Anonym bruker Skrevet 4. desember 2018 #1 Skrevet 4. desember 2018 De synes det er fælt å drepe andre levende vesener. Anonymkode: 9fa8f...280
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2018 #2 Skrevet 4. desember 2018 Nei. De er vel heller ikke imot drap. Ikke min veganer hvertfall. Anonymkode: 6facb...786
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2018 #3 Skrevet 4. desember 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: De er vel heller ikke imot drap. Uff, det hørtes veldig feil ut 😂 Anonymkode: 432b0...172
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2018 #4 Skrevet 4. desember 2018 Aborterte fostre brukes ikke til mat eller klær. Veganere er imot at dyr oppfostres og drepes for mat eller klær. Veganere har ikke en felles mening for eller mot abort. Anonymkode: 35b99...131
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2018 #5 Skrevet 4. desember 2018 31 minutter siden, Anonym bruker skrev: Aborterte fostre brukes ikke til mat eller klær. Veganere er imot at dyr oppfostres og drepes for mat eller klær. Veganere har ikke en felles mening for eller mot abort. Anonymkode: 35b99...131 Aborterte fostre brukes dessverre til fæle ting i mange Asiatiske land. Anonymkode: bdd4b...b85
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2018 #6 Skrevet 5. desember 2018 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Aborterte fostre brukes dessverre til fæle ting i mange Asiatiske land. Anonymkode: bdd4b...b85 Det trenger man kanskje ikke være veganer for å være i mot? Anonymkode: 9cc17...a18
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2018 #7 Skrevet 5. desember 2018 De fleste veganere jeg kjenner befinner seg langt ut på venstresida politisk. Som de fleste vet elsker sånne folk abort;) Anonymkode: 066d1...a78
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2018 #8 Skrevet 5. desember 2018 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: De fleste veganere jeg kjenner befinner seg langt ut på venstresida politisk. Som de fleste vet elsker sånne folk abort;) Anonymkode: 066d1...a78 Men hvordan går det an; hater de mennesker? Anonymkode: 9fa8f...280
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2018 #9 Skrevet 5. desember 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men hvordan går det an; hater de mennesker? Anonymkode: 9fa8f...280 Ingen hater mennesker. Alle er glade i barn. Abort handler om valgfrihet, og retten til å bestemme over egen kropp og livssituasjon. Det er ingen som heier på abort og oppfordrer kvinner til å ikke få barn, altså. Det er retten og muligheten man er for. Anonymkode: 35b99...131
Elina Skrevet 5. desember 2018 #10 Skrevet 5. desember 2018 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Aborterte fostre brukes ikke til mat eller klær. Veganere er imot at dyr oppfostres og drepes for mat eller klær. Veganere har ikke en felles mening for eller mot abort. Anonymkode: 35b99...131 Nei, det er ikke sant. Det er store grupper veganere som er imot abort, men veldig høyt står menneskeverd og derfor så vil dem ikke ha forbud da man skal ha anledning til å bestemme over egen kropp. Så selv om dem kanskje ikke liker det så står muligheten til å ta egne valg over egen kropp høyest. Hvis du ser på de mange veganske youtube kanalene der ute så kan du se at de aller fleste av dem faktisk ikke er for abort men snarere tvert imot. Det er ikke rent sjeldent heller aborttema blir dratt fram, for veldig mange tar det fram når dem snakker til veganere. Er man liksom for abort så er ikke deres synspunkter om veganisme legitimt, tro det eller ei. Abort er uansett en egen debatt, en veldig vanskelig en med mye følelser.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2018 #11 Skrevet 5. desember 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Ingen hater mennesker. Alle er glade i barn. Abort handler om valgfrihet, og retten til å bestemme over egen kropp og livssituasjon. Det er ingen som heier på abort og oppfordrer kvinner til å ikke få barn, altså. Det er retten og muligheten man er for. Anonymkode: 35b99...131 Alle er ikke glade i barn. Og det er mange som hater mennesker! Jeg snakker om VEGANERE. Ok? For de mener at man ikke skal drepe en fisk å spise den, for å skaffe seg livsviktig næring. Da passer det ikke inn at de mener man skal drepe et menneske og kaste det i søpla, heller. Anonymkode: 9fa8f...280
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2018 #12 Skrevet 5. desember 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Alle er ikke glade i barn. Og det er mange som hater mennesker! Jeg snakker om VEGANERE. Ok? For de mener at man ikke skal drepe en fisk å spise den, for å skaffe seg livsviktig næring. Da passer det ikke inn at de mener man skal drepe et menneske og kaste det i søpla, heller. Anonymkode: 9fa8f...280 Er din tanke at man dreper et menneske når man tar abort innen grensen? På sånne premisser kan man jo ikke diskutere. Anonymkode: 9cc17...a18
