 

Anonymkode: e0a47...14f

Jeg gidder ikke å argumentere med deg, for jeg skjønner at du bare troller for å bli underholdt av sinte svar. Jeg synes bare det er gøy å påpeke at du gjør feil! :)

Anonymkode: 0e7ad...3f9

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Siden du bare vrir deg unna istedet for å svare på selve innholdet i innlegget mitt, så tolker jeg det som at du ble svar skyldig og ikke har noen gode argumenter på lager. 

Anonymkode: e0a47...14f

Forresten: Det skrives "i stedet for" (eller istedenfor). 

Anonymkode: 0e7ad...3f9

Skrevet
På 4.12.2018 den 23.00, Anonym bruker skrev:

De synes det er fælt å drepe andre levende vesener. 

Anonymkode: 9fa8f...280

Et betimelig spørsmål!

Skrevet
36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Organisme kan man jo også kalle det. Har ikke noe behov for å benekte det ene eller det andre. I følge norsk lov har jeg rett til å avbryte svangerskap uten spm frem til uke 12 og den retten står veldig sterkt i Norge. 

Anonymkode: efc45...bb5

Så du tenkte når du var gravid ( hvis du har vært det og bært fram barnet/ORGANISMEN?) at du kun hadde en organisme inni deg? Du hadde ikke den spesielle følelsen av at det var et MENNESKE inni deg? En voksende baby? 

Kun en organisme? Seriøst? 

Ja du har rett til å avbryte et svangerskap inntil uke 12, men det gjør ikke saken mindre uetisk i mine øyne. I mine, og mange andres, er et foster ikke bare en organisme, men en voksende baby, et liv, et menneske, en unik skapning med evner til å etterhvert høre, føle smerte, osv. 

Anonymkode: bdd4b...b85

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke drap, det er å avslutte et tidlig påbegynt svangerskap, et embryo. Vi feirer ikke retten til selvvalgt abort fordi man kan drepe men fordi det gir mulighet til å ta valg som passer den enkeltes liv og lære. 

Jeg tok provosert abort i 2009, har aldri angret, har ikke tatt menneskeliv men senere skapt liv. Men disse utspillene vil du jo ikke høre. 

Anonymkode: efc45...bb5

Jo du har faktisk tatt et menneskeliv. Fosteret levde, og du fikk det drept. Det kalles å ta et liv. Hvorfor er det så vanskelig å innrømme? Staten backer deg jo! Du har loven i ryggen. 

Anonymkode: bdd4b...b85

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så du tenkte når du var gravid ( hvis du har vært det og bært fram barnet/ORGANISMEN?) at du kun hadde en organisme inni deg? Du hadde ikke den spesielle følelsen av at det var et MENNESKE inni deg? En voksende baby? 

Kun en organisme? Seriøst? 

Ja du har rett til å avbryte et svangerskap inntil uke 12, men det gjør ikke saken mindre uetisk i mine øyne. I mine, og mange andres, er et foster ikke bare en organisme, men en voksende baby, et liv, et menneske, en unik skapning med evner til å etterhvert høre, føle smerte, osv. 

Anonymkode: bdd4b...b85

Seks uker etter ubeskyttet sex, nei da hadde jeg ikke rukket å få noe emosjonellt forhold til livet i magen. 

Anonymkode: efc45...bb5

Skrevet
47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg gidder ikke å argumentere med deg, for jeg skjønner at du bare troller for å bli underholdt av sinte svar. Jeg synes bare det er gøy å påpeke at du gjør feil! :)

Anonymkode: 0e7ad...3f9

Hvis det var det du forstod av innlegget mitt så forstod du ingenting. Å påpeke en logisk brist i påstanden din kalles ikke å trolle, det kalles å diskutere. Ut ifra det du skriver, virker det som om du tror at jeg står bak alle de anonyme innleggene på denne siden, men det gjør jeg altså ikke. Har aldri påstått at jeg er feilfri eller at jeg skriver feilfritt, men jeg svarer i det minste på det som blir skrevet, i stedet for å henge meg opp i filleting som ikke har noe med saken å gjøre. Fin hersketeknikk. Så bra at du har noe du kan glede deg over. Små barn - store gleder.

Anonymkode: e0a47...14f

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis det var det du forstod av innlegget mitt så forstod du ingenting. Å påpeke en logisk brist i påstanden din kalles ikke å trolle, det kalles å diskutere. Ut ifra det du skriver, virker det som om du tror at jeg står bak alle de anonyme innleggene på denne siden, men det gjør jeg altså ikke. Har aldri påstått at jeg er feilfri eller at jeg skriver feilfritt, men jeg svarer i det minste på det som blir skrevet, i stedet for å henge meg opp i filleting som ikke har noe med saken å gjøre. Fin hersketeknikk. Så bra at du har noe du kan glede deg over. Små barn - store gleder.

Anonymkode: e0a47...14f

Visst troller du! :) 

Anonymkode: 0e7ad...3f9

Skrevet
57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg gidder ikke å argumentere med deg, for jeg skjønner at du bare troller for å bli underholdt av sinte svar. Jeg synes bare det er gøy å påpeke at du gjør feil! :)

Anonymkode: 0e7ad...3f9

Forresten: på norsk så betyr "å trolle" å trylle eller å bruke trolldom. Anklagen din gir derfor ingen mening.

Anonymkode: e0a47...14f

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Visst troller du! :) 

Anonymkode: 0e7ad...3f9

Det er nok heller du som "troller". Jeg gir opp på å få noe fornuftig svar ut av deg. Faktumet er at dersom du begir deg ut i abortdebatten så må du tåle å diskutere med folk som likestiller det å ta abort med det å ta liv, fordi det er nettopp det de aller fleste abortmotstandere tenker om abort. Punktum.

Anonymkode: e0a47...14f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...