Gå til innhold

Slankeopperert og urettferdighet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hæ?

Anonymkode: af0c6...dd2

Skrevet

Jeg vil høre andres erfaringer/meninger/synspunkter

Fare for og bli missforstått eller brenne noen broer, så vil jeg bare ha sagt med en gang, at jeg er nysgjerrig på andres synspunkter ang slankeoppererte og opperasjoner av hud tiden etterpå! 

Jeg syntes det er urettferdig at en kvinne/mann får innvilget feks buk opperasjoner pga de har nok "heng" og ikke gjort en innsats mtp trening og livsstil endring... Men de har gått nok ned og lav nok bmi innen for kravene for offentlig dekning. 

Men noen andre som har brukt tiden etterpå med stor innsats med trening og endret livsstilen, men har faktisk vært for "flink" (legens ord) og har da ikke "nok heng" til dekning av hud opperasjoner, men alikevel er en del hud som er ødelagt og plagsomt... Men regler er regler! 

Er det jeg som er "blind" eller "frekk" som mener det er urettferdig og ikke få en buk opperasjon med sying av magemusklene dekket pga bla  "økonomiske" årsaker og vil veien videre gi 110 % innsats og vil oppnå og bygge en sunn og "normal" kropp!! Men får NEI! mens "naboen" har fått innvilget 3 opperasjoner men aldri klart og edre livsstil eller matvaner men reglerne sier JA VERSIGOD, DU HAR NOK HENGEFETT OG FÅR SEFØLGELIG ALT DEKKET!  

(JEG VET GODT DET IKKE ER EN SELVFØLGE AT VI SLANKEOPPERERTE SKAL FÅ BÅDE OPPERASJON OG HUD DEKKET, MEN LIKEVEL SYNTES JEG VI SKAL FÅ MULIGHET TIL DEKKNING AV HUD OPPERASJON ETTER AT SLANKEOPERASJONEN VAR DEKKET PGA HELSE ÅRSAKER) 

Skrevet

Det spiller jo ingen rolle om du er slankeoperert eller ei. Fyller du ikke kravene for å dekke bukplastikk så får du det ikke. Det handler ikke om å ha vært for flink, det handler om at du ikke har nok plager. 

Men du kan be om å bli henvist et annet sted om du får avslag. 

Jeg har forøvrig betalt både slankeoperasjon og bukplastikk selv, siden jeg tenker det er mitt problem....

Skrevet

Mulig du missforstår hva jeg mener hær...

Er ingen andres problem at overvektige er overvektig!! Det vet jeg veldig  godt.  

Men det jeg lurte på.... Som jeg forøvrig har diskutert med legen som avklarer ja eller nei til dekking, og som var enig med meg... (våres mening) 

Mener du da at damen som trener 7 dager i uken, og som veide like mye som damen som ikke trener eller bryr seg om livsstils endring og er fornøyd med den nye kroppen som den er.... Men får dekket huden pga hun IKKE har trent kroppen og reglene sier ja.. Men damen som virkelig vil ha samlivet til mannen sin tilbake og vil se resultatet av muskelene og helsen hun har jobbet ræva si for ikke skal få dekket pga regler??   Er liksom noe feil i "systemet" der!!! 

Skrevet

Og det spiller veldig mye rolle om du er. Slankeopperert eller ikke.. For det er det denne tråden handler om... Og synspunktet på om det er urettferdig eller ikke. 

Skrevet

Jeg skjønte hva du mente, men det er jo ikke sånn det er. Man får ikke avslag fordi man har vært for flink. Da har man bare en kjip kirurg og må velge en annen 

Skrevet

Men herregud hi, det er de samme kriteriene for alle. Spiller ingen rolle om man er slankeoperert eller har gått ned på egenhånd. Henget må være av en slik grad at det gir problemer, smerter, sår eller er spesielt skjemmende. Er helt rettferdig det.

Anonymkode: fac8f...5d2

Skrevet

Jeg synes folk som har vært så svære burde betale selv uansett.

Jeg skal fjerne hud på lårene, men det ville ikke ramle meg inn å kreve at noen andre skulle betale for det. Det var faktisk jeg som spiste meg feit.

Anonymkode: 763bc...5cc

Skrevet

Klart det er urettferdig. Helt på trynet spørr du meg. Men systemet hjelper de Som ikke gidder og er utakknemlige. 

Hadde jeg hatt råd så hadde jeg gjerne betalt noe for ei som har trent og gjort seg fortjent til det. Ikke til noe som ikke gidder å løfte en finger. 

Anonymkode: 4e925...a2d

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men herregud hi, det er de samme kriteriene for alle. Spiller ingen rolle om man er slankeoperert eller har gått ned på egenhånd. Henget må være av en slik grad at det gir problemer, smerter, sår eller er spesielt skjemmende. Er helt rettferdig det.