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2018 #13 Skrevet 5. desember 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er din tanke at man dreper et menneske når man tar abort innen grensen? På sånne premisser kan man jo ikke diskutere. Anonymkode: 9cc17...a18 Jeg følger bare det forskere og vitenskapsfolk sier, jeg. Men hvis du lever i en alternativ verden, en egen boble, er det kanskje ikke rart du er skrudd? Anonymkode: 9fa8f...280
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2018 #14 Skrevet 5. desember 2018 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg følger bare det forskere og vitenskapsfolk sier, jeg. Men hvis du lever i en alternativ verden, en egen boble, er det kanskje ikke rart du er skrudd? Anonymkode: 9fa8f...280 Hvilke forskere hevder at det å ta abort kan sidestilles med å drepe et menneske? Jeg er åpen for innspill, men må ha litt mer dokumentasjon enn at du sier det. Anonymkode: 9cc17...a18
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2018 #15 Skrevet 7. desember 2018 På 5.12.2018 den 9.42, Anonym bruker skrev: Hvilke forskere hevder at det å ta abort kan sidestilles med å drepe et menneske? Jeg er åpen for innspill, men må ha litt mer dokumentasjon enn at du sier det. Anonymkode: 9cc17...a18 Er ikke et foster et liv? Det er et levende vesen, ikke sant? Et påbegynt menneske i utvikling, eller....? Babyer som fødes i uke 22/23 blir lagt i kuvøse og man forsøker å redde livet. Og så er det dama i naborommet som har fått utvidet en senabort i uke 21. Barnet kastes i søpla. Det kalles å drepe et menneske ja. Barn som dør i mors liv får som oftest en grav, fordi barnet var ønsket. Barnet som blir tatt senabort på, kastes, fordi mor tenker "det er ikke et menneske- bare en klump...? Sykt, helt sykt. Og disse syke inhumane fjortisgutta i venstrepartiene (ungdoms) foreslår å doble valgfri abortgrense til uke 24. Altså et levedyktig MENNESKE. Skal disse babyene få en grav? Er dette kvinnefrigjøring? Hva med menneskeverdet? Anonymkode: bdd4b...b85
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2018 #16 Skrevet 7. desember 2018 På 5.12.2018 den 9.42, Anonym bruker skrev: Hvilke forskere hevder at det å ta abort kan sidestilles med å drepe et menneske? Jeg er åpen for innspill, men må ha litt mer dokumentasjon enn at du sier det. Anonymkode: 9cc17...a18 Man trenger vel ikke være forsker for å mene at det er å sidestille det med drap! Dokumentasjon? Det er vel nok å ha hatt biologi på ungdomsskolen? Et foster lever= Et liv Et voksene liv inni et menneske = Et påbegynt menneske Et påbegynt menneskeliv avsluttes av en annen person = Død Død påført et annet liv med vilje= Drap Abort = Drap på et på begynt menneske Anonymkode: bdd4b...b85
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2018 #17 Skrevet 7. desember 2018 Dere som feiret abortloven med champis, som bruker det som prevensjon, og som driter i de psykiske konsekvensene, dere kan kverulere og selvrettferdiggjøre handlingene så mye dere vil, men ingen kommer unna med at abort faktisk er drap. Hvorfor ikke kalle en spade for en spade? Det er jo det som er så populært ellers! Anonymkode: bdd4b...b85
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2018 #18 Skrevet 7. desember 2018 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er ikke et foster et liv? Det er et levende vesen, ikke sant? Et påbegynt menneske i utvikling, eller....? Babyer som fødes i uke 22/23 blir lagt i kuvøse og man forsøker å redde livet. Og så er det dama i naborommet som har fått utvidet en senabort i uke 21. Barnet kastes i søpla. Det kalles å drepe et menneske ja. Barn som dør i mors liv får som oftest en grav, fordi barnet var ønsket. Barnet som blir tatt senabort på, kastes, fordi mor tenker "det er ikke et menneske- bare en klump...? Sykt, helt sykt. Og disse syke inhumane fjortisgutta i venstrepartiene (ungdoms) foreslår å doble valgfri abortgrense til uke 24. Altså et levedyktig MENNESKE. Skal disse babyene få en grav? Er dette kvinnefrigjøring? Hva med menneskeverdet? Anonymkode: bdd4b...b85 Det der er bare vas. Jeg vet om to kvinner som har tatt senabort, begge av tungtveiende medisinske årsaker. Den ene fikk påvist kreft, og måtte starte behandlingen umiddelbart for å ha noen sjanse til å overleve (men det gjorde hun dessverre ikke). Fosteret ville ha fått grusomme skader eller dødd. Den andre fikk beskjed om at fosteret med all sannsynlighet ville dø før termin, og helt sikkert ikke leve mer enn noen dager etter fødselen. Begge svangerskapene var ønsket, og kvinnene var knust. Begge valgte en grav å gå til. Anonymkode: 0e7ad...3f9
