Gå til innhold

Slankeopperert og urettferdighet?

Anbefalte innlegg

Skrevet
12 timer siden, Gains skrev:

Mulig du missforstår hva jeg mener hær...

Er ingen andres problem at overvektige er overvektig!! Det vet jeg veldig  godt.  

Men det jeg lurte på.... Som jeg forøvrig har diskutert med legen som avklarer ja eller nei til dekking, og som var enig med meg... (våres mening) 

Mener du da at damen som trener 7 dager i uken, og som veide like mye som damen som ikke trener eller bryr seg om livsstils endring og er fornøyd med den nye kroppen som den er.... Men får dekket huden pga hun IKKE har trent kroppen og reglene sier ja.. Men damen som virkelig vil ha samlivet til mannen sin tilbake og vil se resultatet av muskelene og helsen hun har jobbet ræva si for ikke skal få dekket pga regler??   Er liksom noe feil i "systemet" der!!! 

Det er da ikke noen sammenheng mellom å trene og stram hud.. Jeg har ei vennine som trener 4 ganger i uka og hun har fått dekket mageplastikk. Har man heng, så hjelper det ikke å trene 7 ganger i uka!

Anonymkode: 67998...ae6

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er da ikke noen sammenheng mellom å trene og stram hud.. Jeg har ei vennine som trener 4 ganger i uka og hun har fått dekket mageplastikk. Har man heng, så hjelper det ikke å trene 7 ganger i uka!

Anonymkode: 67998...ae6

Dere missforstår innlegget mitt....  Det jeg. Mener med trening er at om mage muskelene fek skal bli synlige og fikset... Evt sying av magemusklene og en buk opperasjon må til for og nå målet sitt Med trent mage 

Skrevet

Og jo... Steam mage. Og trening har en veldig logisk sammenheng.  Jeg hadde nok heng til dekking av opperasjon.. Men der var før jeg begynte å trene 7 dager. I uka... Og med god innsats og gode resultater straffet meg. 

Skrevet
7 minutter siden, Gains skrev:

Og jo... Steam mage. Og trening har en veldig logisk sammenheng.  Jeg hadde nok heng til dekking av opperasjon.. Men der var før jeg begynte å trene 7 dager. I uka... Og med god innsats og gode resultater straffet meg. 

Ja, det er jo ikke rett at de som ikke gidder løfte en finger skal belønnes med gratis operasjon, mens de som jobber og trener og gjør alt riktig og klarer å gå ned i vekt, IKKE skal få det.

Anonymkode: 4e382...c4d

Skrevet

Det er nå en gang sånn at samfunnet må sette en grense for hva som er medisinsk og hva som er kosmetisk. 

Tenk heller at du er heldig som har fått dekket slankeoperasjon, og heldig som har både helse og motivasjon til å ha en sunn livsstil. Samlivet med mannnen din er ikke avhengig av mageplastikk, og ditt eget selvbilde sitter mellom ørene. Spar penger til mageplastikk selv, så har du et mål å jobbe mot.

Anonymkode: 9df9a...bcb

Skrevet
15 timer siden, Gains skrev:

Jeg vil høre andres erfaringer/meninger/synspunkter

Fare for og bli missforstått eller brenne noen broer, så vil jeg bare ha sagt med en gang, at jeg er nysgjerrig på andres synspunkter ang slankeoppererte og opperasjoner av hud tiden etterpå! 

Jeg syntes det er urettferdig at en kvinne/mann får innvilget feks buk opperasjoner pga de har nok "heng" og ikke gjort en innsats mtp trening og livsstil endring... Men de har gått nok ned og lav nok bmi innen for kravene for offentlig dekning. 

Men noen andre som har brukt tiden etterpå med stor innsats med trening og endret livsstilen, men har faktisk vært for "flink" (legens ord) og har da ikke "nok heng" til dekning av hud opperasjoner, men alikevel er en del hud som er ødelagt og plagsomt... Men regler er regler! 

Er det jeg som er "blind" eller "frekk" som mener det er urettferdig og ikke få en buk opperasjon med sying av magemusklene dekket pga bla  "økonomiske" årsaker og vil veien videre gi 110 % innsats og vil oppnå og bygge en sunn og "normal" kropp!! Men får NEI! mens "naboen" har fått innvilget 3 opperasjoner men aldri klart og edre livsstil eller matvaner men reglerne sier JA VERSIGOD, DU HAR NOK HENGEFETT OG FÅR SEFØLGELIG ALT DEKKET!  

(JEG VET GODT DET IKKE ER EN SELVFØLGE AT VI SLANKEOPPERERTE SKAL FÅ BÅDE OPPERASJON OG HUD DEKKET, MEN LIKEVEL SYNTES JEG VI SKAL FÅ MULIGHET TIL DEKKNING AV HUD OPPERASJON ETTER AT SLANKEOPERASJONEN VAR DEKKET PGA HELSE ÅRSAKER) 

Heng... altså... Du har ikke LITE HENG fordi du er FLINK. 

Det handler om flere ting, blant annet hvor stor du var før du nådde normal vekt, gener, strekkmerker. 

Folk kan være topptrente og veie 50 kg og fortsatt ha 5 cm heng. Mens en lubben en på 70 kilo ikke har heng. 

Skrevet

Kan ikke folk slutte å være avhengig av staten? Spar pengene selv! Fiks det selv. Makan til uselvstendig mennesker. Du burde være evig takknemmelig som har fått dekket operasjon, men du vil bare kreve mer? Blir helt flau jeg. Hva gir du tilbake? 

Anonymkode: 8224a...0ad

Skrevet

Jeg skjønner fortsatt ikke problemet. Du får det dekt om du oppfyller kriteriene, operert eller ei! Det du skriver gir ingen mening 

Anonymkode: af0c6...dd2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...