Men hi mener at de som trener hardt og klarer å bedre noe på det på egenhånd, kanskje såpass mye at de akkurat ikke har nok heng til å få det dekket, mister da den muligheten. Men de som ikke gidder å prøve å gjøre noe med det selv, blir belønnet med en operasjon.

Jeg er enig med hi, at det er urettferdig

Anonymkode: aa7d0...632

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hi mener at de som trener hardt og klarer å bedre noe på det på egenhånd, kanskje såpass mye at de akkurat ikke har nok heng til å få det dekket, mister da den muligheten. Men de som ikke gidder å prøve å gjøre noe med det selv, blir belønnet med en operasjon.

Akkurat det jeg mente! Takk. 

Skrevet

Jeg sa til min venninne at jeg var misunnelig på ei jeg kjenner som har slankeoperert seg nylig.jeg sa at det er dårlig av meg å tenke sånn. 

Da svarte hun at hun visste om flere som har gått igjennom denne operasjonen. Det er ikke noe å være misunnelig på. Hun jobber i helsevesenet. De hun visste om har hatt komplikasjoner og levd på streng diett, og de fleste av dem har rast opp i vekt igjen. 

Så nei. 

Anonymkode: ece32...45b

Skrevet

Alle som sier at det er en snarvei eller en enkel utvei... Vet faktisk ikke hva de snakker om. Mye smerter og komplikasjoner... Devserre så blir mange sett ned på... Men er jo en beinhard kamp og like mye jobb mtp på trening og bygge opp kroppen igjen etter at musklene har forsvunnet!!! 

Skrevet

Det handler jo ikke om flink eller ikke flink, men graden av plager. Hadde du vært så flink som du mener så hadde du jo greid det uten operasjon. Det er jo litt urettferdig at du fikk gratis slankeoperasjon, mens venninnen min måtte betale 30.000 for prøverør. Syns du ikke? (for å bruke din logikk).

Anonymkode: f5abf...f4a

Skrevet
11 minutter siden, Gains skrev:

Alle som sier at det er en snarvei eller en enkel utvei... Vet faktisk ikke hva de snakker om. Mye smerter og komplikasjoner... Devserre så blir mange sett ned på... Men er jo en beinhard kamp og like mye jobb mtp på trening og bygge opp kroppen igjen etter at musklene har forsvunnet!!! 

Det er en enkel utvei. For meg var det det. Jeg lå på sofaen i to dager også dro jeg til Oslo med familien på tur. Tok en uke ferie og så tilbake på jobb. Ikke noe plager eller komplikasjoner eller noe. Så ikke alle har det sånn...

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ikke gidder? Du har nok misforstått. Jeg er sykepleier og jobber med denne pasientgruppen. 

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke gidder? Du har nok misforstått. Jeg er sykepleier og jobber med denne pasientgruppen. 

Ja... Ikke gidder.. Er nok av de også! 2 av 13 stk fra gruppa mi hadde den innstillingen "gidder ikke" 

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sier du at det ikke finnes noen som ikke gidder?

Skrevet

Man kan kanskje si at det er urettferdig, men helsehjelp i dette landet er ikke basert på rettferdighet i den forstand. Man spør ikke etter hvem som fortjener det mest, men hvem som trenger det mest. Har du vært "flink" og klart å redusere problemet selv, så trenger du det selvsagt ikke like mye som de som ikke klarer det.

Anonymkode: 9c7a6...93c

Skrevet

Men hvor mye heng huden har er ikke i då stor grad avhengig av trening. Vet om de som har trent enormt mye, som gar hatt stort heng og mye fett i henget som ikke går an å trene bort. De har fått dekket dette. Andre har hud som hsr trekt seg overraskende bra samnen. Dette har jo en del med alder og gener også. 

Anonymkode: c35d5...913

Skrevet

Blir du aldri lei av å opprette nye profiler og spamme forumet på praktisk talt uforståelig språk?

Skrevet

Jeg skjønner godt at du syns det er urettferdig, hi, og er egentlig litt enig.

Anonymkode: 4e382...c4d

Skrevet

Jeg er også enig med deg HI. Jeg har selv ikke vært nok overvektig til å få stort nok heng. Men magen min har blitt stygg og skrukkete. Men ikke nok heng til å få dekket. Mens en bekjent på Facebook har fått dekket slankeoperasjon. Så lagt ut bilder av at ho har fått den flate/fine magen etter operasjon og får også dekket armer og lår. I tillegg lever hun på uføre. Mulig hun har en god grunn. Men mer den at noen får alt dekket og andre må betale alt selv. 

Anonymkode: 1c993...611

Skrevet
1 time siden, gale damen skrev:

Blir du aldri lei av å opprette nye profiler og spamme forumet på praktisk talt uforståelig språk?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...