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2018 #19 Skrevet 7. desember 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dere som feiret abortloven med champis, som bruker det som prevensjon, og som driter i de psykiske konsekvensene, dere kan kverulere og selvrettferdiggjøre handlingene så mye dere vil, men ingen kommer unna med at abort faktisk er drap. Hvorfor ikke kalle en spade for en spade? Det er jo det som er så populært ellers! Anonymkode: bdd4b...b85 Det er ikke drap, det er å avslutte et tidlig påbegynt svangerskap, et embryo. Vi feirer ikke retten til selvvalgt abort fordi man kan drepe men fordi det gir mulighet til å ta valg som passer den enkeltes liv og lære. Jeg tok provosert abort i 2009, har aldri angret, har ikke tatt menneskeliv men senere skapt liv. Men disse utspillene vil du jo ikke høre. Anonymkode: efc45...bb5
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2018 #20 Skrevet 7. desember 2018 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dere som feiret abortloven med champis, som bruker det som prevensjon, og som driter i de psykiske konsekvensene, dere kan kverulere og selvrettferdiggjøre handlingene så mye dere vil, men ingen kommer unna med at abort faktisk er drap. Hvorfor ikke kalle en spade for en spade? Det er jo det som er så populært ellers! Anonymkode: bdd4b...b85 Ok, du legger deg på den linja der. Glem at jeg svarte deg. Anonymkode: 0e7ad...3f9
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2018 #21 Skrevet 7. desember 2018 På 5.12.2018 den 9.27, Anonym bruker skrev: Er din tanke at man dreper et menneske når man tar abort innen grensen? På sånne premisser kan man jo ikke diskutere. Anonymkode: 9cc17...a18 "Med sånne premisser", lol. Det er jo akkurat dette som er hovedspørsmålet i abortdebatten, nemlig om fosteret kan regnes som et menneske eller ikke. Du er vel enig i at fosteret mister livet når det blir abortert? Hvis du da tenker deg at noen anser det fosteret som et menneske, så betyr det nemlig for vedkommende at et menneskebarn mister livet, altså blir drept... Anonymkode: e0a47...14f
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2018 #22 Skrevet 7. desember 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: "Med sånne premisser", lol. Det er jo akkurat dette som er hovedspørsmålet i abortdebatten, nemlig om fosteret kan regnes som et menneske eller ikke. Du er vel enig i at fosteret mister livet når det blir abortert? Hvis du da tenker deg at noen anser det fosteret som et menneske, så betyr det nemlig for vedkommende at et menneskebarn mister livet, altså blir drept... Anonymkode: e0a47...14f "På sånne premisser" er korrekt (ja, det er lov å skrive "sånne"), "med sånne premisser" er feil. Anonymkode: 0e7ad...3f9
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2018 #23 Skrevet 7. desember 2018 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke drap, det er å avslutte et tidlig påbegynt svangerskap, et embryo. Vi feirer ikke retten til selvvalgt abort fordi man kan drepe men fordi det gir mulighet til å ta valg som passer den enkeltes liv og lære. Jeg tok provosert abort i 2009, har aldri angret, har ikke tatt menneskeliv men senere skapt liv. Men disse utspillene vil du jo ikke høre. Anonymkode: efc45...bb5 Du avsluttet både et svangerskap OG et liv. Fosteret var ikke ferdigutviklet, men det var fremdeles et liv. Embryoet/fosteret/babyen lever enten det er 7, 11, 23 eller 38 uker gammelt. At du mener at din frihet til å velge er viktigere enn barnets rett til å leve er en helt annen sak, men du kan ikke nekte for at det er levende organismer vi snakker om her.. Anonymkode: e0a47...14f
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2018 #24 Skrevet 7. desember 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: "På sånne premisser" er korrekt (ja, det er lov å skrive "sånne"), "med sånne premisser" er feil. Anonymkode: 0e7ad...3f9 Poenget var ikke om det skulle være "på" eller "med". Poenget var at du ikke nektet å diskutere med henne fordi hun sidestilte abort med drap. Som jeg forklarte i innlegget mitt (men du var vel for travelt opptatt med å henge deg opp i grammatikk) så vil de fleste abortmotstandere definere fostre som mennesker, ergo likestille det å ta abort med det å ta liv. Hvis du nekter å diskutere "på disse premisser" så har du ingen å diskutere med. Anonymkode: e0a47...14f
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2018 #25 Skrevet 7. desember 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Poenget var ikke om det skulle være "på" eller "med". Poenget var at du ikke nektet å diskutere med henne fordi hun sidestilte abort med drap. Som jeg forklarte i innlegget mitt (men du var vel for travelt opptatt med å henge deg opp i grammatikk) så vil de fleste abortmotstandere definere fostre som mennesker, ergo likestille det å ta abort med det å ta liv. Hvis du nekter å diskutere "på disse premisser" så har du ingen å diskutere med. Anonymkode: e0a47...14f Her skulle det selvsagt stå: "poenget var at du nektet å diskutere" (Altså overse ordet ikke) Anonymkode: e0a47...14f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå